- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: kurak303E w 23 Czerwca 2009, 23:39:43

Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 23 Czerwca 2009, 23:39:43
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:?

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7519.0;attach=7120;image

Wydzielam do nowego wątku.
ZiomalCl
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Czerwca 2009, 11:22:33
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:?

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7519.0;attach=7120;image

Oczywiście! I to nie jedna :-)
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: marcepan w 24 Czerwca 2009, 12:10:52
Cytuj
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:(...)

 To nie są dodatkowe szyby tylko przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne. Często można je spotkać w zielonym kolorze. Oczywiście są zdejmowalne.
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Czerwca 2009, 12:12:19
Cytuj
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:(...)
[...]przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne.
I wszystko na ten temat!
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 24 Czerwca 2009, 12:13:06
To nie są dodatkowe szyby tylko przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne.
Myśle, że powinieneś opatentować ten wynalazek.
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 25 Czerwca 2009, 00:47:33
Piotrek

Nie mówisz przypadkiem o 303E, gdzie chyba wszystkie egzemplarze miały je montowane (później ich rolę spełniały główne, klejone szyby warstwowe, elektrogrzewcze) i są to kolego marcepan dodatkowe szyby mające na celu zapobieganie parowaniu szyb zimą (z resztą cała 303E została podrasowana specjalnie na warunki zimowe - choćby pług zamiast pojedyńczych osłonek na koła jak w 4E) no i rzecz jasna dla dodatkowej ochrony w wypadku trafienia niezidentyfikowanym obiektem a la kamień etc.

No ile 4E spotkałem w życiu, na ilu siedziałem, to jeszcze się z takimi szybami tam nie spotkałem, dlatego nie uwierzę, dopóki nie zobaczę zdjęcia. :)
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Czerwca 2009, 14:19:57
Piotrek

Nie mówisz przypadkiem o 303E, gdzie chyba wszystkie egzemplarze miały je montowane (później ich rolę spełniały główne, klejone szyby warstwowe, elektrogrzewcze) i są to kolego marcepan dodatkowe szyby mające na celu zapobieganie parowaniu szyb zimą (z resztą cała 303E została podrasowana specjalnie na warunki zimowe - choćby pług zamiast pojedyńczych osłonek na koła jak w 4E) no i rzecz jasna dla dodatkowej ochrony w wypadku trafienia niezidentyfikowanym obiektem a la kamień etc.

Owszem, na wysokich numerach też takie były, ale moja odpowiedź dotyczy 4E.
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 25 Czerwca 2009, 15:27:08
Poproszę jakieś zdjęcie.
Pierwsza lepsza strona typu:
http://kolej.czuby.net/2000-2004/gal.php?id=eu07-pkp-201-244

Żaden z tych rzekomo wyższych numerów nie ma dodatkowych szyb
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 25 Czerwca 2009, 16:18:56
Nie? ;)
EU07-001 pod koniec służby. Wybacz @EU07-457 ale po prostu musiałem :D
No, wreszcie znalazłem :D 07-421 oraz 540 ;)
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 25 Czerwca 2009, 20:13:28
Ok, więc już jasne :) Aczkolwiek widać, że to sporadyczne przypadki i moim zdaniem montowane prywatnie przez stałe załogi.
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Czerwca 2009, 22:31:21
Ok, więc już jasne :) Aczkolwiek widać, że to sporadyczne przypadki i moim zdaniem montowane prywatnie przez stałe załogi.

Stałe załogi !? Planowe lokomotywy odeszły już dawno temu, a te osłony spotykane są po dziś nawet na "budyniach".
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 25 Czerwca 2009, 22:33:36
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 25 Czerwca 2009, 22:35:29
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??

Tak

PS. Dzięki tej dyskusji dowiedziałem się w końcu do czego służą te dodatkowe szyby:P Dzięki ;)
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 25 Czerwca 2009, 22:37:54
A tak btw. co to te stałe załogi?? Chodzi o to że dana załoga miała przydzieloną daną lokomotywę i tylko na niej jeździli ??
Dokładnie tak ;) Pamiętam jak mój tata i jego kolega (nie pracujący już) mieli EU07-021, której noski ucięli. I dla mnie ta maszyna jest babcią. Dla każdego inna maszyna może być babcią, i pewnie jest. (Piszę to, ponieważ spotykam się z opisami typu np. eu07-004 "babcia"... Dla kogo babcia dla tego babcia ;) Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tytuł: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 25 Czerwca 2009, 22:38:45
A kiedy wycofano ten system i dlaczego ?? Pasowało by przenieść wątek bo się OT robi :P
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Czerwca 2009, 23:04:44
A kiedy wycofano ten system i dlaczego ?? Pasowało by przenieść wątek bo się OT robi :P

