Autor Wątek:  Brutto FPL 4560t ?  (Przeczytany 16611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Brutto FPL 4560t ?
« dnia: 14 Lutego 2009, 17:48:15 »
Szedlem sobie dzisiaj do domu ze stacji Herby Nowe i zauwazylem ruszajacy spod semafora wjazdowego sklad FPL. Zaciekawilo mnie to, poniewaz nie na codzien widze takie brutto. Pociag mial 57 (!) ladownych weglarek. To jakies 4560t. WTF? :) Czegos takiego to jeszcze nie widzialem.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2009, 19:00:06 wysłana przez REWIZOR »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2009, 18:02:53 »
Po prostu FPL wykorzystuje maksymalne długości składów. Nie pierwszy raz - poszukaj na necie.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2009, 18:36:40 »
Pociag mial 57 (!) ladownych weglarek. To jakies 4560t. WTF? :)
Co za potwór to uciągnął?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego 2009, 18:40:34 »
@Monczan_SP32 - widziałeś na necie chociaż jedno zdjęcie FPL?
Chyba nie, bo byś wiedział, że na 99,99% to 2x Class 66

EDIT: Tu masz zdjęcie, jak FPL musiał przeciągnąć skład poza semafor, bo nie mieścił się na stacji
http://www.przewoznicy.rail.pl/gigabyt/galeria6/jt42cwrm/5.jpg
Cytat: ze strony kol. Gigabyta
JT42CWRM-66002 + JT42CWRM-66004 z pociągiem towarowym nr 335472 relacji Jaszczów - Swierże Górne, stoją pod semaforem wyjazdowym stacji Nałęczów, 10.11.2007r.
To zdjęcie jest też na którejś galerii kolejowej - tam omawiana jest cała sprawa tego przeciągnięcia.
Uprzedzając - jak najbardziej legalnie.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego 2009, 18:46:34 »
FPL ma też wytrzymalsze sprzęgi niż zwykły tabor PKP. Co do 99,99% 2x Class 66 to FPL na trasie ze Szczebrzeszyna do Szczecina na odcinku Szczebrzeszyn-Rejowiec prowadzi pociąg z jedna lokomotywa z przodu i drugą na popychu.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego 2009, 18:52:18 »
FPL ma też wytrzymalsze sprzęgi niż zwykły tabor PKP
Chyba nie wiesz o czym mówisz. Sprzęg śrubowy to sprzęg śrubowy. Taki sam ma FPL, PKP, PTKiGK (którekolwiek), PCC, CTL, etc. :D Sprzęgi samoczynne, np. takie jak stosują na LHS, są mocniejsze.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego 2009, 18:57:59 »
Sprzęg w taborze FPL ma wytrzymałość 1300kN a nie 850kN jak na PKP czy innych przewoźnikach

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Lutego 2009, 18:58:36 »
Sprzęg w taborze FPL ma wytrzymałość 1300kN a nie 850kN jak na PKP czy innych przewoźnikach
Źródło takiego stwierdzenia proszę.

EDIT: okej, widziałem napis nad sprzęgiem na lokomotywie.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/109/Class_66-005_Grabinex7.JPG
Więc w tym względzie zwracam honor :) A skoro w lokomotywie taki zamontowali, to pewnie w wagonach też. Zatem przyznaję się do błędu, FPL ma mocniejsze sprzęgi niż PKP.
Swoją drogą ciekawe, bo OIDP to sprzęgi LHS czyli SA3 mają wytrzymałość 1500kN, więc niewiele więcej...
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2009, 19:07:56 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lutego 2009, 19:15:45 »
OIDP 1500 kN to naciąg roboczy, a wytrzymałość na zerwanie to 3000 kN. Śruby PKP to odpowiednio 300 kN i 850 kN.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Lutego 2009, 19:21:20 »
SA3 ma wytrzymałość na rozciąganie statyczne 2000kN (200t).

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego 2009, 18:57:34 »
FPL ma stałą relację do Bydgoszczy Emilianowa z bruttem rozkładowym bodajże 4800 ton. Skład ciągną 2x Class66.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2009, 18:59:52 wysłana przez REWIZOR »

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Lutego 2009, 19:54:41 »
Szedlem sobie dzisiaj do domu ze stacji Herby Nowe i zauwazylem ruszajacy spod semafora wjazdowego sklad FPL. Zaciekawilo mnie to, poniewaz nie na codzien widze takie brutto. Pociag mial 57 (!) ladownych weglarek. To jakies 4560t. WTF? :) Czegos takiego to jeszcze nie widzialem.

Z KWK Makoszowy / ew. KWK Pokój skład ;]


   « Dodano: 26 Lutego 2009, 19:56:54 »
FPL ma stałą relację do Bydgoszczy Emilianowa z bruttem rozkładowym bodajże 4800 ton. Skład ciągną 2x Class66.

