Autor Wątek:  Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.  (Przeczytany 633422 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #660 dnia: 30 Sierpnia 2017, 14:38:57 »
Mam jedną, jakąś stabilną, wersję EXE i na niej wisi cały pulpit. Miałem zadać podobne pytanie, jak nowa MaSzyna radzi sobie z Pokeysem. Klawisze to pewne nie problem, tylko trzeba na nowo przypisać. Bardziej ciekaw jestem obsługi kranu, manometrów i woltomierzy-amperomierzy. Osobiście jeszcze nie próbowałem, bo nie chce w razie czego narobić sobie bałaganu.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #661 dnia: 30 Sierpnia 2017, 14:46:38 »
No właśnie. Przeprogramowanie PoKeys będzie raczej nieuniknione bo klawiszologii chyba nie da się wstecznie ukompatybilnić. Z drugiej strony nie chcę przeprogramowywać PoKeys co chwila jak się okaże, że nowe EXE będzie miało jeszcze problemy w porównaniu z ostatnio stosowanym. Co do wyjść/wejść sterowanych inaczej niż proste kliknięcia no to na razie widzę, że mierniki wariowały ale przyznam, że nie przenosiłem wpisów z eu07.ini dotyczących kalibracji, więc może to jest przyczyna takiego stanu rzeczy.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #662 dnia: 30 Sierpnia 2017, 14:52:38 »
Ja próbowałem jakoś końcem lipca, jeszcze zanim zacząłem przenosiny na Arduino i wszystko dobrze działało. Nawet nie trzeba było na nowo kalibrować kranów ani mierników. Trzeba tylko usunąć prawie wszystkie "Shifty". Jedynie z piasecznicą był problem, bo jako jedna z nielicznych rzeczy jest załączana z "Shiftem" i po załączeniu nie wyłączała się. To taki sam efekt, jak na klawiaturze puści się najpierw "S", a dopiero później "Shift" - też się zatnie*. Wystarczy sobie przypisać pod jakiś inny nieużywany klawisz bez "Shifta" i powinno być dobrze, chociaż tego już nie sprawdzałem. A, WSa można załączyć przyciskiem wyłączenia i odwrotnie, bo teraz załączanie i wyłączanie jest na samym "M" bez "Shifta".
A konfigurację klawiszologi w PoKeys i ogólnie wszystkich ustawień wejść/wyjść można sobie zapisać do pliku i później wgrać odpowiednią w zależności od używanego exe.

