- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Quark-t w 16 Lutego 2010, 20:58:28

Tytuł: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Lutego 2010, 20:58:28
Cześć. Takie dwa pytanka na dzień dzisiejszy:
Dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Lutego 2010, 21:03:32
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Lutego 2010, 21:10:12
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
Najprostsze sposoby są najtrudniejsze :) Genialne! Dzięki!
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: hunter w 16 Lutego 2010, 21:16:00
Zaznacz vertexy, F12 i wpisz konkretna wspolrzedna po lewej stronie.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Lutego 2010, 21:20:39
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
Od biedy możesz zeskalować potem w danej osi parę razy :)
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Lutego 2010, 21:22:55
Od biedy, to będę przesuwał każdy punkt osobno, ale lenistwo sugerowało mi znalezienie rozwiązania prostszego ;]
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 17 Lutego 2010, 08:28:32
Witam!
 Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 17 Lutego 2010, 09:20:52
Witam!
 Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
Sprawdź w Customize -> Preferences -> zakładka Viewports i na samym dole opcja Transform Gizmo Size (w zależności od edycji programu położenie tej opcji może być nieco inne).
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 17 Lutego 2010, 09:38:02
Dzięki. Dokładnie jest to w zakładce Gizmos po prawej stronie 'Size' na samej górze.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 17 Lutego 2010, 22:09:22
Sam sobie odpowiem:) Może się potem komuś przyda
Cytat: Quark-t
Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
1. Convert to editable poly
2. Wybieramy vertexy
3. W menu niżej przy przycisku make planar klikamy "Z" (lub inną wg potrzeb)
4. I już, mamy płasko.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Lutego 2010, 12:27:49
OK, ja jeszcze mam dwa problemy, otóż:
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;
b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.
Ma ktoś pomysł co zrobić?
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 24 Lutego 2010, 14:40:56
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;

Należy przekonwertować do editable mesh i przy eksportowaniu nie zaznaczać opcji "Export selected only", jeżeli ją zaznaczysz, to musisz również zaznaczyć obiekty, które chcesz wyeksportować.

b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.

Należy wpisać:

MaxDistance = 100
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Lutego 2010, 14:50:11
Pięknie Ci dziękuję :) Byłem przekonany, że ten element przeszedł przez EM.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 01 Marca 2010, 10:55:23
Mam pytanie, jak zmierzyć w prosty i szybki sposób odległości w 3DSie? Bo eksportować i uruchamiać MaSzyne i mierzyć odległość jest za męczące.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 01 Marca 2010, 11:00:00
Po linii prostej masz w tools -> measure distance. Ewentualnie utilities -> measure. Jak zaznaczysz obszar, to masz jego rozmiary.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Marca 2010, 14:56:05
Witam!
 Jest jakiś inny sposób na wycięcie 'dziury' w obiekcie oprócz booleana? On zamiast wycinać otwór niszczy obiekt tworząc bezsensowne vertexy.
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: hunter w 22 Marca 2010, 15:01:26
Rysujesz line, zamieniasz prawidlowy obiekt na editable poly, przycisk cut i tniesz wg linii. Pozniej zaznaczasz wycieta czesc i po prostu kasujesz lub uzywasz extrude :)
Tytuł: Odp: 3ds - pytania
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 26 Marca 2010, 14:43:23
To ja się podepnę. Co zrobić by w wireframe wyświetlały się niewidoczne ścianki?