Autor Wątek:  Nowe składy Kolei Mazowieckich  (Przeczytany 18331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Nowe składy Kolei Mazowieckich
« dnia: 04 Lutego 2009, 21:25:10 »
Przez ostatni rok wiele podróżowałem, wiele widziałem, cżęść udokumentowałem na zdjęciach.
Dziś chcę pokazać nowe składy Kolei Mazowieckich. Jeden z wagonów czołowych ma kabinę sterowniczą co na polskie warunki jest nowością. Niestety żadna z polskich lokomotyw nie nadaje się do prowadzenia takich składów w systemie push-pull. Dodam jeszcze że jechałem w tej kabinie sterowniczej, niestety nie pozwolono mi zrobić zdjęć ze względu na wszędobylski podgląd "Wielkiego Brata " czyli - monitoring. Kabina jest bardzo skromna, wyposażona w niezbędne manipulatory i wskażniki niezbędne do sterowania lokiem na końcu składu. Z pobieżnej rozmowy z obsługą składu można wnioskować że pojawią się odpowiednie loki we wrześniu i pażdzierniku.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 21:41:07 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lutego 2009, 22:48:00 »
Nie spotkałeś tam Kierownika Kursa90 ? :)
Pozdrawiam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lutego 2009, 07:37:04 »
Niestety nie spotkałem tam Kursa, ani Rewizora. Ale jeszcze nic straconego.
Ostatnie dwie fotki wklejam, skrypt załącznika pozwala tylko 10 pozycji.
Jedno zdjęcie przedstawia bok wagonu a drugie koniec składu. Koniec przy którym powinna być lokomotywa współpracująca z kabiną sterowniczą.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2009, 20:28:14 »
Mam pytanie a czy nie można dostosowac żadnej z lokomotyw do prowadzenia tych składów? Rozumiem ze problem trkwi w porozumiewaniu się lokomotywy EU07 z wagonem sterowniczym, ale w czym dokładnie?     

Dodaje brakujące zdjęcie kabiny:)

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego 2009, 22:39:47 »
Mogliby chociaż wymienić manometry na nasze, te co są (widać to na zdjęciu) to 100% oryginał niemiecki (wyskalowane w barach, niemieckie napisy Hauptluftbehälter, Hauptluftleitung...)

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2009, 22:54:13 »
Tylko że ta fotka nie przedstawia naszych sterowniczych tylko niemiecki, który był kiedyś tam na Trako...

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Lutego 2009, 17:00:12 »
Cytuj
Tylko że ta fotka nie przedstawia naszych sterowniczych tylko niemiecki, który był kiedyś tam na Trako...

Dokładnie tak ja mówisz a dokładniej wagon sterowniczy niemieckiej firmy Metronom. W Niemczech te składy wspópracują głównie z lokomotywami serii 146. Nasz pulpit różni się nieznacznie od pierwozoru.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lutego 2009, 16:10:59 »
Ha! Jednak miałem rację z tymi "niespolonizowanymi" manometrami w naszych ABpbdzf. Są takie same jak na fotce, którą zamieścił przem710 (skala - bary, niemieckie podpisy itp.)

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marca 2009, 18:00:12 »
W Niemczech te składy wspópracują głównie z lokomotywami serii 146. Nasz pulpit różni się nieznacznie od pierwozoru.
Zalezy gdzie. Metronom rzeczywiscie stosuje glownie serie TRAXX firmy Bombardier, czyli BR146 (elektryczny) wzglednie BR246 (DH). Tu, w okolicach Stuttgartu, tzn. tzw. Schwabii, to jezdze przede wszystkim z BR143. Ciekawe jest to, ze BR143 to seria DR, znaczy sie kolej NRD. Wagon sterowniczy potrzebuje systemu komputerowego w lokomotywie, ktory wylacza SiFa i PZB (systemy bezpieczenstwa), no i w ogole przyjmuje rozkazy. W Niemczech jest to ZWS (ZugWechselSystem). Mozna by oczywiscie tez przeciagnac przez pociag sznurki *lol*...
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marca 2009, 19:41:20 »
A czy te BR143 należą do firmy Metronom czy do DB REIGO? Czy wogóle DB posiada te składy? A co do BR 143 to co z tego ze z NRD bo to całkiem dobra maszyna podobna do polskiej EP09, tyle że troche silniejsza i bardziej liczna bo liczy 646 sztuk. Z tego co wiem to BR146 przeciąga piętrusy na lini Hanower-Brema.