*Ale to jest pomocne przy "podpieraniu" stycznika sprężarki pantografów przy uruchamianiu zimnej lokomotywy. Wciska się "Shift", później "V", a następnie puszcza się najpierw "Shift", a później "V" i można sobie wrócić do kabiny, a sprężarka pompuje do maksymalnego ciśnienia sama. Odpowiednik właśnie podparcia jej stycznika w rzeczywistości rolką z taśmy do Haslera ;)
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2017, 14:57:01 wysłana przez miko22 »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #663 dnia: 30 Sierpnia 2017, 15:41:49 »
Zapisywanie i wczytywanie konfiguracji PoKeys z pliku ćwiczyłem w ramach backupu. No jest to jakaś opcja. Martwi mnie jednak zmiana przełączania bez Shifta. Niby generalnie dla klawiszowców prościej ale z punktu widzenia sterowania z pulpitu to trochę lipa. Tak jak wspomniałeś w przypadku WSa. Liczyłem jednak, że jeśli jest dodatkowy plik ini do remapowania klawiszologii to za jego pomocą będzie można ustawić jak w poprzedniej wersji, ale widzę że raczej to nie będzie wykonalne. No chyba, że deweloperzy zrobią taką możliwość ;)
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #664 dnia: 30 Sierpnia 2017, 16:07:30 »
Tego WSa, to jeszcze można puścić przez Arduino UNO na przykład, żeby do momentu zaświecenia się lampki i puszczenia przycisku załączania był aktywny tylko przycisk załączenia, a później żeby wpływ na WSa miał tylko przycisk wyłączenia do momentu zgaśnięcia lampki i jego puszczenia - kilka zależności na "if'ach", sygnały z przycisków i lampki podpięte do UNO, a UNO zwierające dopiero pin PoKeys do masy, żeby wysłać sygnał na "m" w odpowiednim czasie. Gorzej może być, jak np. będzie jakieś zakłócenie przy przełączaniu hebelka i exe nie odbierze jednego impulsu z PoKeys - wtedy hebelek zacznie działać odwrotnie, tzn. w pozycji wyłączonej będzie coś załączał. Mi się to nie zdarzyło, ale jakoś specjalnie długo nie testowałem. Jak pytałem @tmj o możliwość dodania osobnej konfiguracji na załączanie/wyłączanie, żeby można było ustawić jak po staremu, to napisał, że dużo roboty by z tym było, więc tak już raczej zostanie.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #665 dnia: 30 Sierpnia 2017, 16:37:52 »
Tego właśnie się obawiałem. Trochę dużo zabawy jak tylko dla zastąpienia Shifta. Szkoda, że nikt przy zmianach nie pomyślał o osobach z pulpitami. Z drugiej strony póki nie będzie więcej map pod nowe EXE, to nie zmieniam wersji i jeżdżę na tym co jest.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #666 dnia: 30 Sierpnia 2017, 18:01:12 »
No to mamy krok wstecz. :(
Dorabianie dodatkowej elektroniki, żeby naprawić problem softłerowy to trochę chore. Na razie nie ma problemu bo różnic wielkich nie widzę ale na przyszłość to trochę marna perspektywa.
Na razie zauważyłem tylko, że scenerie ładują się znacznie szybciej.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #667 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:06:06 »
Zmian w rendererze nie widzisz? :< Może na 7.17 tylko specular i niebo, ale z tydzień później masz dodane cienie i odbicia.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #668 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:06:53 »
Szkoda, że nikt przy zmianach nie pomyślał o osobach z pulpitami.
Myslec mozna, ale debug pulpitu i komunikacji z nim moze zrobic tylko osoba ktora takowym urzadzeniem dysponuje. Zrodla programu sa ogolnie dostepne i dopisanie modulu komunikacji przez bezposrednio zainteresowanych jest duzo bardziej prawdopodobne niz to, ze mi sie nagle na biurku pulpit zmaterializuje. Wprowadzajac zmiany mialem nadzieje ze ta czesc zalatwi maciek001, ktory wtedy aktywnie zajmowal sie tym tematem.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2017, 19:08:27 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #669 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:23:06 »
Zmian w rendererze nie widzisz? :< Może na 7.17 tylko specular i niebo, ale z tydzień później masz dodane cienie i odbicia.
Nie chce powiedzieć, że nie ma zmian jakościowych. Szybkość ładowania dało się zauważyć bez przejazdu, a przejechać trudno bez wsparcia pulpitu. Na klawiaturze już mi się nie uśmiecha jechać. No chyba, że będę w delegacji bez pulpitu i dostępu do Internetu to wtedy może pojadę na nowej wersji.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #670 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:25:45 »
@tmj jak napisał @miko22 nie ma problemu z komunikacją z PoKeys tylko z nową klawoszologią, która zlikwidowała Shift. Do tego nie trzeba pulpitu, żeby testować.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #671 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:31:42 »
@tmj jak napisał @miko22 nie ma problemu z komunikacją z PoKeys tylko z nową klawoszologią, która zlikwidowała Shift. Do tego nie trzeba pulpitu, żeby testować.
Pulpit potrzebny jest by sprawdzic czy modul, ktory zastapi obecna metoda komunikacji na taka ktora nie ma problemu z brakiem Shift, potrafi dostosowac sie do przemapowania klawiszy przez uzytkownika i wysyla komendy uzywajac nowego systemu zamiast udawania ze wciska guziki na klawiaturze, funkcjonuje (w obie strony) poprawnie. Testowania tego bez pulpitu sobie nie wyobrazam ;d

