- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: matfre96 w 01 Kwietnia 2010, 21:54:33
-
Cześć. Mam pytanie. Do czego służy ta kontrolka na pulpicie?
-
Jeśli się nie mylę to jest to rezerwa. Tak samo jak ten hebelek po prawej.
-
A do czego służy ta rezerwa?
-
Mi któregoś razu migała kontrolka rezerwy (ruszałem towarem ET22, wysoki rozruch, nastawnik na max, bocznik max) i mi obwód główny wywaliło (wyłączyło) może w kiblach jest podobnie?
-
Rezerwowa kontrolka w razie gdyby któraś istotna się przepalila. Proste.
-
Mi któregoś razu migała kontrolka rezerwy (ruszałem towarem ET22, wysoki rozruch, nastawnik na max, bocznik max) i mi obwód główny wywaliło (wyłączyło) może w kiblach jest podobnie?
W symulatorze nie ma czegoś takiego jak rezerwa. Rezerwa to po prostu dodatkowa lampka/przełącznik, pod który możesz podpiąć cokolwiek.
-
Może nie chodziło mu o symulator, tylko on jest mechanikiem.
-
tylko on jest mechanikiem.
Jak by był mechanikiem to by wiedział co to i do czego służy ;].
-
Tak, Cargo z powodu braków kadrowych zaczęło zatrudniać 16 latków na stanowisku maszynisty. Rozważana jest także możliwość zatrudniania kobiet na tejże posadzie;].
-
To w symulatorze oczywiście było. Musiałem potem znowu uruchamiać lokomotywę, na pewno to nadmiarowy nie był.
-
Kolego, w symku nie ma opcji REZERWA... Piszą Ci a Ty swoje... :)
-
To w symulatorze oczywiście było. Musiałem potem znowu uruchamiać lokomotywę, na pewno to nadmiarowy nie był.
A może w poślizg wpadłeś i nie zauważyłeś tego?, licznik podszedł Ci pod 140 km/h i obwód wyłączyło :)
ja już tak miałem jadąc 80km/h wpadłem w poślizg i licznik podszedł w ciągu 2s. pod 140km/h i lokomotywa wygasła a potem ani tym ruszyć ani nic....
-
ja już tak miałem jadąc 80km/h wpadłem w poślizg i licznik podszedł w ciągu 2s. pod 140km/h i lokomotywa wygasła a potem ani tym ruszyć ani nic....
Miałem kiedyś taką samą sytuację. Ani nie da się włączyć obwodu, ani lokomotywa nie reaguje na żadne znaki. Co się okazało :) Zepsuł się silnik. Aby to naprawić, należy przejść do maszynowego, wcisnąć SHIFT + E i można dalej jechać :)
-
Zepsuł się silnik. Aby to naprawić, należy przejść do maszynowego, wcisnąć SHIFT + E i można dalej jechać :)
Tak, tylko jadąc EP07 z jedenastoma wagonami na dwóch silnikach gdzie szlakowa to 120km/h to żadna jazda ;), tylko męczarnia, no ale jak ktoś lubi męczyć nasze przestarzałe maszyny to czemu nie ;)).
Pozdrawiam.
-
Każda lampka, hebelek z podpisem "rezerwa" jest wolna. W rzeczywistości te przyciski nie działają, są wolne do podpięcia pod nie czegokolwiek, tak jak napisał kolega Piotrek. Spotkałem się z takimi sytuacjami na przykład na ET22, gdzie wymienili hebelki od poszczególnych reflektorów na łączniki krzywkowe, wtedy 2 lub 3 hebelki zostały wolne i podpisano je jako rezerwa :)
-
Tak, tylko jadąc EP07 z jedenastoma wagonami na dwóch silnikach gdzie szlakowa to 120km/h to żadna jazda
Zawsze się zastanawiałem, czy po zabiegu wciśnięcia shift + e w przedziale maszynowym lokomotywa zachowuje się jakbyśmy ją cudownie naprawili, czy jakbyśmy odłączyli te silniki. Wychodzi więc na to, że jest wtedy słabsza, tak?
-
Jest słabsza. Co prawda amperomierze nie uwzględniają tego faktu, ale zdecydowanie czuć i widać, że brakuje mocy.
-
Zanim zamknąłem pierwszy układ to sporo czasu upłyneło, a w każdym wagonie mialem po 120 osób, więc jazda nie była aż tak przyjemna..... Zanim nabrałem rozpędu do 100km/h to już było jakieś ograniczenie, potem kolejne i kolejne.....
