Autor Wątek:  Pytanie do zawodu- Maszynisty  (Przeczytany 42703 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Pytanie do zawodu- Maszynisty
« dnia: 23 Czerwca 2009, 20:08:06 »
Cierpię na częściową chorobę wzroku- protanomalię, która polega na :
Cytuj
Barwy takie jak czerwona, pomarańczowa, żółta, kanarkowa i zielona przesunięte są w nasyceniu w kierunku barwy zielonej i wydają się bardziej wyblakłe. Ze względu na obniżoną zdolność percepcji składowej czerwonej barwa fioletowa może wydawać się odcieniem niebieskiego. Barwa czerwona na końcu spektrum może być postrzegana jako kolor czarny.

Ogólnie rozpoznaję barwy (tylko fioletowy często rozpoznaję jako ciemno niebieski).
I mam pytanie: czy nadaję się na maszynistę, bo podobno są testy ishary (kropki i musisz rozpoznać liczbę), które rozpoznaję 3/5, a niewiem czy to musi być 5/5.

Proszę o odpowiedź.
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Czerwca 2009, 20:46:44 »
I mam pytanie: czy nadaję się na maszynistę, bo podobno są testy ishary (kropki i musisz rozpoznać liczbę), które rozpoznaję 3/5, a niewiem czy to musi być 5/5.

Z tego co słyszałem podczas badań, wszystko musi być na 100%.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwca 2009, 20:52:22 »
I mam pytanie: czy nadaję się na maszynistę, bo podobno są testy ishary (kropki i musisz rozpoznać liczbę), które rozpoznaję 3/5, a niewiem czy to musi być 5/5.
Proszę o odpowiedź.
To i tak masz lepiej niż ja, mi się udało rozpoznać tylko dwunastkę na pierwszej stronie. Doktorek mi powiedział, że musi być wszystko rozróżniane na 100%.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwca 2009, 21:18:51 »
Z tego co słyszałem podczas badań, wszystko musi być na 100%.
Potwierdzam. 'Nawet' na pomocnika musi być 100%.

@Wdowa94
Co do 'kropek' to nawet jak rozpoznasz wszystkie ale zajmie Ci to zbyt dużo czasu (przyglądanie się, itd) to też mogą nie zaliczyć.
Jeśli chodzi o ilość to 5 przykładów to troszkę mało. Mnie lekarz dał ok 11-13.
Ogólnie jeśli masz jakąkolwiek chorobę wzroku objawiającą się gorszym rozróżnianiem barw, gorszym widzeniem (odbiegającym od przyjętych norm) to nie masz szansy na stanowisko maszynisty/pomocnika maszynisty. Za inne stanowiska się nie wypowiem bo praktyczne doświadczenie miałem tylko z badaniami na maszynistę.
btw Badania na maszynistę i pomocnika właściwie się nie różnią. Ja miałem robione badania 'na maszynistę' (tak zapisano mi w karcie) a kandyduje na pomocnika.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Czerwca 2009, 21:23:13 »
Cytuj
rozpoznaję 3/5, a niewiem czy to musi być 5/5.
Ja rozumiem marzenia, ja też takie mam. Ale zadaj sobie pytanie, zahaczające o minimum odpowiedzialności. Czy wsiadłbyś do pociągu, gdybyś wiedział, że maszynista rozpoznaje kolory na 3/5? Oczywiście, przepisy potrafią być absurdalne, ale zazwyczaj odnoszą się do rzeczywistości.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Czerwca 2009, 21:28:53 »
Ja miałem robione badania 'na maszynistę' (tak zapisano mi w karcie) a kandyduje na pomocnika.

Wymagania na pomocnika jak i maszynistę są te same, jeśli kiedyś będziesz ubiegał się o stanowisko maszynisty przejdziesz wszystkie badania od nowa.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:07:16 »
Kolory- jako kolory to rozpoznaje i odróżniam (nie jestem daltonistą).

