Witam.
Wrócę jeszcze do tych pantografów. Na exe Kursa po zmianie kabin patyki się nie zamieniają na dachu i pozostają na swojej pozycji, co mnie bardzo cieszy (niektórzy mechowie podczas manewrów nie opuszczają patyków przechodząc do drugiej kabiny). Poza tym na tym exe pantografy podnoszą się wolniej niż na exe youby'a (w końcu exe youby'a było pod diselpauck). Niestety na exe Kursa nie działa hamulec na tych siódemkach.
A teraz mam takie pytanie i chyba raczej tak nie jest w rzeczywistości, jak tu.
W trakcji ukrotnionej rozpędzam się tymi siódemkami wolniej (32 sek. do 100km/h), niż jedną luzem (18 sek. do 100km/h). Przecież mając dwie maszyny, na chodzie mam dwa razy większą moc. Zakładając, że dochodzi jeszcze raz taka sama masa pojazdu, rozpędzenie dwóch siódemek powinno odbyć się w takim samym czasie.
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)