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #672 dnia: 30 Sierpnia 2017, 19:55:17 »
Ale to brzmi jakby miała nastąpić rezygnacja ze wsparcia PoKeys na rzecz innego interfejsu np. takiego jaki opracował @maciek001. Nie jest to pocieszające. Ja niestety na programowaniu nie zmam się na tyle, żeby zrobić to samodzielnie jak sugerujesz.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2017, 20:07:13 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #673 dnia: 30 Sierpnia 2017, 20:08:19 »
patrząc na opis tego PoKeys to powinno się dać z nim gadać przez zwykłe HID. ale to musi się tym zająć ktoś kto ma ten interfejs.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #674 dnia: 30 Sierpnia 2017, 21:44:24 »
Aj jaj, chyba trochę za bardzo się rozpędziliście... Przecież napisałem, że mi dobrze działało i jedynie piasecznica się zacinała (podałem, że prawdopodobnie wystarczy sobie ją przenieść pod jakiś klawisz bez "Shifta") i że WSa można załączyć i wyłączyć dowolnym przyciskiem z dwóch, a nie tylko do tego dedykowanym. Poza tym wszystko działa dobrze i jedynie przy ewentualnym zakłóceniu może się odwrócić działanie jakiegoś hebelka, ale czy takie zakłócenia zdarzają się aż tak często? Ja przynajmniej nie zauważyłem, a już raczej nie jest to chyba powód do rezygnacji z używania nowego exe, jeśli taka sytuacja zdarzy się raz na powiedzmy 50 jazd? Przypuszczam, że wystarczy delikatnie zwiększyć wartość w polu "Triggered input" i będzie dobrze. Ja przykładowo mam ustawione na 20.

Natomiast co do systemu obsługi @maćka001, to aktualnie mocno pracuję nad tym, żeby działało to na Arduino. Sam wykorzystuję akurat model DUE, bo ma dużo pinów cyfrowych, PWMów i wejść analogowych - koszt oryginału to 169zł, a klony są od ok. 80zł, czyli dużo tańsze niż PoKeys. Jak już będzie działać, to wstawię na forum kod w języku Arduino do obsługi podstawowych elementów pulpitu napisany tak, żeby każdy sobie mógł wybrać co na którym pinie chce mieć - na samym początku będzie lista obsługiwanych urządzeń z przypisanymi pinami. Poniżej fragment mojego obecnego kodu. Cyfra przed komentarzem odpowiada za numer pinu, a dalej program działa na zdefiniowanych oznaczeniach jak "pin_amp_WN1":
#define pin_amp_WN1 5 //pin amperomierza WN1
#define pin_amp_WN2 6 //pin amperomierza WN2
#define pin_wol_WN 7 //pin woltomierza WN
#define pin_man_cyl 8 //pin manometru cylindra hamulcowego
#define pin_man_prz 9 //pin manometru przewodu głównego
#define pin_man_zbg 10 //pin manometru zbiornika głównego
Jeśli przykładowo ktoś będzie chciał mieć sterowanie amperomierzem WN1 na pinie 2 zamiast na 5, to wystarczy, że w pierwszej linijce zmieni sobie cyfrę "5" na "2", zapisze, wgra program do Arduino i już. Oczywiście w przypadku mierników musi to być pin PWM, ale diagramy pinów (pod hasłem "pinout") dla poszczególnych wersji Arduino są dostępne w internecie. Analogicznie dla innych rzeczy jak hebelki, przyciski, kontrolki itd. Jeśli ktoś będzie chciał użyć UNO zamiast DUE jak ja, to dam też kod na obsługę ekspanderów PCF8574N rozszerzających ilość wejść/wyjść cyfrowych i schemat podłączenia do UNO. No w DUE jest jedynie ten problem, że ma dość niską obciążalność prądową pinów, przez co takich mierników nie można podpiąć bezpośrednio do pinu jak w przypadku PoKeys, ale wystarczy jeden tranzystor, jeden rezystor i miernik ładnie śmiga.

