- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Bartek w 16 Marca 2004, 21:31:13

Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Bartek w 16 Marca 2004, 21:31:13
Witam!

Podzielę się z Wami moimi wrażeniami odnośnie nieoficjalnego patcha z pantografami udostępnionego przez Wingera.

1. Świetny pomysł z tym obrazkiem podczas ładowania symulatora. Bardzo ładnie to wygląda.
PROPOZYCJE: zmień logo (stare jest, z nieaktualnym adresem strony), ładnie by wyglądał jakiś pasek postępu ładowania scenerii, nawet prosty

2. Pantografy cały czas podziwiam i krytyki jeszcze nie skonstruowałem. Jak na razie wyglądają i funkcjonują bardzo ładnie. Nie mam się do czego przyczepić, poza znanymi bugami. No i oczywiście FPS siadło... :(

3. W EN57 nie działa sprężarka i trąbka wysokotonowa, chociaż pliki dźwiękowe są.

4. SHP w kiblu nie działa.

5. Dźwięk otwierania drzwi w kiblu jest w pewnym momencie zapętlony chyba. Tak mi się na ucho wydaje. Puście to sobie ze dwa razy, to wyczaicie o co chodzi. Jak by coś, to mogę dokładniej podać czasy jak obejrzę plik pod edytorem.

6. Światła, chociaż to tekstura, wyglądają sugestywnie. Świetnie! Ale jest z tym mały problem: sprzęgłem sobie dwa kibelki, zapaliłem światła i zapaliły się w obu jednostkach, a tak chyba być nie powinno...

7. W EN57 tekstura drzwi widziana od wewnątrz (inaczej: jak drzwi są otwarte i patrzy się z zewnątrz kibla do środka, to chodzi mi o drzwi po drugiej stronie, które są zamknięte) ma czerwoną szybę. Dlaczego?
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Winger w 16 Marca 2004, 23:40:58
Cytuj
1. Świetny pomysł z tym obrazkiem podczas ładowania symulatora. Bardzo ładnie to wygląda.
PROPOZYCJE: zmień logo (stare jest, z nieaktualnym adresem strony), ładnie by wyglądał jakiś pasek postępu ładowania scenerii, nawet prosty


Logo jest do zmiany, wrzucilem cokolwiek poki co.

Cytuj
2. Pantografy cały czas podziwiam i krytyki jeszcze nie skonstruowałem. Jak na razie wyglądają i funkcjonują bardzo ładnie. Nie mam się do czego przyczepić, poza znanymi bugami. No i oczywiście FPS siadło... :(


O ile? I jak wyglada z 'enabletraction no' w eu07.ini?

Cytuj
3. W EN57 nie działa sprężarka i trąbka wysokotonowa, chociaż pliki dźwiękowe są.


Bedzie poprawione.

Cytuj
4. SHP w kiblu nie działa.


Przyjrze sie, nic nie robilem z shp.

Cytuj
5. Dźwięk otwierania drzwi w kiblu jest w pewnym momencie zapętlony chyba. Tak mi się na ucho wydaje. Puście to sobie ze dwa razy, to wyczaicie o co chodzi. Jak by coś, to mogę dokładniej podać czasy jak obejrzę plik pod edytorem.


Tez nic tu nie robilem, sprawdze, moze dzwiekowcy sie tym zajma?

Cytuj
6. Światła, chociaż to tekstura, wyglądają sugestywnie. Świetnie! Ale jest z tym mały problem: sprzęgłem sobie dwa kibelki, zapaliłem światła i zapaliły się w obu jednostkach, a tak chyba być nie powinno...


Zostanie poprawione.

Cytuj
7. W EN57 tekstura drzwi widziana od wewnątrz (inaczej: jak drzwi są otwarte i patrzy się z zewnątrz kibla do środka, to chodzi mi o drzwi po drugiej stronie, które są zamknięte) ma czerwoną szybę. Dlaczego?


jw.
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: mixer w 17 Marca 2004, 00:03:46
Cytat: "Bartek_G"
Witam!

Podzielę się z Wami moimi wrażeniami odnośnie nieoficjalnego patcha z pantografami udostępnionego przez Wingera.

3. W EN57 nie działa sprężarka i trąbka wysokotonowa, chociaż pliki dźwiękowe są.

5. Dźwięk otwierania drzwi w kiblu jest w pewnym momencie zapętlony chyba. Tak mi się na ucho wydaje. Puście to sobie ze dwa razy, to wyczaicie o co chodzi. Jak by coś, to mogę dokładniej podać czasy jak obejrzę plik pod edytorem.


