No właśnie nie ma zależności - niestety nie jest je łatwo odwzorować w Maszynie :(
No właśnie - a wzajemne uzależnienie urządzeń celem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu to podstawowa funkcja urządzeń SRK - zresztą kiedyś nazywało się to nie SRK a ZRK, zabezpieczenie ruchu kolejowego. Jak już musicie mieć symulator nastawni w Maszynie (mówiłem wcześniej że średnio się to do tego nadaje) to ja bym proponował zrobić to tak:
- każdy przebieg lub grupa przebiegów (np. wyjazdy na dany tor szlakowy z pewnej grupy torów) ma komórkę pamięci która pamięta czy ten przebieg jest utwierdzony czy nie;
- wciskając klawisz/kombinację klawiszy nastawiamy konkretny przebieg, np. od semafora A do G (o ile jest to wykonalne, to najlepiej coś w rodzaju: klawisz a, klawisz g, i np. jakiś klawisz odpowiadający za przebieg pociągowy/manewrowy), wtedy - jeżeli nie są utwierdzone sprzeczne przebiegi (condition memcompare) ustawiane są zwrotnice i podawany jest sygnał;
- za każdym semaforem mamy odcinek oddziaływania który w jedną stronę gasi semafor, a w drugą zwalnia nastawiony w przeciwnym kierunku przebieg (ale dopiero po jego zajęciu i zwolnieniu - nie może być tak że połowa składu jest jeszcze na rozjazdach a przebieg sie zwalnia - to można zrobić przez wywołanie eventu po wjechaniu na odcinek i następnie sprawdzaniu co ileśtam sekund czy tor jest zajęty, jak jest - to kontynuowane jest sprawdzanie, jak nie - to następuje zwolnienie przebiegu - testowałem, działa);
- wypadało by jakoś zrobić doraźne zwalnianie tych przebiegów - oczywiście to razem z wygaszaniem semaforów;
- nie ma wogóle kontroli zajętości zwrotnic i torów, poza wspomnianymi "czujnikami" umieszczonymi za semaforami - to było by zgodne z rzeczywistością, bo w niektórych starszych urządzeniach faktycznie jest tylko coś takiego - tyle że wtedy nie mamy raczej pulpitu kostkowego, chociaż bywają wyjątki - stacja Ruda Bielszowice ma pulpit kostkowy bez kontroli zajętości, pokazywane są na nim tylko położenia zwrotnic i utwierdzenie przebiegów, szczeliny na czerwono się nie podświetlają;
- indywidualne przestawianie zwrotnic - o ile wogóle ma być - to musi być uzależnione od stanu utwierdzenia przebiegów, choć zwrotnice i tak były by ustawiane automatycznie przy nastawianiu przebiegów - więc indywidualne było by wykorzystywane w wyjątkowych przypadkach (np. przy jeździe na Sz);
- wypadało by jeszcze zrobić coś w rodzaju półsamoczynnej blokady liniowej na szlakach bez SBL (a na tych - uzależnienie możliwości nastawienia przebiegu wyjazdowego od zajętości pierwszego odstępu) - tor szlakowy ma komórkę pamięci która pamięta czy blokada jest "zablokowana" czy "wolna" (albo lepiej dwie - dla obu kierunków), przebieg wyjazdowy można nastawić tylko gdy blokada jest zwolniona, a wraz z nastawieniem blokada sie blokuje i nie ma możliwości ponownego nastawienia przebiegu. Po stwierdzeniu wjechania pociągu za semafor wjazdowy zapala się biała kontrolka "Ko" blokady i można ją zwolnić (dyżurny, zanim to zrobi, musi sprawdzić czy pociąg dojechał z sygnałami końca pociągu)
Żeby to funkcjonowało i miało ręce i nogi to jest z tym masa roboty - zwłaszcza z instrukcjami warunkowymi, bardzo tego w eventach brakuje. Proponowałbym jakiś mniejszy posterunek na to. Ewentualnie można zrobić wersję górnośląską/wałbrzyską - samo przestawianie rozjazdów + Sz-ty :P
Pozdr