Autor Wątek:  Pulpit EN57  (Przeczytany 14745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Pulpit EN57
« dnia: 01 Kwietnia 2010, 21:54:33 »
Cześć. Mam pytanie. Do czego służy ta kontrolka na pulpicie?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:10:43 »
Jeśli się nie mylę to jest to rezerwa. Tak samo jak ten hebelek po prawej.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:13:33 »
A do czego służy ta rezerwa?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:27:30 »
Mi któregoś razu migała kontrolka rezerwy (ruszałem towarem ET22, wysoki rozruch, nastawnik na max, bocznik max) i mi obwód główny wywaliło (wyłączyło) może w kiblach jest podobnie?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:28:43 »
Rezerwowa kontrolka w razie gdyby któraś istotna się przepalila. Proste.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:40:49 »
Mi któregoś razu migała kontrolka rezerwy (ruszałem towarem ET22, wysoki rozruch, nastawnik na max, bocznik max) i mi obwód główny wywaliło (wyłączyło) może w kiblach jest podobnie?

W symulatorze nie ma czegoś takiego jak rezerwa. Rezerwa to po prostu dodatkowa lampka/przełącznik, pod który możesz podpiąć cokolwiek.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:49:41 »
Może nie chodziło mu o symulator, tylko on jest mechanikiem.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwietnia 2010, 23:08:06 »
tylko on jest mechanikiem.
Jak by był mechanikiem to by wiedział co to i do czego służy ;].
^^PR Rzeszów^^

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwietnia 2010, 23:09:08 »
Tak, Cargo z powodu braków kadrowych zaczęło zatrudniać 16 latków na stanowisku maszynisty. Rozważana jest także możliwość zatrudniania kobiet na tejże posadzie;].
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwietnia 2010, 23:29:49 »
To w symulatorze oczywiście było. Musiałem potem znowu uruchamiać lokomotywę, na pewno to nadmiarowy nie był.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwietnia 2010, 23:45:52 »
Kolego, w symku nie ma opcji REZERWA... Piszą Ci a Ty swoje... :)

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Kwietnia 2010, 23:55:07 »
To w symulatorze oczywiście było. Musiałem potem znowu uruchamiać lokomotywę, na pewno to nadmiarowy nie był.
A może w poślizg wpadłeś i nie zauważyłeś tego?, licznik podszedł Ci pod 140 km/h i obwód wyłączyło :)
ja już tak miałem jadąc 80km/h wpadłem w poślizg i licznik podszedł w ciągu 2s. pod 140km/h i lokomotywa wygasła a potem ani tym ruszyć ani nic....
^^PR Rzeszów^^

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Kwietnia 2010, 01:40:51 »
ja już tak miałem jadąc 80km/h wpadłem w poślizg i licznik podszedł w ciągu 2s. pod 140km/h i lokomotywa wygasła a potem ani tym ruszyć ani nic....

Miałem kiedyś taką samą sytuację. Ani nie da się włączyć obwodu, ani lokomotywa nie reaguje na żadne znaki. Co się okazało :) Zepsuł się silnik. Aby to naprawić, należy przejść do maszynowego, wcisnąć SHIFT + E i można dalej jechać :)

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Kwietnia 2010, 01:46:55 »
Zepsuł się silnik. Aby to naprawić, należy przejść do maszynowego, wcisnąć SHIFT + E i można dalej jechać :)
Tak, tylko jadąc EP07 z jedenastoma wagonami na dwóch silnikach gdzie szlakowa to 120km/h to żadna jazda ;), tylko męczarnia, no ale jak ktoś lubi męczyć nasze przestarzałe maszyny to czemu nie ;)).
Pozdrawiam.
^^PR Rzeszów^^

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Kwietnia 2010, 09:35:38 »
Każda lampka, hebelek z podpisem "rezerwa" jest wolna. W rzeczywistości te przyciski nie działają, są wolne do podpięcia pod nie czegokolwiek, tak jak napisał kolega Piotrek. Spotkałem się z takimi sytuacjami na przykład na ET22, gdzie wymienili hebelki od poszczególnych reflektorów na łączniki krzywkowe, wtedy 2 lub 3 hebelki zostały wolne i podpisano je jako rezerwa :)

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Kwietnia 2010, 10:05:52 »
Tak, tylko jadąc EP07 z jedenastoma wagonami na dwóch silnikach gdzie szlakowa to 120km/h to żadna jazda

