Autor Wątek:  O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E  (Przeczytany 23937 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Czerwca 2009, 16:47:25 »
Czyli ile faktycznie trwa ta służba? I jaki czas służby jest w harmonogramie zapisany? No i co to znaczy "służba ogólnie"? Pisałem już, że nie chce mi się wierzyć, aby cała służba przekraczała 12 godzin i z góry były założone na niej nadgodziny.
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2009, 16:59:49 wysłana przez EU07-457 »

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Czerwca 2009, 17:22:41 »
Wcześniej pisałem o starej służbie, jest nowa, nawet dłuższa:
Katowice-Poznań, pasażerem, wyjazd 13:34 poc.38101, przyjazd 19:15
Poznań-Katowice, maszynista, wyjazd 19:50 poc.83500, przyjazd 02:01
A mnie od początku chodziło o to, ile człowiek jest w pracy, mimo że godziny nie pisane, to miałem na myśli pisząc "służba ogólnie".
Pozdrawiam

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Czerwca 2009, 17:47:31 »
Wcześniej pisałem o starej służbie, jest nowa, nawet dłuższa:
Katowice-Poznań, pasażerem, wyjazd 13:34 poc.38101, przyjazd 19:15
Poznań-Katowice, maszynista, wyjazd 19:50 poc.83500, przyjazd 02:01

Czyli objęcie pisane pewnie od godz. 14.01.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Czerwca 2009, 17:55:51 »
Pewnie tak, nie wiem dokładnie. Wyczerpał się limit pytań ;)

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:07:26 »
6 godzin. Albo 8. Dziś są służby które przekraczają 12 godzin. W Katowicach jest jedna taka nocna służba. Czy w innych zakładach takie są?

We Wrocławiu takich służb nie ma i wg mnie, to przekraczania 12h jazdy zabrania chyba jakiś regulamin obowiązujący na całą Polskę, a nie tylko na dany zakład, więc wydaje mi się to dość nieprawdopodobne.

-Zachowanie podczas jazdy-4E jeżeli jest niedokładne złączenie toru, lub wychlap, ona po tym płynie, tego nie czuć. Jednak na 303E każda minimalna nierówność lub też wychlap, te maszyny dosłownie wpadają w uszkodzenie toru.

Hmmm... mam zupełnie odmienne zdanie. Myślę, że raczej to zależy od konkretnego egzemplarza.

-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?

Ja bym poprosił o wytłumaczenie, bo czy są aż takie duże różnice w rozruchu tych dwóch typów?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:11:03 »
Przy okazji wie ktos na czym dokladnie polegaja roznice w budowie nastawnikow w 4E i 303E? Czytalem, ze to wlasnie ze wzgledu na te roznice nie mozna ukrotnic ze soba tych dwoch typow, jednak nie moglem znaleszc dokladniejszych informacji.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 13:12:19 wysłana przez ZiomalCl »
Pozdrawiam, Karol

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:13:59 »
We Wrocławiu takich służb nie ma i wg mnie, to przekraczania 12h jazdy zabrania chyba jakiś regulamin obowiązujący na całą Polskę, a nie tylko na dany zakład, więc wydaje mi się to dość nieprawdopodobne.
NIGDZIE takich służb nie ma od jakichś 12 lat. Przeczytaj wątek jeszcze raz.
-Rozruch- Tutaj już nie trzeba chyba tłumaczyć?

Ja bym poprosił o wytłumaczenie, bo czy są aż takie duże różnice w rozruchu tych dwóch typów?
Żywsza jazda, na 4E przyspieszenie do 100km/h zajmuje ok. 10-11 sekund a na 303E ok. 15-16 sekund, dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:19:44 »
dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.

Nie rozumiem. Znaczy, ze opor (R) jest wiekszy?
Pozdrawiam, Karol

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:22:42 »
Żywsza jazda, na 4E przyspieszenie do 100km/h zajmuje ok. 10-11 sekund a na 303E ok. 15-16 sekund, dokładniej większa wartość oporów rozruchowych.

Myślę, że to zależy również od konkretnego egzemplarza, np. we Wrocławiu "mistrzem" rozruchu jest 541, której chyba nic nie pobije :) Podobnie, jak na niektórych EP zamykasz wszystkie boki przy 75km/h, a na niektórych przy 95km/h. Poza tym nie sądzę, aby aż tak duże różnice czasowe były, chyba że tylko i wyłącznie przy jeździe luzem, gdzie dużym ograniczeniem jest wtedy czas zamykania się styczników

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:31:47 »
NIGDZIE takich służb nie ma od jakichś 12 lat. Przeczytaj wątek jeszcze raz.

