Autor Wątek:  Prędkość konstrukcyjna i szlakowa  (Przeczytany 14348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« dnia: 27 Grudnia 2008, 14:11:12 »
Witam
Mam 2 pytania.
1. Czy mechowi prowadzącemu pociąg, zdarza się, że przekracza prędkość szlakową na danej linii? Jeśli tak to o ile maksymalnie szybciej można jechać?
2. Czy można przekroczyć prędkość konstrukcyjną pociągu o małą wartość? Np EU07 jechać 135km/h.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2008, 14:12:42 »
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2008, 14:29:55 »

1. Czy mechowi prowadzącemu pociąg, zdarza się, że przekracza prędkość szlakową na danej linii? Jeśli tak to o ile maksymalnie szybciej można jechać?

Nie ma takiego pojęcia jak "przekraczanie maksymalnej prędkości szlakowej", czyli krótko mówiąc pod żadnym pozorem maszyniście nie wolno przekroczyć prędkości obowiązującej na linii, po której ten pociąg prowadzi. Czy się zdarza, to już inna bajka...

Cytuj
2. Czy można przekroczyć prędkość konstrukcyjną pociągu o małą wartość? Np EU07 jechać 135km/h.

Patrz odpowiedź wyżej. Teoretycznie (i praktycznie) jest to wykonalne. Sam miałem okazję jechać prawie 140 km/h "siódemką" na skutek zwyczajnego zagapienia się maszynisty...niestety potem trzeba kombinować z taśmą, aby wszystko grało.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2008, 14:49:08 »
Podepnę się pod temat, bo chyba nie warto zakładać nowego.
Od dawna zastanawiałem się z jaką dokładnością sprawdzana jest taśma z jazdy. Prędkościomierz ma swoje +/- parę km/h (zazwyczaj +/- 2km/h) i na taśmie to też ma swoje odzwierciedlenie. I tu miałbym pytanie. Czy osoba sprawdzająca taśmę bierze pod uwagę papiery od Haslera te z legalizacji i pomiaru błędu ?, czy może ta granica +/- jest trochę większa niż dopuszczalny maksymalny błąd pomiaru prędkości ? Ilekroć bywam w ZT, zawsze zapominam pogadać z człowiekiem od legalizacji :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2008, 16:26:36 »
trzeba kombinować z taśmą, aby wszystko grało.

Możesz to rozwinąć? Jak się to tuszuje?

Może mam płytką wyobraźnię ale "przebijanie" taśmy z haslera to nie to samo co "przebijanie" numerów nadwozia samochodu...
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2008, 16:54:47 wysłana przez pol102 »

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2008, 16:53:05 »
Ja na pewnej linii miałem okazję przejechać się drezyną. Prędkość szlakowa na tej linii wynosiła 20km/h, a jechaliśmy 40-50 km/h.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:12:36 »
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.

To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:15:53 »
To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?

Kibiel ma konstrukcyjną 100km/h?, mnie się zawsze zdawało, że ma 110km/h... .
Na Wiki też jest tak napisane (chociaż w 100% raczej jej wierzyć nie można) :
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57  .

EDIT
Tu też jest 110km/h:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm
i tu:
http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2008, 17:20:46 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:17:43 »
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.

Nie zgadzam się z tym, mógłbyś sprecyzować?
Pozdrawiam,
Winger

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:46:50 »
Faktycznie, źle sprecyzowałem - Chodzi o to, że po dłuższej jeździe prędkością ponad konstrukcyjną, jest niebezpieczeństwo 'rozkraczenia' się wózków.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:48:36 »
To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?

Kibiel ma konstrukcyjną 100km/h?, mnie się zawsze zdawało, że ma 110km/h... .
Na Wiki też jest tak napisane (chociaż w 100% raczej jej wierzyć nie można) :
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57  .

EDIT
Tu też jest 110km/h:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm
i tu:
http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm
Nie, tu jest akurat odwrotnie. Konstrukcyjna 110 km/h, natomiast poza wyjątkami jeżdżą 100.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Grudnia 2008, 17:53:26 »
I tu miałbym pytanie. Czy osoba sprawdzająca taśmę bierze pod uwagę papiery od Haslera te z legalizacji i pomiaru błędu ?, czy może ta granica +/- jest trochę większa niż dopuszczalny maksymalny błąd pomiaru prędkości ?

Prędkościomierz podczas każdego przeglądu jest ustawiany według prędkościomierza wzorcowego.
Co do Twojego pytania, Miłosz, to powiem Ci, że jeśli jest założona taśma papierowa (coraz częściej przynajmniej u nas się takie zdarzają - sprowadzane z Czech), to nic nie wykombinujesz, ale jeśli są taśmy "fotonowskie" (te śliskie), to jest całkiem nieskomplikowany sposób na lekkie korekty zapisu na taśmie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Grudnia 2008, 18:04:21 »
Prędkościomierz podczas każdego przeglądu jest ustawiany według prędkościomierza wzorcowego.
To to ja wiem :), ale dokładność ustawienia powinna wynosić w najgorszym przypadku +/-2km/h. Mnie się rozchodzi, czy (w skrajnej sytuacji V+2km/h) sprawdzając taśmę da się taką różnicę wychwycić. Obrazowo powiem :), lecimy lokiem 120km/h a Hasler ma tolerancję +2km/h . Czyli na taśmie powinno "wybić" 122km/h. I teraz, jak sprawdzają taśmę to mogą się przyczepić do mechanika ?, czy sprawdzają papiery z legalizacji i mechanik ma spokój ? ;).
btw Co do testu legalizacyjnego... : http://pl.youtube.com/watch?v=Ltfe04VKZb4  :].
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Tomi_1

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Czerwca 2015, 21:02:03 »
Witam,
Bardzo proszę o pomoc.
W jaki sposób ustawić/zmienić wartość prędkości, przy której występuję automatyczne wyłącznie głównego obwodu? Jaki to parametr? Wiem, że to nie jest zgodne z przepisami PKP, ale interesuje mnie gdzie i jak się to ustawia dla poszczególnych rodzajów lokomotyw. WIem (testowałem) nie jest to parametr Vmax w pliku *.fiz.
Pozdrawiam,
Tomi

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Października 2016, 20:04:15 »
Ja pamiętam jak jechałem w wagonie EIC i na liczniku na korytarzu wagonu prędkość lokomotywy była 165 km/h. Ciekawy jestem czy faktycznie maszynista dziewiątki przekroczył prędkość czy był inny powód tego przekroczenia.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Października 2016, 00:25:55 »
Jeszcze zależy, jak grube są obręcze, jak nowe, to realna prędkość będzie troszkę większa niż wskazana. A swoją drogą, to siódemka nie powinna się zatrzeć powyżej 125 km/h? (wał drążony)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Października 2016, 00:59:43 »
Pozostaje jeszcze kwestia sposobu odczytywania prędkości. Przeważnie SIP w wagonach ustala pozycję na podstawie GPSa i może prędkość też jest brana z GPSa, a tutaj o błąd nie jest trudno.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Radmorek

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Października 2016, 10:16:41 »
Jest jeden często spotykany sposób na przekraczanie szlakowej - jazda parowozem. Niech no się ktoś przejedzie do Mszany albo Żywca teigrekiem bez Haslera i mi powie że jechał grzecznie całą trasę 30km/h...
Tak samo jak były podsyły, parowóz z konstrukcyjną 40 pchał loka z cargo i potem na taśmie im wyszło 65......
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2016, 10:17:44 wysłana przez Radmorek »