Szkoda tylko że smugi nie działają.A po co Ci smugi, skoro EXE Dizelpacka ma "wbudowane światła", a niedługo, jak wynika z zapowiedzi, wyjdzie całkiem nowe z jeszcze lepszymi.
Zadam głupie pytanie, ale jak się zamyka i otwiera okno? Bardzo fajna kabina a w szczególności podoba mi się zdjęcie fajnej laseczki za fotelem maszynisty heh. Ciężko się skupić na jeździe kiedy z tyłu taki "towar:)Klawiszami [ i { lub ] i }.
Wolno ;)Nie żeby jakoś bardzo, ale siedząc w tej eleganckiej i luksusowej kabinie ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;) Reszta całkiem ładna. ;P
Nie żeby jakoś bardzo, ale siedząc w tej eleganckiej i luksusowej kabinie ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;) Reszta całkiem ładna. ;P
ciągle mam wrażenie że pali się światło u góry, a ze ścian i kantów błyskają flesze. Nie wiem czy to nie będzie przeszkadzało w nocnej scn. ;)Chyba była kiedyś o tym mowa na forum (oho, teraz wiem, kto pisał, ubiegłeś mnie, libertyn89 ;-) - polecam wyobrazić sobie w nocy, że masz włączone światło w kabinie.
Jedyna wada fizyka mogła być trochę bardziej realniejsza.Powiedz mi prowadziłeś kiedyś loka? Nie pytam z zawiści tylko z czystej ciekawości odnośnie Twojej wypowiedzi ;)
Parametry kranu maszynisty głównie chodzi o przepływy i parę innych kosmetycznych zmianKiedyś ktoś podał idealne parametry chk do dizelpacka na forum. A może to był specjalny kalkulator do chk. Nie pamietam i nie moge tetego odnaleźć na forum, a szkoda.
Wspaniała robota ! :)
Ale jest do czego się przyczepić.
Wycie silników trakcyjnych jest ciut za głośne - jak pewnego razu jechałem na 07-088 wycie było ledwo słyszalne
(można to wyregulować w zwykłym rejestratorze dźwięków M$).
Znowu wentylatory oporów chodzą za cicho ;) ale można to łatwo poprawić we wpisie:
ventilator: 07]rvent.wav 160.0 0.9 0.6 0.6 0.6 (zamieniamy pogrubioną wartość z 0.4 na 0.5 lub 0.6 i jest super).
Reszta dźwięków (oprócz Rp1) - mega super hiper wywalone w kosmos :D
Kabina bardzo ładna i ten plakat z tyłu ;) A czy planujecie zrobić wersję zmodernizowaną?Zmodernizowana, czyli ktora konkretnie?
A ja jeszcze do jednego bym się przyczepił. Można było od razu walnąć wersję z odwróconym mapowaniem lamp na halogeny.Niestety, ale w ten sposób nie można zrobić "zeza", z tego względu, iż zwykła lampa składa się z dwóch plane'ów, jedne ma nałożoną teksturę światła włączonego, druga - wygaszonego. Problem tkwi w tym, że aby lampa (obiekt lampy) świecił w nocy, musi mieć włączoną opcje selfilium. Teraz, jeśli nałożymy na tego plane'a teksturę całej lampy z halogenem czerwonym i białym, wówczas cały halogen będzie świecił, a nie tylko biała lampa. Troszkę nieciekawie by to wyglądało, więc stworzony będzie osobny model z zezem. Ponadto, siódemki z halogenami, mają przeważnie inne wycieraczki (dwuramienne), więc to kolejna różnica, która nakazuje zrobić osobną wersję modelu ;)
hehe..troszkę dziwne, że podczas prowadzenia 14-tu wagonów można nastawnik ustawić po pierwszej pozycji w 1/4 obrotu ;) - to się w praktyce nie zdarza, bo od razu nadmiarowy wybije.
author=.]RList: Size=43 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.1
0 0 0 0 0
1 24.89 1 4 0
2 16.821 1 4 0
3 12.301 1 4 0
4 9.771 1 4 0
5 8. 1 4 0
6 6.5 1 4 0
7 5.4 1 4 0
8 4.7 1 4 0
9 4.2 1 4 0
10 3.6 1 4 0
11 3 1 4 0
12 2.52 1 4 0
13 2 1 4 0
14 1.66 1 4 0
15 1.535 1 4 0
16 1.405 1 4 0
17 1.275 1 4 0
18 1.185 1 4 0
19 1.095 1 4 0
20 0.935 1 4 0
21 0.775 1 4 0
22 0.650 1 4 0
23 0.525 1 4 0
24 0.4 1 4 0
25 0.275 1 4 0
26 0.15 1 4 0
27 0.07 1 4 0
28 0.000 1 4 0
29 5.44 2 2 0
30 4.41 2 2 0
31 3.85 2 2 0
32 3.29 2 2 0
33 2.82 2 2 0
34 2.36 2 2 0
35 1.93 2 2 0
36 1.56 2 2 0
37 1.21 2 2 0
38 0.89 2 2 0
39 0.61 2 2 0
40 0.34 2 2 0
41 0.21 2 2 0
42 0.10 2 2 0
43 0.00 2 2 0
END-RL
0 22.64 181 100 072
1 23.18 237 095 094
2 25.58 373 094 131
3 27.35 535 096 215
4 26.97 646 099 310
5 35.79 1226 096 383
6 30.78 1197 098 533
Nalezy rowniez zmienic WindingRes (opor uzwojen) z 0.15 na 0.5.przy 0 km/h na 13 pozycji lokomotywa ma wg charakterystyki 600 A, a w symku 500 A.
