- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Quark-t w 16 Lutego 2010, 20:58:28
-
Cześć. Takie dwa pytanka na dzień dzisiejszy:
- Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
- Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Dziękuję za pomoc.
-
- Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
- Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
-
- Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
Jednej? Sprawdź może w okienku do ustalania współrzędnych albo na dolnym pasku (czasami się blokują jednak).
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
- Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Tak, nałożyć jeden nowy materiał z jedną odpowiednią teksturą :)
Najprostsze sposoby są najtrudniejsze :) Genialne! Dzięki!
-
Zaznacz vertexy, F12 i wpisz konkretna wspolrzedna po lewej stronie.
-
Potrzebuję wyrównać kilka vertexów do jednego poziomu. Ale jak zaznaczę grupę i wpiszę wartość, to zmienia mi się ich "środek" a nie każdy vertex wjeżdża na daną wysokość.
Od biedy możesz zeskalować potem w danej osi parę razy :)
-
Od biedy, to będę przesuwał każdy punkt osobno, ale lenistwo sugerowało mi znalezienie rozwiązania prostszego ;]
-
Witam!
Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
-
Witam!
Nie wiem co się stało w zasadzie, ale zauważyłem, że 'kulka' do opcji 'Select and rotate' bardzo się pomniejszyła po zaznaczeniu jakiegoś elementu i ciężko cokolwiek obrócić. To samo dzieje się przy skalowaniu i przesuwaniu. Jak można to powiększyć?
Sprawdź w Customize -> Preferences -> zakładka Viewports i na samym dole opcja Transform Gizmo Size (w zależności od edycji programu położenie tej opcji może być nieco inne).
-
Dzięki. Dokładnie jest to w zakładce Gizmos po prawej stronie 'Size' na samej górze.
-
Sam sobie odpowiem:) Może się potem komuś przyda
Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
1. Convert to editable poly
2. Wybieramy vertexy
3. W menu niżej przy przycisku make planar klikamy "Z" (lub inną wg potrzeb)
4. I już, mamy płasko.
-
OK, ja jeszcze mam dwa problemy, otóż:
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;
b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.
Ma ktoś pomysł co zrobić?
-
a) 3ds nie chce wyeksportować pewnego elementu do t3d, niby eksportuje ale plik jest pusty;
Należy przekonwertować do editable mesh i przy eksportowaniu nie zaznaczać opcji "Export selected only", jeżeli ją zaznaczysz, to musisz również zaznaczyć obiekty, które chcesz wyeksportować.
b) Wpisuje w User Defined MaxDistance: 100 a po wyeksportowaniu dalej jest 1000.
Należy wpisać:
MaxDistance = 100
-
Pięknie Ci dziękuję :) Byłem przekonany, że ten element przeszedł przez EM.
-
Mam pytanie, jak zmierzyć w prosty i szybki sposób odległości w 3DSie? Bo eksportować i uruchamiać MaSzyne i mierzyć odległość jest za męczące.
-
Po linii prostej masz w tools -> measure distance. Ewentualnie utilities -> measure. Jak zaznaczysz obszar, to masz jego rozmiary.
-
Witam!
Jest jakiś inny sposób na wycięcie 'dziury' w obiekcie oprócz booleana? On zamiast wycinać otwór niszczy obiekt tworząc bezsensowne vertexy.
-
Rysujesz line, zamieniasz prawidlowy obiekt na editable poly, przycisk cut i tniesz wg linii. Pozniej zaznaczasz wycieta czesc i po prostu kasujesz lub uzywasz extrude :)
-
To ja się podepnę. Co zrobić by w wireframe wyświetlały się niewidoczne ścianki?