Była tylko jedna trąbka do EN57 i to lekko przeze mnie skopana.
Druga była dodana z Mechanika EN57. Ku czci i pamięci dla potomnych ;)


Z drzwiami to było tak:
Zrobiłem otwieranie/zamykanie o zadanym czasie, a potem się okazało że w modelu (w plikach z danymi o pojeździe) są odwrotnie wstawione czasy animacji otwarcia i zamknięcia.
Szybko, acz prowizorycznie dostosowałem dźwięki, żeby się zgadzało z animkami na ekranie.
Niestety jak wiadomo -prowizorka trzyma najdłużej ;)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 17 Marca 2004, 08:35:46
Przeciez poprawilem te czasy otwierania.
Moze Winger mial te zamienione dzwieki.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Woropek w 17 Marca 2004, 08:57:20
Witam,
mam dwie uwagi:
-przy obecnej obsłudze świateł nie można wyświetlić sygnałów alarm i jazda po torze niewłaściwym na czole lokomtywy
-w sn61 po wciśnieciu shift+o lub shift+p słychać trzaskanie przełaczników na pulpicie
To tyle czepiania sie :)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 17 Marca 2004, 09:03:31
Ja tam nie mam uwag:> symek mi sie już nie uruchamia:)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 17 Marca 2004, 11:30:00
Woropek, jedyna linia dwutorowa w quarku jest w pełni banalizowana, a więc nie ma okoliczności, w których używałbyś sygnału jazda po torze niewłaściwym, a jeśli chodzi o alarm, to loki w MaSzynie się nie psują.
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Bartek w 17 Marca 2004, 12:31:59
Cytat: "Winger"
O ile? I jak wyglada z 'enabletraction no' w eu07.ini?


W uzupełnieniu mojej wcześniejszej wypowiedzi: SHP działa w trybie 'debugmode no', w trybie 'yes' nie działa. Ponadto w trybie 'debugmode no' nie można w kiblu przejść do kabiny. Kieruje się jednostką stojąc w przedziale służbowym. FPS praktycznie nie spadło, fałszywy alarm (tweakowałem kartę i tak mi się porobiło).
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 17 Marca 2004, 12:48:43
Cytat: "Bartek_G"
W uzupełnieniu mojej wcześniejszej wypowiedzi: SHP działa w trybie 'debugmode no', w trybie 'yes' nie działa. Ponadto w trybie 'debugmode no' nie można w kiblu przejść do kabiny. Kieruje się jednostką stojąc w przedziale służbowym.

1. A czy ty wiesz do czego sluzy debugmode?
2. niemozliwe.
autopoprawka - Winger umozliwil :)

MC
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 17 Marca 2004, 15:17:25
Po przetestowaniu symka z nową aktualizacją chciałbym podzielić sie ze swoimi uwagami (głównie skierowane do autorów:-)):

-zbyt szybki spadek ciśnienia na manometrach przy luzowaniu lokomotywy lub pociągu
-troszkę nieciekawe dźwieki gdy zestawy kolowe wpdną w poślizg (przypomina troszke zawieszenie sie jakiegoś starego 486:-))
-nie wiem jak w innych lokomotywach, ale na pulpicie ruchomy jest przełącznik tylko dla jednego pantografu, i tak jak to już było wcześniej, podczas włączania przetwornicy i sprężarki przełączniki także są nieruchome

To byłoby na tyle, poza tym pantografy prezentują się całkiem ładnie--podziwiam:-), reszta jak narazie jest bez zastrzezeń z mojej strony.

Pozdrawiam:-)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 17 Marca 2004, 15:19:22
Odnośnie tych przełączników wyżej to chodzi o lokomotywę serii ET22, bo nie dopisałem:-)
Pozdrawiam:-)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 17 Marca 2004, 16:07:44
Cytat: "CTL"
Po przetestowaniu symka z nową aktualizacją chciałbym podzielić sie ze swoimi uwagami (głównie skierowane do autorów:-)):

-zbyt szybki spadek ciśnienia na manometrach przy luzowaniu lokomotywy lub pociągu

Też mi się tak wydaje.
Cytat: "CTL"
-troszkę nieciekawe dźwieki gdy zestawy kolowe wpdną w poślizg (przypomina troszke zawieszenie sie jakiegoś starego 486:-))

