Autor Wątek:  Brutto FPL 4560t ?  (Przeczytany 16619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Marca 2009, 13:19:42 »
Oj, Uetam Sztywny, to jest Sztywny. Sam widziałem pociągi opóźnione przez wykolejenia i inne.. Rozkład jazdy (towarowy) obejmuje wszystkich. Sztywny ma jechać i ..już! To są koszty!. Tyle w tym temacie.

Nie no pewnie.
Szkoda, że Ciebie nie było kiedy w Strykowie uwalił się elektrowóz prywaciarza, może byś pociągnął. W promieniu 30km nie było, żadnej lokomotywy PKP "chętnej" żeby pociągnąć taki skład. Z informacji jakie później dostałem od znajomego dyżurnego, pociąg wyruszył następnego dnia... .
A był "sztywny".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Marca 2009, 11:57:30 »
Z tą "sztywnością" to też bywa różnie. Generalnie istnieją dwie możliwości rozliczania się z pociągów pomiędzy PLK a przewoźnikami: wzajemne rozliczanie się z jakości (ten sposób wybrało PKP Cargo) polegające na tym, że jeśli pociąg Cargo jest uruchomiony planowo (bądź przed planem), to jest objęty tzw. "jakością" (ci, co mają podgląd do SEPE wiedzą o co chodzi) i jeśli zdarzyło by się, że z winy PLK taki pociąg będzie opóźniony, wówczas PLK płaci Cargo kary umowne za każdą minutę opóźnienia. Oczywiście działa to w dwie strony. Jakości nie podlegają pociągi katalogowe oraz TKM-y.
Drugi sposób (z tego co się orientuję wybrany przez wszystkich prywatnych przewoźników) to nie rozliczanie się jakościowe pomiędzy PLK a przewoźnikami. Czyli krótko mówiąc jeśli uruchomimy pociąg z opóźnieniem nie płacimy kar umownych do PLK, ale też jeśli PLK "postawi" nasz pociąg nie możemy mieć o to pretensji.
@mechatronik, jeśli chodzi zaś o defekty, to inaczej sprawa się ma jeśli defekt nastąpił na szlaku, a inaczej jeśli w stacji. Jeśli defekt jest na szlaku, wówczas tak naprawdę o wszystkim decyduje dyżurny odcinkowy, gdzie ma prawo nawet bez naszej wiedzy i zgody odpiąć lokomotywę od pociągu znajdującego się najbliżej tego zdefektowanego (bez znaczenia czy to Cargo czy jakikolwiek inny przewoźnik) celem usunięcia utrudnień eksploatacyjnych. Później przewoźnik, który usuwał owe utrudnienia (czyli np. ściągał skład ze szlaku) wystawia fakturę przewoźnikowi, który zdefektował. Cała procedura dotyczy ściągnięcia pociągu do najbliższej stacji. Jeśli defekt nastąpi w stacji (a żadne tory nie są zablokowane), wówczas ta procedura nie obowiązuje i tak naprawdę wszystko trwa znacznie dłużej.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2009, 12:06:44 wysłana przez EU07-457 »

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Marca 2009, 14:33:37 »
Cytuj
Oj, Uetam Sztywny, to jest Sztywny. Sam widziałem pociągi opóźnione przez wykolejenia i inne.. Rozkład jazdy (towarowy) obejmuje wszystkich. Sztywny ma jechać i ..już! To są koszty!. Tyle w tym temacie.

Sztywny to pociąg ujęty w rozkładzie jazdy, który jest całoroczny. Jeździ np. w poniedziałek, środę, piątek przez cały czas obowiązywania rozkładu jazdy.

@EU07-457 mnie ta "jakość" trochę zastanawia. Miałem kilkakrotnie sytuację taką, że jechało kilka węglarek na Śląsk i jedna z nich miała "jakość". Inne węglarki także było przed planem i "jakości" nie miały.

Offline krzaq

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 84
  • IZ Częstochowa - Instruktor Ruchu -ISDR-Lbc-HS-ŁA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Marca 2009, 14:47:47 »
To wszystko też zależy od dyspozytora na odcinku. Jak jest nawiedzony to nawet drezyny i inne SXS, ZXM itp. mają jakość ;) My mamy taką jedną panią :D

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Marca 2009, 14:59:36 »
@EU07-457 mnie ta "jakość" trochę zastanawia. Miałem kilkakrotnie sytuację taką, że jechało kilka węglarek na Śląsk i jedna z nich miała "jakość". Inne węglarki także było przed planem i "jakości" nie miały.

Czy wszystkie węglarki były z rocznego rozkładu? Może jakaś była jako katalog albo irj? W Cargo wszystkie pociągi ujęte w rocznym rozkładzie jazdy pociągów są objęte jakością (oprócz - jak wcześniej wspominałem TKM-ów).

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Marca 2009, 15:14:47 »
Wiesz na 100% to pewny nie jestem ale raczej węglarki były planowe. Mi się wydaje, że "jakość" to jest całkiem odrębna rzecz. Czasem nie jest tak, że Cargo potrzebuje przeprowadzić pociąg szybko i nadaje mu prawa pociągu jakościowego rozliczając się z PLK odpowiednio? Zaobserwowałem, że na takie pociągi "jakościowe" zawsze jest podmiana drużyny czekająca na pociąg a inne węglarki planowe na Śląsk to czasami po parę godzin stoją. Coś jak przesyłka priorytetowa na poczcie.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Marca 2009, 15:35:17 »
Zaobserwowałem, że na takie pociągi "jakościowe" zawsze jest podmiana drużyny czekająca na pociąg a inne węglarki planowe na Śląsk to czasami po parę godzin stoją. Coś jak przesyłka priorytetowa na poczcie.

Bardzo ciekawe jest to co piszesz, ale całkowicie mija się ze strategią Cargo - widać Śląsk rządzi się swoimi prawami. W Bydgoszczy żaden pociąg nie ma prawa przestać czy to na drużynę trakcyjną czy to na brak lokomotywy - w przeciwnym wypadku masz od razu dochodzenie służbowe. Nieważne, czy to TX, TP, TG czy zwykły katalog.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Marca 2009, 15:41:55 »
Cytuj
W Bydgoszczy żaden pociąg nie ma prawa przestać czy to na drużynę trakcyjną czy to na brak lokomotywy

To fajnie macie w Bydgoszczy. ;)

Dziś wieczorem postaram się dowiedzieć jak to z tą "jakością jest" i jutro dam znać.

Z pociągami objętymi "jakością" jest tak jak napisał kolega @EU07-457. Pociąg uruchomiony przed planem i nie mający opóźnienia ma taki status. W praktyce oznacza to, że ma pierszeńtwo przed pociągiem opóźnionym.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2009, 14:34:44 wysłana przez ISDR »