- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Dozer w 27 Grudnia 2008, 14:11:12

Tytuł: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Dozer w 27 Grudnia 2008, 14:11:12
Witam
Mam 2 pytania.
1. Czy mechowi prowadzącemu pociąg, zdarza się, że przekracza prędkość szlakową na danej linii? Jeśli tak to o ile maksymalnie szybciej można jechać?
2. Czy można przekroczyć prędkość konstrukcyjną pociągu o małą wartość? Np EU07 jechać 135km/h.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Grudnia 2008, 14:12:42
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Grudnia 2008, 14:29:55

1. Czy mechowi prowadzącemu pociąg, zdarza się, że przekracza prędkość szlakową na danej linii? Jeśli tak to o ile maksymalnie szybciej można jechać?

Nie ma takiego pojęcia jak "przekraczanie maksymalnej prędkości szlakowej", czyli krótko mówiąc pod żadnym pozorem maszyniście nie wolno przekroczyć prędkości obowiązującej na linii, po której ten pociąg prowadzi. Czy się zdarza, to już inna bajka...

Cytuj
2. Czy można przekroczyć prędkość konstrukcyjną pociągu o małą wartość? Np EU07 jechać 135km/h.

Patrz odpowiedź wyżej. Teoretycznie (i praktycznie) jest to wykonalne. Sam miałem okazję jechać prawie 140 km/h "siódemką" na skutek zwyczajnego zagapienia się maszynisty...niestety potem trzeba kombinować z taśmą, aby wszystko grało.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 27 Grudnia 2008, 14:49:08
Podepnę się pod temat, bo chyba nie warto zakładać nowego.
Od dawna zastanawiałem się z jaką dokładnością sprawdzana jest taśma z jazdy. Prędkościomierz ma swoje +/- parę km/h (zazwyczaj +/- 2km/h) i na taśmie to też ma swoje odzwierciedlenie. I tu miałbym pytanie. Czy osoba sprawdzająca taśmę bierze pod uwagę papiery od Haslera te z legalizacji i pomiaru błędu ?, czy może ta granica +/- jest trochę większa niż dopuszczalny maksymalny błąd pomiaru prędkości ? Ilekroć bywam w ZT, zawsze zapominam pogadać z człowiekiem od legalizacji :).
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 27 Grudnia 2008, 16:26:36
trzeba kombinować z taśmą, aby wszystko grało.

Możesz to rozwinąć? Jak się to tuszuje?

Może mam płytką wyobraźnię ale "przebijanie" taśmy z haslera to nie to samo co "przebijanie" numerów nadwozia samochodu...
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: TeKatka w 27 Grudnia 2008, 16:53:05
Ja na pewnej linii miałem okazję przejechać się drezyną. Prędkość szlakowa na tej linii wynosiła 20km/h, a jechaliśmy 40-50 km/h.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 27 Grudnia 2008, 17:12:36
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.

To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 27 Grudnia 2008, 17:15:53
To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?

Kibiel ma konstrukcyjną 100km/h?, mnie się zawsze zdawało, że ma 110km/h... .
Na Wiki też jest tak napisane (chociaż w 100% raczej jej wierzyć nie można) :
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57  .

EDIT
Tu też jest 110km/h:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm (http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm)
i tu:
http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm (http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm)
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Winger w 27 Grudnia 2008, 17:17:43
2. Możesz przekroczyć prędkość ale to bezsesnu bo po kilkuset metrach się wykoleisz.

Nie zgadzam się z tym, mógłbyś sprecyzować?
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Grudnia 2008, 17:46:50
Faktycznie, źle sprecyzowałem - Chodzi o to, że po dłuższej jeździe prędkością ponad konstrukcyjną, jest niebezpieczeństwo 'rozkraczenia' się wózków.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: youBy w 27 Grudnia 2008, 17:48:36
To jak to jest, że EN57 mają konstrukcyjną 100 km/h, a nieraz na szlaku jadą 110. Czemu?

Kibiel ma konstrukcyjną 100km/h?, mnie się zawsze zdawało, że ma 110km/h... .
Na Wiki też jest tak napisane (chociaż w 100% raczej jej wierzyć nie można) :
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57  .