Pozdrawiam

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Marca 2009, 20:18:41 »
A czy ja mowilem ze zle? ;-)

BR143+DoSto jezdza w sluzbie DB Regio, lokomotywa do dworca w Stuttgarcie.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Marca 2009, 23:47:54 »
Szkoda, że przez naszą zbetoniałą PLK-ę nie można tymi składami wjeżdżać do tunelu średnicowego. Widać jak skrajnię dla taboru UIC respektuje się przy wszelkich modernizacjach linii. Coś takiego to tylko na PKP...
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Marca 2009, 01:55:38 »
Coz... Ale przesadne tempo nowelizacji tez nie jest zawsze dobre. Mowi Ci cos Eschede? Ktorys z menedzerow sie przejechal raz wyjatkowo ICE i sie przerazil, jak glosno turkocza kola. Wymusil, ze w ekspresowym tempie wprowadzono nowa, miekka, gumiasta warstwe miedzy zewnetrzna czesc kola a jego srodek (nie znam, niestety, polskich okreslen fachowych). Technologia ta byla przetestowana dotad tylko w tramwajach - i wycofana, bo pekaly przez to kola. Ale zeby pasazerowie nie uciekli przed halasem, wprowadzono to w ICE. Zewnetrzna warstwa kola byla obliczona na stale obciazenie, nie na deformacje. 3. czerwca 1998 roku o 10:55 w ICE "Wilhelm Conrad Röntgen" 884 w wagonie 1. na osi 3. pekla ta zewnetrzna warstwa 6km przed Eschede przy predkosci okolo 200km/h. Odwinela sie i wbila sie w podloge wagonu 1 miedzy dwoma fotelami. Powoli zsuwal sie znowu i coraz mocniej oral podklady. 6km dalej byly zwrotnice umozliwiajace przejazd z toru na tor, w obie strony, a wiec po dwie na tor. Ten pret zerwal element pierwszej zrotnicy, ktory sie przebil przez podloge az do sufitu w "przedsionku" wagonu i wywazyl wozek skretny z szyn. Wykolejone kolo trafilo na druga zwrotnice i ja przestawilo. Wagon drugi przelecial prosto, tylny wozek skretny wagonu 3 skrecil. Przez promien zwrotnicy na duzo mniejsze predkosci wozek wylecial z szyn, wagon jechal w poprzek torow. Zabil dwoch kolejarzy od semaforow i podcial filary wiaduktu, ktory sie zacza zwalac. Wagon 4, wykolejony przez nagly skret wagonu 3, przelecial pod mostem i zlecial z nasypu na prawo i lezal pod laskiem. Prawie cale wagony 1 i 2 oraz mocna uszkodzony wagon 3 stanely przez zerwanie rur powietrznych hamulcowach kilkaset metrow dalej, przed dworcem Eschede. Pierwsze czesci mostu zwalily sie na tyl wagonu 5. Wagony 6, 7, restauracyjny ktorego wiadukt splaszczyl na 15cm wysokosci i wagony pierwszej klasy 10, 11 oraz 12  zlozyly sie jak harmonijka, tak ze pociag lezal zlozony na dlugosci jednego wagonu. Na to wszystko wjechala druga lokomotywa i zlecial samochod tych dwoch kolejarzy, ktory stal na moscie. Przednia lokomotywa, ktora sie oderwala tez od wagonow 1, 2 i 3, stanela jeszcze dalej niz one, 2km za dworcem Eschede. Maszynista stwierdzil nagly spadek mocy, wychodzil z zalozenia, ze znow nawalil system zasilania i po zatrzamaniu sie probowal bezskutecznie go znowu uruchomic. Dopiero zawiadowca Eschede go poinformowal droga radiowa, ze przejechal bez wagonow. ICE Röntgen byl spozniony. Jadacy z naprzeciwka ICE Werdenfelser Land byl jedna minute za wczesnie. Wlasciwie sie mialy spotkac pod mostem. Zginelo 101 osob, ponad sto osob rannych.
To chyba jednak lepiej miec problemy pokroju niedotrzymania skrajni.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Marca 2009, 14:07:43 »
Znaczy się, chcesz powiedzieć, że pomimo ostrego, za przeproszeniem, burdelu za sobą, maszynista nie był świadomy, co dzieje się za lokomotywą? Powinien poczuć moim zdaniem chociażby zwiększone drgania/popchnięcia... Nie mówię, że nie wierzę, chciałbym się upewnić, czy dobrze Cię rozumiem.