Ale jak widzę, to nici z fajnej roboty :/
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:23:33 »
Sluchaj - nie sprobujesz, nie dowiesz sie. Placic za testy nie bedziesz musial, a jesli PKP z DB ma cokolwiek wspolnego ponad rozstaw, to Ci tez pewnie zwroca koszt biletu.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:27:25 »
"Niedasie"

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:29:13 »
No tak, a mnie karcisz ze "nie pisz postow ktore nie wnosza..." ;-P

Szczerze; nie rozumiem co chcesz powiedziec.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:31:53 »
Nie mieszkasz w Polsce - nie zrozumiesz.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:39:52 »
Szczerze; nie rozumiem co chcesz powiedziec.
W Polsce 'niedasie'. To takie sztandardowe hasło na PKP :)

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Czerwca 2009, 22:45:18 »
Jeszcze w piątek sie zapytam sąsiada (Cały blok PKP)
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Czerwca 2009, 10:39:27 »
Jeszcze w piątek sie zapytam sąsiada (Cały blok PKP)

Niestety, ale @EU07-483 i @mechatronik mają rację. Podczas kandydowania na stanowisko pomocnika czy też maszynisty przy pierwszych badaniach wszystko musi grać na 100%. Pamiętaj, że wzrok to nie wszystko. Może się czasem okazać, że podczas badania słuchu nie słyszysz dość dobrze (albo Twoja reakcja będzie zbyt powolna i za późno naciśniesz przycisk) i także będzie Ciebie to dyskwalifikować. Próbuj, ale jeśli zdajesz sobie sprawę z wady wzroku czy słuchu będzie Ci naprawdę baaardzo ciężko przejść przez badania wstępne.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Czerwca 2009, 13:54:59 »
Zastanawiałem się przez dłuższą chwilkę czy to napisać. Ale doszedłem do wniosku, że lepiej 'wyjaśnić' parę rzeczy.
Otóż badania na stanowisko pomocnika maszynisty/maszynisty spalinowych pojazdów trakcyjnych wyglądają następująco (podam po kolei co i jak):

Okulista:
-standardowy test z cyframi na podświetlanej tablicy (odległość trochę ponad 3m) |oko prawe/lewe|
-widzenie stereoskopowe poprzez specjalne okulary (obrazek robi się '3D' i trzeba coś na nim wskazać lub 'chwycić' za jego część)
-'kropki' -chyba każdy zna. Test na rozróżnianie barw.
-wszystko musi być na 100% (to samo tyczy się laryngologa i neurologa)

Laryngolog:
-pytania odnośnie przebytych chorób
-'wzrokowa' kontrola nozdrzy, gardła, uszu (piszę bez konkretnych nazw bo na medycynie się nie znam ;P )
-test z 'szeptem' (Stoi się ok 4-5m od lekarza bokiem do niego. Zatyka się ucho będące od jego strony i trzeba powtarzać to co powie) |ucho prawe/lewe|
-test ze słuchawkami (gdy usłyszy się dźwięk w słuchawkach należy nacisnąć przycisk-liczy się też czas reakcji. Później sporządzany jest stosowny wykres)
-sprawdzenie czy badany nie ma zaburzeń błędnika (trzeba stanąć na jednej nodze)   

Neurolog :
-pytania odnośnie przebytych chorób, wypadków, urazów związanych z głową, kręgosłupem
-badania koordynacji ruchowej
-badania reakcji na bodźce
(ogólnie sporo tego było żeby opisywać każde badanie oddzielnie)

EKG:
-typowe badanie aparatem EKG
-pytania typu 'Czy miał Pan kiedykolwiek problemy z sercem'

RTG:
-prześwietlenie RTG klatki piersiowej
Nie dowiadywałem się w jakim celu dokładnie jest wykonywane ale na opisie prześwietlenia miałem napisane:
Cytuj
Pola płucne i cień serca w normie.
Przepona, kąty wolne.

