- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Monczan_SP32 w 29 Maja 2009, 16:29:07

Tytuł: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 29 Maja 2009, 16:29:07
Z dodatków "bajerowych" jest tylko otwierane okno, czy coś przeoczyłem?


Miejsce na ochy i achy:
Mmm... piękne fototekstury, a jak ukrotniłem sobie lokomotywy, to ujrzałem ładnie wyglądające kable - też były zmieniane?

Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 29 Maja 2009, 16:31:54
Podswietlenie pod : i ;
To jest calkiem nowy model . . .
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 29 Maja 2009, 16:35:33
Wspaniała robota ! :)

Ale jest do czego się przyczepić.
Wycie silników trakcyjnych jest ciut za głośne - jak pewnego razu jechałem na 07-088 wycie było ledwo słyszalne
(można to wyregulować w zwykłym rejestratorze dźwięków M$).

Znowu wentylatory oporów chodzą za cicho ;) ale można to łatwo poprawić we wpisie:
ventilator: 07]rvent.wav 160.0  0.9 0.6  0.6 0.6 (zamieniamy pogrubioną wartość z 0.4 na 0.5 lub 0.6 i jest super).

Reszta dźwięków (oprócz Rp1) - mega super hiper wywalone w kosmos :D
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 29 Maja 2009, 16:41:23
HornExpert371, kazdy pojazd cechuje sie inna szczelnoscia drzwi od szaf WN i maszynowni. Wiec smiem twierdzic, iz jest wszystko okej :-)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: moko_loko w 29 Maja 2009, 16:51:45
Szkoda tylko że smugi nie działają.Ale tak to wspaniała i piękna robota.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 29 Maja 2009, 16:54:32
Cytuj
Szkoda tylko że smugi nie działają.
A po co Ci smugi, skoro EXE Dizelpacka ma "wbudowane światła", a niedługo, jak wynika z zapowiedzi, wyjdzie całkiem nowe z jeszcze lepszymi.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 29 Maja 2009, 17:00:46
Zeby na exe z Dizelpacka dzialaly smugi (te "wbudowane" w exe) musisz miec odpowiednie ustawienia light oraz oczywiscie w katalogu textures plik "smuga.tga".
Jezeli zas chodzi o smugi wbudowane w model (takie jak np. w EN57-2053) to ten model siodemki ich nie posiada.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 29 Maja 2009, 17:08:18
Zadam głupie pytanie, ale jak się zamyka i otwiera okno? Bardzo fajna kabina a w szczególności podoba mi się zdjęcie fajnej laseczki za fotelem maszynisty heh. Ciężko się skupić na jeździe kiedy z tyłu taki "towar:)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 29 Maja 2009, 17:12:29
Zadam głupie pytanie, ale jak się zamyka i otwiera okno? Bardzo fajna kabina a w szczególności podoba mi się zdjęcie fajnej laseczki za fotelem maszynisty heh. Ciężko się skupić na jeździe kiedy z tyłu taki "towar:)
Klawiszami [ i { lub ] i }.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 29 Maja 2009, 19:25:25
Wolno ;)
Nie żeby jakoś bardzo, ale siedząc w tej eleganckiej i luksusowej kabinie ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;) Reszta całkiem ładna. ;P
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 29 Maja 2009, 19:32:59
Nie żeby jakoś bardzo, ale siedząc w tej eleganckiej i luksusowej kabinie ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;) Reszta całkiem ładna. ;P

Pisalem juz kiedys o tym. w watku Najlepsze screeny, jednak moj post polecial na bocznice. Rowniez uwazam, ze mozna te flesze "poprawic".
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 29 Maja 2009, 19:33:49
ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;)
Chyba była kiedyś o tym mowa na forum (oho, teraz wiem, kto pisał, ubiegłeś mnie, libertyn89 ;-) - polecam wyobrazić sobie w nocy, że masz włączone światło w kabinie.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 29 Maja 2009, 19:43:39
A ja dodam jeszcze, że zarówno kabina jak i model zewnętrzny, nie mają nic wspólnego z twórczością @Barta. Modele zostały wykonane od podstaw.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Maja 2009, 20:47:52
Jedyna wada fizyka mogła być trochę bardziej realniejsza.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 29 Maja 2009, 20:48:53
A co widzisz nie tak z fizyką?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: filip2h w 29 Maja 2009, 20:50:40
Jedyna wada fizyka mogła być trochę bardziej realniejsza.
Powiedz mi prowadziłeś kiedyś loka? Nie pytam z zawiści tylko z czystej ciekawości odnośnie Twojej wypowiedzi ;)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Maja 2009, 21:06:05
Loka nie prowadziłem ale pracowałem długo nad ulepszaniem fizyk spisywałem parametry z DTRek książek itp. To głównie były poprawki hamulców czasami też silników. Opublikowałem moje poprawki razem z poprawkami Kudłacza na forum Dalej pracuje nad tym by fizyki były możliwie jak najrealniesze. Dlatego chciałbym żeby bardziej realne z wyglądu lokomotywy były też bardziej realne w prowadzeniu.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 29 Maja 2009, 21:16:38
Ale wytłumacz co Ci nie odpowiada w tej fizyce.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Maja 2009, 21:21:34
Parametry kranu maszynisty głównie chodzi o przepływy i parę innych kosmetycznych zmian
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Maja 2009, 21:24:12
Fizyka, rzeczywiście jest nie najlepsza, sporo różni się od wykresu charakterystyki teoretycznej. Model i kabina z fototekstur piękna.

Czy planujecie zrobić białą kabinę pod IC ? na która to materiały komuś z forum wysyłałem.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kudłacz w 29 Maja 2009, 21:24:50
Dla exe z dizelpacka to będzie w miarę ok ale dla SPKS to już jest masakra BCM za duży i inne parametry dlatego po części zgadzam się Michałem.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 29 Maja 2009, 21:25:10
Parametry kranu maszynisty głównie chodzi o przepływy i parę innych kosmetycznych zmian
Kiedyś ktoś podał idealne parametry chk do dizelpacka na forum. A może to był specjalny kalkulator do chk. Nie pamietam i nie moge tetego odnaleźć na forum, a szkoda.

Natomiast te chk które Ty wydałeś nie tak dawno kompletnie psują hamulce.
Tyle OT.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 29 Maja 2009, 21:26:25
Wspaniała robota ! :)

Ale jest do czego się przyczepić.
Wycie silników trakcyjnych jest ciut za głośne - jak pewnego razu jechałem na 07-088 wycie było ledwo słyszalne
(można to wyregulować w zwykłym rejestratorze dźwięków M$).

Znowu wentylatory oporów chodzą za cicho ;) ale można to łatwo poprawić we wpisie:
ventilator: 07]rvent.wav 160.0  0.9 0.6  0.6 0.6 (zamieniamy pogrubioną wartość z 0.4 na 0.5 lub 0.6 i jest super).