Hmm....przed chwilą podawałeś konkretne godziny, z których wynika, że służba ma 12 godzin 27 minut, więc czegoś tutaj nie rozumiem. Najlepiej, gdybyś podał godziny początku i końca tej służby, to będzie wszystko jasne.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:37:31 »
Nie rozumiem. Znaczy, ze opor (R) jest wiekszy?
Tak.
Podobnie, jak na niektórych EP zamykasz wszystkie boki przy 75km/h, a na niektórych przy 95km/h.
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E, miały przecież zmienione przełożenie przekładni, co mogło znacząco wpłynąć na jazdę. Lub awaryjność urządzenie, które zostało wymienione np. podczas rewizji, a nie uwzględnione jako ulepszenie. Każdy zakład inaczej dba o swoje lokomotywy.

EDIT:
Źle napisałem... Do roku bodajże '96 lub '97 służby mogły trwać do 24 godzin.
Chyba wliczajac nocleg.
Paweł, wtedy pisaliśmy o stałych załogach, planowych maszynach, i o latach '95-97.
A teraźniejszą służbę "Poznań", pisze się czas pracy tylko jako czas za "kółkiem", tj. 6h 11min.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:41:21 »
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E
A ta http://gagarinek.cal.pl/galeria/albums/userpics/10002/DSCF19089.jpg EP07 jest też "zrobiona" z 303E? Brak ryfli wskazywałby na coś innego...

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:41:41 »
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.

EDIT:
Nawet mamy teksture wlasnie EP07-187 (4E).
Pozdrawiam, Karol

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:42:43 »
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.
Dokładnie to chciałem wykazać ;-)

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:42:48 »
Wszystkie EP07 są "zrobione" z 303E, miały przecież zmienione przełożenie przekładni, co mogło znacząco wpłynąć na jazdę. Lub awaryjność urządzenie, które zostało wymienione np. podczas rewizji, a nie uwzględnione jako ulepszenie. Każdy zakład inaczej dba o swoje lokomotywy.

Nie wszystkie EP07 są z 303E, są również zrobione z 4E. W przytoczonym przykładzie chodzi mi o to, że również wewnątrz typu lokomotywy potrafią różnić się znacząco parametrami.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:46:09 »
Nie prawda. Sa tez EP07 4E.

EDIT:
Nawet mamy teksture wlasnie EP07-187 (4E).
Tak, wiem wczoraj ją fotografowałem w Katowicach ;P
Atlas lokomotywa Pawła Terczyńskiego wprowadził mnie w błąd:
Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji(numery od301 wzwyż)
Ale się dałem w "konia" zrobić... ;/

EDIT2: Tu jest ta EP07-187.
O Jee... (Nie wymawiaj imienia Pana Boga swego na daremno) Co za idiota ze mnie...
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2009, 18:58:51 wysłana przez maciekmaciek »

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:55:45 »
Atlas lokomotywa Pawła Terczyńskiego wprowadził mnie w błąd:
Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji (numery od 301 wzwyż)
Ale się dałem w "konia" zrobić... ;/

Nie w "konia", tylko trzeba było czytać dalej:

Cytuj
Do przebudowy wyznaczono lokomotywy z drugiej serii produkcji (numery od 301 wzwyż, 303E), jednak poddano jej także część pojazdów starszej budowy (4E).

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Czerwca 2009, 19:15:34 »
A teraźniejszą służbę "Poznań", pisze się czas pracy tylko jako czas za "kółkiem", tj. 6h 11min.

Jeśli to prawda, to widzę, że IC-ki zaczynają szukać oszczędności. A co na to ZZM?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Czerwca 2009, 19:25:43 »
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Czerwca 2009, 19:35:19 »
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.

A to już inna sprawa ;))) Myślę podobnie jak Ty, ale czekam na rozwój wypadków. Moim zdaniem jest to baaaaardzo mało prawdopodobne.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Czerwca 2009, 20:05:26 »
Cos nie chce mnie sie wierzyc w te bajki, ktore wypisuje maciekmaciek.. One przecza same sobie :| ZZM dawno by nie zostawil tego bez slowa ;) Kolega maciekmaciek niech poprze swoje tezy jakimis dowodami - wystarczy zdjecie z legendy grafiku z pokazanym czasem.
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby. Zdjęcie mogę wrzucić jak tata będzie siedział za dyspozytora. Na razie się na to nie zanosi, przynajmniej nie w tym miesiącu.
Pozdrawiam
PS. Jestem Maciek. maciekmaciek to TYLKO mój nick :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Czerwca 2009, 20:30:55 »
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby.

Nie jestem, ale mogę napisać od siebie pracując jako dyspozytor, że:
- w CT Kujawski taka sytuacja nie ma miejsca,
- w BZ Północny taka sytuacja nie ma miejsca.
Przypuszczam więc, że w Katowicach również maszyniści nie jeżdżą pasażerem za "darmochę", tylko mają ten czas pracy kwitowany na wykazie. Jestem skłonny uwierzyć, że taka sytuacja może mieć miejsce przy jednej czy dwóch służbach, ale na pewno nie uwierzę w to, że maszyniści mają kwitowaną tylko "czystą" pracę na pojeździe tak, jak ma to miejsce u prywatnych przewoźników.
Co więcej, opisana przez Ciebie służba musi mieć objęcie później (tak jak to napisałem, najwcześniej o godz. 14.01) niż odjazd pociągu, którym jedzie pasażerem, gdyż w przeciwnym przypadku gdyby nie daj Boże coś się stało po tych 12 godzinach pracy były by olbrzymie kłopoty od maszynisty zaczynając, na dyspozytorze, planistach, kierownikach kończąc...

