Autor Wątek:  Modele obiektów przytorowych, budynków itp.  (Przeczytany 25653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Maja 2009, 21:49:16 »
Proponowałbym jeszcze wymodelować źdźbła trawy, oraz pająka między nimi bo w zaprezentowane w ten sposób i na takiej 'trawie' modele mało ciekawie wyglądają. Tak w ogóle to myślę, że dla prowadzącego pociąg szczególnie istotne może być to, czy śrubka w przytorowej skrzynce ma łeb sześciokątny, czy może jest to wkręt.
ABu

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Maja 2009, 22:55:48 »
Ile musialo by byc takich skrzynek w scenerii aby zzerala tyle fps ile jeden lok, ktory ma dajmy na to 15-20k poly. Dajcie spokoj :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Maja 2009, 22:57:25 »
Było już mówione o narzucie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Maja 2009, 12:01:24 »
Szacuję, że większość budynków używanych obecnie w maszynie ma nie więcej niż 30 poly, więc tworzenie jakiegoś grzybka na 50 uważam za bezcelowe. W przeciwieństwie do większości z was uważam, że tego typu obiekty w maszynie powinny być robione "najprościej jak się da, ale nie prościej". Dlatego jestem przeciwnikiem modelowania śrubek i robienia 12Mb tekstur wagonów, modele mogą być proste i elegancie, ale wymaga to od autora nieco więcej wysiłku.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Maja 2009, 12:31:24 »
Z mniejsza iloscia poly nie bedzie to juz okragle. Okragle objekty z definicji maja wiecej poly, inaczej sie nie da. Dlatego wymyslny dom moze miec mniej poly niz n.p. taka rolka slomy.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Maja 2009, 13:49:47 »
Dlatego należy zastanowić się czy na pewno potrzebujemy w maszynie super okrągłego grzybka który stoi sobie nisko nad ziemią i prawie go nie widać.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Maja 2009, 13:55:31 »
Kto będzie chciał go wykorzystać w trasie, to go wykorzysta. Jego sprawa. Ja jestem jak najbardziej za tworzeniem takich elementów.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Maja 2009, 14:07:08 »
Ja nie mówię żeby nie tworzyć takich obiektów, tylko apeluję o rozsądek i umiar. Kto z lokomotywy zobaczy czy z grzybka do ziemi wychodzą jakieś kable?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Maja 2009, 14:19:19 »
Myślisz, że nie widać? No to się mylisz... Nawet gdy jedziesz 100 km/h ;]

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Maja 2009, 14:19:47 »
@mateu mądrze napisał:
Ile musialo by byc takich skrzynek w scenerii aby zzerala tyle fps ile jeden lok, ktory ma dajmy na to 15-20k poly. Dajcie spokoj :)
Jak dla mnie to z obu stron toru może być po 50m terenu, następnie tekstura lasu i puste pole. Ale obiekty przy torach wyglądać muszą. Jak zrobisz prostopadłościennego grzybka to już nie będzie grzybkiem :|. Choć jeśli się da zmniejszyć ilość poly bez uszczerbku na jakości to "why not" ? Ale to zależy od modelarza.
Tak czy inaczej mam takie samo zdanie jak @Ziomal. Z resztą, niech najpierw ktoś użyje tych modeli w scenerii. Wtedy ocenimy czy warto było (ja sądzę, że będzie warto).

ps I nie 'jakieś tam' kable tylko np YKY 3x1,5 1kV ;p.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Maja 2009, 14:28:52 »
Ten grzybek może ma ze 30cm wysokości, siedząc w lokomotywie oczy masz ponad 2m nad ziemią nikt mi nie wmówi że zauważy czy z dołu grzybka obok którego przejeżdża wychodzą kable czy nie. Wystarczający byłby model dysku na walcowej nóżce. Jeśli da się zmniejszyć poly to należy to zrobić.

Cytuj
ps I nie 'jakieś tam' kable tylko np YKY 3x1,5 1kV ;p.
Nawet nie wiem co to znaczy ;P

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Maja 2009, 14:29:19 »
Z resztą, niech najpierw ktoś użyje tych modeli w scenerii. Wtedy ocenimy czy warto było (ja sądzę, że będzie warto).

Ja w protrasie zacząłem wstawiać i efekt jest przedni ;] Czekam tylko na poprawkę dławików, bo w symku rozmiarem prawie nie różnią się od puszek...


Ten grzybek może ma ze 30cm wysokości, siedząc w lokomotywie oczy masz ponad 2m nad ziemią nikt mi nie wmówi że zauważy czy z dołu grzybka obok którego przejeżdża wychodzą kable czy nie. Wystarczający byłby model dysku na walcowej nóżce. Jeśli da się zmniejszyć poly to należy to zrobić.

Nie dramatyzuj ;]

Cytuj
ps I nie 'jakieś tam' kable tylko np YKY 3x1,5 1kV ;p.

Ale się nie machnął i nie napisał 'przewód' ;] Chociaż gdyby chodziło o przewód właśnie, to pewnie zostałoby niezbyt fachowo kablem nazwane ;P


Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Maja 2009, 14:41:09 »
Ja w protrasie zacząłem wstawiać i efekt jest przedni ;]...
Pochwal się screenami mistrzu :p.

Czekam tylko na poprawkę dławików, bo w symku rozmiarem prawie nie różnią się od puszek...
Jutro (jak się wyśpię ;) ) skoczę pomierzyć dławiki i porobić dodatkowe fotki ;). Co prawda materiału fotograficznego już trochę jest ale od przybytku... ;).
W każdym razie cały czas jestem w kontakcie z @hummelem ;). Jak będzie chciał to materiały z miłą chęcią przekażę.

Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Maja 2009, 14:52:38 »
W każdym razie cały czas jestem w kontakcie z @hummelem ;). Jak będzie chciał to materiały z miłą chęcią przekażę.
No kontakt jest ;)
Materiały przyjmę z chęcią. Co prawda trochę już do pracy mam.
Dyskusja o poly moim zdaniem zbędna.
...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Maja 2009, 15:45:52 »
Pochwal się screenami mistrzu :p.

Panie majster, proszę bardzo:

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Maja 2009, 14:33:07 »
Chyba koledzy ktorzy byli przeciwko troszke zwatpili :)

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Maja 2009, 15:04:45 »
Nigdzie nie widzę screena z garnkiem o którym pisałem. Poza tym jak już mówiłem na moim kompie wole mieć w miarę płynną symulacje bez detali niż pokaz slajdów. Wy pewnie macie mocne kompy i dlatego optymalizacja modeli nie ma dla was takiego znaczenia, ale myślę że jest wielu userów ze starszym sprzętem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Maja 2009, 15:07:46 »
Nigdzie nie widzę screena z garnkiem o którym pisałem.

Bo autor go nie wydał...

Cytuj
Poza tym jak już mówiłem na moim kompie wole mieć w miarę płynną symulacje bez detali niż pokaz slajdów. Wy pewnie macie mocne kompy i dlatego optymalizacja modeli nie ma dla was takiego znaczenia, ale myślę że jest wielu userów ze starszym sprzętem.

Ja? Mocnego kompa? :D Mój komp jest już zabytkiem. Tyle mogę powiedzieć.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Maja 2009, 15:15:34 »
Na Lini61 drzewa zabijają mi FPS, a jedno drzewo ma chyba 6 czy 8 poly, na innych trasach z dużą ilością drzew też słabo to u mnie wygląda. Gdy autor wyda wszystkie te obiekty chętnie je przetestuję, ale ogólnie jestem sceptycznie nastawiony co do ich szerokiego stosowania w trasach.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Maja 2009, 15:33:16 »
Dolmio89 to teraz postaw się w odwrotnej sytuacji. Kupujesz nowego kompa, powiedz mi jakie będzie Twoje nastawienie do tejże sprawy? Czy na nowym kompie wolałbyś scenerie, które wyglądają jak pustynia? Czy na przykład twórcy nowych gier, które mają bagatela ogromne wymagania sprzętowe, pytają się użytkowników domowych ilu z nich będzie mogło płynnie pograć w tworzoną grę? Jeszcze nie spotkałem się z czymś takim.
 Jeżeli autor trasy zrobi scenerię pod swojego kompa, czy też nawet pod lepszy sprzęt, wykorzystując przy tym modele z ów wątku to jest jego wola, tzw. wolność tworzenia.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2009, 15:40:00 wysłana przez Żuk »

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Maja 2009, 16:55:24 »
Ja nie mam nic do wolności tworzenia, niech tam nawet będą wymodelowane gwinty śrubek - wola autora. Poza tym w razie czego zawsze mogę sobie wykasować ze scenerii obiekty które uważam za zbędne bajery. Mówię tylko, że w symku mamy wielkie budynki które mają mniej poly od takich pierdółek i jeszcze nikt nie narzeka, że blacha na dachu nie jest falowana. Te modele nic by nie straciły gdyby były nieco mniej szczegółowe, nie potrzeba strzelać do wróbla z armaty.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Maja 2009, 16:58:37 »
Cytuj
Te modele nic by nie straciły gdyby były nieco mniej szczegółowe, nie potrzeba strzelać do wróbla z armaty.

Tu się mylisz. Rzecz w tym, że gdy zaczynasz je bardziej upraszczać, to one nie wyglądają już tak, jak powinny wyglądać. Ja patrząc na puszki tutaj mam trochę wrażenie, że to są jakieś drewniane skrzyneczki prostokątne, aniżeli puszka z prawdziwego zdarzenia. Pewnych elementów nie da się bardziej uprościć, bo to już nie będą te elementy ;]

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Maja 2009, 17:50:34 »
Poza tym w linii 61 tez mam w paru miejscach 5-6 fps. A w miejscach przedstawionych na screenach @Ziomala fps nie spada ponizej 35.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Czerwca 2009, 21:29:49 »
Kilka screenów z: "WSKaźnik pack by hummel (WSK)" :p.
Modele, tekstury, itd. : hummel (WSK) .
Zdjęcia: mechatronik ;).

Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Czerwca 2009, 21:55:33 »
Tyle ze z tej paczki chyba nic nie bedzie, bo Hummel zostal zbanowany. Czy to moze pomylka? Na bocznicy nie widzialem nic na temat.


   « Dodano: 08 Czerwca 2009, 21:58:11 »
Wroc, znalazlem, w pomocy doraznej.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #55 dnia: 08 Czerwca 2009, 22:06:22 »
Cześć.

To, że @hummel jest zbanowany nie oznacza, że paczka nie może zostać wydana (po stosownej procedurze).
Chyba, że administracja ma coś przeciwko, no to wtedy wiadomo.

Pozdrawiam.

ps gratisy ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Modele obiektów przytorowych, budynków itp.
« Odpowiedź #56 dnia: 08 Czerwca 2009, 22:17:23 »
Jeżeli autor ma taką wolę, to co do tego ma administracja? Należy jednak pamiętać, że w przypadku wystawiania w imieniu osoby trzeciej, wystawiający jest niejako odpowiedzialny za poprawki itp. Ponadto niech autor nie liczy w związku z paczką, że wystąpią okoliczności łagodzące bana.
Pozdrawiam