Reszta dźwięków (oprócz Rp1) - mega super hiper wywalone w kosmos :D


Oj widać, że niewiele siódemek w życiu widzialeś... Wszystko zależy od tego, jak była zadbana. Np białostockie siódemki to lokomotywy jedne z najpeszych w Polsce. Niezawodne i zadbane. Ale nie ma co się dziwić, skoro były "na rękach" do 2004. Tam jedzie się naprawdę fajnie. Wyważona, wyciszona, szczelna. A weźmy np warszawską albo poznańską 4E... dobrze jeżdżą, ale komfort jazdy jest zerowy. Tam faktycznie wszystko wyje, trzeszczy, piszczy, lokiem rzuca jak wąskotorówką. Jak dla mnie co do 4E - fantastyczna robota. Jeżeli będzie wydana 303E - dźwiękowo faktycznie można przygłuszyć bebechy :D
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Maja 2009, 21:27:01
Kwestia tego, że ów mityczny SPKS jest w trakcie realizacji, więc nie było sensu wypuszczania niekompatybilnego chk.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kudłacz w 29 Maja 2009, 21:33:47
Pliki chk jeśli chodzi o parametry hamulca które zostały wydane przez Michała sa realnymi parametrami i zostały one dostosowane już do SPKS (a raczej to exe dostosowało się w końcu do realnych parametrów w plikach chk ;-)). Zgadzam się z tym ze na exe z dizelpaka to hamulce są dużo za słabe.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Damo w 29 Maja 2009, 21:58:39
Kabina bardzo ładna i ten plakat z tyłu ;) A czy planujecie zrobić wersję zmodernizowaną?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 29 Maja 2009, 22:06:54
Jednakowoż dźwięki podmienię na swoje. Dźwięki przełączników, czy nastawnika lepsze były np na ET22
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 29 Maja 2009, 22:09:25
Kabina bardzo ładna i ten plakat z tyłu ;) A czy planujecie zrobić wersję zmodernizowaną?
Zmodernizowana, czyli ktora konkretnie?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 29 Maja 2009, 22:15:15
A ja jeszcze do jednego bym się przyczepił. Można było od razu walnąć wersję z odwróconym mapowaniem lamp na halogeny.
Niestety, ale w ten sposób nie można zrobić "zeza", z tego względu, iż zwykła lampa składa się z dwóch plane'ów, jedne ma nałożoną teksturę światła włączonego, druga - wygaszonego. Problem tkwi w tym, że aby lampa (obiekt lampy) świecił w nocy, musi mieć włączoną opcje selfilium. Teraz, jeśli nałożymy na tego plane'a teksturę całej lampy z halogenem czerwonym i białym, wówczas cały halogen będzie świecił, a nie tylko biała lampa. Troszkę nieciekawie by to wyglądało, więc stworzony będzie osobny model z zezem. Ponadto, siódemki z halogenami, mają przeważnie inne wycieraczki (dwuramienne), więc to kolejna różnica, która nakazuje zrobić osobną wersję modelu ;)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Maja 2009, 22:20:50
KAbina i modele świetne!
Poczułem się jak w prawdziwym ,,angliku".
Jest tylko kilka uwag, które zmienić to błachostka:
1. Przepalona lampka ,,jazdy na oporach";
2. Wszystkie lampki kontrolne ledwie żarzą;
3. SHP i czuwak ledwo widoczne.
4. hehe..troszkę dziwne, że podczas prowadzenia 14-tu wagonów można nastawnik ustawić po pierwszej pozycji w 1/4 obrotu ;) - to się w praktyce nie zdarza, bo od razu nadmiarowy wybije.

To tylko moje drobne uwagi. Model jest wspaniały! Jeszcze tylko maluśka przeróbka na EP08 i DRŻYJTA NARODY!!
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 29 Maja 2009, 23:34:53
Że tak to określę, służby nocne stały się o wiele przyjemniejsze:) Tylko jednak brakuje na postoju tego nieszczęsnego oświetlenia kabiny. Co do jakości i głośności dźwięków, to ja nie mam najmniejszych zastrzeżeń, chociaż podbiłem głośność wentylatorów o 0.2. Jakoś tak fajnie się poczułem, jak bujałem się z prędkością 40 km/h po zwrotnicach wjeżdżając na oświetlony pomarańczowym światłem lamp dworzec. Jakbym w realu jechał... Dla tego dla mnie ten model to jeden z najlepszych dodatków jaki wyszedł jak na razie do Naszego Symka.
Przyczepić się w tym momencie raczej nie mam do czego.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Tomek6996 w 29 Maja 2009, 23:55:50
Dlaczego nikt nie powiesił plakatu w drugiej kabinie?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AIR w 30 Maja 2009, 00:22:21
hehe..troszkę dziwne, że podczas prowadzenia 14-tu wagonów można nastawnik ustawić po pierwszej pozycji w 1/4 obrotu ;) - to się w praktyce nie zdarza, bo od razu nadmiarowy wybije.


Dzieje się to ponieważ tak jak pisałem wcześniej fizyka jest nie zgodna z rzeczywistą.

Proponuje zmienić wpis na dużo bardziej przypominający real bo robiony na podstawie charakterystyki dla EU07

author=.]RList: Size=43 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.1
0 0 0 0 0
1      24.89 1 4 0
2      16.821 1 4 0
3      12.301 1 4 0
4       9.771 1 4 0
5       8. 1 4 0
6       6.5 1 4 0
7       5.4 1 4 0
8       4.7 1 4 0
9       4.2 1 4 0
10      3.6 1 4 0
11      3 1 4 0
12      2.52 1 4 0
13      2 1 4 0
14      1.66 1 4 0
15      1.535 1 4 0
16      1.405 1 4 0
17      1.275 1 4 0
18      1.185 1 4 0
19      1.095 1 4 0
20      0.935 1 4 0
21      0.775 1 4 0
22      0.650 1 4 0
23      0.525 1 4 0
24      0.4 1 4 0
25      0.275 1 4 0
26      0.15 1 4 0
27      0.07 1 4 0
28      0.000 1 4 0
29 5.44 2 2 0
30 4.41 2 2 0
31 3.85 2 2 0
32 3.29 2 2 0
33 2.82 2 2 0
34 2.36 2 2 0
35 1.93 2 2 0
36 1.56 2 2 0
37 1.21 2 2 0
38 0.89 2 2 0
39 0.61 2 2 0
40 0.34 2 2 0
41 0.21 2 2 0
42 0.10 2 2 0
43 0.00 2 2 0
END-RL
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 30 Maja 2009, 00:27:37
Wyjdzie nowe exe, wyjdą też fizyki, które problem załatwią.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 30 Maja 2009, 00:48:56
Witam

W sumie można powiedzieć nareszcie najbardziej porządny model Siódemki. W sumie nic dodać nic ująć. Żeby jeszcze bardziej realny? no nie wiem czy by było potrzebne. Gratuluję roboty Panowie. Kabina też jest super czuć ten klimat. Jeszcze bym się pobawił z wentylatorami jeszcze z 0.6 do 0.8 podwyższyć, ale to już jak kto chce. Ja osobiście lubię słuchać ten dźwięk wentylatorów.

Taka mała pierdółka jaką zauważyłem w kabinie. Chodzi o hasler (wskazówka prędkości) przy zerowej prędkości jest zbytnio odchylona do góry jakby pokazywała z około 5km/h,
Czy to da się w .mmd zmienić czy to już kwestia modelu haslera?
tachometer: speedknob rot 0.00420 -0.34 0.


Ciekawe co takiego da najnowsze exe, wystarczy dalej czekać
Pozdrawiam i jeszcze raz Gratuluje sukcesu.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: mati319 w 30 Maja 2009, 01:22:58
W realu też często się zdarza że hasler pokazuje np 5 km/h jak sie stoi w miejscu. Mnie osobiście ten bajer się podoba bo dodaje realizmu.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 30 Maja 2009, 09:16:50
Zdjęcie zrobione w "9". Większość lokomotyw ma takie haslery  :]
lub tu: http://www.transportszynowy.pl/en572000hasler.html (http://www.transportszynowy.pl/en572000hasler.html)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: murphy77 w 30 Maja 2009, 10:26:05
Być może jest tak, że prędkość zaczyna mierzyć od 5km/h wzwyż i strzałka haslera zaczyna rosnąć dopiero jak lok przekroczy 5km/h.(oczywiście w realu)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Maja 2009, 10:30:57
W realu jest tak ze jak lokomotywa  ruszy i prądniczka zacznie podawać sygnał do prędkościomierza to strzałka wraca do 0 i wszystko jest normalnie mierzone.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 30 Maja 2009, 10:57:08
Co do chk: widze, ze do tej paczki wkradla sie jedna ze starych wersji. Sprawdzcie sobie jak bedzie sie sprawowac z poprawionym przez @OlO_EU jakis czas temu MPT (najlepiej z oryginalnym RList i tym autorstwa @AIR):
0 22.64 181  100  072   
1 23.18 237  095  094   
2 25.58 373  094  131   
3 27.35 535  096  215   
4 26.97 646  099  310   
5 35.79 1226  096  383   
6 30.78 1197  098  533
Nalezy rowniez zmienic WindingRes (opor uzwojen) z 0.15 na 0.5.
Na przyszlosc oceniajac takie rzeczy jak chk proponowalbym jednak mimo wszystko popierac to jakimis twardymi argumentami np. przy 0 km/h na 13 pozycji lokomotywa ma wg charakterystyki 600 A, a w symku 500 A.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 30 Maja 2009, 10:59:21
A ja zauważyłem jeszcze taką małą pierdółkę otóż w teksturze 4E-216 przy drzwiach widnieje oznaczenie kabiny B a gdy wejdziemy do środka w haslerze jest zegarek który powinien znajdować się w kabinie A, ale pomimo tego model wyśmienity!
Pozdrawiam Dominik!
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Maja 2009, 11:18:48
Ja mam jednak lekkie dosłownie zastrzeżenia do modelu zewnętrznego. Jak pokazał @patrykos w skrenach 07-009 to jedna jedyna uwaga przykuła mój wzrok: patyki są za czerwone. W realu większość patyków czerwonych jest tylko wtedy gdy:
a) lok połamie jeden z nich i dostanie nowy.
b) lok jest zaraz po rewizji
c) lok mało jeździ ale to można pominąć.
Coś by trzeba było z tym fantem jednak zrobić.
Drugie moje zastrzeżenie co do gniazd ukrotnienia przy... ukrotnieniu ;D Klapka od gniazda otwierana jest do góry (na gniazdko) a nie pod, ale to drobnostka jest :)
Trzecia sprawa: czy ktoś pomyślał w SPKS o ruchomej rączce do PSR-u? :D
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 30 Maja 2009, 11:27:40
Dobrym wyjściem byłoby umieszczenie tekstury pantografów na mapowaniu modelu(tam gdzie jest główna tekstura).
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AIR w 30 Maja 2009, 11:28:14
przy 0 km/h na 13 pozycji lokomotywa ma wg charakterystyki 600 A, a w symku 500 A.


To dziwne bo w charakterystyce którą ja posiadam 600A przy 0km/h osiąga się na 10 pozycji, czyżby charakterystyki EU07, aż tak się różniły od siebie ?


Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: TOM34 w 30 Maja 2009, 11:31:03
Cytuj
patyki są za czerwone. W realu większość patyków czerwonych jest tylko wtedy gdy:
a) lok połamie jeden z nich i dostanie nowy.
b) lok jest zaraz po rewizji
c) lok mało jeździ ale to można pominąć.

Ja dałem patyki od et22
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 30 Maja 2009, 11:33:17
Ale tu chodzi o zupełnie coś innego, o możliwość zmiany koloru pantografu dla danej lokomotywy, a nie ingerencje w główną teksture tego elementu.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 30 Maja 2009, 11:56:59
To dziwne bo w charakterystyce którą ja posiadam 600A przy 0km/h osiąga się na 10 pozycji, czyżby charakterystyki EU07, aż tak się różniły od siebie ?
Ta 13 pozycja to byl taki przyklad na szybko bez jakiegos specjalnego sprawdzania. Korzystam z tej charakterystyki i z niej wynika, ze na 10 pozycji ma ~550A, a wartosc najblizsza 600A osiaga na 12 pozycji.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Maja 2009, 13:40:17
Kolego AIR, moglbys zapodac CircuitRes?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: muri w 30 Maja 2009, 14:07:34
Wszystko ładnie pięknie, szacun, ALE na zerowej pozycji nastawnika pali mi się lampka jazdy na oporach oraz wentylatory silników trakcyjnych. Po daniu pierwszej pozycji nastawnika, wentylatory gasną, opory sie dalej świecą. Opory gasną prawidłowo na pozycjach bezoporowych, wentylatory wogóle się nie palą. Tekstura lampki od wentylatorów "migocze" jakimiś czarnymi paskami, podczas jazdy w dzień wszystkie zapalone lampki świecą bardzo słabo.
Fajnie by było jakby to otwierane okno otwierało się też na widoku zewnętrznym, ale to pewnie narazie nierealne...
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 30 Maja 2009, 14:11:20
Wszystko ładnie pięknie, szacun, ALE na zerowej pozycji nastawnika pali mi się lampka jazdy na oporach oraz wentylatory silników trakcyjnych. Po daniu pierwszej pozycji nastawnika, wentylatory gasną, opory sie dalej świecą. Opory gasną prawidłowo na pozycjach bezoporowych, wentylatory wogóle się nie palą. Tekstura lampki od wentylatorów "migocze" jakimiś czarnymi paskami, podczas jazdy w dzień wszystkie zapalone lampki świecą bardzo słabo.
Fajnie by było jakby to otwierane okno otwierało się też na widoku zewnętrznym, ale to pewnie narazie nierealne...

Lampka jazdy na oporach na 4E tak ma.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Maja 2009, 14:21:17
Tak Piotrek, ale oczywiscie nie na wszystkich. W dzien w prawdziwej kabinie prawie w ogole nie widac, ze lampka sie swieci.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 30 Maja 2009, 23:41:36
A czy działa PSR?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 31 Maja 2009, 09:15:06
W jakim sensie? Jesli zmodyfikujesz sobie fizyke opierajac sie na tym co kiedys EP08_015 wystawil na forum, to powinno dzialac. Chyba, ze chodzi Ci o klucz od PSR.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 31 Maja 2009, 10:42:00
Lampka jazdy na oporach na 4E tak ma.

Na 0 pozycji? Chyba nie bardzo. No i potwierdzam - na 0 pozycji faktycznie świeci się lampka jazdy na oporach.

To teraz jeszcze zróbmy generator usterek ;p
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 31 Maja 2009, 11:10:49
Na 0 pozycji? Chyba nie bardzo. No i potwierdzam - na 0 pozycji faktycznie świeci się lampka jazdy na oporach.

Oczywiście, na pozycji 0! :-) Wiem, że to dziwne, ale spora część "niskich" siódemek tak ma.

Tnij cytaty (po raz drugi).
Akvin
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AIR w 31 Maja 2009, 12:03:32
Kolego AIR, moglbys zapodac CircuitRes?

Zapodaje CircuitRes=0.5, natomiast WindingRes=0.4

A którymi klawiszami można bawić się drzwiami? -
&feature=related
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Maja 2009, 12:22:29
@AIR, ktoś wspomniał, że ta opcja jest zablokowana ze względu na to, że z zewnątrz się nie otwierają, a wewnątrz tak.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 31 Maja 2009, 12:42:35
Dokladnie tu:
Możliwość otwierania drzwi została celowo usunięta.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 31 Maja 2009, 19:38:04
Witam
Zauważyłem, taki błąd. Mając podniesiony jeden pantograf w jednej kabinie i przechodząc do drugiej kabiny, pantografy "zamieniają się" na dachu.
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Maja 2009, 19:40:24
Taki efekt występuje we wszystkich lokomotywach. Żeby takiego efektu uniknąć, opuść pantografy przed zmianą kabiny.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: buczo w 31 Maja 2009, 19:41:30
Witam
Zauważyłem, taki błąd. Mając podniesiony jeden pantograf w jednej kabinie i przechodząc do drugiej kabiny, pantografy "zamieniają się" na dachu.
Pozdrawiam
Mam tak odkąd jężdzę w symku.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 31 Maja 2009, 19:46:54
Racja, to raczej jak już wina exe a nie loka.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 31 Maja 2009, 21:01:15
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.

A czemu nie można? Uwierz mi, że się da na 100% :-)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 31 Maja 2009, 21:10:53
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.
Mam na to sprawdzony patent: jesteś w kabinie A, podnosisz patyki i zauważasz że tylko 1 lok ma je podniesione. Wtedy musisz opuścić pantografy, przejść do kabiny B, podnieść pantografy, znowu je opuścić, przejść do kabiny A i znowu podnieść badyle. To zawsze działa ;)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 31 Maja 2009, 21:22:55
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.
Mam na to sprawdzony patent: jesteś w kabinie A, podnosisz patyki i zauważasz że tylko 1 lok ma je podniesione. Wtedy musisz opuścić pantografy, przejść do kabiny B, podnieść pantografy, znowu je opuścić, przejść do kabiny A i znowu podnieść badyle. To zawsze działa ;)

Zamiast tego kombinowania wystarczy odpowiedni wpis w scn.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 31 Maja 2009, 22:14:45
node -1 0 EU06-01 dynamic PKP\4E EU06-01.tga 4E 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EU07-216 dynamic PKP\4E 4E-216.tga 4E 0.0 connected 3 0 enddynamic

Moczniki, .exe 664kb. - Ukrotnienie działa, więc P.J., popełniłeś pewnie gdzieś błąd we wpisie ;-)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 01 Czerwca 2009, 01:14:47
U mnie też ukrotnienie działa. Wpis taki sam jak dał Monczan, tylko EU06 jako druga. Exe dizelpack.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 01 Czerwca 2009, 13:00:49
Witam.

Jedyny mankament jaki zwraca uwagę to wskazanie woltomierza WN. Po dotarciu pantografu do sieci, woltomierz wskazuje prawie 4kV (screen niżej) poza tym wszystko jest ok. ;)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 01 Czerwca 2009, 14:09:16
A ja mam jeszcze pytanie co do exe. Po załączeniu pantografu ten się momentalnie podnosi. TAk nie powinno być. Pamiętam, że na pierwszych exe było tak, że pant się dłuugo podnosił. Sprawdzałem nowsze, ale na wszystkich ten błąd występuje.

Czy da radę bez ingerencji w exe zrobić tak, aby napięcie nie trzymało stałego poziomu, a skakało, jak to się ma w rzeczywistości. Ma się to do podpinania pantografu, czy załączania sprężarki
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 01 Czerwca 2009, 14:43:30
A ja mam jeszcze pytanie co do exe. Po załączeniu pantografu ten się momentalnie podnosi. TAk nie powinno być. Pamiętam, że na pierwszych exe było tak, że pant się dłuugo podnosił. Sprawdzałem nowsze, ale na wszystkich ten błąd występuje.

Na SPKS nie jest już tak szybko...

Cytuj
Czy da radę bez ingerencji w exe zrobić tak, aby napięcie nie trzymało stałego poziomu, a skakało, jak to się ma w rzeczywistości. Ma się to do podpinania pantografu, czy załączania sprężarki

Nie. Napięcie zostało na stałe ustawione w exe i niezależnie od wpisów trakcji jest ono wszędzie jednakowe.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 01 Czerwca 2009, 17:28:02
Jedyny mankament jaki zwraca uwagę to wskazanie woltomierza WN. Po dotarciu pantografu do sieci, woltomierz wskazuje prawie 4kV (screen niżej)

Opierajac sie na napieciu podawanym przez exe (w debugmode) dokonalem nastepujacej zmiany. W pliku 4E.mmd linijke:
Hvoltage: UTKnob rot -0.000027 0 0.4zmienilem na:
Hvoltage: UTKnob rot -0.0000255 0 0.4
Teraz woltomierz WN dziala OK.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 01 Czerwca 2009, 22:04:25
Teraz woltomierz WN dziala OK.
Przy podanej przez Ciebie wartości, po wpisaniu woltomierz wskazuje dokładnie 3,5kV.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: jochand w 02 Czerwca 2009, 13:46:40
Mam zapytanie co zrobic zeby swiatla byly widoczne w nocnej scenerii? Dalem smugi z 303e ale byly tylko biale trojkaty.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 02 Czerwca 2009, 13:48:22
Odpalaj z nowszych .exe, jak masz plik smuga.tga, to Ci się pojawi. Moim osobistym zdaniem światła podłączane pod pliki konkretnych pojazdów wyglądały gorzej.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: TeKatka w 02 Czerwca 2009, 14:17:14
Przy podanej przez Ciebie wartości, po wpisaniu woltomierz wskazuje dokładnie 3,5kV.

Ja opierając się na moim (co prawa niezbyt dobrym) wzroku zmieniłem na:
Hvoltage: UTKnob rot -0.0000230 0 0.4
Wtedy wskazuje trochę ponad 3 kV. Widziałem kilka filmików, na których woltomierz wskazuje więcej niż 3 kV.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 02 Czerwca 2009, 14:45:13
Poprawnie powinno być w granicach 3,4kV.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 02 Czerwca 2009, 14:49:09
Nie zapominajmy, że z pozycji siedzacej za nastawnikiem, patrząc z takiej perspektywy - wskazówka będzie nam się wydawać jako ułożona wyżej, niż faktycznie gdybyśmy patrzyli centralnie na wprost woltomierza. Mówię oczywiście w realnym świecie, ale jak symulować, to na całego. Różnica nie jest niesamowita, ale mi się zawsze wydawało, że jest ona (wskazówka) o milimetr wyżej jak usiądę, niż jak stoję ;-)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 02 Czerwca 2009, 15:00:43
No przecież to jest oczywiste... Zależy z jakiej perspektywy i jakiego kąta na to patrzysz.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 02 Czerwca 2009, 15:30:13
Poprawnie powinno być w granicach 3,4kV.

W exe jest ustawione wlasnie 3,4 kV i niemal dokladnie tyle pokazuje wskazowka po mojej poprawce. Poza tym swoj wpis do mmd przygotowalem wlasnie tak jak mowi @Monczan_SP32 - patrzac dokladnie na wprost wskazowki (nie z pozycji siedziacej!).
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 11 Czerwca 2009, 14:45:08
Jedna rzecz mi się nie podoba. Mapowanie kabiny. Troszkę nieprzemyślanie ta sama tekstura, co jest na kranie, gałkach syren i rurach, jest na ścianie czołowej, przez co takie zrepaintowanie kabiny:


Powoduje coś takiego:  ...trochę lipa, ale pewnie po pogrzebaniu w t3d da się naprawić, choć zje to niepotrzebnie czas.



Umieszczając na forum screeny, obrazki, zdjęcia skorzystaj z funkcji Załącz lub naszego Uploadu.
Proszę poprawić.
Akvin
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 11 Czerwca 2009, 14:49:48
Racja, da sie to w t3d zrobic. A autor kabiny pewnie nie przewidzial, ze ktos bedzie robil takie repainty skoro kabina jest robiona z fotek.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Czerwca 2009, 21:58:27
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12103.msg119312.html#msg119312
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Damo w 15 Czerwca 2009, 12:40:36
Witam.
Mam jedno pytanie.Jak zrobić by smuga działała tak jak w EU07 kolegi @ST44-003 i by działała także na zewnątrz?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 15 Czerwca 2009, 13:59:24
Co do smug. Juz kiedys o tym pisalem. Jak masz exe z Dizelpacka i plik smuga.tga to przy odpowiednich ustawiniach light bedziesz mial smugi. Jesli myslisz o takich smugach jak np. w modelu EN57-2053, to odradzam ze wzgledu na niska jakosc. Jesli koniecznie chcesz miec takie smugi to poszukaj na forum - jest kilka watkow na ten temat.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 15 Czerwca 2009, 14:02:14
Smug nie ma celowo - w SPKS jest to rozwiązane o wiele lepiej, cierpliwości.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 15 Czerwca 2009, 14:06:41
Specjalnie nie pisalem o SPKS, zeby nie bylo naciskow "a kiedy wyjda nowe smugi?".
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Damo w 15 Czerwca 2009, 14:11:40
Coś słyszałem że mają być w nowym exe.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 15 Czerwca 2009, 14:16:23
Coś słyszałem że mają być w nowym exe.
Dobrze słyszałeś.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kolejarz14 w 08 Sierpnia 2009, 12:30:05
Nono musze powiedzieć że kolejny kawał dobrej roboty ;] bardzi podobają mi się dźwięki jak i również sama kabina.

EDIT : Ja zauwazyłem kilka błędów. Otóż brakuje paru textur poprzez co w kabinie jest bardzo biało, oraz po przesunięciu hamulca lokomotywy do końca i po próbie przejścia do drugiej kabiny wywala mnie do windowsa.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Kamix121 w 08 Sierpnia 2009, 12:42:55
Bardzo dobra robota, dźwięki są świetne a kabina bardzo dobrze zrobiona. Ale niektóre lampki dalej słabo świecą. :)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 12:52:03
EDIT : Ja zauwazyłem kilka błędów. Otóż brakuje paru textur poprzez co w kabinie jest bardzo biało, oraz po przesunięciu hamulca lokomotywy do końca wywala mnie do windowsa.

A masz paczke z modelem 4E?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: kolejarz14 w 08 Sierpnia 2009, 12:56:05
Ok z texturami już zrobiłem.Ale męczy mnie kwestia tego hamulca.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 13:04:01
Dziwne. U siebie hamuje naglym i nie mam zadnego wysypu do Windowsa.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 08 Sierpnia 2009, 13:38:46
Ok z texturami już zrobiłem.Ale męczy mnie kwestia tego hamulca.
Brak dźwięku pewnie.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 08 Sierpnia 2009, 13:47:15
Witam! Czy kabinę można dodać do folderu z 303e? Czy będzie inna?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Sierpnia 2009, 13:47:49
Proponuję zamianę parametrów ustawień hamulca na następujące:

Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake DynamicBrake=Passive MCPN=43 SCPN=6 AutoRelay=No IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.7    -1   60 Pneumatic
 0 0.5   -1   9  Pneumatic
 1 0.44 -1   9  Pneumatic (realniej należałoby wpisać 0.45 ale hamulec wolno działa)
 2 0.40 -1   9  Pneumatic
 3 0.36   -1   9  Pneumatic
 4 0.32   -1   9  Pneumatic
 5 0.28   -1   9  Pneumatic
 6 0   -1   35 Pneumatic

Kabina zdecydowanie lepiej podoba mi się od poprzedniej wersji, chociażby ze względu na okna oraz dźwięk pozycji nastawnika-real!
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 13:56:04
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 08 Sierpnia 2009, 15:24:49
Od kiedy to przechodzi się z kabiny do kabiny przy kranie w pozycji "nagłe"? Przed opuszczeniem kabiny należy zawsze przestawić kran w pozycję "odcięcie". Inaczej za Chiny Ludowe nie wyluzujesz z drugiej kabiny.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 08 Sierpnia 2009, 16:45:05
kolejarz14:
Wywala przy hamulcu - nie masz dźwięku. Wywala przy przejściu do korytarza - nie masz modelu korytarza. Ściągnij podstawową paczkę 4E, tam będzie wszystko, czego Ci brakuje.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Sierpnia 2009, 19:23:12
Cytuj
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.