EDIT: Ogólnie, to ta komunikacja z Arduino mi już w miarę działa, ale na exe z lutego, bo później się coś popsuło i nikt nie wie co... @maciek001 mi pisał, że spróbuje coś z tym zrobić, a w razie czego mam jeszcze znajomego, który też mi mówił, że na to popatrzy, tylko na razie czekam pisząc w międzyczasie kod do obsługi całości i podłączając wszystkie elementy pod Arduino, żeby później tylko uruchomić na najnowszym exe.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2017, 21:58:51 wysłana przez miko22 »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #675 dnia: 30 Sierpnia 2017, 22:14:19 »
Aj jaj, chyba trochę za bardzo się rozpędziliście...
No właśnie napisałem, że napisałeś, że wszystko działa z ewentualnymi drobnymi kwestiami, gdzie brak obsługi Shift'a może zrobić małe zamieszanie jak w przypadku WSa. To nie tragedia w sumie bo o innych rzeczach trzeba też pamiętać w jakiej kolejności załączać lub w jakiej pozycji powinien być hebelek przy starcie. Chodziło mi o to, że eliminacja rozróżnienia w kodzie sposobu załączania i wyłączania (czyli klawisz i klawisz + Shift) powoduje, że może się odwrócić sekwencja. Z Shiftem było bezpieczniej bo najwyżej trzeba było hebelkiem kliknąć dwa razy i wszystko wracało do normy. Teraz trzeba będzie pomóc sobie klawiaturą, żeby odwrócić sekwencję w przypadku takiej zamiany. Zastanawiam się jak będzie w przypadku przełączników pakietowych np. rodzaj hamulca lub nastawnika kierunkowego. Muszę sobie to potestować.
Co do Arduino to oczywiście fajnie, że pojawia się nowa możliwość. Sam lubię tę platformę, ale nie uśmiechałoby mi się teraz wszystko przerabiać na inny mikrokontroler i wywalać PoKeys tylko dlatego, że nowa wersja w jakimś momencie będzie niekompatybilna z tym interfejsem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #676 dnia: 30 Sierpnia 2017, 22:36:14 »
Obsługa nastawnika kierunkowego została taka sama. Zmieniło się natomiast w kwestii przełącznika rodzaju hamulca, bo teraz każde przekręcenie o jedną pozycję w lewo (nie ważne na którą konkretnie) jest przez "Shift"+"B", a w lewo przez samo "B". A co do tych zakłóceń, to tak jak mówię - w razie czego spróbuj zwiększyć "Triggered input", żeby przez dłuższy czas wysyłało sygnał. Tylko jak będzie za dużo, to może wysłać podwójnie, także to trzeba by doświadczalnie sprawdzić, jaka jest maksymalna możliwa wartość.

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #677 dnia: 01 Września 2017, 09:57:09 »
Ogłoszenie takie małe, w temacie pulpitu :) -Nieaktualne-

Mam na zbyciu kilka mierników typu Lumel M13, którymi można zastąpić w pulpicie Lumele M15 (wyglądają nieco inaczej i są większe, ale lepsze to niż nic :D ). Jak ktoś byłby zainteresowany szczegółami, zapraszam na PW.
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2017, 19:34:54 wysłana przez Dziadek »

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #678 dnia: 01 Września 2017, 16:17:16 »
Mi udało się kiedyś dużo nazbierać w taki sposób: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26178.msg388105.html#msg388105 W tym samym temacie masz kilka innych porad.
A coś oryginalnego
Po infoliniach dzwoniłem ale dowiedziałem się tyle co nic...

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #679 dnia: 03 Września 2017, 22:43:31 »
Przyszedł temat nastawnika i mam pytanie. Jaką średnicę mają rolki, które wpadają w zębatki? Wszystkie są jednakowej średnicy czy różnią się?

