Autor Wątek:  Nowe składy Kolei Mazowieckich  (Przeczytany 19293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Maja 2009, 15:32:10 »
W tym roku na "Słonecznym" Warszawa-Gdynia-Warszawa pojadą piętrusy. Ciekawa zmiana.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Maja 2009, 16:02:14 »
Mihau, wspominałem już o tym w temacie o DTK. Nie trzeba się powtarzać ;) I że się wypowiem na sam temat Słonecznego - I'm goin' to enjoy this ;). Gdyby znów kible by jechały, to ja wsiadłbym w pośpiesznego przez Bydgoszcz, bo rok temu było wyjątkowo niemiłosiernie, przynajmniej dla mnie.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Maja 2009, 17:17:34 »
Niestety, ale nie mozna usprawiedliwiac KM-ow

Można, ja to robię.

Moze tnijmy cytaty, ale tak zeby nie zmieniac sensu zdania?
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #33 dnia: 23 Maja 2009, 17:37:15 »
Moze tnijmy cytaty, ale tak zeby nie zmieniac sensu zdania?

Twoim sensem postu było oczernianie KM nie biorąc pod uwagę kondycji finansowej spółki. Od tak wielu milionów z nieba nie wezmą i dlatego nie kupili jednocześnie wagonów i lokomotyw - bo na to potrzebne są pieniądze.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Maja 2009, 17:41:32 »
Po pierwsze to wcale nie chcialem oczernic KM. Chcialem tylko pokazac, ze ich dzialania nie byly do konca logiczne. Bo jak nazwac to, ze o braku lokomotyw orientuja sie rok po ogloszeniu przetargu na wagony? A co do kondycji finansowej spolki, to zdaje sobie sprawe ze na pewno na dzien dzisiejszy trudniej bedzie im kupic te loki niz w 2006/7 roku. Chodzilo mi raczej o blad "zaniechania" a nie o brak zakupu w dobie kryzysu.
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Maja 2009, 17:45:15 »
Chcialem tylko pokazac, ze ich dzialania nie byly do konca logiczne. Bo jak nazwac to, ze o braku lokomotyw orientuja sie rok po ogloszeniu przetargu na wagony?

Skąd wiesz, że się nie orientowali? Takie myślenie jest moim zdaniem śmieszne...

Cytuj
A co do kondycji finansowej spolki, to zdaje sobie sprawe ze na pewno na dzien dzisiejszy trudniej bedzie im kupic te loki niz w 2006/7 roku. Chodzilo mi raczej o blad "zaniechania" a nie o brak zakupu w dobie kryzysu.

Rzecz w tym, że KM nie inwestowała wtedy tylko w push&pull'e.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #36 dnia: 23 Maja 2009, 18:15:35 »
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 6387

Cytuj
2. Dlaczego ogłoszono przetarg i zakupiono same składy (wagony środkowe i sterownicze) bez lokomotyw i jakie są ekonomiczne skutki braku lokomotyw i zastosowania zastępczego rozwiązania?

   Przetarg na zakup składów push-pull realizowany był przez samorząd woj. mazowieckiego.

   Z punktu wiedzenia spółki Koleje Mazowieckie podjęcie decyzji o zakupie 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych - w świetle dysponowania ograniczonymi środkami finansowymi na inwestycje - było decyzją słuszną. Uwzględnienie w przetargu zakupu wagonów łącznie z lokomotywami - przy tej samej wysokości dostępnych na zakup środków finansowych - ograniczyłoby liczbę wagonów z 37 do najwyżej 25. Przyjęcie tej wersji zmniejszyłoby liczbę nowych miejsc oferowanych podróżnym o 2930, z 9030 do 6100. W okresie permanentnego niedoboru taboru oraz obserwowanego systematycznego trendu wzrostowego przewozów realizowanych przez Koleje Mazowieckie każde nowe miejsce w taborze kolejowym ma duże znaczenie. Zakup łącznie 37 wagonów piętrowych push-pull jest równoważny pod względem pojemności 20 trzywagonowym elektrycznym zespołom trakcyjnym.

   23 sierpnia 2007 r. ogłoszony został przez samorząd woj. mazowieckiego przetarg na dostawę 12 używanych lokomotyw elektryczny jednego typu, zakwalifikowanych do naprawy okresowej, które po zainstalowaniu interfejsu oraz wykonaniu naprawy okresowej przez zamawiającego miały być używane do prowadzenia regionalnego pasażerskiego ruchu kolejowego w zestawach typu push-pull. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione z uwagi na fakt, iż nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. W tej sytuacji samorząd województwa podjął decyzję o zakupie nowych lokomotyw. Aktualnie w wyniku rozstrzygnięcia przetargu - do czasu pozyskania nowych lokomotyw - usługę wynajmu używanych lokomotyw elektrycznych wraz z ich obsługą przez drużyny trakcyjne wykonuje PKP Cargo SA.

Pozdrawiam
All you have to do is save the world...