Pewnie wiązało się to np. ze zlikwidowaniem noclegowni dla drużyn trakcyjnych (czyli tym samym lokomotywa musiałaby jechać i wrócić w ciągu 12 (ewentualnie 16) godzin). Poza tym zniknęła przy tym konieczność wymiany lokomotyw wraz ze zmiana drużyny trakcyjnej.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 25 Czerwca 2009, 23:05:34
Z mojego źródła wycofano ten system w 1997r, przede wszystkim dlatego, że "zarządziło się" (przepraszam, nie wiem jak to ująć) aby lokomotywy jeździły na całej trasie przebiegu pociągu. Przypomne że, w tych latach służby nie mogły przekroczyć 12 godzinnego czasu pracy.
Tutaj np. pociąg Przemyśl-Świnoujście, ile jedzie? 16h?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Czerwca 2009, 23:26:42
Przypomne że, w tych latach służby nie mogły przekroczyć 12 godzinnego czasu pracy.

W jakich latach służby mogły trwać 16h ? Słyszałem, że coś takiego było w latach 90'.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 26 Czerwca 2009, 07:13:42
Przydzielanie stałych drużyn miało sens kiedy jeździły parowozy gdyż drużyna szła na odpoczynek a parowóz na obrządzanie. Ale przy lokomotywach spalinowych i elektrowozach lokomotywa musiała czekać na swoją załogę ,która musiała odpocząć.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 26 Czerwca 2009, 07:56:41
Przy spalinówkach to też miało jaki taki sens, zwłaszcza przy gagarinach, bo na PKP to mało który 12 godzin wytrzymywał. A jak poszła uszczela, głowica albo wtrysk to lok szedł na odpoczynek razem z załogą;]
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: amdx w 26 Czerwca 2009, 08:30:09
A co się działo z załogą, jeśli lokomotywa poszła na naprawę rewizyjną/główną? Czy załoga była przydzielana do innej lokomotywy?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Amigo w 26 Czerwca 2009, 08:36:05
Tak przydzielano im lokomotywę zastępczą na czas naprawy ich planowej lokomotywy
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Czerwca 2009, 10:07:35
Albo też szli sobie na urlop ;P
Swoją drogą, gdzieś czytałem że do 2004 roku któryś ZT miał jeszcze loki "na rękę" co było widać po proporcach w kabinach i innych dodatkach. Swoją drogą, fajnie to wyglądało :D

P.S. Na tacho B w 07-173 są herby 4 miast. Łodzi, Warszawy,.... zna ktoś dalsze herby?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 26 Czerwca 2009, 10:51:12
Chyba chodzi o CM Bialystok.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 26 Czerwca 2009, 14:10:06
Chyba chodzi o CM Bialystok.

Przed przekazaniem siódemek innym spółkom niby były one jeszcze na rękach, ale w praktyce bywało tak, że mechanik na "swojej" maszynie nie jechał przez kilka tygodni. Co nie zmienia faktu, że tak czy inaczej jeździły zadbane.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 15:29:06
W jakich latach służby mogły trwać 16h ? Słyszałem, że coś takiego było w latach 90'.
Źle napisałem... Do roku bodajże '96 lub '97 służby mogły trwać do 24 godzin.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 26 Czerwca 2009, 15:30:06
Chyba wliczajac nocleg.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 15:33:47
Chyba wliczajac nocleg.
6 godzin. Albo 8. Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

EDIT: Buczo i Piotrek czekają na odpowiedź dot. 4E ;)
Podam wam 2 zasadnicze powody:
-Zachowanie podczas jazdy-4E jeżeli jest niedokładne złączenie toru, lub wychlap, ona po tym płynie, tego nie czuć. Jednak na 303E każda minimalna nierówność lub też wychlap, te maszyny dosłownie wpadają w uszkodzenie toru.
-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 16:02:08
Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

Coś mi się nie chce wierzyć, aby była służba przekraczająca 12 godzin "na kołach". Może jest powrót pasażerem którego po prostu się nie pisze, a faktyczny czas służby przekracza 12 godzin?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 16:41:46
@Paweł, mnie chodziło ogólnie o służbę. Nie powiedziałem że na kołach.
PS. Katowice-Poznań p. Bytom, Tarnowskie G.,Poznań-Katowice (nie wiem którędy jedzie ten pociąg) <-- pasażerem.
Dodam że w Poznaniu jest 7 czy 8 minut na przesiadkę...
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 16:47:25
Czyli ile faktycznie trwa ta służba? I jaki czas służby jest w harmonogramie zapisany? No i co to znaczy "służba ogólnie"? Pisałem już, że nie chce mi się wierzyć, aby cała służba przekraczała 12 godzin i z góry były założone na niej nadgodziny.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 17:22:41
Wcześniej pisałem o starej służbie, jest nowa, nawet dłuższa:
Katowice-Poznań, pasażerem, wyjazd 13:34 poc.38101, przyjazd 19:15
Poznań-Katowice, maszynista, wyjazd 19:50 poc.83500, przyjazd 02:01
A mnie od początku chodziło o to, ile człowiek jest w pracy, mimo że godziny nie pisane, to miałem na myśli pisząc "służba ogólnie".
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 17:47:31
Wcześniej pisałem o starej służbie, jest nowa, nawet dłuższa:
Katowice-Poznań, pasażerem, wyjazd 13:34 poc.38101, przyjazd 19:15
Poznań-Katowice, maszynista, wyjazd 19:50 poc.83500, przyjazd 02:01

Czyli objęcie pisane pewnie od godz. 14.01.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 17:55:51
Pewnie tak, nie wiem dokładnie. Wyczerpał się limit pytań ;)
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Czerwca 2009, 18:07:26
6 godzin. Albo 8. Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

We Wrocławiu takich służb nie ma i wg mnie, to przekraczania 12h jazdy zabrania chyba jakiś regulamin obowiązujący na całą Polskę, a nie tylko na dany zakład, więc wydaje mi się to dość nieprawdopodobne.

-Zachowanie podczas jazdy-4E jeżeli jest niedokładne złączenie toru, lub wychlap, ona po tym płynie, tego nie czuć. Jednak na 303E każda minimalna nierówność lub też wychlap, te maszyny dosłownie wpadają w uszkodzenie toru.

Hmmm... mam zupełnie odmienne zdanie. Myślę, że raczej to zależy od konkretnego egzemplarza.

-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?

Ja bym poprosił o wytłumaczenie, bo czy są aż takie duże różnice w rozruchu tych dwóch typów?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 26 Czerwca 2009, 18:11:03
Przy okazji wie ktos na czym dokladnie polegaja roznice w budowie nastawnikow w 4E i 303E? Czytalem, ze to wlasnie ze wzgledu na te roznice nie mozna ukrotnic ze soba tych dwoch typow, jednak nie moglem znaleszc dokladniejszych informacji.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 18:13:59
We Wrocławiu takich służb nie ma i wg mnie, to przekraczania 12h jazdy zabrania chyba jakiś regulamin obowiązujący na całą Polskę, a nie tylko na dany zakład, więc wydaje mi się to dość nieprawdopodobne.
NIGDZIE takich służb nie ma od jakichś 12 lat. Przeczytaj wątek jeszcze raz.
-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?

Ja bym poprosił o wytłumaczenie, bo czy są aż takie duże różnice w rozruchu tych dwóch typów?
Żywsza jazda, na 4E przyspieszenie do 100km/h zajmuje ok. 10-11 sekund a na 303E ok. 15-16 sekund, dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 26 Czerwca 2009, 18:19:44
dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.

Nie rozumiem. Znaczy, ze opor (R) jest wiekszy?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Czerwca 2009, 18:22:42
Żywsza jazda, na 4E przyspieszenie do 100km/h zajmuje ok. 10-11 sekund a na 303E ok. 15-16 sekund, dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.

Myślę, że to zależy również od konkretnego egzemplarza, np. we Wrocławiu "mistrzem" rozruchu jest 541, której chyba nic nie pobije :) Podobnie, jak na niektórych EP zamykasz wszystkie boki przy 75km/h, a na niektórych przy 95km/h. Poza tym nie sądzę, aby aż tak duże różnice czasowe były, chyba że tylko i wyłącznie przy jeździe luzem, gdzie dużym ograniczeniem jest wtedy czas zamykania się styczników
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 18:31:47
NIGDZIE takich służb nie ma od jakichś 12 lat. Przeczytaj wątek jeszcze raz.

Hmm....przed chwilą podawałeś konkretne godziny, z których wynika, że służba ma 12 godzin 27 minut, więc czegoś tutaj nie rozumiem. Najlepiej, gdybyś podał godziny początku i końca tej służby, to będzie wszystko jasne.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 18:37:31
Nie rozumiem. Znaczy, ze opor (R) jest wiekszy?
Tak.
Podobnie, jak na niektórych EP zamykasz wszystkie boki przy 75km/h, a na niektórych przy 95km/h.
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E, miały przecież zmienione przełożenie przekładni, co mogło znacząco wpłynąć na jazdę. Lub awaryjność urządzenie, które zostało wymienione np. podczas rewizji, a nie uwzględnione jako ulepszenie. Każdy zakład inaczej dba o swoje lokomotywy.