To nie wchodziło w ramach aktualizacji chyba...
Cytat: "CTL"
-nie wiem jak w innych lokomotywach, ale na pulpicie ruchomy jest przełącznik tylko dla jednego pantografu, i tak jak to już było wcześniej, podczas włączania przetwornicy i sprężarki przełączniki także są nieruchome

O tym dobrze Winger wie. Czytaj Zmiany.txt ;)
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Pit w 17 Marca 2004, 17:31:57
Cytat: "Woropek"
Witam,
mam dwie uwagi:
-przy obecnej obsłudze świateł nie można wyświetlić sygnałów alarm i jazda po torze niewłaściwym na czole lokomtywy
-w sn61 po wciśnieciu shift+o lub shift+p słychać trzaskanie przełaczników na pulpicie
To tyle czepiania sie :)


Boczniki tez slychac jak sie przelacza ;)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Loui w 17 Marca 2004, 21:19:00
Zauważyłem że pantografy nie podnoszą się na EP07, EP08 i EP23. Nie wiem czy to tylko u mnie czy może u wszystkich.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Winger w 18 Marca 2004, 01:39:30
Bedzie poprawione.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 18 Marca 2004, 11:29:58
Jak chcesz, aby pantografy podnosiły się na EP07, to plik 303E.mmd otwórz edytorem tekstowym. Tam masz takie linijki (z 5-6) o pantografach, skopiuj je i wklej w tym samym miejscu, tylko, że w EP07.mmd. Tak samo trzeba zrobić z lampką ogrzewania, przełącznikami pantografów i przełącvznikiem ogrzewania. Znajdziesz je tam, to nie jest zbyt długi plik.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Loui w 18 Marca 2004, 15:46:41
Dzięki, teraz działa bez problemu. A tak przy okazji to ostatnio eksperymentowałem i w ramach eksperymentu stworzyłem pociąg składający się z kilkunastu lokomotyw zarówno spalinowych jak i elektrycznych, następnie wszystkie połączyłem  sprzęgiem wielokrotnym( wiem że to wbrew wszelkiemu realizmowi - no ale jak eksperyment to eksperyment). Zaobserwowałem że po zapaleniu przednich reflektorów w lokomotywie prowadzącej - w moim przypadku EU06-02 zapaliły się też przednie reflektory we wszystkich ET41 które miałem na składzie - pozostałe pojazdy prawidłowo były nie oświetlone.
Oto mój skład testowy:

