Autor Wątek:  Na początku była ciemność...  (Przeczytany 25604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Na początku była ciemność...
« dnia: 24 Grudnia 2008, 15:04:48 »
... i stała się światłość, coby w zimowy wieczór ułatwić mechowi pracę :]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudnia 2008, 15:11:42 »
Co te szyby takie kanciaste? Mimo to oświetlenie jest świetne :)

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudnia 2008, 15:19:46 »
Czyżby to było nowe exe, bo ze smugi takiego efektu chyba nie da się uzyskać.

Offline paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Grudnia 2008, 15:27:58 »
No całkiem możliwe, że to jedno z udoskonaleń w exe by Q. Wygląda to o wiele lepiej niż przedtem.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Grudnia 2008, 15:29:49 »
yB, a mógłbyś pokazać screen z wyłączonymi światłami? Tak dla porównania.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Grudnia 2008, 15:55:40 »
No całkiem możliwe, że to jedno z udoskonaleń w exe by Q.
By yB.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Grudnia 2008, 16:16:21 »
Miarą z MSTSa, Bardzo bombowe oświetlenie. W porównaniu do pierwszych wersji smug widać sporą różnicę, o wiele lepsze nałożenie światła na modele, czego wtedy nie można było tak świetnie uzyskać
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline heniokopara

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Grudnia 2008, 18:33:48 »
yB i wszystko jasne :) Nareszcie nastała światłość!
Uciszajcie mnie do woli grzesznicy!!! xD

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Grudnia 2008, 19:09:02 »
I zamieszkała między nami.
YouBy, czy to aby nie raycasting?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Grudnia 2008, 19:20:48 »
Oj, chyba nie. Za to doskonale zarżnie każdą starszą kartę graficzną, która ma mało potoków i jednostek teksturujących :)
U mnie przy 9 FPSach spadek jest minimalny, a z 19 spadło do 17. Poprzednie implementacje gorzej wyglądały (czarne było żółte). Przy większej ilości próbek (teraz jest 20) FPSy ostro lecą w dół (przeteksturowanie prawie całego ekranu).

EDIT: dodane porównanie.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2008, 19:23:38 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Grudnia 2008, 19:53:02 »
jubaj, jubaj ! za to exe to do sylwestra będziesz mieć swoją trasę ;d

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Grudnia 2008, 20:05:30 »
Nie świeci to aby przypadkiem za bardzo na boki? I zasięg też raczej za duży.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Grudnia 2008, 20:28:19 »
Nie jestem znawcą w tym względzie, więc wszystko jest możliwe :)
Parametry dobierałem tak, żeby coś było widać. W nocy w realu jechałem tylko raz i moje wspomnenia są dosyć mroczne :]

@pol102: bardzo trzymam za słowo :P
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2008, 20:53:22 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Grudnia 2008, 20:55:00 »
Chyba faktycznie ciut za mocno świecą - nawet gdy nie są przyciemnione reflektory takiego zasięgu nie mają, chociaż lokomotywy wyposażone w projektory halogenowe świecą dość podobnie jak na załączonym obrazku (poza tym rozrzutem na boki). Niemniej jednak są godne pochwały ;)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Grudnia 2008, 21:27:30 »
YouBy, proponuję poszperać za filmami z nocnej jazdy. Mniejszy rozrzut na boki i mniejszy zasięg to mniej grafiki do powtórnego przeliczania.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Grudnia 2008, 22:09:48 »
No, to teraz jeszcze tylko dorobic cienie rzucane przez te smugi i bedzie to jakos wygladalo :P
A tak na serio to ciekawie sie robi :]
The Frog

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Grudnia 2008, 23:58:20 »
Może na razie cienie zostaną zostawione w spokoju, skoro żre FPS i tak... Za jakiś rok sprzęt przyśpieszy o tyle, że będzie można pokusić się o cienie, hehe.
Znaczy się mam na myśli to, że może niektórzy ze starszymi kartami dostaną nowsze pod choinkę... za rok.