Badanie moczu:
- m.in. na zawartość cukru  (sprawdzają czy nie jest się cukrzykiem)

Badanie krwi:
-również na zawartość cukru i jeszcze paru rzeczy (dokładnie nie pamiętam)

Badania psychotechniczne (w skrócie):
-badania na spostrzegawczość, rozumowanie techniczne |na czas|
-100 pytań z odp. TAK/NIE w ramach badań psychologicznych
-szukanie podobieństw (50 zadań) |na czas|
-test refleksu na urządzeniach
-ustawianie prętów w jednej linii

(nie będę opisywał szczegółowo co i jak, bo jak ktoś będzie robił te badania to się wszystkiego dowie ;) )
Jak to się 'przejdzie' to pozostaje tylko...

Lekarz ogólny:
-interpretacja wyników powyższych badan
-ogólny wywiad lekarski
-badanie ciśnienia
-upragnione wypisanie zaświadczenia o przydatności do zawodu :D

Jeszcze na szybko dopowiem coś do wypowiedzi @EU07-457.
Cytuj
...przy pierwszych badaniach wszystko musi grać na 100%...
Pragnę zwrócić uwagę osobom, które za wszelką cenę chciałby przejść te badania. Otóż nie jest tak, że z czasem wzrok, słuch nam się poprawia... . Jest wręcz odwrotnie. Dlatego na pierwszych badaniach musi być wszystko na 100%. Jeśli idąc pierwszy raz na badania już coś 'szwankuje' to kolejnych możemy w ogóle nie przejść. A chyba nie ma nic gorszego jak zasmakować zawodu i kilka lat później zostać zwolnionym z powodów zdrowotnych... .

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Czerwca 2009, 14:23:52 »
Czyli z tego co widzę badania jak na sternika jachtowego ;) Oprócz psychotestów. Oczywiście stanie na jednej nodze z zamkniętymi oczyma i ręce do przodu wysunięte ??

Co do braku jakiejkolwiek wady wzroku nawet krótkowzroczności niewielkiej, to tak jak na Akademii Morskiej na Nawigację człowiek się nie dostanie. Trzeba szczególnie w nocy (niby są okulary) umieć w gąszczu świateł rozpoznać to jedno.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Czerwca 2009, 14:51:02 »
Z tego co słyszałem podczas badań, wszystko musi być na 100%.
Szkoda tylko, że 100% musi być tylko na pierwszych badaniach, a potem może być już nawet 50% ;] Polowa pracowników PKP nie powinna tam pracować, bo lekarz też człowiek, szczególnie Ci z niektórych "przychylnych" przychodni :) Ale to już jest patologia.
Pozdrawiam, Sławek

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Czerwca 2009, 15:15:51 »
Ale to już jest patologia.
No i szlag na nią trafia, jak się widzi takiego przygarbionego, zasuszonego wiekiem, z okularami znacznej grubości, mechanika prowadzącego np. kibla. Ja rozumiem, człowiek może mieć z pare miesięcy do emerytury, ale praca na kolei to nie tylko prowadzenie pociągów. (Zaraz mnie tu zjadą niektórzy, że co ja wiem, że mechaników jest mało - dobrze, ja wiem, ale...) Skoro sprawność organizmu musi mieć odpowiednio wysoki poziom, to powinno się to tyczyć wszystkich przypadków.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Czerwca 2009, 15:22:39 »
Nie zapominaj o czymś takim jak doświadczenie. Maszynista który 20 lat jeździ tam i z powrotem tą samą trasą doprowadziłby pociąg nawet z zaspawanymi szybami.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Czerwca 2009, 16:51:20 »
Głupoty gadacie, to że maszyniści jeżdżą w okularach to nie znaczy, że badania mieli załatwione po znajomości. Im maszynista starszy, im dłużej jeździ wymagania są mniejsze. I nie reguluje tego widzimisię lekarza, tylko stosowna ustawa. I niestety bardzo wielu maszynistów, zostaje odsuniętych od jazdy - zwłaszcza w wieku przedemerytalnym. I nie ma się co temu dziwić - po 12 h jesteś wpatrzony w odległy punkt, nie raz po ciemku, pracujesz w hałasie, wibracjach, polu magnetycznym - nie jest to niestety lekki kawałek chleba.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Czerwca 2009, 17:46:27 »
I nie ma się co temu dziwić - po 12 h jesteś wpatrzony w odległy punkt, nie raz po ciemku, pracujesz w hałasie, wibracjach, polu magnetycznym - nie jest to niestety lekki kawałek chleba.