trainset none koniec2end 1.0 0.0
node -1 0 EU06-02 dynamic PKP/EU07 eu06-02 4E 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 201E-408 dynamic PKP/ET22 201E-408 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 201E-955 dynamic PKP/ET22 201E-955 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP07-381 dynamic PKP/EU07 ep07-381 EP07 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP07-424 dynamic PKP/EU07 ep07-424 EP07 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP23-001 dynamic PKP/EP23 ep23-001 201Eb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP23-443 dynamic PKP/EP23 ep23-443 201Eb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 SU46-032 dynamic PKP/SU46 SU46-032 303Ddumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 E1001 dynamic PKP/ET22 e1001 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP08-009 dynamic PKP/EU07 ep08-009 4E1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-008-A dynamic PKP\EU07 et41-008.bmp 203E-A 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-008-B dynamic PKP\EU07 et41-008.bmp 203E-B 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 SP47-001 dynamic PKP/SU46 sp47-001 303Ddumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 St44-2057 dynamic PKP/ST44 st44-2057 m62dumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 SU42-537 dynamic PKP/SM42 su42-537 sm42ddumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP08-001 dynamic PKP/EU07 ep08-001 4E1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP08-002 dynamic PKP/EU07 ep08-002 4E1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP08-015 dynamic PKP/EU07 ep08-015 4E1 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 EP09-005 dynamic PKP/EP09 ep09-005 104E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET22-001 dynamic PKP/ET22 et22-001 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-078-A dynamic PKP\EU07 et41-078.bmp 203E-A 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-078-B dynamic PKP\EU07 et41-078.bmp 203E-B 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-100-A dynamic PKP\EU07 et41-100.bmp 203E-A 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-100-B dynamic PKP\EU07 et41-100.bmp 203E-B 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET22-125 dynamic PKP/ET22 et22-125 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET22-616 dynamic PKP/ET22 et22-616 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-515 dynamic PKP/EU07 eu07-515 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ST44-004 dynamic PKP/ST44 st44-004 m62dumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ST44-CTL dynamic PKP/ST44 st44-ctl m62dumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 SU42-504 dynamic PKP/SM42 su42-504 sm42ddumb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 Eu07-007 dynamic PKP/EU07 eu07-007 4E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-399 dynamic PKP/EU07 eu07-399 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-524 dynamic PKP/EU07 eu07-524 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EP08-008 dynamic PKP/EU07 ep08-008 4E1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-503 dynamic PKP/EU07 eu07-503 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ET22-057 dynamic PKP/ET22 et22-057 201E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-352 dynamic PKP/EU07 eu07-352 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-374 dynamic PKP/EU07 eu07-374 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-393 dynamic PKP/EU07 eu07-393 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-536 dynamic PKP/EU07 eu07-536 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-544 dynamic PKP/EU07 eu07-544 303E 0.0 nobody 7 0 enddynamic
endtrainset
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Sm42 w 18 Marca 2004, 18:50:38
JAk dla mnie pantografy są zaje.....
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: loko w 19 Marca 2004, 09:20:26
Cześć
Bardzo się cieszę,że pantografy w końcu  działaja,lecz mam pare uwag do tego patcha:
1.Pantografy działają tylko na tej lokomotywie,którą prowadzę na pozostałych maszynach,które prowadzi komputer są one opuszczone(przynajmniej u mnie)
2.Światła mi nie działają wyskakuje napis:"chwilowo plik keys.ini nie jest obsługiwany.Ładuję standardowe ustawienia" pozostałe działają bez zarzutu.
3.Po załączeniu boczników lok ma troche dziwny dźwięk.Wydaje mi się,że w rzeczywistości jet inny.
4.Teraz to chyba troszke za szybko spada ciśnienia na manometrach przy luzowaniu lokomotywy lub pociągu.Minimalnie możnaby to spowolnić.
5.Jak dłużej hamuje i normalnie się zatrzymam,skład wyluzowany,lok też i daje na pierwszą pozycję to nie ma żadnej reakcji w ogóle nie rusza maszyna,ani kontrolki nie gasną.Tylko jak wszytsko wyłącze i załącze od nowa to znów działa.
I to chyba wszystko narazie.
Pozdrawiam
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 19 Marca 2004, 17:41:15
ocena:
1. Dzwiek boczników jest zarąbisty, tak jak w rzeczywistości bynajmniej,dlatego nie zgadzam się z moim powyższym kolegą.
Jeszcze do boczników: w przypadku pięciu wagonów bardzo ciężko jest uzyskać prędkość 120km/h, bynajmniej po bardzo dlugim czasie.
(u mnie jak wyjeżdzam z koniewic to gdzieś dopiero na przejeździe).

2.Pantografy: czy docelowo bedzie zrobione tak, ze przetwornica i sprężarka mogą się załączyć dopiero po podniesieniu pantografów? oraz czy bedzie działał woltomierz napięcia w sieci?
bo obecnie mając opuszczone pantografy mozna wlączac powyższe urządzenia.

3. poza tym wszystko jest ok. elegancko.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Winger w 19 Marca 2004, 18:45:29
Cytat: "Radkos07"
ocena:
1. Dzwiek boczników jest zarąbisty, tak jak w rzeczywistości bynajmniej,dlatego nie zgadzam się z moim powyższym kolegą.
Jeszcze do boczników: w przypadku pięciu wagonów bardzo ciężko jest uzyskać prędkość 120km/h, bynajmniej po bardzo dlugim czasie.
(u mnie jak wyjeżdzam z koniewic to gdzieś dopiero na przejeździe).


W patcha wkradl sie blad w postaci zle wyedytowanego chk-a, bedzie poprawione.

Cytuj
2.Pantografy: czy docelowo bedzie zrobione tak, ze przetwornica i sprężarka mogą się załączyć dopiero po podniesieniu pantografów? oraz czy bedzie działał woltomierz napięcia w sieci?
bo obecnie mając opuszczone pantografy mozna wlączac powyższe urządzenia.


Tak bedzie, widac, ze niedokladnie czytales zmiany.txt
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Winger w 19 Marca 2004, 18:48:23
Cytuj
1.Pantografy działają tylko na tej lokomotywie,którą prowadzę na pozostałych maszynach,które prowadzi komputer są one opuszczone(przynajmniej u mnie)


Nie czytales dokladnie zmiany.txt

Cytuj
2.Światła mi nie działają wyskakuje napis:"chwilowo plik keys.ini nie jest obsługiwany.Ładuję standardowe ustawienia" pozostałe działają bez zarzutu.


To o czym piszesz nie ma nic wspolnego ze swiatlami - wylaczylem chwilowo obsluge keys.ini bo programs ie zawieszal na nim, i jesli zostanie znaleziony plik keys.ini w katalogu z symulatorem, to ten komunikat jest wyswietlany.

A swiatla swoja droga powinny dzialac.

Cytuj
3.Po załączeniu boczników lok ma troche dziwny dźwięk.Wydaje mi się,że w rzeczywistości jet inny.


Nie, jest OK.

Cytuj
4.Teraz to chyba troszke za szybko spada ciśnienia na manometrach przy luzowaniu lokomotywy lub pociągu.Minimalnie możnaby to spowolnić.


Jak juz w innym poscoe na forum pisalem, bedzie poprawione.

Cytuj
5.Jak dłużej hamuje i normalnie się zatrzymam,skład wyluzowany,lok też i daje na pierwszą pozycję to nie ma żadnej reakcji w ogóle nie rusza maszyna,ani kontrolki nie gasną.Tylko jak wszytsko wyłącze i załącze od nowa to znów działa.


Nie zauwazylem takiego zachowania.
Czy ktos jeszcze takie cos zauwazyl?
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 19 Marca 2004, 18:50:55
Nie zauważyłem :( Jednak dalej są problemy z SN61 - dalej nie można jechać członem rear - zadusza się silnik, a zmiana biegów następuje przy bardzo niskich obrotach. Jednocześnie cały czas słychać, że ślizga się sprzęgło.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Winger w 19 Marca 2004, 18:55:00
Nie mam pojecia co moze byc nie tak z ganzem, nie tykalem niczego z nim bezposrednio zwiazanego, poza tym ten blad byl znany wczesniej.
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 19 Marca 2004, 19:25:41
Cytat: "Winger"


Cytuj
5.Jak dłużej hamuje i normalnie się zatrzymam,skład wyluzowany,lok też i daje na pierwszą pozycję to nie ma żadnej reakcji w ogóle nie rusza maszyna,ani kontrolki nie gasną.Tylko jak wszytsko wyłącze i załącze od nowa to znów działa.


Nie zauwazylem takiego zachowania.
Czy ktos jeszcze takie cos zauwazyl?


A ja zauważyłem czasami też mi się tak dzieje ale wystarczy mi wtedy dać na chwile hamowanie nagłe i potem na nowo wyluzować i wtedy wszystko działa
Tytuł: Re: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Tomi w 19 Marca 2004, 23:02:59
Cytat: "Inter City"
Cytat: "Winger"


Cytuj
5.Jak dłużej hamuje i normalnie się zatrzymam,skład wyluzowany,lok też i daje na pierwszą pozycję to nie ma żadnej reakcji w ogóle nie rusza maszyna,ani kontrolki nie gasną.Tylko jak wszytsko wyłącze i załącze od nowa to znów działa.


Nie zauwazylem takiego zachowania.
Czy ktos jeszcze takie cos zauwazyl?


A ja zauważyłem czasami też mi się tak dzieje ale wystarczy mi wtedy dać na chwile hamowanie nagłe i potem na nowo wyluzować i wtedy wszystko działa

Mi również się to zdarza, ale nie od tego patcha tylko już znacznie wcześniej (coś już było o tym kieeeedyś mówione). Próbowałem róznych kombinacji hamowania (co do siły, czasu hamowania, z luzowaniem loka i bez) ale nie wyczaiłem, żeby to było od czegoś zależne. Po prostu czasem się tak dzieje. Wtedy można nawet dojść do bezoporowej równoległej i bocznikować i nic. Nadmiar nie wsykakuje, koła w miejscu - nic się nie dzieje:( I tak jak pisał IC - trzeba dać w nagłe i luzować, wtedy jest OK.
Tytuł: EN57
Wiadomość wysłana przez: loko w 20 Marca 2004, 13:59:06
Jeszcze jedna rzecz:w ogóle nie moge pojechać en57.gdy go uruchomie to znajduje się w przedziale służbowym a nie w kabinie maszynisty, próbuje wejść do niej ale nie moge,wciskam home lub end i wyskakuje napis,że wystąpił błąd z aplikacją i zostanie ona zamknięta.No i się wyłącza.
A także nie slychać w ogóle haslera obojętnie w jakies maszynie i stukot kół możnaby podgłośnić troszkę.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hunter w 28 Marca 2004, 16:49:54
Ja u siebie poprawiłem jedynie EN57. Bo byłem wtedy jakieś 2 metry od kabiny i teraz jestem w kabinie ;) ...... Dostajecie dwa pliki:

Plik 1) poprawki w chk, mmd, kabinie i innych.
Plik 2) działające patyki.

Jeśli chcecie łatkę na tego patcha Wingera piszcie na adres:
sq1mhv@wp.pl lub gregorian6@o2.pl .

UWAGA! Po zapisaniu go na dysk sprawdzać go antywirusem!!!
[/list]
Tytuł: patyki
Wiadomość wysłana przez: dj_awj w 28 Marca 2004, 20:37:26
skąt ściągnąć path z patykami[
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 28 Marca 2004, 20:40:55
POSZUKAJ NA FORUM
A dokladniej w dziale aktualnośći:)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 28 Marca 2004, 20:41:23
poszukaj w aktualnościach

P.S. Skąd pisze się przez d ;)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hexy w 11 Czerwca 2004, 21:54:53
no patyki i swiatelka dzialaja git :)

mam tylko glupie pytanie:

czy to normalne ze luzem eu06 rozwija predkosc ponad 200 km/h (ze skladem 6ciu wagonow 150km/h) i nie wykoleja sie na zwrotkach?

domyslam sie ze te kosmiczne predkosci sa spowodowane bledami w plikach definiujacych pojazd, ale wykolejanie (raczej jego brak) to wina scenerii?

dodam tylko ze takie predkosci rozwijam na trasie jelitkowo - nowy sad. swoja droga niesamowite uczucie :P
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: SQT w 11 Czerwca 2004, 22:17:27
A może masz włączony debug mode ?
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hexy w 11 Czerwca 2004, 22:18:42
ojoj

ale dalem plame...


nie wiedzialem ze na debugu mozna tak pruc... sorka :)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 11 Czerwca 2004, 23:21:22
hey!
a ja pozwole sie "czepić" dzwięku haslera... w tym patchu on "tyka " jak zegar którego można posłuchać w rzeczywistości na postoju ( i przy wyłączonych przetwornicach) proponuje powrócić do dawnego dzwięku.
No i stukanie kół... coś coś... coś z tym nietak...
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Czerwca 2004, 07:36:37
No jak już wszyscy się czepiają...
Wydajemi się że w ET22 sprężarkę można włączyć bez przetwornicy. W najnowszej nie oficjalnej patchce się tak nie da i trzeba włączyć przetwornice by sprężarka ruszyła.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 12 Czerwca 2004, 08:20:31
Cytat: "hexy"
ojoj

ale dalem plame...


nie wiedzialem ze na debugu mozna tak pruc... sorka :)

Ja z EP08 wycisnąłem 240 km/h na prostym 20 kilometrowym torze.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: SQT w 12 Czerwca 2004, 08:38:33
hejnal nie narzekaj na tego nieoficjalnego bo chyba lepiej jednak zaczekać na oficjalną paczkę niż zawracać dupe tym.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Czerwca 2004, 10:35:56
Cytat: "SQT"
hejnal nie narzekaj na tego nieoficjalnego bo chyba lepiej jednak zaczekać na oficjalną paczkę niż zawracać dupe tym.


Przecież chyba po to ta paczka była? żeby wytknąć błędy żeby nie było ich w oficjalnej. No ale skoro nie, to pprzepraszam najmocniej!!!!!

P.S. Nawet jeśli się myle w opisie działania urządzeń w realu, to można to inaczej powiedzieć.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 12 Czerwca 2004, 13:54:37
Cytat: "hejnal"
No jak już wszyscy się czepiają...
Wydajemi się że w ET22 sprężarkę można włączyć bez przetwornicy. W najnowszej nie oficjalnej patchce się tak nie da i trzeba włączyć przetwornice by sprężarka ruszyła.

ET22 ma sprezarke na 3 kV.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 14:41:03
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.

P.S. jeszcze zauważyłem taką rzecz, że w sceneriach quarka żaden pociąg niewyrusza w trase - SU45 ma podane "wolna droga" a mimo to stoi (czy ktoś też to zauważył?????) czytałem zmiany txt ale tam nic na ten temat niebyło więc informuje.
 pozdr.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Czerwca 2004, 15:05:13
Cytat: "ET22_RULZ"
ET22 ma sprezarke na 3 kV.


To wiem.

Cytat: "Negroth"
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.