Skład na 2 Classach jedzie dopiero od Kalet w stronę Bydgoszczy :) Normalnie to jadą jako 2 składziki z kopalni i na Kaletach się łączą :P

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lutego 2009, 11:54:32 »
Cytuj
Skład na 2 Classach jedzie dopiero od Kalet w stronę Bydgoszczy :) Normalnie to jadą jako 2 składziki z kopalni i na Kaletach się łączą :P

Zrzut ekranu z SWDR. Widać większość informacji o pociągu.

reds0

  • Gość
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lutego 2009, 13:13:21 »
Dzisiejszy skład na Brochowie.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lutego 2009, 16:28:30 »
ISDR:
Odjazd pl to odjazd planowy, a co to jest ten odjazd rz?
Te godziny to też... wiadomo jak ;]

Z tego co zauważyłem to FPL wyjeżdża w soboty z KWK Makoszowy/Pokój mniej więcej od 8 - 12
W ciągu tygodnia to różnie bywa - raz rano raz w nocy :)

__

A to 04 na Rojcy ;]

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lutego 2009, 17:24:27 »
Posiada ktoś może rozkład FPLu na relacji do Szczebrzeszyna ?

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Lutego 2009, 18:31:18 »
Cytuj
Odjazd pl to odjazd planowy, a co to jest ten odjazd rz?
odjazd rzeczywisty

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lutego 2009, 20:15:30 »
Zrzut ekranu z SWDR. Widać większość informacji o pociągu.

Pracujesz w PLK, że masz dostęp do SEPE? ;)

Offline krzaq

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 84
  • IZ Częstochowa - Instruktor Ruchu -ISDR-Lbc-HS-ŁA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Marca 2009, 21:16:08 »
Romek, wrzuć jeszcze zrzut STK z beczkami :D oni też nieźle przeginają hehe

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Marca 2009, 21:38:35 »
Ale potem ladnie zaczeli nadrabiac spoznienie :D

Offline krzaq

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 84
  • IZ Częstochowa - Instruktor Ruchu -ISDR-Lbc-HS-ŁA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Marca 2009, 07:04:55 »
Ale potem ladnie zaczeli nadrabiac spoznienie :D

Mateu, to się chyba nazywa skrócony czas jazdy, mierzony w minutach a nie dziesiętnych sekundy hahaha

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Marca 2009, 11:23:52 »
Mhm, to +/- wyglada troche jak minuty spoznienia :D

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Marca 2009, 09:53:44 »
Jedni przeginają w jedną, drudzy w drugą. Zresztą pojęcie "rozkład jazdy" nie istnieje dla większości pociągów towarowych :>
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

reds0

  • Gość
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Marca 2009, 10:41:19 »
A co powiesz na temat "Sztywnych" pociągów?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Marca 2009, 10:51:50 »
Kiedys "sztywniak" Szczecin-Slask jechał u nas 2 godziny po drugim sztywniaku Szczecin-Slask. Problem polegal na tym, ze oba mialy te same numery, bo jeden mial 22 godziny spoznienia. Tyle na ten temat :]

reds0

  • Gość
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Marca 2009, 12:24:00 »
Mateu. Z szacunkiem, jesteś w błędzie. "Sztywny" , W rozkładzie towarowym, znaczy tyle, że odjedzie w planie Sztywnym o jakiejś godzinie, i tego dyżurni muszą pilnować, bo dostaną wyjaśnienie, za opóźnienie pociągu.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Marca 2009, 12:24:59 »
Tekst 'Nie ucz ojca dzieci robić' najbardziej pasuje do Twojego, reds0 ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Marca 2009, 12:32:53 »
Mateu. Z szacunkiem, jesteś w błędzie. "Sztywny" , W rozkładzie towarowym, znaczy tyle, że odjedzie w planie Sztywnym o jakiejś godzinie, i tego dyżurni muszą pilnować, bo dostaną wyjaśnienie, za opóźnienie pociągu.
A co moze zrobic dyzurny jezeli ma u siebie pociag spozniony 20 godzin ?:) Na kolei jest taka zasada, aby przez jakis opozniony pociag nie powodowac opoznien innych i w gruncie rzeczy sie ja stosuje.
Pociagi ekspresowe tez sie spozniaja przez wypadki losowe. ZTCW to wiekszy dym dostanie sie za uwalenie Ex 10 min niz sztywnego towara o taka sama ilosc czasu.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Marca 2009, 12:45:34 »
Poza tym to maszynista zgłasza gotowość pociągu do odjazdu. Żaden dyżurny nie zapyta się na minutę przed odjazdem "Czy pan czasem nie powinien jechać?". Nie gotowy pociąg nie ruszy i żaden rozkład go do tego nie zmusi. Tu się kłania przede wszystkim organizacja pracy drużyn manewrowych i odprawiaczy.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

reds0

  • Gość
Odp: Brutto FPL 4560t ?
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Marca 2009, 12:49:44 »
Oj, Uetam Sztywny, to jest Sztywny. Sam widziałem pociągi opóźnione przez wykolejenia i inne.. Rozkład jazdy (towarowy) obejmuje wszystkich. Sztywny ma jechać i ..już! To są koszty!. Tyle w tym temacie.


   « Dodano: 06 Marca 2009, 12:52:54 »
@Lukasy, Wszystko jest ok. Dopóki nie wpadnie, Zgraja (Naszych) śmiesznych Zawiadowców itp.