Autor Wątek:  O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E  (Przeczytany 23906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« dnia: 23 Czerwca 2009, 23:39:43 »
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:?

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7519.0;attach=7120;image

Wydzielam do nowego wątku.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2009, 22:56:48 wysłana przez ZiomalCl »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2009, 11:22:33 »
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:?

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7519.0;attach=7120;image

Oczywiście! I to nie jedna :-)

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca 2009, 12:10:52 »
Cytuj
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:(...)

 To nie są dodatkowe szyby tylko przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne. Często można je spotkać w zielonym kolorze. Oczywiście są zdejmowalne.
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca 2009, 12:12:19 »
Cytuj
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:(...)
[...]przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne.
I wszystko na ten temat!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwca 2009, 12:13:06 »
To nie są dodatkowe szyby tylko przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne.
Myśle, że powinieneś opatentować ten wynalazek.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwca 2009, 00:47:33 »
Piotrek

Nie mówisz przypadkiem o 303E, gdzie chyba wszystkie egzemplarze miały je montowane (później ich rolę spełniały główne, klejone szyby warstwowe, elektrogrzewcze) i są to kolego marcepan dodatkowe szyby mające na celu zapobieganie parowaniu szyb zimą (z resztą cała 303E została podrasowana specjalnie na warunki zimowe - choćby pług zamiast pojedyńczych osłonek na koła jak w 4E) no i rzecz jasna dla dodatkowej ochrony w wypadku trafienia niezidentyfikowanym obiektem a la kamień etc.

No ile 4E spotkałem w życiu, na ilu siedziałem, to jeszcze się z takimi szybami tam nie spotkałem, dlatego nie uwierzę, dopóki nie zobaczę zdjęcia. :)
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Czerwca 2009, 14:19:57 »
Piotrek

Nie mówisz przypadkiem o 303E, gdzie chyba wszystkie egzemplarze miały je montowane (później ich rolę spełniały główne, klejone szyby warstwowe, elektrogrzewcze) i są to kolego marcepan dodatkowe szyby mające na celu zapobieganie parowaniu szyb zimą (z resztą cała 303E została podrasowana specjalnie na warunki zimowe - choćby pług zamiast pojedyńczych osłonek na koła jak w 4E) no i rzecz jasna dla dodatkowej ochrony w wypadku trafienia niezidentyfikowanym obiektem a la kamień etc.

Owszem, na wysokich numerach też takie były, ale moja odpowiedź dotyczy 4E.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Czerwca 2009, 15:27:08 »
Poproszę jakieś zdjęcie.
Pierwsza lepsza strona typu:
http://kolej.czuby.net/2000-2004/gal.php?id=eu07-pkp-201-244

Żaden z tych rzekomo wyższych numerów nie ma dodatkowych szyb
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Czerwca 2009, 16:18:56 »
Nie? ;)
EU07-001 pod koniec służby. Wybacz @EU07-457 ale po prostu musiałem :D
No, wreszcie znalazłem :D 07-421 oraz 540 ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2009, 21:57:23 wysłana przez ST44-003 »

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Czerwca 2009, 20:13:28 »
Ok, więc już jasne :) Aczkolwiek widać, że to sporadyczne przypadki i moim zdaniem montowane prywatnie przez stałe załogi.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:31:21 »
Ok, więc już jasne :) Aczkolwiek widać, że to sporadyczne przypadki i moim zdaniem montowane prywatnie przez stałe załogi.

Stałe załogi !? Planowe lokomotywy odeszły już dawno temu, a te osłony spotykane są po dziś nawet na "budyniach".

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:33:36 »
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:35:29 »
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??

Tak

PS. Dzięki tej dyskusji dowiedziałem się w końcu do czego służą te dodatkowe szyby:P Dzięki ;)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:37:54 »
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??
Dokładnie tak ;) Pamiętam jak mój tata i jego kolega (nie pracujący już) mieli EU07-021, której noski ucięli. I dla mnie ta maszyna jest babcią. Dla każdego inna maszyna może być babcią, i pewnie jest. (Piszę to, ponieważ spotykam się z opisami typu np. eu07-004 "babcia"... Dla kogo babcia dla tego babcia ;) Tyle ode mnie.
Pozdrawiam

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:38:45 »
A kiedy wycofano ten system i dlaczego ?? Pasowało by przenieść wątek bo się OT robi :P

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Czerwca 2009, 23:04:44 »
A kiedy wycofano ten system i dlaczego ?? Pasowało by przenieść wątek bo się OT robi :P

