Autor Wątek:  T3d a lokacja plików graficznych  (Przeczytany 5074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
T3d a lokacja plików graficznych
« dnia: 28 Maja 2009, 21:39:12 »
Jest sobie plik t3d:
models\sem\Glowice\S1Ic_dd.t3d
w nim lokacja pliku graficznego:
Map: #pkplight_lenses.tga

Gdzie Waszym zdaniem powinen ten plik graficzny umieszczony (zakładając, iż nie jest ani w katalogu gdzie znajduje się t3d ani w głównym katalogu tekstures) ?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maja 2009, 21:42:30 »
Strzelam: textures\sem\Glowice\?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maja 2009, 21:44:35 »
Zapewne to błąd w pliku t3d.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maja 2009, 21:45:20 »
Oznajmiam: "textures\sem" (przynamniej ja tak mam :D).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maja 2009, 22:04:14 »
To jest t3d semka Kudłacza.
Plik jest tak jak yB napisał.

Do tej pory np. w pliku:
head1-r.t3d
który znajduje się w models\PKP
plik graficzny jest w:
textures\PKP

Czyli była taka zasada, iż jeśli t3d znajdował się w models, to tekstury były umieszczane w katalogach, które znajowały się za słowem models.

Być może symek odnajduje te tekstury i z punktu działania symulatora może być ok, ale zaczęło to być inaczej niż do czasu zanim się te semki pojawiły.
Teraz pytanie, co robimy?
Zmieniamy standard, czy sam nie wiem co.
Moje osobiste zdanie jest takie, że powinno się je dostosować do tego co było wcześniej. Czyli ten plik graficzny powinien być umieszczony w:
textures\sem\Glowice\

Takich ni to błędów zauważyłem dużo w nowych modelach t3d i chyba w modelach ISDR też.


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Maja 2009, 22:21:50 »
Dla ludzkiego porządku powinno się przestawić, chociaż biorąc pod uwagę nienaruszalność modeli (chyba mało kto modyfikuje modele statyczne), można zostawić. Tylko będzie potem trudniej pisać o brakach tesktur przy wczytywaniu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Maja 2009, 22:26:44 »
Przy okazji wydania karzełków i tak miała zostać wydana poprawka na semafory wysokie. Prawdopodobnie zostanie w/w błąd uwzględniony w tej poprawce.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Maja 2009, 23:34:23 »
No ja zachęcam do poprawek, bo:
1)Jak yB wspomiał, dla człowieka lepiej
2)Napisałem narzędzia diagnostyczne i narzędzie do wyciągania wszystkich plików jakie używa scn. Tam przyjąłęm zasadę jaka była wcześniej. Teraz te narzędzia dla tych t3d nie działają prawidłowo
3)Wydawane zostają trasy z tymi modelami.
Żeby nie okazało się, że wyjdzie trasa z tymi "błędami"

Oto analiza błędów t3d dla scn linii 61:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Tekstury_t3d_Linia61.rar
Są tam dwa rodzaje błędów: to o czym pisałem dotychczas lub brak tekstur w ogóle.
Widać tam też, iż błędy też dotyczą innych modeli niż tylko semków.
Zachęcam do analizy tego pliku i napisania jakiś konkluzji z tej analizy.

Pisałem o tym problemie już ładnych parę tygodni temu, ale nikt nie reagował....

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Maja 2009, 23:45:44 »
2)Napisałem narzędzia diagnostyczne i narzędzie do wyciągania wszystkich plików jakie używa scn. Tam przyjąłęm zasadę jaka była wcześniej. Teraz te narzędzia dla tych t3d nie działają prawidłowo
To u nas jest tak, ze LokSim3D przed ladowaniem symulacji jako takiej, czyta plik rozkladu jazdy, sprawdza ktory l3dkbs w nim jest zakodowany, z jakich plikow trasy sie ten l3dkbs sklada, z tras wyszukuje sciezki obiektow zgrupowanych, obiektow, szyn itp., sprawdza czy te pliki sa, w nich z kolej [jak to sie pisze?] wyczytuje sciezke do tekstury, sprawdza czy jest, przy obiektach zgrupowanych sprawdza czy sa obiekty ktore sie na ten obiekt zgrupowany skladaja, i czy ich tekstury sa, potem wywala liste brakujacych plikow (jak jakichs brakuje, co jest rzadkie, prawie tylko jesli uzytkownik nie ma zainstalowanej paczki podstawowej, bo w paczkach dodatkow sa wszystkie pliki poza tymi, ktore sa w tejze wlasnie), i pyta, czy kontynuowac.

1)Jak yB wspomiał, dla człowieka lepiej
Juz gdzies tu kiedys przedstawilem propozycje segregowania tekstur i obiektow, na podstawie doswiadczen jakie zrobilismy w LS3D, jak znajde to zapodam linka (jak ktos znajdzie, tez moze zapodac), to moglibyscie i to uwzglednic.


Stara metoda szkolna: Powtorz slowo dziesiec razy. Obiekt, obiekt, obiekt...
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2009, 02:02:43 wysłana przez Quork QTar »
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Maja 2009, 00:03:34 »
Cytuj
Juz gdzies tu kiedys przedstawilem propozycje segregowania tekstur ...
Segregacja musi być zgodna wstecz, bo inaczej będzie duży bałagan i nic ona nie da przy tej ilości dodatków...