Masz świętą rację youBy.
Mój studencki błąd..poprawiam MCPN z 48 na 43.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 19:38:10
Witam.

Wrócę jeszcze do tych pantografów. Na exe Kursa po zmianie kabin patyki się nie zamieniają na dachu i pozostają na swojej pozycji, co mnie bardzo cieszy (niektórzy mechowie podczas manewrów nie opuszczają patyków przechodząc do drugiej kabiny). Poza tym na tym exe pantografy podnoszą się wolniej niż na exe youby'a (w końcu exe youby'a było pod diselpauck). Niestety na exe Kursa nie działa hamulec na tych siódemkach.

A teraz mam takie pytanie i chyba raczej tak nie jest w rzeczywistości, jak tu.
W trakcji ukrotnionej rozpędzam się tymi siódemkami wolniej (32 sek. do 100km/h), niż jedną luzem (18 sek. do 100km/h). Przecież mając dwie maszyny, na chodzie mam dwa razy większą moc. Zakładając, że dochodzi jeszcze raz taka sama masa pojazdu, rozpędzenie dwóch siódemek powinno odbyć się w takim samym czasie.
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)    
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 08 Sierpnia 2009, 19:49:12
Dlatego autor zaleca konkretne exe.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 19:51:17
Pomiaru przyrostu prędkości w czasie dokonałem na exe youby'a
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 19:56:25
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)    
Bez dv. a = dv/dt = N/m
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 20:39:32
Cytuj
Bez dv. a = dv/dt = N/m

Z "dv"
U mnie "N" to jest moc, Ty zapisałeś "N" jako siła.

Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 20:48:19
To wtedy nie dv, a samo v :]
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:03:51
P = W/dt = (F x dr)/dt =  F x v

youBy ma racje :)
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 21:07:28
Czyli N = m*a*v, a = N/(m*v).
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:09:14
No, a skoro N jest dwukrotnie wieksze i m takze, wiec dwojeczki sie skroca...
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:13:31
Cytuj
To wtedy nie dv, a samo v :]
No dobra, by musiała być jeszcze jedna zmienna z różniczką "d" :). Przyjmijmy więc że wielkości są stałe A=N/(m*v)

Cytuj
P = W/dt = (F x dr)/dt =  F x v

Owszem youby ma rację co do różniczki. Natomiast wzór co zapisałeś
Cytuj
F x v
, ja też zapisałem  
Cytuj
N=F*v
, więc aby go powtórzyłeś (Inne oznaczenie symbolu mocy - u mnie N, u Ciebie P).
Nie maższ jednak racji pisząc
Cytuj
P = W/dt

bo powinno być
P=dW/dt lub P=W/t
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:16:18
Masz racje, jednak takie obliczenia to zbyt duze uproszczenie. Ja tez kiedys myslalem, ze jak mamy dwie siodemki w ukrotnieniu to rozpedzaja sie 2 razy szybciej itd. W praktyce dochodza tutaj rozmaite czynniki, a kluczem sa tutaj charakterystyki trakcyjne.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:18:30
Cytuj
No, a skoro N jest dwukrotnie wieksze i m takze, wiec dwojeczki sie skroca...

No dokładnie, oto mi właśnie chodzi. Więc jadąc jednym lokiem lub dwoma w trakcji ukrotnionej powinniśmy się rozpędzić z takim samym przyspieszeniem...a tak niestety nie jest


   « Dodano: 08 Sierpnia 2009, 21:21:28 »
Cytuj
kluczem sa tutaj charakterystyki trakcyjne

No a jedna siódemka ma inne charakterystyki trakcyjne , niz dwie siódemki z tym samym układem rozruchowym i napędowym??
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:30:44
Napisalem dwojeczki sie skroca i dalem ... bo to wcale takie oczywiste nie jest. Zauwaz, ze we wzorze mamy jeszcze v. A kto powiedzial, ze w obydwoch przypadkach to jest to samo v?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:31:32
Cytuj
Ja tez kiedys myslalem, ze jak mamy dwie siodemki w ukrotnieniu to rozpedzaja sie 2 razy szybciej itd.

One nie mają się rozpędzać dwa razy szybciej tylko z tak samo jak jedna siódemka. Natomiast  w maszynie wychodzi efekt jakby ta druga siódemka nie pracowała i robiła za dodatkowe obciążenie jako wagon +80 ton.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 21:34:07
Wyłącz i włącz ponownie siódemkę.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 08 Sierpnia 2009, 21:35:20
A może używasz nieprawidłowego wpisu na sprzęg?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: muri w 08 Sierpnia 2009, 21:36:18
Też mi się wydaje że jest jakiś problem z ukrotnieniem. Jak podpiąłem te siódemki spięte warkoczami do składu 40xEAOS po 50t węgla to strasznie słabo się to rozpędzało. Natomiast ET41 (czyli w sumie to samo tylko trochę inaczej :P ) dawała sobie radę zdecydowanie lepiej.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:39:59
Cytuj
A kto powiedzial, ze w obydwoch przypadkach to jest to samo v?

To jest dodatkowe założenie, dzięki któremu można porównać dwa pomiary ja założyłem że jest to prędkość 100km/h
Oczywiście samo v jest to wartość stała
Umieszczając dv jest to zmiana wartości prędkości w czasie pomiaru, wtedy też by należało podać zmianę mocy w czasie czyli dN.
Wychodzę tu z założenia że mech kręci nastawnikiem w identyczny sposób przy jeździe jednym lokiem i w trakcji ukrotnionej - wtedy są takie same charakterystyki.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:44:52
To jest bledne zalozenie. Jesli to v bedzie predkoscia srednia od startu do 100 to dostaniemy a srednie, a ono moze odbiegac od naszych oczekiwan. Druga sprawa to blad, ktory popelnilem i ty tez zwrociles mi na niego uwage. Jesli bedziemy mierzyc wartosci chwilowe to potrzebujemy mocy chwilowej, a tutaj nie mozemy sobie podstawic 3 MW. Do wyznaczenia takiej mocy potrzeba juz wiedzy z zasady dzialania silnikow, opornikow itd., a to wiaze sie z charakterystykami trakcyjnymi.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:46:51
Cytuj
Jak podpiąłem te siódemki spięte warkoczami do składu 40xEAOS po 50t węgla to strasznie słabo się to rozpędzało. Natomiast ET41 (czyli w sumie to samo tylko trochę inaczej :P ) dawała sobie radę zdecydowanie lepiej.

