Autor Wątek:  Modernizacja lokomotywy serii EP07  (Przeczytany 34594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Modernizacja lokomotywy serii EP07
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 10:33:31 »
Strona PKP Intercity obok informacji o wyleasingowaniu 5 eurosprinterów ES64 F4 podaje informacje o planach modernizacji lokomotywy serii EP07:
Cytuj
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotywy serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będzie ona wyposażana w silniki asynchroniczne i dostosowywana do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn, powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy, tak znaczącego zakresu modernizacji.

Zapowiada się ciekawie.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2010, 19:02:14 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Kwietnia 2010, 11:39:05 »
Za niedługo z siódemek to po takich modernizacjach jedynie pudło stare zostanie:)
Ale cieszę się, że będzie więcej szybkich loków o prędkości większej niż 125 km/h.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Kwietnia 2010, 11:57:23 »
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Kwietnia 2010, 11:58:59 »
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Mało to siódemek po polskich torach jeździ? Wszystkich od razu nie przerobią. I po co zostawiać nieprzerobione EU07, przecież to nie jest żaden zabytek... Niech modernizują, nawet wszystkie :)

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:05:40 »
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:26:39 »
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.
Chyba nie rozumiesz tematu... Przecież nie będą ich ciąć tylko zmodernizują, widzisz różnicę?
Są serie lokomotyw, które tysiąckrotnie bardziej zasługują na zachowanie niż wszechobecne siódemki.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:28:09 »
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.

Nie przerobią całej serii, póki co tylko 1 sztuka.

Zasięgnąłem informacji w IC, oprócz silników asynchronicznych zasilanych z falowników, mają być także nowe ramy pneumatyczne (jak na 1049 i 1067), pulpity z dżojstikami, hamulec z zaworem elektropneumatycznym, sprężarki śrubowe, przetwornica statyczna itp.


P.S. Dziś na naprawę rewizyjną do ZNTK Oleśnica jedzie 07-1002. W maju po paradzie pojedzie 1051, a w międzyczasie 1001. Nie ma szans na przywrócenie starych numerów - takie jakie są teraz już zostaną. Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2010, 12:34:11 wysłana przez Piotrek »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:39:28 »
Czyli modernizowane będą budynie?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:43:04 »
Czyli modernizowane będą budynie?

Nie. O budyniach w tym wątku napisałem przy okazji, bo właściwy wątek o EP07 >1000 został zamknięty. Budynie jadą na typowe naprawy rewizyjne. Modernizowana będzie 07-495 w ramach naprawy głównej.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2010, 12:48:33 wysłana przez Piotrek »

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Kwietnia 2010, 15:07:10 »
To co, EP07 2xxx?!
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Kwietnia 2010, 15:58:35 »
Cytuj
To co, EP07 2xxx?!

A może nową serie utworzą? Ciekawe jak będą wyglądać, może jak budynie po dużej modernizacji

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Kwietnia 2010, 16:14:21 »
Cytuj
To co, EP07 2xxx?!

A może nową serie utworzą? Ciekawe jak będą wyglądać, może jak budynie po dużej modernizacji
A może EP08-10X? ;) Wiem, że poza prędkością i pudłem niewiele będą miały wspólnego, ale jakiś sentyment do serii pozostał ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Kwietnia 2010, 11:12:31 »
Strona PKP Intercity obok informacji o wyleasingowaniu 5 eurosprinterów ES64 F4 podaje informacje o planach modernizacji lokomotywy serii EP07:
Cytuj
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotywy serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będzie ona wyposażana w silniki asynchroniczne i dostosowywana do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn, powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy, tak znaczącego zakresu modernizacji.

Zapowiada się ciekawie.

Z tego, co mi wiadomo modernizacji jest poddawana EU07-495.

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Kwietnia 2010, 11:34:42 »
P.S. Dziś na naprawę rewizyjną do ZNTK Oleśnica jedzie 07-1002. W maju po paradzie pojedzie 1051, a w międzyczasie 1001. (...) Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.
To spór o budynie jest już ostatecznie zakończony? PR odpuściło? O ile dobrze pamiętam, miała być o nie jakaś sprawa w sądzie...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Kwietnia 2010, 11:46:25 »
Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.

Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Kwietnia 2010, 11:56:43 »
Przy naprawach (NR i NG) powłoka lakiernicza i tak jest kładziona od nowa, więc można zmieniać kolorki bez konsekwencji.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Kwietnia 2010, 20:00:09 »
[Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

Wtedy takie malowanie obowiązywało dla lokomotyw PKP PR, zresztą i tak będą malowanie przy NR, więc to nie ma żadnego znaczenia.

To spór o budynie jest już ostatecznie zakończony? PR odpuściło? O ile dobrze pamiętam, miała być o nie jakaś sprawa w sądzie...

Spór został zakończony dawno temu... lokomotywy są oficjalnie na stanie PKP Intercity. Zresztą tak naprawdę pieniądze na NG "budyni" pochodziły z UE...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Kwietnia 2010, 20:17:45 »
Zresztą tak naprawdę pieniądze na NG "budyni" pochodziły z UE...
Pieniądze na modernizacje budynie NIE pochodziły z UE. Po raz wtóry muszę to pisać na tym forum.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Kwietnia 2010, 10:21:34 »
Cytuj
Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

No tak a skąd PR miały wiedzieć że zabiorą im te lokomotywy? Poza tym IC postępuje podobnie.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Kwietnia 2010, 11:32:05 »
Z jednej strony fajnie bo kolej idzie do przodu. A z drugiej lipnie bo nie będzie poczciwej jak dla mnie siódemki którą uwielbiam. Szczerze to mogliby kilka siódemek tak zrobić a resztę zostawić. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Ja nie wiem skąd się tacy biorą, ale dobrze, że takich jak Ty nie ma w zarządzie spółki kolejowej, bo stare, poczciwe siódemki nie robią już  tak dobrego wrażenia jak 40 lat temu. Taurusów też byśmy nie mieli, bo przecież są brzydkie...i silniki mają przecież do kitu...bo za nowe. Nie ma to jak stare wyjące na pół dworca graty. Rozumiem sentyment, ale żeby być aż tak konserwatywnym?
Z kolei rodzi się moje pytanie. Czy jest w planach modernizacja jakichś linii? Bo szybszych lokomotyw przybywa, a my więcej niż 160km/h dalej nie mamy.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Kwietnia 2010, 13:32:44 »
Ja nie wiem skąd się tacy biorą, ale dobrze, że takich jak Ty nie ma w zarządzie spółki kolejowej, bo stare, poczciwe siódemki nie robią już  tak dobrego wrażenia jak 40 lat temu. Taurusów też byśmy nie mieli, bo przecież są brzydkie...i silniki mają przecież do kitu...bo za nowe. Nie ma to jak stare wyjące na pół dworca graty. Rozumiem sentyment, ale żeby być aż tak konserwatywnym?
Z kolei rodzi się moje pytanie. Czy jest w planach modernizacja jakichś linii? Bo szybszych lokomotyw przybywa, a my więcej niż 160km/h dalej nie mamy.
Jeśli chodzi o modernizację nowych linii (przez dwa i), to w tym roku zaczyna się modernizacja odcinku Skarżysko Kamienna - Tarnobrzeg aby skrócić czas przejazdu pociągów o 1,5H z Przemyśla w stronę Łodzi, Warszawy, Gdyni. Prędkość szlakowa wzrośnie do 120km/h, modernizacja ma się zakończyć za jakieś 3 lata. Bardzo możliwe że będą tamtędy śmigać EP09.

ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2010, 14:10:57 wysłana przez ZiomalCl »
^^PR Rzeszów^^

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Kwietnia 2010, 14:09:51 »
Cytuj
Bardzo możliwe że będą tamtedy śmigać EP09.

Nie rozumiem po co tam EP09?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Kwietnia 2010, 14:12:43 »
EP09 na CMK albo szybsze linie a nie na 120 ... Na tę linię to siódemki albo ósemki.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Kwietnia 2010, 14:20:34 »
Tak, ale znajomy mechanik mówił mi że na CMKe będą puszczane Siemens'y (jak zostaną zakupione), a na tych szlakach południowych (do 120km/h) będą jeździły EP09, więc dlatego też mechanicy którzy nie mają pozwolenia na EP09 będą w najbliższym czasie szkoleni.
^^PR Rzeszów^^

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Kwietnia 2010, 17:57:14 »
Tak, ale znajomy mechanik mówił mi że na CMKe będą puszczane Siemens'y (jak zostaną zakupione), a na tych szlakach południowych (do 120km/h) będą jeździły EP09, więc dlatego też mechanicy którzy nie mają pozwolenia na EP09 będą w najbliższym czasie szkoleni.