EDIT
Tu też jest 110km/h:
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm (http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/en57.htm)
i tu:
http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm (http://www.przegubowiec.com/pkp/en57.htm)
Nie, tu jest akurat odwrotnie. Konstrukcyjna 110 km/h, natomiast poza wyjątkami jeżdżą 100.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Grudnia 2008, 17:53:26
I tu miałbym pytanie. Czy osoba sprawdzająca taśmę bierze pod uwagę papiery od Haslera te z legalizacji i pomiaru błędu ?, czy może ta granica +/- jest trochę większa niż dopuszczalny maksymalny błąd pomiaru prędkości ?

Prędkościomierz podczas każdego przeglądu jest ustawiany według prędkościomierza wzorcowego.
Co do Twojego pytania, Miłosz, to powiem Ci, że jeśli jest założona taśma papierowa (coraz częściej przynajmniej u nas się takie zdarzają - sprowadzane z Czech), to nic nie wykombinujesz, ale jeśli są taśmy "fotonowskie" (te śliskie), to jest całkiem nieskomplikowany sposób na lekkie korekty zapisu na taśmie.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 27 Grudnia 2008, 18:04:21
Prędkościomierz podczas każdego przeglądu jest ustawiany według prędkościomierza wzorcowego.
To to ja wiem :), ale dokładność ustawienia powinna wynosić w najgorszym przypadku +/-2km/h. Mnie się rozchodzi, czy (w skrajnej sytuacji V+2km/h) sprawdzając taśmę da się taką różnicę wychwycić. Obrazowo powiem :), lecimy lokiem 120km/h a Hasler ma tolerancję +2km/h . Czyli na taśmie powinno "wybić" 122km/h. I teraz, jak sprawdzają taśmę to mogą się przyczepić do mechanika ?, czy sprawdzają papiery z legalizacji i mechanik ma spokój ? ;).
btw Co do testu legalizacyjnego... : http://pl.youtube.com/watch?v=Ltfe04VKZb4 (http://pl.youtube.com/watch?v=Ltfe04VKZb4)  :].
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Tomi_1 w 24 Czerwca 2015, 21:02:03
Witam,
Bardzo proszę o pomoc.
W jaki sposób ustawić/zmienić wartość prędkości, przy której występuję automatyczne wyłącznie głównego obwodu? Jaki to parametr? Wiem, że to nie jest zgodne z przepisami PKP, ale interesuje mnie gdzie i jak się to ustawia dla poszczególnych rodzajów lokomotyw. WIem (testowałem) nie jest to parametr Vmax w pliku *.fiz.
Pozdrawiam,
Tomi
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 15 Października 2016, 20:04:15
Ja pamiętam jak jechałem w wagonie EIC i na liczniku na korytarzu wagonu prędkość lokomotywy była 165 km/h. Ciekawy jestem czy faktycznie maszynista dziewiątki przekroczył prędkość czy był inny powód tego przekroczenia.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 16 Października 2016, 00:25:55
Jeszcze zależy, jak grube są obręcze, jak nowe, to realna prędkość będzie troszkę większa niż wskazana. A swoją drogą, to siódemka nie powinna się zatrzeć powyżej 125 km/h? (wał drążony)
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Października 2016, 00:59:43
Pozostaje jeszcze kwestia sposobu odczytywania prędkości. Przeważnie SIP w wagonach ustala pozycję na podstawie GPSa i może prędkość też jest brana z GPSa, a tutaj o błąd nie jest trudno.
Tytuł: Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
Wiadomość wysłana przez: Radmorek w 16 Października 2016, 10:16:41
Jest jeden często spotykany sposób na przekraczanie szlakowej - jazda parowozem. Niech no się ktoś przejedzie do Mszany albo Żywca teigrekiem bez Haslera i mi powie że jechał grzecznie całą trasę 30km/h...
Tak samo jak były podsyły, parowóz z konstrukcyjną 40 pchał loka z cargo i potem na taśmie im wyszło 65......