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Marca 2009, 15:10:18 »
Kolega napewno oglądał ten sam program co ja na temat tego wypadku - strasznie nudny - sam wypadek mozna wyjaśnic w kilku zdaniach więc wyobrazcie sobie te kilka zdań rozciagniete na 50 minut programu <ziew> ale z tym ze po wypadku maszynista jak gdyby nigdy nic pojechał se dalej to kolega coś przekolorował...

A nowe wagoniki bardzo fajne - mam nadzieje że się spełnią wkońcu na naszych liniach - niebo a ziemia w porównaniu z tramwajami typu "Flirt"
Krzychu :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1930
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 133
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Marca 2009, 16:40:45 »
Znaczy się, chcesz powiedzieć, że pomimo ostrego, za przeproszeniem, burdelu za sobą, maszynista nie był świadomy, co dzieje się za lokomotywą? Powinien poczuć moim zdaniem chociażby zwiększone drgania/popchnięcia... Nie mówię, że nie wierzę, chciałbym się upewnić, czy dobrze Cię rozumiem.

Ja oglądałem program na Discovery o katastrofie w Eschede i właśnie tam wyjaśniali, że gościu nic się nie skapnął :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Marca 2009, 17:41:53 »
Cytat: Quork QTar
Przednia lokomotywa, ktora sie oderwala tez od wagonow 1, 2 i 3, stanela jeszcze dalej niz one, 2km za dworcem Eschede. Maszynista stwierdzil nagly spadek mocy, wychodzil z zalozenia, ze znow nawalil system zasilania i po zatrzamaniu sie probowal bezskutecznie go znowu uruchomic. Dopiero zawiadowca Eschede go poinformowal droga radiowa, ze przejechal bez wagonow.


Zatrzymała się po ponad kilometrze, na skutek braku zasilania, gdyż walący się wiadukt zerwał trakcję.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Marca 2009, 18:01:40 »
Cytat: Quork QTar
Przednia lokomotywa, ktora sie oderwala tez od wagonow 1, 2 i 3, stanela jeszcze dalej niz one, 2km za dworcem Eschede. Maszynista stwierdzil nagly spadek mocy, wychodzil z zalozenia, ze znow nawalil system zasilania i po zatrzamaniu sie probowal bezskutecznie go znowu uruchomic. Dopiero zawiadowca Eschede go poinformowal droga radiowa, ze przejechal bez wagonow.


Zatrzymała się po ponad kilometrze, na skutek braku zasilania, gdyż walący się wiadukt zerwał trakcję.

Der vordere Triebkopf stoppte durch eine automatische Bremsung erst zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unglück wurde er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede informiert, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
Tlumaczenie: Przednia lokomotywa stanela przez atomatyczne hamowanie dopiero dwa kilometry za budynkiem stacji w Eschede. Maszynista podal pozniej przed sadem, ze tylko poczul nagle szarpniecie przed Eschede i stwierdzil spadek mocy. Po zatrzymaniu sie wychodzil z zalozenia uszkodzenia technicznego i bezskutecznie probowal z kabiny uruchomic ponownie przerwane zasilanie. O nieszczesciu poinformowal go dopiero kierownik ruchu dworca w Eschede, ktory go droga radiowa poinformowal, ze przejechal obok sama lokomotywa.

Zadnego filmu nie obejrzalem. Wystarczy ze wspomne owczesne dzienniki. Mialem dopiero niecale 7.5lat, ale mi sie to wrylo w pamiec. Dokladniejsze informacje mam z artykulow ze SPIEGELa i oczywiscie z Wikipedii.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Marca 2009, 19:19:23 »
Ah te artykuły i dziennikarze... "śmierc pod kołami parowozu SM48..." "...podwozie było złe i szyny też były złe..."
Krzychu :)

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Maja 2009, 20:53:49 »
Sochaczewska codzienność
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Maja 2009, 21:04:26 »
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=10834.0;attach=6339;image