patyki są za czerwone. W realu większość patyków czerwonych jest tylko wtedy gdy:
a) lok połamie jeden z nich i dostanie nowy.
b) lok jest zaraz po rewizji
c) lok mało jeździ ale to można pominąć.
To dziwne bo w charakterystyce którą ja posiadam 600A przy 0km/h osiąga się na 10 pozycji, czyżby charakterystyki EU07, aż tak się różniły od siebie ?Ta 13 pozycja to byl taki przyklad na szybko bez jakiegos specjalnego sprawdzania. Korzystam z tej charakterystyki i z niej wynika, ze na 10 pozycji ma ~550A, a wartosc najblizsza 600A osiaga na 12 pozycji.
Wszystko ładnie pięknie, szacun, ALE na zerowej pozycji nastawnika pali mi się lampka jazdy na oporach oraz wentylatory silników trakcyjnych. Po daniu pierwszej pozycji nastawnika, wentylatory gasną, opory sie dalej świecą. Opory gasną prawidłowo na pozycjach bezoporowych, wentylatory wogóle się nie palą. Tekstura lampki od wentylatorów "migocze" jakimiś czarnymi paskami, podczas jazdy w dzień wszystkie zapalone lampki świecą bardzo słabo.
Fajnie by było jakby to otwierane okno otwierało się też na widoku zewnętrznym, ale to pewnie narazie nierealne...
Lampka jazdy na oporach na 4E tak ma.
Na 0 pozycji? Chyba nie bardzo. No i potwierdzam - na 0 pozycji faktycznie świeci się lampka jazdy na oporach.
Kolego AIR, moglbys zapodac CircuitRes?
Możliwość otwierania drzwi została celowo usunięta.
WitamMam tak odkąd jężdzę w symku.
Zauważyłem, taki błąd. Mając podniesiony jeden pantograf w jednej kabinie i przechodząc do drugiej kabiny, pantografy "zamieniają się" na dachu.
Pozdrawiam
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.Mam na to sprawdzony patent: jesteś w kabinie A, podnosisz patyki i zauważasz że tylko 1 lok ma je podniesione. Wtedy musisz opuścić pantografy, przejść do kabiny B, podnieść pantografy, znowu je opuścić, przejść do kabiny A i znowu podnieść badyle. To zawsze działa ;)
Drugie - nie można uruchomić tych siódemek w trakcji ukrotnionej.Mam na to sprawdzony patent: jesteś w kabinie A, podnosisz patyki i zauważasz że tylko 1 lok ma je podniesione. Wtedy musisz opuścić pantografy, przejść do kabiny B, podnieść pantografy, znowu je opuścić, przejść do kabiny A i znowu podnieść badyle. To zawsze działa ;)
A ja mam jeszcze pytanie co do exe. Po załączeniu pantografu ten się momentalnie podnosi. TAk nie powinno być. Pamiętam, że na pierwszych exe było tak, że pant się dłuugo podnosił. Sprawdzałem nowsze, ale na wszystkich ten błąd występuje.
Czy da radę bez ingerencji w exe zrobić tak, aby napięcie nie trzymało stałego poziomu, a skakało, jak to się ma w rzeczywistości. Ma się to do podpinania pantografu, czy załączania sprężarki
Jedyny mankament jaki zwraca uwagę to wskazanie woltomierza WN. Po dotarciu pantografu do sieci, woltomierz wskazuje prawie 4kV (screen niżej)
Hvoltage: UTKnob rot -0.000027 0 0.4
zmienilem na:Hvoltage: UTKnob rot -0.0000255 0 0.4
Teraz woltomierz WN dziala OK.Przy podanej przez Ciebie wartości, po wpisaniu woltomierz wskazuje dokładnie 3,5kV.
Przy podanej przez Ciebie wartości, po wpisaniu woltomierz wskazuje dokładnie 3,5kV.
Hvoltage: UTKnob rot -0.0000230 0 0.4
Poprawnie powinno być w granicach 3,4kV.