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #680 dnia: 04 Września 2017, 15:26:40 »
Z tego co mi wiadomo, wynikałoby że wszystkie mają jednakowe średnice, różne są tylko głębokości zębów na kołach. Gdzieś chyba mam rysunki zrobione we współpracy z kolegą @miko22 jak wydłubię to mogę podrzucić.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #681 dnia: 04 Września 2017, 16:05:00 »
Od kogoś mam jakiś taki rysunek, ale nie wiem czy w skali 1:1 i czy z niego byłaby taka rolka okey. Za to mam w skali 1:1 wycięte zębatki, których wymiary dostałem od @maciekb_19, więc to wiem, że ząbki są różne. Jeśli masz jakieś wskazówki i własne rozwiązania na mechanizm dla oryginalnych zębatek, to chętnie przyjmę ;)

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #682 dnia: 04 Września 2017, 17:33:41 »
Czy to były wymiary z któregoś z tych rysunków: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20590.msg274315.html#msg274315 lub z tego postu http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20590.msg283716.html#msg283716 ? Jeśli tak, to sam kształt już jest zły, a przynajmniej ilość zębów w dolnym kole w jednej z wersji. Tutaj masz zdjęcia oryginału i kilka dodatkowych informacji: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg434812.html#msg434812
A tutaj link do wiadomości z szablonami, bo tamten coś przestał działać: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg387828.html#msg387828 Natomiast @Dziadek robił z tego rysunki techniczne w AutoCADzie.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 17:34:57 wysłana przez miko22 »

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #683 dnia: 04 Września 2017, 17:43:51 »
Nie wiem czy się to komuś przyda, ale coby było:

http://eu07.pl/userfiles/23589/priv-Nastawnik.7z

Ostrzegam, duże :)
Rozrysowane wszystkie elementy z modelami, rysunkiem złożeniowym. Wszystko zgodnie z wymiarami być powinno (za wymiary, szczególnie kąty podziękowania dla @miko22). Sprężyny trzeba samemu ustawić, bo tutaj ich nie ma. W razie pytań do paczki, służę pomocą na tyle na ile umiem :)

EDIT: Odnosząc się do wiadomości niżej, dodam od siebie: grubości są tak pomyślane, aby dało się w obudowie o oryginalnych wymiarach umieścić i mechanizm i elektronikę odpowiedzialną za wykrywania położeń wałów :)
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 18:02:29 wysłana przez Dziadek »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #684 dnia: 04 Września 2017, 17:56:48 »
Dodam tylko, że inna na tych rysunkach jest grubość poszczególnych elementów. Prawdziwe zębatki i ramiona zapadek mają ok. 10mm grubości. Trochę obcięte o nieużywane powierzchnie są też zębatki kierunkowego i bocznikowania, ale nie ma to żadnego wpływu na działanie mechanizmu - po prostu oszczędność materiału ;)
EDIT: Aha, a rolki proponuję zrobić z łożysk kulkowych 5x15x5mm, ew. 5x16x5mm, bo pod taką średnicę rolki są dopasowane zębatki.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 18:02:06 wysłana przez miko22 »

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #685 dnia: 04 Września 2017, 18:22:40 »
Nie, nie z tego postu. Dostałem na priv całkiem inne i raczej przekładają się na te z loka. Grubości oczywiście nie robiłem 10mm, bo to byłby kosmos. Wszystkie mam zrobione na grubość 4mm, co przy tak małych zębach to i tak kosmos.
Okej, coś już jest jaśniej. Jakieś wskazówki odnośnie sprężyn? Bo obecnie nie mam dostępu do nastawnika, żeby sobie pokręcić i sprawdzić ile "siły" trzeba przyłożyć :/

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #686 dnia: 04 Września 2017, 18:38:02 »
Ja bym to zrobił tak żebym nie musiał ściągać sąsiada żeby obrócić, a i też tak żeby nie latało na wszystkie strony. Wiem że na loku to wszystkie z jednej fabryki pewnie i może nie będzie wtedy aż tak oryginalnie, ale nie chodzi przecież o to żeby sobie w domu siłownię urządzać :)

