Autor Wątek:  3ds - pytania  (Przeczytany 11730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
3ds - pytania
« dnia: 16 Lutego 2010, 20:58:28 »
Cześć. Takie dwa pytanka na dzień dzisiejszy:
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lutego 2010, 21:03:32 »
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lutego 2010, 21:10:12 »
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
Najprostsze sposoby są najtrudniejsze :) Genialne! Dzięki!
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lutego 2010, 21:16:00 »
Zaznacz vertexy, F12 i wpisz konkretna wspolrzedna po lewej stronie.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lutego 2010, 21:20:39 »
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
Od biedy możesz zeskalować potem w danej osi parę razy :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lutego 2010, 21:22:55 »
Od biedy, to będę przesuwał każdy punkt osobno, ale lenistwo sugerowało mi znalezienie rozwiązania prostszego ;]
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2010, 08:28:32 »
Witam!
 Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lutego 2010, 09:20:52 »
Witam!
 Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
Sprawdź w Customize -> Preferences -> zakładka Viewports i na samym dole opcja Transform Gizmo Size (w zależności od edycji programu położenie tej opcji może być nieco inne).
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2010, 09:39:52 wysłana przez Mannerheim »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego 2010, 09:38:02 »
Dzięki. Dokładnie jest to w zakładce Gizmos po prawej stronie 'Size' na samej górze.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lutego 2010, 22:09:22 »
Sam sobie odpowiem:) Może się potem komuś przyda
Cytat: Quark-t
Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
1. Convert to editable poly
2. Wybieramy vertexy
3. W menu niżej przy przycisku make planar klikamy "Z" (lub inną wg potrzeb)
4. I już, mamy płasko.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Lutego 2010, 12:27:49 »
OK, ja jeszcze mam dwa problemy, otóż:
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;
b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.
Ma ktoś pomysł co zrobić?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lutego 2010, 14:40:56 »
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;

Należy przekonwertować do editable mesh i przy eksportowaniu nie zaznaczać opcji "Export selected only", jeżeli ją zaznaczysz, to musisz również zaznaczyć obiekty, które chcesz wyeksportować.

b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.

Należy wpisać:

MaxDistance = 100
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2010, 14:51:12 wysłana przez Rozi »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lutego 2010, 14:50:11 »
Pięknie Ci dziękuję :) Byłem przekonany, że ten element przeszedł przez EM.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marca 2010, 10:55:23 »
Mam pytanie, jak zmierzyć w prosty i szybki sposób odległości w 3DSie? Bo eksportować i uruchamiać MaSzyne i mierzyć odległość jest za męczące.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Marca 2010, 11:00:00 »
Po linii prostej masz w tools -> measure distance. Ewentualnie utilities -> measure. Jak zaznaczysz obszar, to masz jego rozmiary.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2010, 11:06:30 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Marca 2010, 14:56:05 »
Witam!
 Jest jakiś inny sposób na wycięcie 'dziury' w obiekcie oprócz booleana? On zamiast wycinać otwór niszczy obiekt tworząc bezsensowne vertexy.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Marca 2010, 15:01:26 »
Rysujesz line, zamieniasz prawidlowy obiekt na editable poly, przycisk cut i tniesz wg linii. Pozniej zaznaczasz wycieta czesc i po prostu kasujesz lub uzywasz extrude :)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3ds - pytania
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Marca 2010, 14:43:23 »
To ja się podepnę. Co zrobić by w wireframe wyświetlały się niewidoczne ścianki?