Autor Wątek:  Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy  (Przeczytany 6528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« dnia: 23 Lipca 2009, 15:17:57 »
Witam!
Trochę się uczę (na własnych błędach) w 3ds maxie. Próbuję zrobić taką bardzo prowizoryczną kabinę do pojazdu. W związku z tym mam pytania:
1.Samą "budkę" trzeba stawiać z box-ów, tak?
2.Czy na tą "budkę" oraz inne elementy można nakładać tekstury w sposób opisany w tym poście? (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693)
3.Czy jak coś już się stworzy i nałoży tekstury, to wystarczy tylko wyeksportować do katalogu z pojazdem?

Pozdrawiam!

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2009, 15:35:51 »
Tak z boxa, ale musisz potem uzyc funkcji FLIP celem odwrocenia widocznosci scian. Jaki to pojazd? Bo moze sie okazac ze bude bedziesz musial robic z kilku boxow i recznie wyciac odpowiednie sciany.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2009, 15:40:27 »
Ten pojazd to SP32, ale to tylko tak dla nauki.

EDIT:
Mam jeszcze jeden problem: otóż po oteksturowaniu w sposób z w/w wątku i wyeksportowaniu do t3d nie pojawiają się tekstury. Otworzyłem ręcznie plik t3d i zobaczyłem wpis
Cytuj
Map: none
. Zmieniłem go ręcznie zamiast none wpisując nazwę tekstury. Czy jest jakiś inny sposób (czyt. automatyczny), aby nie trzeba było robić tego ręcznie?
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2009, 19:17:57 wysłana przez TeKatka »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipca 2009, 21:34:30 »
Convert to editable mesh?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2009, 11:18:18 »
Po nałożeniu tekstury i odpowiednim jej ustawieniu dałem "Convert to Editable Mesh", jednak nic to nie zmieniło.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipca 2009, 11:57:52 »
A zastosowałeś modyfikator Unwrap UVW lub UVW Map?
-//-

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2009, 12:06:20 »
Najpierw UVW Map (tam wybrałem "Box"), nałożyłem teksturę i zastosowałem Unwrap UVW w celu ustawienia tekstury.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipca 2009, 10:24:18 »
To zalezy z jakiego folderu wybrales teksture i w jakim folderze zapisales plik t3d. Tez mialem ten sam problem co ty. Musisz wybrac do zmapowania teksture z katalogu folder_symulatora/textures, potem zmapowac itd., a plik t3d wyeksportowac do katalogu folder_symulatora/models.
Pozdrawiam, Karol

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Sierpnia 2009, 14:59:53 »
Witam,
Mam pewnie problem z podczas exportowania kabiny EP07-1006 do t3d. Mianowicie wywala taki błąd jak w zał. Ten sam błąd pojawia się podczas eksportowaniu terenu do scm, mimo że kiedyś działało bez zarzutu.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sierpnia 2009, 15:02:22 »
U mnie przy tym błędzie (przy exporcie z 3Ds max scenerii do pliku .scm) pomogła zmiana nazwy materiału (textury) w material editor. Nazwa może byc dowolna.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2009, 15:07:32 wysłana przez dymus »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Sierpnia 2009, 15:11:29 »
Mianowicie wywala taki błąd jak w zał.

A jaka metoda mapowales?
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Sierpnia 2009, 15:14:24 »
Stare przysłowie ludowe mówi: na jeden obiekt, jeden materiał. Ty dałeś conajmniej dwa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Sierpnia 2009, 15:16:56 »
Bo pewnie robil metoda @Poscikka.
Albo istnieje 2. opcja: zostawil jakas czesc jednego obiektu bez mapy.
@SM31-113: Musisz zrobic tak jak opisal @Zabek.
Pozdrawiam, Karol

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tworzenie kabiny i nakładanie tekstur na jej elementy
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Sierpnia 2009, 12:45:38 »
Bo pewnie robil metoda @Poscikka.
Dokładnie, zrobiłem metodą @Żabka i teraz działa. Dzięki za pomoc.