Znalazłem coś takiego:
http://www.apedukacja.pl/transport_kolejowy_kolejnictwo,184.html z tego co widzę szkoła bardziej pod dyżurnego.
a z kolei ta pod maszynistę:
http://www.apedukacja.pl/mechatronika,186.html
"Absolwent technikum w zawodzie technik transportu kolejowego ma możliwość podjęcia pracy na kolei i w innych przedsiębiorstwach komunikacyjnych. W trakcie nauki zdobywa wiedzę na temat:
-
budowy środków transportu szynowego, maszyn elektrycznych, automatyki i informatyki- procesów technologicznych z zakresu organizowania i prowadzenia ruchu
-
środków technicznych eksploatowanych w transporcie szynowym (w tym na kolei)- urządzeń informatycznych
- urządzeń łączności
- znajomości marketingu, akwizycji i sprzedaży usług
- prowadzenia ruchu pociągów oraz czynności na każdym stanowisku pracy stacji
- prowadzenia analiz ekonomicznych."
To takie małe streszczenie programu nauczania na kierunku TTK ze strony jednej ze szkół prowadzących ten kierunek. Dużo elektryki i mechaniki jest na przedmiotach Kolejowe Pojazdy Szynowe (budowa lokomotyw, wagonów, silników, sieci trakcyjnej, hamulców, eksploatacja, naprawa i utrzymanie urządzeń w taborze), Urządzenia Łączności i Urządzenia Sterowania Ruchem Kolejowym. Na pewno nie jest tego tyle co na kierunku Elektroenergetyk, ale myślę, że jest to w miarę dobra podwalina pod kierunek maszynisty. Tutaj wykaz podręczników dla klasy I na tym kierunku:
http://targi.zse.edu.pl/p/zstil/html/klasa1t.docW maju szkolne praktyki TK w Sosnowcu odbywały się w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, gdzie uczniowie najpierw poznawali budowę taboru na warsztacie, a potem po przejściu kursu BHP jeździli wraz z drużynami trakcyjnymi i konduktorskimi na pociągach Regio i InterRegio jako część ich obsługi. Spore grono absolwentów tego kierunku pracuje jako maszyniści, np. z absolwentów 2006 tylko 2 osoby nie pracują na tym stanowisku (ale się zapowiada, że ta liczba zmniejszy się do 1 ;d).