Otóż to ... gadałem z niejednym maszynistą i mówił, że nocki to masakra.... w ogóle to porównanie pracy na EU07 i np EU44, to jest różnica. W jednym zamykasz okna, żeby nie słychać oporów, a w drugim włączasz klimę i nie ma takiego huku, wygodne fotele ...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Czerwca 2009, 17:52:59 »
No coz, niestety PKP jezdzi na taborze skonstruowanym w latach piedziesiatych...
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Czerwca 2009, 17:57:53 »
Jak już coś to 70. i 80. Niektóre 07 ledwo są pełnoletnie. Inna sprawa że widząc w Krakowie niemiecki tramwaj z lat 60. i polski z lat 80. zawsze mam wrażenie że te niemieckie są dużo lepsze pod względem wykończenia wnętrza itp.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Czerwca 2009, 18:09:56 »
Niektóre 07 ledwo są pełnoletnie.

Ale konstrukcja wywodzi się od EU06, a te powstały w latach sześćdziesiątych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Czerwca 2009, 18:12:58 »
Konstrukcja tak, ale takie 303E sporo różni się od 4E.  Problem w tym że w tamtych czasach w Polsce nie zwracano uwagi na takie rzeczy jak komfort pracy maszynisty.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Czerwca 2009, 18:16:45 »
Konstrukcja tak, ale takie 303E sporo różni się od 4E.

Zacznij wymieniać - tylko nie mowie tu o zmianie skrótów przekaźników, styczników z angielskich na polskie, czy np. zmiana rozmieszczenia niektórych przyrządów - bo to żadna różnica jeśli chodzi o realia pracy na tych maszynach.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Czerwca 2009, 18:25:41 »
Zmiana zgarniacza, zmienione mocowanie "haka" (nie wiem jak to się dokładnie nazywa, chyba chodziło o przystosowanie do zamiany na sprzęg samoczynny który planowano wprowadzić), jakieś niewielkie zmiany w konstrukcji wózka. Do tego na pewno pozmieniali inne szczegóły ale nie znam się tak dokładnie. Chodziło mi tylko o to, że nie myślano wtedy o ergonomii i komforcie pracy. Dziś klima jest niemal punktem obowiązkowym każdej modernizacji.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Czerwca 2009, 18:29:57 »
(...)

Żadna z wymienionych przez Ciebie zmian, nie wpłynęła na różnice w pracy drużyny trakcyjne miedzy 4E a 303E. 303E mimo, że ma nawet i 20 lat jest dalej, tym samym struclem (aczkolwiek niezwykle sympatycznym) z lat sześćdziesiątych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Czerwca 2009, 20:37:23 »
Żadna z wymienionych przez Ciebie zmian, nie wpłynęła na różnice w pracy drużyny trakcyjne miedzy 4E a 303E. 303E mimo, że ma nawet i 20 lat jest dalej, tym samym struclem (aczkolwiek niezwykle sympatycznym) z lat sześćdziesiątych.
Wybaczcie, że ciągnę dalej off top. 95% mechaników których spytasz się jaką maszyną wolą dłużej jeździć, powiedzą że 4E. Kto  chce żebym uzasadnił, to na razie nie teraz - kąpiel ;)
Pozdrawiam,
Maciek

Tnij cytaty.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2009, 22:34:18 wysłana przez Akvin »

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:31:08 »
Wybaczcie, że ciągnę dalej off top. 95% mechaników których spytasz się jaką maszyną wolą dłużej jeździć, powiedzą że 4E. Kto  chce żebym uzasadnił, to na razie nie teraz - kąpiel ;)
Pozdrawiam,
Maciek

95% mechaników to by chciała jeździć Traxxami czy FLIRT'ami a nie siódemkami. Sentyment sentymentem, komfort pracy to co innego.

Tnij cytaty.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2009, 22:34:52 wysłana przez Akvin »
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)