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Maja 2009, 00:33:34 »
Tak jak rozumiem licencje MaSzyny, to nie powinno byc problemu pozmieniac w starych objektach, tez jak autora sie nie da skontaktowac. Ale nawet jak nie, w LS3D tego nie zrobiono bo to syzyfowa praca, przeczekano trzy, cztery lata, i juz wiekszosc sie oczyscila z tych starych objektow. Objekty maja to do siebie, ze w miare ciaglej modernizacji zarowno programu jak i komputerow, sie starzeja i nikt dzis juz nie uzyje objektu z przed 2006.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Maja 2009, 00:46:17 »
Cytuj
Objekty maja to do siebie, ze w miare ciaglej modernizacji zarowno programu jak i komputerow, sie starzeja i nikt dzis juz nie uzyje objektu z przed 2006.
Tutaj w Maszynie jest różnie...
Są też takie które są używane i długo jeszcze będą.
Cytuj
nie powinno byc problemu pozmieniac w starych objektach
Nie jest problemem licencja. Problemem jest technika.
Zmieniać trzeba na czymś np. na jakieś paczce "całościowej". Każdy ma w domu swoją i twórcy dodatków również swoje. Załóżmy, że wybraliśmy jakąś paczkę nazwijmy całościową do zmiany. Zmieniliśmy. W tej paczce nie będzie wszystkich dodatków, bo to fizycznie jest niemożliwe, jak również z przyczyn subiektywnych kogoś, kto tworzył tę paczkę (dokonywał selekcji co ma w niej być).
Teraz takie dwie symulacje:
1)Paczkę ktoś użył, ale nie ma w niej jakiegoś dodatku np. trasy.
Dogrywa trasę, a trasa nie została zmieniona pod tym kątem.
Już się tworzy bałagan, bo albo nie wszystkie tekstury będą się wyświetlały albo będą się dublowały
2)Autor, który robi jakiś dodatek do Maszyny nie sciągnie tej paczki całościowej i przy tworzeniu dodatku punktem odniesienia będzie to co on ma na dysku. Odda ten dodatek userom i znowu będzie bałagan.

Jedynym sposobem jest przerobienie wszystkich dosłownie wszystkich dodatków jakie wyszły, jak również nakłonienie wszystkich userów do tych zmian. Pomijając, iż nie znadzie się grupa ludzi, która miałaby to zrobić, to i tak fizycznie to niemożliwe, jak również niemożliwym jest nakłonienie dużej większości userów do tych zmian.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Maja 2009, 02:10:32 »
w LS3D tego nie zrobiono bo to syzyfowa praca
Problem w MaSzynie jest najwyrazniej ten, ze przynajmniej przy lokomotywach modele sa swoja droga, a tekstury swoja, a trasy jeszcze inna. W LS3D jak ja postawie w tym a tym miejscu te a te lokomotywe, to zawsze bedzie to ten sam obiekt. Jak mam kilka roznych tekstur, n.p. rozne malowania, to do kazdej tekstury jest osobny obiekt. Wiec jak albo tekstura jest przestarzala, bo w miedzyczasie sie korzysta z wiekszej glebi kolorow, albo sa lepsze aparaty (przy fototeksturach, jak sobie obejrze stare fototekstury, dzis to by do beta nie wzieli, a co dopiero wypuscili), albo zmieniono konwencje rozmiarow tekstur (do niedawna byla wolna amerykanka, przez co stara bezszczegolowa lokomotywa zzera wiecej fps niz nowa, z wieloma szczegolami, ale poprawnymi rozmiarami tekstury), lub jak obiekt jest przestarzaly (rosna moce obliczeniowe, to rosna oczekiwania szczegolow), to i jedno i drugie nie jest juz uzywane wiec i juz rozpowszechniane.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Maja 2009, 02:22:04 »
Ścieżki w plikach i położenie plików można by skorygować plikami poprawek, tylko najpierw trzeba by je stworzyć, a najlepiej w oparciu o jakąś nową, dopracowaną strukturę odniesienia...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: T3d a lokacja plików graficznych
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Lipca 2009, 18:14:48 »
Ja dziś zauważyłem, że znaczenie ma kierunek ukośnika. Co prawda w pliku .inc i dotyczyło to tekstury trójkątów, a nie modelu (EXE 699.5kB).

Jak wpisałem nazwę tekstury:
rainsted\slhm(p9)
w logu pojawia się:
Loading - texture: rainsted\slhm3.bmp
Failed

Z kolei dla:
rainsted/slhm(p9)
dostaję:
Loading - texture: textures\rainsted/slhm3.bmp
OK


W obydwu przypadkach parametr (p9) miał wartość "3".


Nawiązując do głównego tramatu, być może znaczenie ma, czy napisze się:
models\sem\Glowice\S1Ic_dd.t3d
czy też
models\sem/Glowice/S1Ic_dd.t3d
albo
models\sem\Glowice/S1Ic_dd.t3d
bo wtedy tekstury będą w innych katalogach szukane. (W sumie trzy kreski dają 8 możliwości...)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni