Autor Wątek:  Nieoficjalne pantografy - wrażenia  (Przeczytany 30310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Marca 2004, 20:41:23 »
poszukaj w aktualnościach

P.S. Skąd pisze się przez d ;)
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Czerwca 2004, 21:54:53 »
no patyki i swiatelka dzialaja git :)

mam tylko glupie pytanie:

czy to normalne ze luzem eu06 rozwija predkosc ponad 200 km/h (ze skladem 6ciu wagonow 150km/h) i nie wykoleja sie na zwrotkach?

domyslam sie ze te kosmiczne predkosci sa spowodowane bledami w plikach definiujacych pojazd, ale wykolejanie (raczej jego brak) to wina scenerii?

dodam tylko ze takie predkosci rozwijam na trasie jelitkowo - nowy sad. swoja droga niesamowite uczucie :P

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Czerwca 2004, 22:17:27 »
A może masz włączony debug mode ?

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #33 dnia: 11 Czerwca 2004, 22:18:42 »
ojoj

ale dalem plame...


nie wiedzialem ze na debugu mozna tak pruc... sorka :)

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Czerwca 2004, 23:21:22 »
hey!
a ja pozwole sie "czepić" dzwięku haslera... w tym patchu on "tyka " jak zegar którego można posłuchać w rzeczywistości na postoju ( i przy wyłączonych przetwornicach) proponuje powrócić do dawnego dzwięku.
No i stukanie kół... coś coś... coś z tym nietak...
Krzychu :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Czerwca 2004, 07:36:37 »
No jak już wszyscy się czepiają...
Wydajemi się że w ET22 sprężarkę można włączyć bez przetwornicy. W najnowszej nie oficjalnej patchce się tak nie da i trzeba włączyć przetwornice by sprężarka ruszyła.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Czerwca 2004, 08:20:31 »
Cytat: "hexy"
ojoj

ale dalem plame...


nie wiedzialem ze na debugu mozna tak pruc... sorka :)

Ja z EP08 wycisnąłem 240 km/h na prostym 20 kilometrowym torze.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Czerwca 2004, 08:38:33 »
hejnal nie narzekaj na tego nieoficjalnego bo chyba lepiej jednak zaczekać na oficjalną paczkę niż zawracać dupe tym.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Czerwca 2004, 10:35:56 »
Cytat: "SQT"
hejnal nie narzekaj na tego nieoficjalnego bo chyba lepiej jednak zaczekać na oficjalną paczkę niż zawracać dupe tym.


Przecież chyba po to ta paczka była? żeby wytknąć błędy żeby nie było ich w oficjalnej. No ale skoro nie, to pprzepraszam najmocniej!!!!!

P.S. Nawet jeśli się myle w opisie działania urządzeń w realu, to można to inaczej powiedzieć.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Czerwca 2004, 13:54:37 »
Cytat: "hejnal"
No jak już wszyscy się czepiają...
Wydajemi się że w ET22 sprężarkę można włączyć bez przetwornicy. W najnowszej nie oficjalnej patchce się tak nie da i trzeba włączyć przetwornice by sprężarka ruszyła.

ET22 ma sprezarke na 3 kV.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Czerwca 2004, 14:41:03 »
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.

P.S. jeszcze zauważyłem taką rzecz, że w sceneriach quarka żaden pociąg niewyrusza w trase - SU45 ma podane "wolna droga" a mimo to stoi (czy ktoś też to zauważył?????) czytałem zmiany txt ale tam nic na ten temat niebyło więc informuje.
 pozdr.
Krzychu :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #41 dnia: 12 Czerwca 2004, 15:05:13 »
Cytat: "ET22_RULZ"
ET22 ma sprezarke na 3 kV.


To wiem.

Cytat: "Negroth"
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.


Nie chodzi mi o przetwornice tylko o sprężarke. W ET22 powinna działać bez przetwornicy. Chyba że się myle?

Cytat: "Negroth"
P.S. jeszcze zauważyłem taką rzecz, że w sceneriach quarka żaden pociąg niewyrusza w trase - SU45 ma podane "wolna droga" a mimo to stoi (czy ktoś też to zauważył?????)


Istotnie tak jest!

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Czerwca 2004, 15:35:32 »
"Negroth napisał:
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.  


Nie chodzi mi o przetwornice tylko o sprężarke. W ET22 powinna działać bez przetwornicy. Chyba że się myle?"

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.
Krzychu :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Czerwca 2004, 15:47:13 »
Aaa to co innego. Zwracam honor. Tylko czy w paczce jest to właśnie tak uwzględnione?

