No cóż, moje zdanie o tej daleko posuniętej modernizacji EP07 (moim zdaniem wystarczającej do nadania nowej serii, tym bardziej, że zmieni się prędkość) jest pozytywne, a będzie bardzo pozytywne, gdy spełnione będą następujące warunki:
-lokomotywa zostanie przerobiona, przygotowana, przetestowana, a jeśli wszystko będzie OK, dopuszczona
-modernizacje kolejnych lokomotyw będą przebiegać wg tego samego wzoru (schematu konstrukcyjnego, czy jak się to zwie, nie jestem inżynierem).
Nie ma się co smucić. Mam sentyment do rozruchu oporowego, jako że był pierwszym jaki poznałem i w zasadzie dla mnie rozruch=rozruch oporowy. Ponadto ryk wentylatorów dodaje uroku lokomotywom. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to rozwiązanie nienowoczesne i marnotrawne. Uważam, że modernizacja taka jest w stanie znacząco przedłużyć życie EU/P07, bo po niej byłyby całkiem nowoczesne, i jak na polskie warunki wystarczające i to "z nawiązką". Naprawdę nowoczesne lokomotywy nie są nam tak bardzo potrzebne (poza CMK i linią na Poznań przez Kutno) i nie mamy na nie za bardzo pieniędzy.
Co do wątku dot. opracowania od podstaw nowej polskiej lokomotywy, to jestem jak najbardziej za i jedna już jest ("Dragon"), tyle że towarowa. Czemu by nie zrobić pasażerskiej? Tylko, że ktoś by ją (je) musiał kupić (prawdopodobnie IC).
OT: czy w rozruchu falownikowym też istnieje jakikolwiek problem z długotrwałą, powolną jazdą (np. 20 km/h)?