Coś słyszałem że mają być w nowym exe.Dobrze słyszałeś.
EDIT : Ja zauwazyłem kilka błędów. Otóż brakuje paru textur poprzez co w kabinie jest bardzo biało, oraz po przesunięciu hamulca lokomotywy do końca wywala mnie do windowsa.
Ok z texturami już zrobiłem.Ale męczy mnie kwestia tego hamulca.Brak dźwięku pewnie.
EU07 ma tylko 43 pozycje nastawnika.
Zgodnie ze wzorem na moc N=F*v, czyli N=m*a*dv, wyznaczamy z tego "a" czyli przyspieszenie i otrzymujemy a=N/(m*dv)Bez dv. a = dv/dt = N/m
Bez dv. a = dv/dt = N/m
To wtedy nie dv, a samo v :]No dobra, by musiała być jeszcze jedna zmienna z różniczką "d" :). Przyjmijmy więc że wielkości są stałe A=N/(m*v)
P = W/dt = (F x dr)/dt = F x v
F x v, ja też zapisałem
N=F*v, więc aby go powtórzyłeś (Inne oznaczenie symbolu mocy - u mnie N, u Ciebie P).
P = W/dt
No, a skoro N jest dwukrotnie wieksze i m takze, wiec dwojeczki sie skroca...
kluczem sa tutaj charakterystyki trakcyjne
Ja tez kiedys myslalem, ze jak mamy dwie siodemki w ukrotnieniu to rozpedzaja sie 2 razy szybciej itd.
A kto powiedzial, ze w obydwoch przypadkach to jest to samo v?
Jak podpiąłem te siódemki spięte warkoczami do składu 40xEAOS po 50t węgla to strasznie słabo się to rozpędzało. Natomiast ET41 (czyli w sumie to samo tylko trochę inaczej :P ) dawała sobie radę zdecydowanie lepiej.
Do wyznaczenia takiej mocy potrzeba juz wiedzy z zasady dzialania silnikow, opornikow itd., a to wiaze sie z charakterystykami trakcyjnymi.
To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.to gratuluję znajomości taboru trakcyjnego..
Czy wkładając super idealny termometr do cieczy o temp. 20 stopni celsjusza, uzyskamy na termometrze wynik 20 stopni celsjusza. odp. brzmi NIE bo część energii zawartej w wodzie zostanie przekazane w postaci ciepła na rozgrzanie termometru.Otrzymamy 19,(9)°C, bo termomter jest idealny (jak wspomniałeś) - chyba że inaczej rozumiem idealność termometru :D
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP4E 4E-ep-zez-183.tga 4E-ep-zez 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP07-211 dynamic PKP4E 4E-ep-zez-211.tga 4E-ep-zez 0.0 connected 3 0 enddynamic
Wyłącz i włącz ponownie siódemkę.
bo termometr jest idealny (jak wspomniałeś). No tak trochę przegiołem z tym idealnym, bo tak naprawdę nie ma idealnego termometru, więc chodziło mi oto że nigdy nie da się idealnie zmierzyć żadnej wartości bez +- jakiegoś % uchybu...
Natomiast, jeżeli twierdzisz że ET41:
Cytuj
To jest inny model pojazdu u nas w maszynie, więc nie warto porównywać go z tym modelem 4E.
to gratuluję znajomości taboru trakcyjnego..
u nas w maszynie[/b]"- miąłem na myśli modele stworzone do symulatora, a nie to co jest w rzeczywistości. To tak samo jak bym wstawił starą et22 ze starego folderu oraz najnowszy byk z folderu 201E i raczej zobaczył bym różnice między tymi dwoma bykami.
Różnice pomiędzy typami 303E i 4E [edytuj]Macie rację z tym łączeniem 2 typów :P
* pudło samonośne z ostojnicą (przystosowane do montażu sprzęgu samoczynnego)
* zmiana rozrządu (przez co jazda w trakcji ukrotnionej jest możliwa tylko w obrębie jednego typu: 4E lub 303E)
* ryflowane blachy poszycia (pudło samonośne jako element konstrukcyjny)
* masa: 83,4 t
* długość: 16235 mm
Może brakować jej mocy.
Tak ale przy rozruchu ma mniej mocy niż EU07. Powodem jest tego inne ustawienie przełożenia.Może brakować jej mocy.
Moc jest ta sama co w EU07.
Zauważyłem,że rączkę bocznikowania można przestawic podczas dowolnej pozycji jazdy,a przecież powinna być blokowana na pozycjach oporowych.Na ET22 tak, na EU07 nie.
55? A co to zmienia?Szczepiają się żółte sprzęgi tak jak w realu przy ukratnianiu loków tez już kiedyś o tym pisałem.
Tak. Mam je wszystkie.Dam sobie głowę uciąć że jednak nie.