Obawiam się, że to właśnie będzie konieczne. O ile rozbieżności z szablonami Roziego są na poziomie 1e-4 - 1e-3 metra (nie wiem jak z kątami), czyli przy projektowaniu torowiska zupełnie pomijalne, to Twoje szablony, Jarku, są już zupełnie różne. I żeby nie było, ja tu nie krytykuję przyjętych swego czasu rozwiązań, bo to wszystko było łatanie dziur. Tylko wolałbym, żebyśmy to teraz zrobili porządnie, zamiast znów łatać dziury. Jasne, jest położonych ileś tam kilometrów tras, trzeba będzie to wszystko odświeżyć, ale przynajmniej w przyszłość będziemy już patrzeć pewni siebie i naszych szablonów rozjazdów.
Jasne, można by zrobić rozjazdy dostosowane do obecnego systemu, ale to trochę jakby robić krok naprzód i dwa kroki wstecz, dlatego też nie proponuję tego jako realnej alternatywy.
Jest jeszcze jedna kwestia, której dotąd nie poruszałem. Mianowicie należałoby stworzyć coś na zasadzie odcinków przejściowych, pomiędzy rozjazdami i odcinkami zwykłych torów. Chodzi tu głównie o rozmieszczenie elementów rozjazdu, które znajdują się poza jego obrysem (podrozjazdnice przed, a w szczególności za rozjazdem), ale również "prostowanie" szyn (w torze zwyczajnym szyny są obrócone o kąt 1:40 lub 1:20 do środka rozjazdu, natomiast w rozjazdach są zazwyczaj ustawione pionowo (przy czym najnowsze konstrukcje mają już szyny pochylone do środka, ale to jeszcze daleeeeko przed nami)). Także być może te odcinki przejściowe mogłyby skompensować różnicę, ale wciąż jest to problem, a zaproponowane rozwiązanie nie zostało w żaden sposób przetestowane.
Podsumowując, według mnie należałoby wymienić szablony, a najlepiej również wszystkie rozjazdy zawarte w utworzonych już trasach.
EDIT1:
Pod spodem zamieszczam szablony rozjazdów, w załączniku natomiast tabelka ze wszelkimi obliczeniami:
Na początek krótkie objaśnienie:
Rz-R190-1:7,5
- Rz oznacza Rozjazd Zwyczajny,
- R190 oznacza długość promienia łuku, na którym oparty jest tor zwrotny, podana w metrach, w tym przypadku jest to 190 metrów,
- 1:7,5 oznacza skos łuku, na którym oparty jest tor zwrotny, w tym przypadku jest to 1:7,5.
Rz-R190-1:7,5P1: 0.00000; 0.00000
C1: 8407.24353; 0.00000
C2: 16814.48705; 0.00000
P2: 25221.73058; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 8398.00461; 0.00000
C4: 16786.77034; 556.78734
P4: 25111.10682; 1666.69887
Długość stycznych: 12610.86529
Punkt przecięcia stycznych: 12610.86529; 0.00000
Rz-R300-1:9P1: 0.00000; 0.00000
C1: 11077.02763; 0.00000
C2: 22154.05525; 0.00000
P2: 33231.08288; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 11068.54590; 0.00000
C4: 22128.61009; 612.56318
P4: 33129.45782; 1834.87960
Długość stycznych: 16615.54144
Punkt przecięcia stycznych: 16615.54144; 0.00000
Rz-R500-1:12P1: 0.00000; 0.00000
C1: 13864.85960; 0.00000
C2: 27729.71919; 0.00000
P2: 41594.57879; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 13858.86785; 0.00000
C4: 27711.74396; 576.20455
P4: 41522.73993; 1727.12088
Długość stycznych: 20797.28940
Punkt przecięcia stycznych: 20797.28940; 0.00000
Rz-R760-1:14P1: 0.00000; 0.00000
C1: 18072.21613; 0.00000
C2: 36144.43225; 0.00000
P2: 54216.64838; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 18066.47161; 0.00000
C4: 36127.19871; 644.20532
P4: 54147.75799; 1931.38813
Długość stycznych: 27108.32419
Punkt przecięcia stycznych: 27108.32419; 0.00000
Rz-R1200-1:18,5P1: 0.00000; 0.00000
C1: 21605.85092; 0.00000
C2: 43211.70184; 0.00000
P2: 64817.55276; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 21601.91256; 0.00000
C4: 43199.88675; 583.30326
P4: 64770.30962; 1749.27207
Długość stycznych: 32408.77638
Punkt przecięcia stycznych: 32408.77638; 0.00000
Rz-R2500-1:26,5P1: 0.00000; 0.00000
C1: 31435.35392; 0.00000
C2: 62870.70784; 0.00000
P2: 94306.06176; 0.00000
P3: 0.00000; 0.00000
C3: 31432.55867; 0.00000
C4: 62862.32210; 592.80344
P4: 94272.52475; 1778.09411
Długość stycznych: 47153.03088
Punkt przecięcia stycznych: 47153.03088; 0.00000