Nie chodzi mi o przetwornice tylko o sprężarke. W ET22 powinna działać bez przetwornicy. Chyba że się myle?

Cytat: "Negroth"
P.S. jeszcze zauważyłem taką rzecz, że w sceneriach quarka żaden pociąg niewyrusza w trase - SU45 ma podane "wolna droga" a mimo to stoi (czy ktoś też to zauważył?????)


Istotnie tak jest!
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 15:35:32
"Negroth napisał:
z tego co wiem to zależy jakie napięcie ma bateria niskiego napięcia... jeśli jest zbyt małe to trzeba włączyć przetwornice w celu jej naładowania.  


Nie chodzi mi o przetwornice tylko o sprężarke. W ET22 powinna działać bez przetwornicy. Chyba że się myle?"

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Czerwca 2004, 15:47:13
Aaa to co innego. Zwracam honor. Tylko czy w paczce jest to właśnie tak uwzględnione?
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 15:50:16
... no i w ten sposób razem doszliśmy do kolejnego buga :)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 12 Czerwca 2004, 16:03:24
Cytat: "Negroth"
"Negroth napisał:

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.


WHAT:|
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 16:11:24
... czyzbym się mylił?
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 12 Czerwca 2004, 16:12:45
Cytat: "CTL"
Cytat: "Negroth"
"Negroth napisał:

... chciałem powiedzieć że sprężarka jest zasilana przez baterię niskiego napięcia a bateria ta jest zasilana przez przetwornicę - gdy bateria ma zbyt malą moc to sprężarka nieuruchomi się  bo niema dla niej napięcia... gdy uruchomisz przetwornice bateria automatycznie się ładuje idopiero  gdy osiągnie taką moc aby zdołała uruchomić sprężarke, sprężarka się załączy.
pozdr.


WHAT:|


No właśnie zawsze myślałem że w byku sprężara chodzi bez przetwornicy... i jest na 3000V
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 12 Czerwca 2004, 16:14:50
Ale panowie tu jest wogole dzialanie blednie opisane!!
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 16:21:08
no to jak to jest - bo książke o tym nieczytałem ale zawsze wydawało mi sie że to właśnie jest w ten sposób.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 12 Czerwca 2004, 16:33:44
To jest tak ze z baterii masz sterowanie przy wylaczonej przetwornicy, przy napieciu 90-110V wszystko chodzi elegancko i zalaczysz sprezarke przetwornice itp. Jezeli napiecie spadnie ponizej to moze pojawic sie problem poniewaz niskie napiecie nie spowoduje przyciagniecia odpowiedniego stycznika przetwornicy jezeli bedziesz chcial ja zalaczyc i wtedy klapa tracisz sterowanie i nie jedziesz. Jesli natomiast zalaczysz przetwornice przy nizbyt niskim napieciu to nie musisz czekac na naladowanie akumulatorow, poniewaz przetwornica laduje je a jednoczesnie dostarcza napiecie sterowania na lokomotywe.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 16:38:15
aha... a z czego jest zasilana sprężarka?????????
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 12 Czerwca 2004, 16:50:29
silnik sprezarki zasilany jest napieciem trakcyjnym (sieci jezdnej) a jej zalaczeniem lub wylaczeniem steruje sie napieciem 110V z baterii lub przetwornicy poprzez szereg roznych innych urzadzen, jak styczniki, wlacznik na pulpicie, przekazniki cisnieniowe ipt.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Czerwca 2004, 19:00:43
Znaczysię że przy słabych akumulatorach nie włączysz nawet przetwornicy...
A czy jest możliwość by te styczniki zewrzeć mechanicznie? Np. kijem, młotkiem (palcem?), tak żeby przetwornica ruszyła? Pomijam tu oczywiście względy bezpieczństwa ;)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 20:00:45
da się.. wiem że np. jak wywali szybki to czasem sie go podkłada

na ET40 jest to kapitalnie rozwiązane... niemasz powietrza, a musisz je mieć zeby podnieść patyki... idziesz za szafe wys. nap. bierzesz pompke i pompujesz... buahaha
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 12 Czerwca 2004, 20:17:11
Cytat: "Negroth"
na ET42 jest to kapitalnie rozwiązane... niemasz powietrza, a musisz je mieć zeby podnieść patyki... idziesz za szafe wys. nap. bierzesz pompke i pompujesz... buahaha

