Autor Wątek:  Obrót nastawnika.  (Przeczytany 7856 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gumini

  • Gość
Obrót nastawnika.
« dnia: 27 Marca 2010, 20:26:33 »
Mimo kilkudziesięciu prób zabawy z Transform. i zmiany "Name: throttle" na "Name: nastawnik", nie mogę doprowadzić żeby nastawnik w ASF (czy chyba El16) obracał mi się wokół osi prostopadłej do toru (podobnie jak w SM42, SM03).
Proszę o pomoc i wytłumaczenie co muszę zmienić i dlaczego, a nie będę już prosił więcej o pomoc.

Nastawnik:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: interior
Type: Mesh
Name: throttle
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 38.0 38.0 38.0
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: throttle.tga
MaxDistance: 125
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 24
0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0

0
-0.6 0.0999998 1.9375 1.0 1.0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0

0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
-0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0

0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.9375 1.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0

0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0

0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999996 1.9375 1.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0

0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0

0
0.6 0.0999996 1.9375 1.0 1.0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0


Quark-t'owe INFORMACJE:
wersja: z paczki 2008 (wielokrotnie przerabiana przeze mnie) + kilka innych połączonych - To i tak prawdopodobnie tu nie ma znaczenia.
exe:DizelPack,
Starter: start.exe (na Ra też nie chodzi),
System: XP(HE) + SPack3, Intel Core2 CPU 6420 @ 2,13 GHz, 2GB RAM, NVIDIA GeFOrce 8800 GTS(aktualizowane sterowniki),
Początek Logu:
 Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce 8800 GTS/PCI/SSE2
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
3.2.0
Koniec logu:
skj_day4_poburzy.t3d
init
Loading - text model: models\skj_day4_poburzy.t3d
Loading - texture: textures\ozonesky_pochmurny2.bmp
OK
Ground init OK
Player train init: asf1
Player train init OK
Loading - texture: textures\smuga.tga
OK
Jeśli pomyliłem dział To szczerze przepraszam.

Nadgorliwość wcale nie jest zaletą :) Nie masz problemów z uruchomieniem symulatora, tylko z "modelowaniem". Zatem log, sterowniki i inne informacje są nieprzydatne pomagającym. Ale miło zobaczyć, że ktoś się przykłada do pisanej wiadomości.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2010, 10:09:56 wysłana przez gumini »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marca 2010, 20:42:57 »
obracał mi się wokół osi prostopadłej do toru

To bedzie ciezko uzyskac, gdyz os obrotu zalezy od pivota tego obiektu. Bez pliku .max tej kabiny jest prawie niemozliwe skorygowac pivot.
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marca 2010, 21:01:38 »
Da radę, trzeba przeliczyć macierz (obrócić), następnie pivota podstawowego przemnożyć przez macierz odwrotną do macierzy obrotu. Skrótowo: należy zamieniać miejscami jedynki z zerami i szukać takiej pozycji, gdy nastawnik będzie się obracał wokół dobrej osi. Wtedy zapisujemy sam nagłówek submodelu (bez trójkątów), a trójkąty zapisujemy w oddzielnym submodelu, gdzie robimy taką samą zamianę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marca 2010, 21:04:14 »
Ogromnie dziękuję. Ale czy samym notatnikiem to zdziałam?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marca 2010, 21:10:23 »
Tak, o ile obecna oś obrotu jest prostopadła do oczekiwanej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Marca 2010, 21:13:04 »
Dobrze. Przez Wielki Tydzień i późniejsze: poniedziałek i wtorek będę próbował.
Jeszcze raz: Dziękuję!

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Marca 2010, 00:12:59 »
Podeślij plik .t3d tego nastawnika, to ci to zrobię.

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marca 2010, 09:58:30 »
W pierwszym poście jest podany fragment pliku .t3d,  który jest jednocześnie modelem i kabiną. Ten fragment to nastawnik.
Więc załączam cały plik.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2010, 10:08:39 wysłana przez gumini »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2010, 13:02:40 »
Masz, powiedz, czy się w dobrą stronę kręci:

http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf.7z

Powiedz mi jeszcze, czy czasami ten nastawnik kręcił się według własnej osi, czy tak bardziej po orbicie kabiny? :)

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2010, 13:29:14 »
Właśnie nie kręcił się nigdy wokół własnej osi tylko po orbicie ASFa.
Teraz sytuacja jest następująca: kręci się wokół punktu (0.0) i nadal nie wokół własnej osi. Źle mapuje.
na załączonych zdjęciach są kolejno sytuacje przy 1,2,12 pozycji nastawnika.(zmieniłem fizykę żeby uzyskać odpowiedni efekt wizualny).
Więc daję sobie spokój z tym.
Dziękuję za pomoc i przepraszam za kłopot.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marca 2010, 13:39:20 »
Wszystko jest pod kontrolą :) Właśnie zauważyłem, że lata po orbicie ASF'a, ale nie poprawiałem, by się upewnić :)

http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf_1.7z

Mapowania nie ruszałem, to nie moja wina. Jak podeślesz teksturę nastawnika, to i to poprawię :) (po zdjęciach widzę, że to nie kwestia mapowania, tylko braku przypisania tekstury).

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marca 2010, 13:57:59 »
Wyjaśniając: w tym i poprzednim pliku całego ASFa przewróciło mi. (1 obrazek) W przewróconej wersji obraca mi się w odpowiedni miejscu i w odpowiedni sposób. Ale źle jeździć tak.
Więc ten fragment pliku wkleiłem do początkowej wersji i wszystko jest ok z obracaniem się tylko jest w złej pozycji.(2 obrazek).
Załączę też teksturę nastawnika. (specjalnie usunąłem teksturę bo gdy dałem .tga to nastawnik był przezroczysty)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marca 2010, 14:03:46 »
Najlepiej podeślij mi wszystkie tekstury :)

Zobacz teraz:
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf_2.7z


   « Dodano: 28 Marca 2010, 14:13:02 »
Oczywiście nie przeklejaj tylko nastawnika, tylko włącza cały model.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2010, 14:13:02 wysłana przez Rozi »

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marca 2010, 14:21:12 »
Gdy nie prze kleje to cały model się źle mapuje. Tak jakby brało tylko jeden kolor albo średnią kolorów. Gdy wkleje to jest wszytko ok poza mapowaniem.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Marca 2010, 14:22:19 »
Udokumentuj screenami. Jednak podeślij mi te tekstury :)

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Marca 2010, 14:34:38 »
Oto one: (zmapowałem tylko bok i to tym samym plikiem).

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Marca 2010, 15:24:19 »
Sprawdziłem, z teksturami twój błąd, u mnie jest dobrze. Podeślij mi jeszcze plik .mmd.

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Marca 2010, 19:47:35 »
W załączniku:

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Marca 2010, 20:24:29 »
Proszę:

http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf.zip

Nastawnik kręci się dobrze i poprawiłem jego mapowanie :) Miłej zabawy. Sprawdziłem, wszystko działa.

gumini

  • Gość
Odp: Obrót nastawnika.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Marca 2010, 20:29:29 »
OGROMNE DZIĘKI:) Działa jak natura chciała:)
Jesteś cudowny:D

Temat gotowy do zamknięcia:)