To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: muri w 08 Sierpnia 2009, 21:54:56
Wiem że model inny, nie zmienia to faktu że ET41 to +- dwie siódemki w ukrotnieniu i +- podobnie sie to powinno zachowywać. I w tym sie cała rzecz zasadza że chyba w nowym modelu 4E ukrotnienie nie działa (Albo ja coś źle robię, ale sprzęg jest na 23, obsada na connected to nie wiem gdzie mógłby być błąd) i druga z podpiętych lokomotyw robi za balast.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 21:58:23
Cytuj
Do wyznaczenia takiej mocy potrzeba juz wiedzy z zasady dzialania silnikow, opornikow itd., a to wiaze sie z charakterystykami trakcyjnymi.

No w tym przypadku silniki i oporniki są takie same (tyle, że ich jest dwa razy więcej). Z tego względu że mamy dwa razy więcej układu pobierającego prąd z druta, powoduje że mamy większy spadek napięcia w sieci niż przy jednej siódemce, ale nie wydaje mi się żeby to miały większy wpływ (spadek napięcia przy pracy dwóch siódemek może wynieś ok 300V więcej niż przy jednej (I tak nawet chyba z tymi 300V przesadziłem)). Tym bardziej że one w tej trakcji ukrotnionej rozpędzają się 2 razy dłużej. Jak widzisz napisałem wcześniej ile czasu rozpedzała się jedna siódemka -18 sek do stówy i dwie z ukrotnieniem -32 sek do stówy. Przyjmując ten sapdek napięcia na pogroszenie charakterystyk góra dałbym na przejazd dwóch siódemek 20 sek, a nie 32 sek.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 21:58:31
OK. Co do tego nie ma watpliwosci, ze rozpedzenie 2 x EU07 do 100 km/h nie powinno trwac dluzej niz 1 x EU07, jednak wyszlismy ze zbyt prostych zalozen w naszych rozwazaniach i wzorach.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 22:11:46
Wyszedłem z prostych założeń i rozważań, żeby nakreślić sam problem ukrotnienia w modelu.
Samo wchodzenie w skomplikowane wzory w celu znalezienia wszystkich uchybień i wartości powodujących raczej niewielkie zmiany parametrów nie ma sensu. Ponadto dokonywanie pomiarów wszelakich wielkości nigdy nie będzie dokładne. Zawsze przypomina mi się tu taka anegdota z termometrem.
Czy wkładając super idealny termometr do cieczy o temp. 20 stopni celsjusza, uzyskamy na termometrze wynik 20 stopni celsjusza. odp. brzmi NIE bo część energii zawartej w wodzie zostanie przekazane w postaci ciepła na rozgrzanie termometru.   
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Sierpnia 2009, 22:27:28
Szanowny P.J.
Proponuję umieścić właściwe wpisy pojazdów w scenerii, tzn:
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP\4E 4E-ep-zez-183.tga 4E-ep-zez 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-211 dynamic PKP\4E 4E-ep-zez-211.tga 4E-ep-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
(przy pierwszym loku cyfrę 23 zamiast 3, natomiast przy drugim niech pozostanie 3).
Kilka minut temu jeździłem z EAOSami na ukrotnieniu i prowadziło się pociąg bez najmniejszych problemów, więc proszę nie baw się w Pitagorasa z tymi wzorami, tylko zmień wpisy na odpowiednie.
Natomiast, jeżeli twierdzisz że ET41:
Cytuj
To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
to gratuluję znajomości taboru trakcyjnego..

Pozdrawiam WLKP!
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 23:15:58
Czy wkładając super idealny termometr do cieczy o temp. 20 stopni celsjusza, uzyskamy na termometrze wynik 20 stopni celsjusza. odp. brzmi NIE bo część energii zawartej w wodzie zostanie przekazane w postaci ciepła na rozgrzanie termometru.
Otrzymamy 19,(9)°C, bo termomter jest idealny (jak wspomniałeś) - chyba że inaczej rozumiem idealność termometru :D
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 23:17:50
youBy, tutaj cie zmartwie ;) 19,(9)°C = 20°C czyli inaczej niz @P.J. rozumiesz idealnosc.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 08 Sierpnia 2009, 23:23:49
Cytuj
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP4E 4E-ep-zez-183.tga 4E-ep-zez 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-211 dynamic PKP4E 4E-ep-zez-211.tga 4E-ep-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic

Wpisy miałem już wcześniej ok.

Cytuj
Wyłącz i włącz ponownie siódemkę.

Za radą youby'a postanowiłem jeszcze raz to włączyć i sprawdzić
...heh, i kurde czas przejazdu jednej i w ukrotnieniu "zrobił się" taki sam
Ja tamtą siódemkę drugą najpierw odpiąłem i przyczepił ponownie, tyle że wychodzi na to że bez sterowania ukrotnionego.
Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz to odpinanie i ponowne zapięcie razem ze sterowaniem ukrotnionym i kurde działa (nie można jednak przejść już po ponownym zapięciu z jednego do drugiego loka).
Podpiąłem też po wcześniejszym  odłączeniu drugą siódeme, ale tylko z hakiem i przewodem głównym. No i teraz czas wyszedł 32 sek. 
No i teraz sam zdurniałem, bo byłem pewien, że podłączyłem sterowanie ukrotnione podczas zapinania...
Wychodzi na to, ze aby narobiłem niepotrzebnego zamieszania... sorki :/
Przynajmniej trochę wzorów z fizy tu wleciało :P


   « Dodano: [time]sob, 8 sie 2009, 23:30:12[/time] »
Cytuj
bo termometr jest idealny (jak wspomniałeś)
. No tak trochę przegiołem z tym idealnym, bo tak naprawdę nie ma idealnego termometru, więc chodziło mi oto że nigdy nie da się idealnie zmierzyć żadnej wartości bez +- jakiegoś % uchybu...


   « Dodano: [time]sob, 8 sie 2009, 23:48:41[/time] »
Cytuj
Natomiast, jeżeli twierdzisz że ET41:
Cytuj
To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
to gratuluję znajomości taboru trakcyjnego..

No tak, to jest inny model, oparty na innej fizyce w plikach chk i mmd. Jak widzisz napisałem "
Cytuj
u nas w maszynie
[/b]"- miąłem na myśli modele stworzone do symulatora, a nie to co jest w rzeczywistości. To tak samo jak bym wstawił starą et22 ze starego folderu oraz najnowszy byk z folderu 201E i raczej zobaczył bym różnice między tymi dwoma bykami.

A jak się już tak czepiasz to ET41 to raczej dwie 303E, niż 4E :]
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 09 Sierpnia 2009, 06:54:18
A moim zdaniem miałeś złe wpisy pojazdów w scenerii albo stosowanie innego exe niż z DieselPacka. Jeżeli nie grzebałeś w plikach chk to wszystko działa jak należy.
Tak się składa, że fizyka 4E i 303E nie stanowi problemu przy sterowaniu wielokrotnym, gdyż obydwie charakterystyki są przybliżone i nieraz zakładało się warkocze pomiędzy tymi dwoma typami.
Najpierw wypróbuj paczkę taką jaką wydał autor (z zaleceniami jakie exe stosować) a później pobaw się w matematykę :)
Ja osobiście zauważyłem, że przy sterowaniu wielokrotnym opada patyk z tyłu na drugim pojeździe i to uznaję za nieprawidłowość, ale rzuca się w oczy tylko na zewnątrz.

Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Sierpnia 2009, 08:12:31
Raczej w realu nie połączysz 4E z 303E. A co do ukratniania to dalej przypominam że realniej będzie kiedy zamiast 23 damy 55.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: muri w 09 Sierpnia 2009, 09:06:28
55? A co to zmienia?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 09 Sierpnia 2009, 10:23:55
Znalazłem w wikipedii:
Cytuj
Różnice pomiędzy typami 303E i 4E [edytuj]

    * pudło samonośne z ostojnicą (przystosowane do montażu sprzęgu samoczynnego)
    * zmiana rozrządu (przez co jazda w trakcji ukrotnionej jest możliwa tylko w obrębie jednego typu: 4E lub 303E)
    * ryflowane blachy poszycia (pudło samonośne jako element konstrukcyjny)
    * masa: 83,4 t
    * długość: 16235 mm
Macie rację z tym łączeniem 2 typów :P
stosowanie 55 zamiast 23 eliminuje problemy związane z pantografami.

Skoro już jesteśmy przy temacie-jest to seria EP a więc co robi podłączona do EAOSów ?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Damo w 09 Sierpnia 2009, 10:29:30
Może brakować jej mocy.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 09 Sierpnia 2009, 10:58:26
Może brakować jej mocy.

Moc jest ta sama co w EU07.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Damo w 09 Sierpnia 2009, 11:05:40
Może brakować jej mocy.

Moc jest ta sama co w EU07.
Tak ale przy rozruchu ma mniej mocy niż EU07. Powodem jest tego inne ustawienie przełożenia.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 09 Sierpnia 2009, 11:08:24
Zauważyłem,że rączkę bocznikowania można przestawic podczas dowolnej pozycji jazdy,a przecież powinna być blokowana na pozycjach oporowych.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 09 Sierpnia 2009, 11:11:00
Zauważyłem,że rączkę bocznikowania można przestawic podczas dowolnej pozycji jazdy,a przecież powinna być blokowana na pozycjach oporowych.
Na ET22 tak, na EU07 nie.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 09 Sierpnia 2009, 11:11:25
Rączka powinna ruszać się na każdej pozycji. Na bykach jest blokada.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Sierpnia 2009, 11:19:41
W związku z tym, że wśród postów dotyczących błędów, ich rozwiązań i innych dywagacji na temat poprawnego działania tych modeli zwykły user mógłby się pogubić ze znalezieniem posta z linkiem do paczki, przeniosłem rozmowę o błędach do tego wątku. Przypominam, że opisujemy tu wyłącznie znalezione błędy w modelach, a nie swoje problemy z uruchomieniem lokomotywy.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Sierpnia 2009, 13:06:12
55? A co to zmienia?
Szczepiają się żółte sprzęgi tak jak w realu przy ukratnianiu loków tez już kiedyś o tym pisałem.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 11 Sierpnia 2009, 13:10:02
MichałŁ pisal nie raz i nie dwa :) Takie polaczenie powoduje takze, ze korzystamy ze sprezarki drugiej lokomotywy.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Nastawniczy25Olecko w 14 Sierpnia 2009, 21:03:39
witam sciagnąłem 4e poprawka i paczkę i mam pewien problem.Mianowicie po doczepieniu składu i daniu juz nastawnika o 1 pozycje zaczyna mi wyłączać patyki oraz nie moe dalej jechac co musze zrbic czy exec jest inny czy wpisy do mmd


Forum to nie brudnopis.

REWIZOR

(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnwarn.gif) Ignorowanie wcześniejszych uwag Moderatora.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 14 Sierpnia 2009, 21:05:34
Nie rozumiem, można jaśniej? Skojarzyłem że gdy dasz 1 pozycje nastawnika opuszczają Ci się pantografy, i co dalej?
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 15 Sierpnia 2009, 00:52:16
Najprawdopodobniej przy podpinaniu się do składu naciskasz o jeden raz za dużo Insert, wksutek czego program "myśli", że oprócz sprzęgu i przewodów hamulcowych zostały podpięte również przewody od sterowania ukrotnionego i po uruchomieniu loka głupieje.
Miałem ten sam problem. Podpinając się do składu naciskaj Insert nie wiecej niż 3 razy. U mnie pomogło.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 15 Sierpnia 2009, 12:24:11
Przeciez mozna naciskac [Insert] nawet 4 razy. No chyba, ze ma sie jakies stare exe.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 15 Sierpnia 2009, 22:00:44
Niekoniecznie. U mnie akurat to występowało na exe z Dizelpacka przy podpinaniu się do wagonów Bd i Adu. Nie było tego problemu przy wagonach z paczki 1XXA.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 16 Sierpnia 2009, 23:53:05
Zauważyłem "mały" błąd w 4e-zez. Mianowicie wózki nie skręcają wraz z szynami tylko pozostają równoległe względem pudła. Oto dowody:
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 17 Sierpnia 2009, 09:06:53
No faktycznie, widać to wszędzie na każdym łuku, bo każdy jeździ pod pojazdem, a każdy łuk ma promień ~300 metrów... poprawi się później, przy okazji 4E-TV.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hammer43 w 25 Grudnia 2009, 01:41:46
Witam. Mam takie dwa małe problemy związane z EU07-111 . Pierwszy widoczny jest w załączniku niżej. Drugi natomiast jest taki że jak chce przejść do kabiny B to wywala mi raport o błędach. Proszę o pomoc. Z góry dzięki za pomoc. Wesołych świąt.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 25 Grudnia 2009, 01:46:16
Sciagnales podstawowa paczke 4E oraz 4E-zez? 4E-tv nie jest samodzielna paczka, jest uzupelnieniem projektu 4E.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hammer43 w 25 Grudnia 2009, 01:47:18
Tak. Mam je wszystkie.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hunter w 25 Grudnia 2009, 01:51:06
Wypakowales wszystko do wlasciwych folderow? Masz podstawowe 4E w katalogu dynamic/PKP/4E ? Wiecej szczegolow, najlepiej pokaz log.txt
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 25 Grudnia 2009, 01:55:18
Tak. Mam je wszystkie.
Dam sobie głowę uciąć że jednak nie.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: hammer43 w 25 Grudnia 2009, 02:00:21
Jednej paczki nie wypakowałem tam gdzie trzeba:). Już wszystko działa poprawnie. A i sorki za kłopot. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: mccm w 25 Grudnia 2009, 19:05:46
Mam pytanie - skąd można ściągnąć tą podstawową paczkę 4E i 4E-zez? W download niestety nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Błędy w EU07 Sakoriusa i huntera
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 25 Grudnia 2009, 19:06:50
W dziale Publikacje.