Cos ci sie znowu poj... pomylilo. Pompka jest na ET40.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Czerwca 2004, 20:19:49
hehe... sorrki poprawiłem.. zły dzień chyba dziś.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: CTL w 12 Czerwca 2004, 21:15:18
Cytat: "hejnal"
Znaczysię że przy słabych akumulatorach nie włączysz nawet przetwornicy...
A czy jest możliwość by te styczniki zewrzeć mechanicznie? Np. kijem, młotkiem (palcem?), tak żeby przetwornica ruszyła? Pomijam tu oczywiście względy bezpieczństwa ;)


Jezeli wiesz co i jak to moznaby tak zalaczyc przetwornice.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 14 Czerwca 2004, 09:08:16
no ale chyba zgodzicie się ze mną że ET22 jest zle zrobiona... bo taki system ( że trzeba włączyć przetwornice bo sprężarka niepujdzie) jest tylko na EU07 i ET41

P.S. CTL dzieki za wyjasnienie... poprostu pomyliło mi sie z tą małą spręzarką.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 14 Czerwca 2004, 10:20:44
Cytat: "Negroth"
no ale chyba zgodzicie się ze mną że ET22 jest zle zrobiona... bo taki system ( że trzeba włączyć przetwornice bo sprężarka niepujdzie) jest tylko na EU07 i ET41


Mówisz o symulatorze? Z tego co wiem to na ET22 sprężarka może chodzić bez załączonej przetwornicy, więc w symulatorze jest dobrze zrobione.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 14 Czerwca 2004, 10:25:00
Cytat: "|andy|"
Mówisz o symulatorze? Z tego co wiem to na ET22 sprężarka może chodzić bez załączonej przetwornicy, więc w symulatorze jest dobrze zrobione.


Bzdury piszesz!
Nieczytałeś wątku od początku. Mówimy o nieoficjalnej paczce Wignera, gdzie trzeba uruchomić przetwornice by sprężarka ruszyła.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 14 Czerwca 2004, 10:30:35
Cytat: "hejnal"
Cytat: "|andy|"
Mówisz o symulatorze? Z tego co wiem to na ET22 sprężarka może chodzić bez załączonej przetwornicy, więc w symulatorze jest dobrze zrobione.


Bzdury piszesz!
Nieczytałeś wątku od początku. Mówimy o nieoficjalnej paczce Wignera, gdzie trzeba uruchomić przetwornice by sprężarka ruszyła.


A to sorry, nie odpalałem byka z tej paczki i widocznie czegoś nie doczytałem. W każdym razie w poprzednich wersjach było OK.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 14 Czerwca 2004, 12:55:57
w poprzedniej wersji znowu ET41 i EU07 były zle zrobione - na tych maszynach musi chodzić "potwornica" jeśli chcesz uruchomić spręzarki
A teraz jest to dobrze zrobione, tylko ET22 jest do poprawki... ( to zależy od autorów )
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 14 Czerwca 2004, 13:54:25
Jeszcze jedno, pantografy powinny się podosić chyba nieco szybciej.

PS Nie mam pokazu slajdów więc to nie wolne działanie symka. U mnie symak chodzi normalnie.
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 14 Czerwca 2004, 14:06:13
Cytat: "hejnal"
Jeszcze jedno, pantografy powinny się podosić chyba nieco szybciej.

PS Nie mam pokazu slajdów więc to nie wolne działanie symka. U mnie symak chodzi normalnie.


to było napisane w "zmiany txt" że to zależy od cisnienia w przewodzie głównym ( troszke wolno faktycznie )
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Tomi w 14 Czerwca 2004, 14:11:21
Cytat: "Negroth"
w przewodzie głównym

zbiorniku glownym. Tak, wiem, czepiam sie ;)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 14 Czerwca 2004, 14:25:54
... no sorry - jakoś ostatnie czasy wiele rzeczy mi sie myli... starosć !hehehehe :)
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Tetryk w 30 Czerwca 2004, 08:05:56
Dla mnie to tam wsio rybka ile czsu sie będa podnosić !Ważne  żeby sie podniosly
Tytuł: Nieoficjalne pantografy - wrażenia
Wiadomość wysłana przez: Gumastic w 18 Stycznia 2005, 17:32:27
Cytat: "EU05"
jeśli chodzi o alarm, to loki w MaSzynie się nie psują.


Na pewno???
Moim zdaniem nawet laik, jak tylko uda mu się ruszyć, potrafi szybko zauważyć, że jednak da się popsuć loka. Zaryzykuję stwierdzenie, że mogą to być nawet dość poważne uszkodzenia.