Chciałbym dodać swoje wrażenia po oglądnięciu tego, i muszę powiedzieć - cudeńko. Mała rzecz, a cieszy. Miło, że dbacie o takie "małostki". Muszę się też zgodzić, że reflektorki na screnach zaprezentowane są zbyt dalekosiężne. ;-)
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2008, 00:01:50 wysłana przez Monczan_SP32 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Grudnia 2008, 00:08:09 »
Faktycznie smugi troszkę za daleko sięgają zarówno na boki jak i w przód. Jakbym miał dobrać odległość oświetlania dla zwykłych reflektorów to światłem (tym "użytecznym) sięgałyby do 3/4 odległości lok-semafor a jeśli halogeny to kawałek za semafor. Co do oświetlania "pobocza" ;) to halogeny dość ładnie oświetlają do 2-3m (w pobliżu loka), co do zwykłych lamp to nie mogę skojarzyć jak to wyglądało w rzeczywistości.
A jak wygląda smuga przy zapalonym np lewym bądź prawym reflektorze ? (zakładam, że screeny były robione przy "trójkącie").

Postaram się do końca tygodnia poobserwować wieczorem tabor na szlaku (jak wyglądają smugi i jak daleko sięgają). Relacja z nocnego polowania już niedługo ;).

ps youBy wrzuć jakiś ładny screen w wyższej rozdzielczości z tymi "smugami" to sobie na tapetę wrzucę :].
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Grudnia 2008, 09:17:18 »
Ladniejszych nie bylo :]

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Grudnia 2008, 10:57:27 »
uetam: chyba Ci coś nie wyszło :P

mechatronik: jako że nie jest to w pełni dopracowane, na razie tylko przy zapalonym trójkącie świecą światła. Jak conajmniej jedno jest niewłączone - nie ma efektu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Grudnia 2008, 11:02:00 »
Pytanie techniczne: efekt planowany jedynie dla swiatel na lokomotywach, czy dla wszystkich FreeSpotLight?
The Frog

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Grudnia 2008, 11:07:34 »
Tylko dla świateł lokomotywy prowadzonej i tylko w widoku z kabiny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Grudnia 2008, 11:39:23 »
Ponieważ robie przymiarki, aby zająć się tworzeniem/przerabianiem kabin, to mam inne pytanie techniczne: Czy kolor świateł będzie "na sztywno" wbity w .exe, czy będzie do tego jakiś plik z configiem, gdzie bedzie można sobie odcień światła zmieniać?

ps. Gdyby dla wszystkich FreeSpotLight robić, to pewnie byłby FreeSlideShow ;-)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Grudnia 2008, 14:50:29 »
Odcien bedziesz mogl sobie ustawic przez plik smuga.tga

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Grudnia 2008, 21:49:31 »
@YouBy: bardzo zacnie to wygląda :) Przyda się jako zamiennik mojej shaderowej implementacji.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Grudnia 2008, 22:43:21 »
Po drobnych korektach.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Grudnia 2008, 22:46:12 »
Po drobnych korektach.

Zdecydowanie lepiej! :-)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Grudnia 2008, 02:28:35 »
Po drobnych korektach.

A spróbuj z ciepłym światłem... i przesuń początek oświetlania dalej od kabiny... jak poczekasz do 6 stycznia to Ci pokaże jak pada wiązka :)

Dodaj jeszcze Q'adowe lensy dla semaforów i będzie klimat żywcem wyjęty z tzw. reala ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2008, 02:30:46 wysłana przez pol102 »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Grudnia 2008, 19:48:46 »
Podswietlenie przyrzadow smutne, w dolaczonym screenie cos lepszego :D
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Na początku była ciemność...
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Grudnia 2008, 20:36:00 »
A`propo podświetleń i świateł nocnych, jaką metodą otrzymuje się tego typu podświetlenie?
Aha, rozmawiałem kiedyś z jednym mechem i powiedział mi on, że zasięg reflektorów zależy od żarówek w nich siedzących. Z tego co pamiętam zasięg reflektorów to jakieś 80 metrów.
Pozdro :)