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Czerwca 2004, 15:50:16 »
... no i w ten sposób razem doszliśmy do kolejnego buga :)
Krzychu :)

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #45 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:03:24 »
Cytat: "Negroth"
"Negroth napisał:

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.


WHAT:|

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:11:24 »
... czyzbym się mylił?
Krzychu :)

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #47 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:12:45 »
Cytat: "CTL"
Cytat: "Negroth"
"Negroth napisał:

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.


WHAT:|


No właśnie zawsze myślałem że w byku sprężara chodzi bez przetwornicy... i jest na 3000V
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #48 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:14:50 »
Ale panowie tu jest wogole dzialanie blednie opisane!!

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #49 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:21:08 »
no to jak to jest - bo książke o tym nieczytałem ale zawsze wydawało mi sie że to właśnie jest w ten sposób.
Krzychu :)

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #50 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:33:44 »
To jest tak ze z baterii masz sterowanie przy wylaczonej przetwornicy, przy napieciu 90-110V wszystko chodzi elegancko i zalaczysz sprezarke przetwornice itp. Jezeli napiecie spadnie ponizej to moze pojawic sie problem poniewaz niskie napiecie nie spowoduje przyciagniecia odpowiedniego stycznika przetwornicy jezeli bedziesz chcial ja zalaczyc i wtedy klapa tracisz sterowanie i nie jedziesz. Jesli natomiast zalaczysz przetwornice przy nizbyt niskim napieciu to nie musisz czekac na naladowanie akumulatorow, poniewaz przetwornica laduje je a jednoczesnie dostarcza napiecie sterowania na lokomotywe.

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #51 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:38:15 »
aha... a z czego jest zasilana sprężarka?????????
Krzychu :)

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #52 dnia: 12 Czerwca 2004, 16:50:29 »
silnik sprezarki zasilany jest napieciem trakcyjnym (sieci jezdnej) a jej zalaczeniem lub wylaczeniem steruje sie napieciem 110V z baterii lub przetwornicy poprzez szereg roznych innych urzadzen, jak styczniki, wlacznik na pulpicie, przekazniki cisnieniowe ipt.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #53 dnia: 12 Czerwca 2004, 19:00:43 »
Znaczysię że przy słabych akumulatorach nie włączysz nawet przetwornicy...
A czy jest możliwość by te styczniki zewrzeć mechanicznie? Np. kijem, młotkiem (palcem?), tak żeby przetwornica ruszyła? Pomijam tu oczywiście względy bezpieczństwa ;)

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Czerwca 2004, 20:00:45 »
da się.. wiem że np. jak wywali szybki to czasem sie go podkłada

na ET40 jest to kapitalnie rozwiązane... niemasz powietrza, a musisz je mieć zeby podnieść patyki... idziesz za szafe wys. nap. bierzesz pompke i pompujesz... buahaha
Krzychu :)

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #55 dnia: 12 Czerwca 2004, 20:17:11 »
Cytat: "Negroth"
na ET42 jest to kapitalnie rozwiązane... niemasz powietrza, a musisz je mieć zeby podnieść patyki... idziesz za szafe wys. nap. bierzesz pompke i pompujesz... buahaha

Cos ci sie znowu poj... pomylilo. Pompka jest na ET40.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #56 dnia: 12 Czerwca 2004, 20:19:49 »
hehe... sorrki poprawiłem.. zły dzień chyba dziś.
Krzychu :)

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #57 dnia: 12 Czerwca 2004, 21:15:18 »
Cytat: "hejnal"
Znaczysię że przy słabych akumulatorach nie włączysz nawet przetwornicy...
A czy jest możliwość by te styczniki zewrzeć mechanicznie? Np. kijem, młotkiem (palcem?), tak żeby przetwornica ruszyła? Pomijam tu oczywiście względy bezpieczństwa ;)


Jezeli wiesz co i jak to moznaby tak zalaczyc przetwornice.

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #58 dnia: 14 Czerwca 2004, 09:08:16 »
no ale chyba zgodzicie się ze mną że ET22 jest zle zrobiona... bo taki system ( że trzeba włączyć przetwornice bo sprężarka niepujdzie) jest tylko na EU07 i ET41

P.S. CTL dzieki za wyjasnienie... poprostu pomyliło mi sie z tą małą spręzarką.
Krzychu :)

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Czerwca 2004, 10:20:44 »
Cytat: "Negroth"
no ale chyba zgodzicie się ze mną że ET22 jest zle zrobiona... bo taki system ( że trzeba włączyć przetwornice bo sprężarka niepujdzie) jest tylko na EU07 i ET41


Mówisz o symulatorze? Z tego co wiem to na ET22 sprężarka może chodzić bez załączonej przetwornicy, więc w symulatorze jest dobrze zrobione.