Autor Wątek:  Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera  (Przeczytany 63469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #90 dnia: 08 Sierpnia 2009, 12:52:03 »
EDIT : Ja zauwazyłem kilka błędów. Otóż brakuje paru textur poprzez co w kabinie jest bardzo biało, oraz po przesunięciu hamulca lokomotywy do końca wywala mnie do windowsa.

A masz paczke z modelem 4E?
Pozdrawiam, Karol

Offline kolejarz14

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #91 dnia: 08 Sierpnia 2009, 12:56:05 »
Ok z texturami już zrobiłem.Ale męczy mnie kwestia tego hamulca.
LOL nawet pomylic sie nie wolno!

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #92 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:04:01 »
Dziwne. U siebie hamuje naglym i nie mam zadnego wysypu do Windowsa.
Pozdrawiam, Karol

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #93 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:38:46 »
Ok z texturami już zrobiłem.Ale męczy mnie kwestia tego hamulca.
Brak dźwięku pewnie.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #94 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:47:15 »
Witam! Czy kabinę można dodać do folderu z 303e? Czy będzie inna?
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #95 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:47:49 »
Proponuję zamianę parametrów ustawień hamulca na następujące:

Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake DynamicBrake=Passive MCPN=43 SCPN=6 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.7    -1   60 Pneumatic
 0 0.5   -1   9  Pneumatic
 1 0.44 -1   9  Pneumatic (realniej należałoby wpisać 0.45 ale hamulec wolno działa)
 2 0.40 -1   9  Pneumatic
 3 0.36   -1   9  Pneumatic
 4 0.32   -1   9  Pneumatic
 5 0.28   -1   9  Pneumatic
 6 0   -1   35 Pneumatic

Kabina zdecydowanie lepiej podoba mi się od poprzedniej wersji, chociażby ze względu na okna oraz dźwięk pozycji nastawnika-real!
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 19:26:08 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #96 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:56:04 »
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #97 dnia: 08 Sierpnia 2009, 15:24:49 »
Od kiedy to przechodzi się z kabiny do kabiny przy kranie w pozycji "nagłe"? Przed opuszczeniem kabiny należy zawsze przestawić kran w pozycję "odcięcie". Inaczej za Chiny Ludowe nie wyluzujesz z drugiej kabiny.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #98 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:45:05 »
kolejarz14:
Wywala przy hamulcu - nie masz dźwięku. Wywala przy przejściu do korytarza - nie masz modelu korytarza. Ściągnij podstawową paczkę 4E, tam będzie wszystko, czego Ci brakuje.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #99 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:23:12 »
Cytuj
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.

Masz świętą rację youBy.
Mój studencki błąd..poprawiam MCPN z 48 na 43.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #100 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:38:10 »
Witam.

Wrócę jeszcze do tych pantografów. Na exe Kursa po zmianie kabin patyki się nie zamieniają na dachu i pozostają na swojej pozycji, co mnie bardzo cieszy (niektórzy mechowie podczas manewrów nie opuszczają patyków przechodząc do drugiej kabiny). Poza tym na tym exe pantografy podnoszą się wolniej niż na exe youby'a (w końcu exe youby'a było pod diselpauck). Niestety na exe Kursa nie działa hamulec na tych siódemkach.

A teraz mam takie pytanie i chyba raczej tak nie jest w rzeczywistości, jak tu.
W trakcji ukrotnionej rozpędzam się tymi siódemkami wolniej (32 sek. do 100km/h), niż jedną luzem (18 sek. do 100km/h). Przecież mając dwie maszyny, na chodzie mam dwa razy większą moc. Zakładając, że dochodzi jeszcze raz taka sama masa pojazdu, rozpędzenie dwóch siódemek powinno odbyć się w takim samym czasie.
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)    
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 19:52:51 wysłana przez P.J. »
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #101 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:49:12 »
Dlatego autor zaleca konkretne exe.
Pozdrawiam

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #102 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:51:17 »
Pomiaru przyrostu prędkości w czasie dokonałem na exe youby'a
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #103 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:56:25 »
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)    
Bez dv. a = dv/dt = N/m
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #104 dnia: 08 Sierpnia 2009, 20:39:32 »
Cytuj
Bez dv. a = dv/dt = N/m

Z "dv"
U mnie "N" to jest moc, Ty zapisałeś "N" jako siła.

Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #105 dnia: 08 Sierpnia 2009, 20:48:19 »
To wtedy nie dv, a samo v :]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #106 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:03:51 »
P = W/dt = (F x dr)/dt =  F x v

youBy ma racje :)
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #107 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:07:28 »
Czyli N = m*a*v, a = N/(m*v).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #108 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:09:14 »
No, a skoro N jest dwukrotnie wieksze i m takze, wiec dwojeczki sie skroca...
Pozdrawiam, Karol

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #109 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:13:31 »
Cytuj
To wtedy nie dv, a samo v :]
No dobra, by musiała być jeszcze jedna zmienna z różniczką "d" :). Przyjmijmy więc że wielkości są stałe A=N/(m*v)

Cytuj
P = W/dt = (F x dr)/dt =  F x v

Owszem youby ma rację co do różniczki. Natomiast wzór co zapisałeś
Cytuj
F x v
, ja też zapisałem  
Cytuj
N=F*v
, więc aby go powtórzyłeś (Inne oznaczenie symbolu mocy - u mnie N, u Ciebie P).
Nie maższ jednak racji pisząc
Cytuj
P = W/dt

bo powinno być
P=dW/dt lub P=W/t
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 21:15:44 wysłana przez REWIZOR »
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #110 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:16:18 »
Masz racje, jednak takie obliczenia to zbyt duze uproszczenie. Ja tez kiedys myslalem, ze jak mamy dwie siodemki w ukrotnieniu to rozpedzaja sie 2 razy szybciej itd. W praktyce dochodza tutaj rozmaite czynniki, a kluczem sa tutaj charakterystyki trakcyjne.
Pozdrawiam, Karol

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #111 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:18:30 »
Cytuj
No, a skoro N jest dwukrotnie wieksze i m takze, wiec dwojeczki sie skroca...

No dokładnie, oto mi właśnie chodzi. Więc jadąc jednym lokiem lub dwoma w trakcji ukrotnionej powinniśmy się rozpędzić z takim samym przyspieszeniem...a tak niestety nie jest


   « Dodano: 08 Sierpnia 2009, 21:21:28 »
Cytuj
kluczem sa tutaj charakterystyki trakcyjne

No a jedna siódemka ma inne charakterystyki trakcyjne , niz dwie siódemki z tym samym układem rozruchowym i napędowym??
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #112 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:30:44 »
Napisalem dwojeczki sie skroca i dalem ... bo to wcale takie oczywiste nie jest. Zauwaz, ze we wzorze mamy jeszcze v. A kto powiedzial, ze w obydwoch przypadkach to jest to samo v?
Pozdrawiam, Karol

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #113 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:31:32 »
Cytuj
Ja tez kiedys myslalem, ze jak mamy dwie siodemki w ukrotnieniu to rozpedzaja sie 2 razy szybciej itd.

One nie mają się rozpędzać dwa razy szybciej tylko z tak samo jak jedna siódemka. Natomiast  w maszynie wychodzi efekt jakby ta druga siódemka nie pracowała i robiła za dodatkowe obciążenie jako wagon +80 ton.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #114 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:34:07 »
Wyłącz i włącz ponownie siódemkę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #115 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:35:20 »
A może używasz nieprawidłowego wpisu na sprzęg?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #116 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:36:18 »
Też mi się wydaje że jest jakiś problem z ukrotnieniem. Jak podpiąłem te siódemki spięte warkoczami do składu 40xEAOS po 50t węgla to strasznie słabo się to rozpędzało. Natomiast ET41 (czyli w sumie to samo tylko trochę inaczej :P ) dawała sobie radę zdecydowanie lepiej.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #117 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:39:59 »
Cytuj
A kto powiedzial, ze w obydwoch przypadkach to jest to samo v?

To jest dodatkowe założenie, dzięki któremu można porównać dwa pomiary ja założyłem że jest to prędkość 100km/h
Oczywiście samo v jest to wartość stała
Umieszczając dv jest to zmiana wartości prędkości w czasie pomiaru, wtedy też by należało podać zmianę mocy w czasie czyli dN.
Wychodzę tu z założenia że mech kręci nastawnikiem w identyczny sposób przy jeździe jednym lokiem i w trakcji ukrotnionej - wtedy są takie same charakterystyki.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #118 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:44:52 »
To jest bledne zalozenie. Jesli to v bedzie predkoscia srednia od startu do 100 to dostaniemy a srednie, a ono moze odbiegac od naszych oczekiwan. Druga sprawa to blad, ktory popelnilem i ty tez zwrociles mi na niego uwage. Jesli bedziemy mierzyc wartosci chwilowe to potrzebujemy mocy chwilowej, a tutaj nie mozemy sobie podstawic 3 MW. Do wyznaczenia takiej mocy potrzeba juz wiedzy z zasady dzialania silnikow, opornikow itd., a to wiaze sie z charakterystykami trakcyjnymi.
Pozdrawiam, Karol

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
« Odpowiedź #119 dnia: 08 Sierpnia 2009, 21:46:51 »
Cytuj
Jak podpiąłem te siódemki spięte warkoczami do składu 40xEAOS po 50t węgla to strasznie słabo się to rozpędzało. Natomiast ET41 (czyli w sumie to samo tylko trochę inaczej :P ) dawała sobie radę zdecydowanie lepiej.

To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.