Ciekawy jestem czy w realu też tak jest z tym niechcianym poślizgiem
Pozdrawiam.
-
Na jesień, jak Ci liście leżą na torach to owszem ;)
-
Na jesień, jak Ci liście leżą na torach to owszem ;)
Tak wiem, i w deszczowe dni równierz, ale ja pytam czy w realu tak jest, że jak wskazówka dojdzie do 140km/h to wybija obwód i trzeba te dwa silniki odłączyć
-
Tak wiem, i w deszczowe dni równierz, ale ja pytam czy w realu tak jest, że jak wskazówka dojdzie do 140km/h to wybija obwód i trzeba te dwa silniki odłączyć
Nic podobnego. Może zadziałać PR, ale to niekoniecznie już przy 140km/h. To odłączanie silników to także taki maszynowy folklor :-)
-
Czyli mozna zamknac hasler i nic sie nie stanie? (sorry za interpunkcje)
-
Z tym odłączaniem przy 140 to dodam że nie ma żadnego wyłącznika regującego na prędkość. Ograniczeniem obrotów silnika jest z jednej strony wytrzymałość wirnika, a z drugiej warunkami komutacji na komutatorze. Między szczotkami a komutatorem isteniją zawsze mniejsze albo większe iskrzenia (mistyczny łuk elektryczny) dlatego kiedy komutator będzie obracał się szybko to ten łuk nie ma czasu zgasnąć i tworzy się przejście po komutatorze miedzy jedna szczotką a drugą co powoduje zwarcie i zadziałanie przekaźnika różnicowego.
-
Dodam jeszcze że po odłączeniu tych dwóch spalonych silników, powinien działać tylko jeden amperomierz z tego co mi się wydaje ;P, kiedyś miałem taką sytuację, że jechałem z mechanikiem do Krakowa odstawić pewną EU, ktorą jechaliśmy tylko na dwóch silnikach i działał jeden amperomierz (pierwszy układ + boczniki).
-
No na 1 układnie to działa tylko 1 amperomierz. Liczba działających silników nie ma nic wspólnego z liczbą działających amperomierzy. Amperomierze są powiązane ze sposobem łączenia silników, a jak jest wózek odłączony, to nie da się przejść na układ równoległy.
-
No na 1 układnie to działa tylko 1 amperomierz. Liczba działających silników nie ma nic wspólnego z liczbą działających amperomierzy. Amperomierze są powiązane ze sposobem łączenia silników, a jak jest wózek odłączony, to nie da się przejść na układ równoległy.
Dało by rade przestawić w chk. tak że jadąc na dwóch silnikach jeden amperomierz jest w stanie spoczynku i nie działa?
-
Mozesz wylaczyc jeden amperomierz w pliku MMD.
-
Mozesz wylaczyc jeden amperomierz w pliku MMD.
No tak tylko jak wyłącze jeden z amperomierzy w pliku MMD. to będzie przez cały czas tylko jeden działał, a mi chodzi o to żeby podczas wciśnięcia Shift + E odłączyły się dwa silniki + ten jeden amperomierz... a w czasie jazdy na czterech silnikach żeby chodziły dwa amperomierze...
-
Czyli mozna zamknac hasler i nic sie nie stanie? (sorry za interpunkcje)
W maszynie na EU07 jest błąd, takie zabezpieczenie jest na EP08 wyposażonych w czeskie prędkościomierze elektroniczne. Po przekroczeniu 140 km/h jest wyłączany wyłącznik szybki.
-
takie zabezpieczenie jest na EP08 wyposażonych w czeskie prędkościomierze elektroniczne. Po przekroczeniu 140 km/h jest wyłączany wyłącznik szybki.
Pewnie w teorii miało to działać w ten sposób, ale tak nie jest.
-
Mozesz wylaczyc jeden amperomierz w pliku MMD.
Mógłbyś mi podać wskazówkę w którym miejscu znajduje się wpis dla tych amperomierzy? i jak je odłączyć?
Pozdrawiam.
-
Plik 4E.mmd, znajdujesz:
HVcurrent2: I2Knob rot -0.000115 0 0.3
i wpisujesz // przed wpisem amperomierza.
//HVcurrent2: I2Knob rot -0.000115 0 0.3
-
Dzięki serdeczne, a da się pod to przypisać klawiszse Shift + E ? żeby podczas wciśnięcia odłączyły się silniki i ten amperomierz?