Tak, na pewno EP09 będzie jeździć do Przemyśla (<120km/h), a na Węgliniec - Wrocław - Opole (160km/h), Poznań - Wrocław (140km/h i planowane 160km/h) będą dalej jeździć EP07... zwłaszcza, że tutaj nie trzeba już nikogo szkolić.

Czy jest w planach modernizacja jakichś linii?

Planów Ci u nas dostatek, ale tylko planów...
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2010, 18:03:36 wysłana przez Piotrek »

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Kwietnia 2010, 19:36:50 »
No cóż, moje zdanie o tej daleko posuniętej modernizacji EP07 (moim zdaniem wystarczającej do nadania nowej serii, tym bardziej, że zmieni się prędkość) jest pozytywne, a będzie bardzo pozytywne, gdy spełnione będą następujące warunki:
-lokomotywa zostanie przerobiona, przygotowana, przetestowana, a jeśli wszystko będzie OK, dopuszczona
-modernizacje kolejnych lokomotyw będą przebiegać wg tego samego wzoru (schematu konstrukcyjnego, czy jak się to zwie, nie jestem inżynierem).
Nie ma się co smucić. Mam sentyment do rozruchu oporowego, jako że był pierwszym jaki poznałem i w zasadzie dla mnie rozruch=rozruch oporowy. Ponadto ryk wentylatorów dodaje uroku lokomotywom. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to rozwiązanie nienowoczesne i marnotrawne. Uważam, że modernizacja taka jest w stanie znacząco przedłużyć życie EU/P07, bo po niej byłyby całkiem nowoczesne, i jak na polskie warunki wystarczające i to "z nawiązką". Naprawdę nowoczesne lokomotywy nie są nam tak bardzo potrzebne (poza CMK i linią na Poznań przez Kutno) i nie mamy na nie za bardzo pieniędzy.
Co do wątku dot. opracowania od podstaw nowej polskiej lokomotywy, to jestem jak najbardziej za i jedna już jest ("Dragon"), tyle że towarowa. Czemu by nie zrobić pasażerskiej? Tylko, że ktoś by ją (je) musiał kupić (prawdopodobnie IC).

OT: czy w rozruchu falownikowym też istnieje jakikolwiek problem z długotrwałą, powolną jazdą (np. 20 km/h)?

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Kwietnia 2010, 19:50:48 »
Falownik to tylko przekształtnik, zamienia on prąd stały na prąd przemienny. Lokomotywy będą posiadały rozruch tyrystorowy, czyli silniki trakcyjne będą sterowane za pomocą impulsów. Z tego co mi wiadomo, nie ma negatywnego wpływu na tyrystory jazda na niskich prędkościach (nie nagrzewają się one tak jak opory i nie trzeba "gonić" do pozycji bezoporowej).
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Kwietnia 2010, 21:12:06 »
Lokomotywy będą posiadały rozruch tyrystorowy
Może się za bardzo czepiam, ale czy rzeczywiście tyrystorowy a nie na IGBT?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Kwietnia 2010, 06:19:23 »
Cytuj
i jedna już jest ("Dragon"), tyle że towarowa. Czemu by nie zrobić pasażerskiej?

ZNLE Gliwice mają plany zbudowania również wersji pasażerskiej (chyba E6ACP lub E4ACP), ale czy dojdzie do skutku tego nie wiadomo.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Kwietnia 2010, 06:47:05 »
Może się za bardzo czepiam, ale czy rzeczywiście tyrystorowy a nie na IGBT?
Ja nie wiem jaki ma być ale do pracy gdzie jest mniej rozruchów to lepsze są zwykłe tyrystory po maja mniejsze straty podczas pracy w przewodzeniu. Ale to niby ma być przekształtnik to może i IGBT był by to tego lepszy.