Pewnie wiązało się to np. ze zlikwidowaniem noclegowni dla drużyn trakcyjnych (czyli tym samym lokomotywa musiałaby jechać i wrócić w ciągu 12 (ewentualnie 16) godzin). Poza tym zniknęła przy tym konieczność wymiany lokomotyw wraz ze zmiana drużyny trakcyjnej.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Czerwca 2009, 23:05:34 »
Z mojego źródła wycofano ten system w 1997r, przede wszystkim dlatego, że "zarządziło się" (przepraszam, nie wiem jak to ująć) aby lokomotywy jeździły na całej trasie przebiegu pociągu. Przypomne że, w tych latach służby nie mogły przekroczyć 12 godzinnego czasu pracy.
Tutaj np. pociąg Przemyśl-Świnoujście, ile jedzie? 16h?
Pozdrawiam

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Czerwca 2009, 23:26:42 »
Przypomne że, w tych latach służby nie mogły przekroczyć 12 godzinnego czasu pracy.

W jakich latach służby mogły trwać 16h ? Słyszałem, że coś takiego było w latach 90'.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Czerwca 2009, 07:13:42 »
Przydzielanie stałych drużyn miało sens kiedy jeździły parowozy gdyż drużyna szła na odpoczynek a parowóz na obrządzanie. Ale przy lokomotywach spalinowych i elektrowozach lokomotywa musiała czekać na swoją załogę ,która musiała odpocząć.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Czerwca 2009, 07:56:41 »
Przy spalinówkach to też miało jaki taki sens, zwłaszcza przy gagarinach, bo na PKP to mało który 12 godzin wytrzymywał. A jak poszła uszczela, głowica albo wtrysk to lok szedł na odpoczynek razem z załogą;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline amdx

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Czerwca 2009, 08:30:09 »
A co się działo z załogą, jeśli lokomotywa poszła na naprawę rewizyjną/główną? Czy załoga była przydzielana do innej lokomotywy?

Offline Amigo

  • Wiadomości: 6
  • Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Czerwca 2009, 08:36:05 »
Tak przydzielano im lokomotywę zastępczą na czas naprawy ich planowej lokomotywy

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Czerwca 2009, 10:07:35 »
Albo też szli sobie na urlop ;P
Swoją drogą, gdzieś czytałem że do 2004 roku któryś ZT miał jeszcze loki "na rękę" co było widać po proporcach w kabinach i innych dodatkach. Swoją drogą, fajnie to wyglądało :D

P.S. Na tacho B w 07-173 są herby 4 miast. Łodzi, Warszawy,.... zna ktoś dalsze herby?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Czerwca 2009, 10:51:12 »
Chyba chodzi o CM Bialystok.
Pozdrawiam, Karol

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Czerwca 2009, 14:10:06 »
Chyba chodzi o CM Bialystok.

Przed przekazaniem siódemek innym spółkom niby były one jeszcze na rękach, ale w praktyce bywało tak, że mechanik na "swojej" maszynie nie jechał przez kilka tygodni. Co nie zmienia faktu, że tak czy inaczej jeździły zadbane.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Czerwca 2009, 15:29:06 »
W jakich latach służby mogły trwać 16h ? Słyszałem, że coś takiego było w latach 90'.
Źle napisałem... Do roku bodajże '96 lub '97 służby mogły trwać do 24 godzin.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Czerwca 2009, 15:30:06 »
Chyba wliczajac nocleg.
Pozdrawiam, Karol

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Czerwca 2009, 15:33:47 »
Chyba wliczajac nocleg.
6 godzin. Albo 8. Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

EDIT: Buczo i Piotrek czekają na odpowiedź dot. 4E ;)
Podam wam 2 zasadnicze powody:
-Zachowanie podczas jazdy-4E jeżeli jest niedokładne złączenie toru, lub wychlap, ona po tym płynie, tego nie czuć. Jednak na 303E każda minimalna nierówność lub też wychlap, te maszyny dosłownie wpadają w uszkodzenie toru.
-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2009, 15:59:52 wysłana przez maciekmaciek »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Czerwca 2009, 16:02:08 »
Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

Coś mi się nie chce wierzyć, aby była służba przekraczająca 12 godzin "na kołach". Może jest powrót pasażerem którego po prostu się nie pisze, a faktyczny czas służby przekracza 12 godzin?

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Czerwca 2009, 16:41:46 »
@Paweł, mnie chodziło ogólnie o służbę. Nie powiedziałem że na kołach.
PS. Katowice-Poznań p. Bytom, Tarnowskie G.,Poznań-Katowice (nie wiem którędy jedzie ten pociąg) <-- pasażerem.
Dodam że w Poznaniu jest 7 czy 8 minut na przesiadkę...
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2009, 18:16:38 wysłana przez REWIZOR »