Zawsze się zastanawiałem, czy po zabiegu wciśnięcia shift + e w przedziale maszynowym lokomotywa zachowuje się jakbyśmy ją cudownie naprawili, czy jakbyśmy odłączyli te silniki. Wychodzi więc na to, że jest wtedy słabsza, tak?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Kwietnia 2010, 10:13:44 »
Jest słabsza. Co prawda amperomierze nie uwzględniają tego faktu, ale zdecydowanie czuć i widać, że brakuje mocy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Kwietnia 2010, 10:39:25 »
Zanim zamknąłem pierwszy układ to sporo czasu upłyneło, a w każdym wagonie mialem po 120 osób, więc jazda nie była aż tak przyjemna..... Zanim nabrałem rozpędu do 100km/h to już było jakieś ograniczenie, potem kolejne i kolejne.....
Ciekawy jestem czy w realu też tak jest z tym niechcianym poślizgiem
Pozdrawiam.
^^PR Rzeszów^^

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Kwietnia 2010, 11:02:04 »
Na jesień, jak Ci liście leżą na torach to owszem ;)

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Kwietnia 2010, 11:04:06 »
Na jesień, jak Ci liście leżą na torach to owszem ;)
Tak wiem, i w deszczowe dni równierz, ale ja pytam czy w realu tak jest, że jak wskazówka dojdzie do 140km/h to wybija obwód i trzeba te dwa silniki odłączyć
^^PR Rzeszów^^

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Kwietnia 2010, 11:07:35 »
Tak wiem, i w deszczowe dni równierz, ale ja pytam czy w realu tak jest, że jak wskazówka dojdzie do 140km/h to wybija obwód i trzeba te dwa silniki odłączyć

Nic podobnego. Może zadziałać PR, ale to niekoniecznie już przy 140km/h. To odłączanie silników to także taki maszynowy folklor :-)

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:06:46 »
Czyli mozna zamknac hasler i nic sie nie stanie? (sorry za interpunkcje)
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:31:45 »
Z tym odłączaniem przy 140 to dodam że nie ma żadnego wyłącznika regującego na prędkość. Ograniczeniem obrotów silnika jest z jednej strony wytrzymałość wirnika,  a z drugiej warunkami komutacji na komutatorze. Między szczotkami a komutatorem isteniją zawsze mniejsze albo większe iskrzenia (mistyczny łuk elektryczny) dlatego kiedy komutator będzie obracał się szybko to ten łuk nie ma czasu zgasnąć i tworzy się przejście po komutatorze miedzy jedna szczotką a drugą co powoduje zwarcie i zadziałanie przekaźnika różnicowego.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:40:20 »
Dodam jeszcze że po odłączeniu tych dwóch spalonych silników, powinien działać tylko jeden amperomierz z tego co mi się wydaje ;P, kiedyś miałem taką sytuację, że jechałem z mechanikiem do Krakowa odstawić pewną EU, ktorą jechaliśmy tylko na dwóch silnikach i działał jeden amperomierz (pierwszy układ + boczniki).
^^PR Rzeszów^^

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:46:06 »
No na 1 układnie to działa tylko 1 amperomierz. Liczba działających silników nie ma nic wspólnego z liczbą działających amperomierzy. Amperomierze są powiązane ze sposobem łączenia silników, a jak jest wózek odłączony, to nie da się przejść na układ równoległy.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:51:13 »
No na 1 układnie to działa tylko 1 amperomierz. Liczba działających silników nie ma nic wspólnego z liczbą działających amperomierzy. Amperomierze są powiązane ze sposobem łączenia silników, a jak jest wózek odłączony, to nie da się przejść na układ równoległy.
Dało by rade przestawić w chk.  tak że jadąc na dwóch silnikach jeden amperomierz jest w stanie spoczynku i nie działa?
^^PR Rzeszów^^

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:52:17 »
Mozesz wylaczyc jeden amperomierz w pliku MMD.
Pozdrawiam, Karol

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Kwietnia 2010, 14:55:15 »
Mozesz wylaczyc jeden amperomierz w pliku MMD.
No tak tylko jak wyłącze jeden z amperomierzy w pliku MMD. to będzie przez cały czas tylko jeden działał, a mi chodzi o to żeby podczas wciśnięcia Shift + E odłączyły się dwa silniki + ten jeden amperomierz... a w czasie jazdy na czterech silnikach żeby chodziły dwa amperomierze...
^^PR Rzeszów^^

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Kwietnia 2010, 16:10:47 »
Czyli mozna zamknac hasler i nic sie nie stanie? (sorry za interpunkcje)
W maszynie na EU07 jest błąd, takie zabezpieczenie jest na EP08 wyposażonych w czeskie prędkościomierze elektroniczne. Po przekroczeniu 140 km/h jest wyłączany wyłącznik szybki.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pulpit EN57
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Kwietnia 2010, 16:42:24 »
takie zabezpieczenie jest na EP08 wyposażonych w czeskie prędkościomierze elektroniczne. Po przekroczeniu 140 km/h jest wyłączany wyłącznik szybki.

Pewnie w teorii miało to działać w ten sposób, ale tak nie jest.