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Czerwca 2009, 20:34:30 »
Jesteś tego taki pewien? ;) Popracuj jeden dzień za dyspozytora w Katowicach, zobaczysz sobie wszystkie służby.
Taki kozak jesteś? Jak podajesz jakąś informację, to bądź przygotowany, by ją czymś potwierdzić. Jakbyś pisał do gazety, to też w takim stylu, że: "w sejmie jest burdel, zostańcie posłami, to się przekonacie"? Ciekaw jestem, jak to sobie wyobrażasz, by ktokolwiek zatrudniał się jako dyspozytor w Katowicach, tylko aby potwierdzić Twoje rewelacje, Maćku.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Czerwca 2009, 20:39:01 »
Na razie się na to nie zanosi, przynajmniej nie w tym miesiącu.
Za miesiac to sie grafik zmieni :(
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Czerwca 2009, 20:53:22 »
Taki kozak jesteś? Jak podajesz jakąś informację, to bądź przygotowany, by ją czymś potwierdzić. Jakbyś pisał do gazety, to też w takim stylu, że: "w sejmie jest burdel, zostańcie posłami, to się przekonacie"? Ciekaw jestem, jak to sobie wyobrażasz, by ktokolwiek zatrudniał się jako dyspozytor w Katowicach, tylko aby potwierdzić Twoje rewelacje, Maćku.
Wziąłeś to co napisałem zbyt "serio".

Sprawdziłem w zeszycie służb mojego taty, ile godzin się pisze na Poznaniu, Paweł od początku miałeś rację, jednak 12 godzin. Kilometry-647 (w jedną stronę).
Służba trwa od 02:01 do 14:01. Płacone 100% jest za 6godzin 11minut pracy. Reszta-0 premii dodatkowej, 0 premii za kilometry, już masz prawie 50% mniej zarobku, a pracujesz pełne 12 godzin. Ma to sens?

Za miesiac to sie grafik zmieni :(
Za miesiąc to będziemy myśleć o grafiku na sierpień. :)
Pozdrawiam
PS. Nie wiem czy dziś dam radę jeszcze wejść na forum, jutro rodzice odprawiają ur. trzeba duużo sprzątać ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:13:30 »
Służba trwa od 02:01 do 14:01. Płacone 100% jest za 6godzin 11minut pracy. Reszta-0 premii dodatkowej, 0 premii za kilometry, już masz prawie 50% mniej zarobku, a pracujesz pełne 12 godzin. Ma to sens?

Czyli tak jak większość z nas przypuszczała. Masz płacone 6 godzin 11 minut za "kręcenie kołem", czyli za czystą pracę na pojeździe, reszta to pasażer. Gdyby nie miało to sensu miałbyś służbę 6 godzin 11 minut (czyli czystą pracę na pojeździe), a pracowałbyś pełne 12 godzin. To już chyba pierwsza opcja jest lepsza, prawda?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:17:19 »
Za miesiąc to będziemy myśleć o grafiku na sierpień. :)
Chyba na lipiec...
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:25:26 »
Obawiam się, że lipcowy by się kończył i trzeba by było jednak sierpniowy układać ;]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #58 dnia: 27 Czerwca 2009, 07:42:05 »
Przy okazji wie ktos na czym dokladnie polegaja roznice w budowie nastawnikow w 4E i 303E? Czytalem, ze to wlasnie ze wzgledu na te roznice nie mozna ukrotnic ze soba tych dwoch typow, jednak nie moglem znalesc dokladniejszych informacji.
To nie wynika tam z różnic w oporach itp. 4E a 303E mają całkiem inaczej sterowane styczniki rozruchowe i bocznikowania. Dlatego 303E nie ma PSRa to uproszczono obwód sterowania. W 303E stycznik wyższej pozycji włącza się przez styki nastawnika i styki poprzedniego stycznika a w 4E dodatkowo przez styki stycznika który ma być włączany na danej pozycji oraz układ PSRa (nie wiem jak dokładnie to działa ,nie mam schematu). 303E ma dodany przekaźnik PR który powoduje że przy zejściu z pozycji bezoporowej na jakąś niższą oporową załącza od razu wszystkie styczniki do pozycji jaką mamy na nastawniku. W 4E styczniki będą się załączać po koleji od pierwszego aż do tego który powinien być włączany na danej pozycji.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 07:48:32 wysłana przez REWIZOR »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: O elementach kabiny 4E i różnicach w budowie 4E/303E
« Odpowiedź #59 dnia: 27 Czerwca 2009, 11:50:22 »
Co nie zmienia to faktu, ze nie ma zadnej roznicy w prowadzeniu.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.