EDIT:
Źle napisałem... Do roku bodajże '96 lub '97 służby mogły trwać do 24 godzin.
Chyba wliczajac nocleg.
Paweł, wtedy pisaliśmy o stałych załogach, planowych maszynach, i o latach '95-97.
A teraźniejszą służbę "Poznań", pisze się czas pracy tylko jako czas za "kółkiem", tj. 6h 11min.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 26 Czerwca 2009, 18:41:21
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E
A ta http://gagarinek.cal.pl/galeria/albums/userpics/10002/DSCF19089.jpg EP07 jest też "zrobiona" z 303E? Brak ryfli wskazywałby na coś innego...
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 26 Czerwca 2009, 18:41:41
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.

EDIT:
Nawet mamy teksture wlasnie EP07-187 (4E).
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 26 Czerwca 2009, 18:42:43
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.
Dokładnie to chciałem wykazać ;-)
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Czerwca 2009, 18:42:48
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E, miały przecież zmienione przełożenie przekładni, co mogło znacząco wpłynąć na jazdę. Lub awaryjność urządzenie, które zostało wymienione np. podczas rewizji, a nie uwzględnione jako ulepszenie. Każdy zakład inaczej dba o swoje lokomotywy.

Nie wszystkie EP07 są z 303E, są również zrobione z 4E. W przytoczonym przykładzie chodzi mi o to, że również wewnątrz typu lokomotywy potrafią różnić się znacząco parametrami.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 18:46:09
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.

EDIT:
Nawet mamy teksture wlasnie EP07-187 (4E).
Tak, wiem wczoraj ją fotografowałem w Katowicach ;P
Atlas lokomotywa Pawła Terczyńskiego wprowadził mnie w błąd:
Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji(numery od301 wzwyż)
Ale się dałem w "konia" zrobić... ;/

EDIT2: Tu jest ta EP07-187.
O Jee... (Nie wymawiaj imienia Pana Boga swego na daremno) Co za idiota ze mnie...
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Czerwca 2009, 18:55:45
Atlas lokomotywa Pawła Terczyńskiego wprowadził mnie w błąd:
Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji (numery od 301 wzwyż)
Ale się dałem w "konia" zrobić... ;/

Nie w "konia", tylko trzeba było czytać dalej:

Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji (numery od 301 wzwyż, 303E), jednak poddano jej także część pojazdów starszej budowy (4E).
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 19:15:34
A teraźniejszą służbę "Poznań", pisze się czas pracy tylko jako czas za "kółkiem", tj. 6h 11min.

Jeśli to prawda, to widzę, że IC-ki zaczynają szukać oszczędności. A co na to ZZM?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Czerwca 2009, 19:25:43
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 19:35:19
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.

A to już inna sprawa ;))) Myślę podobnie jak Ty, ale czekam na rozwój wypadków. Moim zdaniem jest to baaaaardzo mało prawdopodobne.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 20:05:26
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby. Zdjęcie mogę wrzucić jak tata będzie siedział za dyspozytora. Na razie się na to nie zanosi, przynajmniej nie w tym miesiącu.
Pozdrawiam
PS. Jestem Maciek. maciekmaciek to TYLKO mój nick :)
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 20:30:55
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby.