Po *** kupowali te wagony sterownicze, jak jezdza przestarzalym (pardon) taborem ktory najwyrazniej nie obsluguje techniki wagonow sterujacych???
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Maja 2009, 21:15:21 »
Widzisz. W KM nie pomysleli i przetarg na lokomotywy oglosili gdy juz otrzymali pierwsze wagony od BOMBARDIERA, tak wiec jeszcze kilka lat trzeba bedzie poczekac na prawdziwy push-pull w Polsce (no chyba ze wraz z otwarciem rynku przewozow pasazerskich ktorys z zagranicznych przewoznikow wprowadzi taki tabor do Polski).
Pozdrawiam, Karol

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 230
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Maja 2009, 21:44:47 »
Mogli pomyśleć nad samobieżnymi wagonami sterowniczymi (silnikowymi), rozwiązanie imho lepsze w tej konkretnej sytuacji.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Maja 2009, 21:47:18 »
Masz na mysli pietrowy szynobus? Na razie istnieje jeden typ czegos takiego, produkcji chyba rowniez Bombardiera. Wyglada strasznie, skrzyzowanie lodzi podwodnej z UFO.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 230
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Maja 2009, 21:50:47 »
Mówię o sytuacji w której wagon sterowniczy jest jednocześnie silnikowym, mamy wtedy coś w rodzaju piętrowego EZT (dwa wagony sterownicze na końcach + zwykłe wewnątrz) w którym ilość wagonów możemy dobierać na bieżąco według potrzeb.

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Maja 2009, 22:38:08 »
Widzisz. W KM nie pomysleli i przetarg na lokomotywy oglosili gdy juz otrzymali pierwsze wagony od BOMBARDIERA, tak wiec jeszcze kilka lat trzeba bedzie poczekac na prawdziwy push-pull w Polsce (no chyba ze wraz z otwarciem rynku przewozow pasazerskich ktorys z zagranicznych przewoznikow wprowadzi taki tabor do Polski).
Nie byłoby takiego problemu, gdyby te EU07 byłby własnością KM, a nie wynajmowane od Cargo. Wtedy, po małych przebudowach (tak jak w BR143), można by było używać tych lokomotyw do składów push-pull. Tak samo zrobili też na MAV ze swoimi V43, które u nich pełnią tę samą rolę, co nasze siódemki. Natomiast, gdyby przyszło podłączyć Bipę z kabiną sterowniczą, bądź też takiego samego bohuna, to nie byłoby problemów ze sterowaniem.
Życie to nie gra... to symulator.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Maja 2009, 00:32:43 »
Otóż to. Nigdy do końca nie dowiemy się, jakie dyskusje tak naprawdę toczą się "w kuluarach". Przecież mogło być tak, że chcieli je kupić i przebudować, a nagle się sprzedający zaparł, że chce być tylko wynajmującym, i mają mu tych loków nie przerabiać. Co byście wtedy zrobili na miejscu KM? Lepszy lok, który to mimo wszystko pociągnie, niż żaden.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Maja 2009, 12:15:56 »
Niestety, ale nie mozna usprawiedliwiac KM-ow, ze nie bylo chetnych na sprzedaz tych lokow. Plany zakupu push-pull'ow narodzily sie w polowie 2006. Przetarg na "... wyprodukowanie i dostawę fabrycznie nowych jedenastu piętrowych wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych do prowadzenia regionalnego pasażerskiego ruchu kolejowego w zestawach typu „push pull” ..." zostal ogloszony pod koniec 2006. Podpisanie umowy ze zwyciezca przetargu (Bombardier) nastapilo 24 lipca 2007 roku. Przez caly ten okres KM-y jakby nie dostrzegaly, ze do prowadzenia tych pociagow konieczne sa lokomotywy... Dopiero w drugiej polowie 2007 roku KM-y zorientowaly sie ze potrzebuja lokomtyw. Jak dla mnie - rok za pozno. Przetarg na wynajem lokomotyw ogloszono dopiero w czerwcu 2008 roku (2 lata za pozno!). Wygralo go PKP Cargo. Przetarg na dostawe 11 nowych lokomotyw do tej pory nie zostal jeszcze ogloszony!
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Maja 2009, 14:56:46 »
Wiesz... Na kupno loków trzeba mieć fundusze. Lepiej jest kupić najpierw wagony, żeby jako tako były w użytku i rozładowywały tłok w EZT, niż wpierw kupić lokomotywy żeby stały w krzakach i czekały na wagony. Spójrz na to z tej strony.

Niestety, ale nie mozna usprawiedliwiac KM-ow

Można, ja to robię.