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #687 dnia: 04 Września 2017, 18:43:39 »
Ok, przeszukałem swoją skrzynkę mailową i jemu też przesyłałem swoje szablony, które później przerysował w Corelu ;) Czyli to będzie to samo, co moje... Natomiast co do sprężyn, to muszą być mocne - tyle mogę powiedzieć na wyczucie. A "katalogowe" siły potrzebne do przestawienia poszczególnych wałów to dla wału: bocznikowania 20-40N, kierunkowego 30-70N, głównego 20-80N. Wiem też, że czasami na warsztatach podcinano te sprężyny (skracano o zwój, dwa, trzy), żeby nastawnik lżej chodził, więc tak na prawdę nie ma to chyba aż takiego dużego znaczenia.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #688 dnia: 05 Września 2017, 00:04:49 »
Nie wiem czy się to komuś przyda, ale coby było:
http://eu07.pl/userfiles/23589/priv-Nastawnik.7z
Świetna robota @Dziadek. Znowu zachciało mi się zrobić mechanizm od nowa ;) Pytanie tylko, czy to co widzę w PDFach wystarczy do wycięcia wszystkich elementów, czy powinienem coś sobie zainstalować, żeby się dobrać do pozostałych plików? Nigdy z AuroCADem się nie bawiłem więc proszę o wyrozumiałość.
Napisałeś, że powinny się również zmieścić elementy elektroniczne. Czy masz na myśli tarcze encoderów na wspólnych wałach pod zębatkami?

@Stele, uruchomiłem w końcu wersję x64 nowej paczki no i przyznam, że nocny przejazd z grą świateł robi wrażenie.Tym bardziej fajnie byłoby móc wykorzystać nowe EXE z pulpitem. Pogrzebałem trochę w pliku klawiszologii, żeby wrócić do "starego" układu i w części się to uda, ale niestety rezygnacja z oddzielnych skrótów na załączanie i wyłączanie niektórych przełączników będzie sporym utrudnieniem dla PoKeys. W zasadzie można z tym jakoś żyć, ale zamiana sekwencji może namieszać w przełączaniu. Zauważyłem też, że niektóre funkcje z nieznanych przyczyn się pokrywają mimo tego, że w pliku .ini skróty są inne, np. załączenie przetwornicy wyłącza przyciemnianie oświetlenia kabiny. Mam wrażenie, że rezygnacja z oddzielenia załączania od wyłączania i obsługa obu jednym klawiszem jakoś jest związana z obsługą pulpitu myszą (a może to tylko takie wrażenie) albo z jakiegoś innego powodu przypomina sterowanie w TD2. Tak czy inaczej nie cieszy mnie ta zmiana.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2017, 01:00:14 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Nastawnik/Pulpit do komputera - Wskazówki i gotowe projekty.
« Odpowiedź #689 dnia: 05 Września 2017, 04:14:42 »
Zauważyłem też, że niektóre funkcje z nieznanych przyczyn się pokrywają mimo tego, że w pliku .ini skróty są inne, np. załączenie przetwornicy wyłącza przyciemnianie oświetlenia kabiny.
To nie tak -- oswietlenie kabiny bez wlaczonej przetwornicy jest slabsze niz "normalnie" tzn. gdy przetwornica jest zalaczona. Przelacznik przyciemnienia funkcjonuje dodatkowo, przyciemniajac oswietlenie w obu przypadkach. Czyli pod wzgledem jasnosci przyciemnione oswietlenie z zalaczona przetwornica wypada podobnie jak nie przyciemnione oswietlenie gdy przetwornica jest wylaczona. Przy wylaczonej przetwornicy i zalaczonym przyciemnieniu robi sie jeszcze ciemniej, natomiast przy zalaczonej przetwornicy i wylaczonym przyciemnieniu jeszcze jasniej.

Nie wiem na ile takie stopniowanie jest prawidlowe, ale zostalo wpisane do exe celowo przez poprzednich autorow.