Nie jestem, ale mogę napisać od siebie pracując jako dyspozytor, że:
- w CT Kujawski taka sytuacja nie ma miejsca,
- w BZ Północny taka sytuacja nie ma miejsca.
Przypuszczam więc, że w Katowicach również maszyniści nie jeżdżą pasażerem za "darmochę", tylko mają ten czas pracy kwitowany na wykazie. Jestem skłonny uwierzyć, że taka sytuacja może mieć miejsce przy jednej czy dwóch służbach, ale na pewno nie uwierzę w to, że maszyniści mają kwitowaną tylko "czystą" pracę na pojeździe tak, jak ma to miejsce u prywatnych przewoźników.
Co więcej, opisana przez Ciebie służba musi mieć objęcie później (tak jak to napisałem, najwcześniej o godz. 14.01) niż odjazd pociągu, którym jedzie pasażerem, gdyż w przeciwnym przypadku gdyby nie daj Boże coś się stało po tych 12 godzinach pracy były by olbrzymie kłopoty od maszynisty zaczynając, na dyspozytorze, planistach, kierownikach kończąc...
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 26 Czerwca 2009, 20:34:30
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby.
Taki kozak jesteś? Jak podajesz jakąś informację, to bądź przygotowany, by ją czymś potwierdzić. Jakbyś pisał do gazety, to też w takim stylu, że: "w sejmie jest burdel, zostańcie posłami, to się przekonacie"? Ciekaw jestem, jak to sobie wyobrażasz, by ktokolwiek zatrudniał się jako dyspozytor w Katowicach, tylko aby potwierdzić Twoje rewelacje, Maćku.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Czerwca 2009, 20:39:01
Na razie się na to nie zanosi, przynajmniej nie w tym miesiącu.
Za miesiac to sie grafik zmieni :(
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Czerwca 2009, 20:53:22
Taki kozak jesteś? Jak podajesz jakąś informację, to bądź przygotowany, by ją czymś potwierdzić. Jakbyś pisał do gazety, to też w takim stylu, że: "w sejmie jest burdel, zostańcie posłami, to się przekonacie"? Ciekaw jestem, jak to sobie wyobrażasz, by ktokolwiek zatrudniał się jako dyspozytor w Katowicach, tylko aby potwierdzić Twoje rewelacje, Maćku.
Wziąłeś to co napisałem zbyt "serio".

Sprawdziłem w zeszycie służb mojego taty, ile godzin się pisze na Poznaniu, Paweł od początku miałeś rację, jednak 12 godzin. Kilometry-647 (w jedną stronę).
Służba trwa od 02:01 do 14:01. Płacone 100% jest za 6godzin 11minut pracy. Reszta-0 premii dodatkowej, 0 premii za kilometry, już masz prawie 50% mniej zarobku, a pracujesz pełne 12 godzin. Ma to sens?

Za miesiac to sie grafik zmieni :(
Za miesiąc to będziemy myśleć o grafiku na sierpień. :)
Pozdrawiam
PS. Nie wiem czy dziś dam radę jeszcze wejść na forum, jutro rodzice odprawiają ur. trzeba duużo sprzątać ;)
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Czerwca 2009, 21:13:30
Służba trwa od 02:01 do 14:01. Płacone 100% jest za 6godzin 11minut pracy. Reszta-0 premii dodatkowej, 0 premii za kilometry, już masz prawie 50% mniej zarobku, a pracujesz pełne 12 godzin. Ma to sens?

Czyli tak jak większość z nas przypuszczała. Masz płacone 6 godzin 11 minut za "kręcenie kołem", czyli za czystą pracę na pojeździe, reszta to pasażer. Gdyby nie miało to sensu miałbyś służbę 6 godzin 11 minut (czyli czystą pracę na pojeździe), a pracowałbyś pełne 12 godzin. To już chyba pierwsza opcja jest lepsza, prawda?
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Czerwca 2009, 21:17:19
Za miesiąc to będziemy myśleć o grafiku na sierpień. :)
Chyba na lipiec...
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: youBy w 26 Czerwca 2009, 21:25:26
Obawiam się, że lipcowy by się kończył i trzeba by było jednak sierpniowy układać ;]
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 27 Czerwca 2009, 07:42:05
Przy okazji wie ktos na czym dokladnie polegaja roznice w budowie nastawnikow w 4E i 303E? Czytalem, ze to wlasnie ze wzgledu na te roznice nie mozna ukrotnic ze soba tych dwoch typow, jednak nie moglem znalesc dokladniejszych informacji.
To nie wynika tam z różnic w oporach itp. 4E a 303E mają całkiem inaczej sterowane styczniki rozruchowe i bocznikowania. Dlatego 303E nie ma PSRa to uproszczono obwód sterowania. W 303E stycznik wyższej pozycji włącza się przez styki nastawnika i styki poprzedniego stycznika a w 4E dodatkowo przez styki stycznika który ma być włączany na danej pozycji oraz układ PSRa (nie wiem jak dokładnie to działa ,nie mam schematu). 303E ma dodany przekaźnik PR który powoduje że przy zejściu z pozycji bezoporowej na jakąś niższą oporową załącza od razu wszystkie styczniki do pozycji jaką mamy na nastawniku. W 4E styczniki będą się załączać po koleji od pierwszego aż do tego który powinien być włączany na danej pozycji.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: hunter w 27 Czerwca 2009, 11:50:22
Co nie zmienia to faktu, ze nie ma zadnej roznicy w prowadzeniu.
Tytuł: Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Czerwca 2009, 00:19:56
A ja mam troszku inne pytanie. Czy w 4E-004 (ex. 07-125) zostało coś zmienione w "wystroju", kabiny etc? Czy dalej jest to ta sama siódemka, tylko w innym wdzianku? :)