Autor Wątek:  Problem z uruchomieniem symulatora  (Przeczytany 9338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SyH

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 05 Sierpnia 2009, 12:57:01 »
Witam oto mój pierwszy post. Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem odpowiednika dla mojego błędu.
Wersja symulatora: 140904v13 - UNOFFICIAL
System operacyjny; XP sp2
A więc tak przy uruchomieniu symulatora wyskakuje mi taki błąd (w załączniku)
Wszystkie sterowniki do karty graficznej aktualizowałem.
Mój sprzęt to Karta graficzna GeForce4 procesor 1.4 i 256mb ram to te najważniejsze chyba na minimalnych powinien działać te oto symulator.
Plik Log:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t and others
Renderer:
GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGl Version::
1.5.7
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

Przy tym przekopywaniu forum przydałoby się jeszcze zauważyć informację o sposobie dodawania screenów do wiadomości.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2009, 15:03:51 wysłana przez Quark-t »

Offline Kamil_en

  • Wiadomości: 110
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:00:25 »
Ja miałem kiedyś, kiedyś... to<>samo, lecz pobrałem nowsze exe. i wszystko działa...
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2009, 17:12:49 wysłana przez REWIZOR »

Offline SyH

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:01:55 »
Czyli musialbym nowa "instalkę" ściągnąć?

Offline Kamil_en

  • Wiadomości: 110
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:04:14 »
Raczej tak, ale niewiem czy napewno to pomoże... mój kolega też miał identyczny błąd, próbował na wszystkich exe. i paczkach i nic...

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:04:48 »
Najlepiej pobierz paczke calosciowa Mariusz/defiler z 2006 roku. U gory masz Katalog dodatkow, klikasz na to wybierasz "Paczki calościowe chronologicznie" i na dole masz link do tej paczki (klikasz na "Mariusz/Defiler").
Pozdrawiam, Karol

Offline Kamil_en

  • Wiadomości: 110
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:07:18 »
No niewiem, temu mojemu koledze nawet na "Mariusz/Defiler" nic niedziała...

Offline SyH

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:09:45 »
Właśnie na tej paczce występuje mi ten błąd :(

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:12:51 »
Spróbuj ściągnąć exe z dzielpacka.
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline SyH

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:16:22 »
To samo z dizelpackiem. Przekopiowałem wszystkie pliki te co trzeba z dziel packa do gry symulatora i nic :(

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2009, 15:05:59 wysłana przez Quark-t »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Sierpnia 2009, 13:43:29 »
Poczytaj to i to.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline SyH

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpnia 2009, 19:09:29 »
Przeczytalem i nic - nie działa. Przy okazji zrobiłem formata i po zainstalowaniu wszystkiego od nowa - gdy włączam grę pokazuje się pcozątek jakiejś animacji (przypuszczenie) i symulator sie zacina ;/

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Sierpnia 2009, 18:21:06 »
1. To nie gra.
2.
Cytuj
Gdy wczytywanie się symka zatrzymuje się na

Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

to jest to wina sterów do grafiki. Tak się dzieje z GeForcami. Musisz spróbować z różnymi sterownikami... Nowymi, starymi...
To czytałeś ?
3. Jeżeli chcesz, podaj model karty grafiki a pomogę ci ze sterami.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Sierpnia 2009, 18:52:34 »
Ja jednak nazwałbym to grą:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12374.msg123763.html#msg123763
Też kiedyś byłem tak megalomańsko nastawiony względem MaSzyny, ale przeszło mi :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Sierpnia 2009, 21:37:34 »
3. Jeżeli chcesz, podaj model karty grafiki a pomogę ci ze sterami.

Brawo, teraz przeczytaj jeszcze pierwszy post wraz z logiem:

Renderer:
GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!

Ponadto:

Cytuj
Mój sprzęt to Karta graficzna GeForce4

Offline Zenio

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Sierpnia 2009, 00:43:42 »
Zainstaluj starsze sterowniki. Miałem kiedyś tą kartę graficzną, MaSzyna odpala tylko na starszych sterownikach do tej karty a to za sprawą wersji Open GL ;)

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Sierpnia 2009, 10:11:25 »
Zainstaluj starsze sterowniki. Miałem kiedyś tą kartę graficzną, MaSzyna odpala tylko na starszych sterownikach do tej karty a to za sprawą wersji Open GL ;)
Z tego co pamiętam, to exe z DizelPacka współpracuje z nowym OpenGl'em, niestety kosztem braku napisów podczas ładowania symulatora.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Sierpnia 2009, 10:16:36 »
Nie aż tak stare...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Sierpnia 2009, 02:03:52 »
To że komputer ma minimalne opcje, jakie wymaga symylator. To nie znaczy, że symulator będzie działał. 256 MB RAM to trochę za mało jak na Windows XP z SP2. W trybie administratora w oknie "Uruchom" wpisz msconfig.exe i zobacz jakie programy uruchamiają się w czasie stary. Wyłącz zbędne programy, nie rozumiem dlaczego masz uruchomionego Painta. W opcjach ustawień symulatora zmniejsz rozdzielczość, domyślnie jest ustawiona na 1024x768.
Aplikacja na stronie Nvidii wybierze sterowniki do karty graficznej.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Sierpnia 2009, 09:39:38 »
nie rozumiem dlaczego masz uruchomionego Painta.
Robił screena...

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Sierpnia 2009, 18:35:32 »
To że komputer ma minimalne opcje, jakie wymaga symylator. To nie znaczy, że symulator będzie działał. 256 MB RAM to trochę za mało jak na Windows XP z SP2. (...)
Bzdura, na komputerze z XPsp2, 256 MB ramu, Pentium 4-M 1,8 i jakąś kartą graficzną ATI z 2003 roku symulator odpalał się bez problemu. Z działającym w tle FireFoxem, OpenOfficem, i paroma innymi bzdurnymi programami. FPS co prawda rzadko przekraczał 10, ale nie zmienia to faktu że jednak się uruchamiał.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:35:14 »
@Syh, zainstaluj sterowniki Nvidia w wersji 53.03 (ftp://download.nvidia.com/Windows/53.03/53.03_winxp2k_international_whql.exe) i powiedz, czy pomogło.
Pozdrawiam.
Piotrek