- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Screeny => Wątek zaczęty przez: youBy w 24 Grudnia 2008, 15:04:48

Tytuł: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 24 Grudnia 2008, 15:04:48
... i stała się światłość, coby w zimowy wieczór ułatwić mechowi pracę :]
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Grudnia 2008, 15:11:42
Co te szyby takie kanciaste? Mimo to oświetlenie jest świetne :)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: kgb w 24 Grudnia 2008, 15:19:46
Czyżby to było nowe exe, bo ze smugi takiego efektu chyba nie da się uzyskać.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: paul4402 w 24 Grudnia 2008, 15:27:58
No całkiem możliwe, że to jedno z udoskonaleń w exe by Q. Wygląda to o wiele lepiej niż przedtem.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 24 Grudnia 2008, 15:29:49
yB, a mógłbyś pokazać screen z wyłączonymi światłami? Tak dla porównania.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 24 Grudnia 2008, 15:55:40
No całkiem możliwe, że to jedno z udoskonaleń w exe by Q.
By yB.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 24 Grudnia 2008, 16:16:21
Miarą z MSTSa, Bardzo bombowe oświetlenie. W porównaniu do pierwszych wersji smug widać sporą różnicę, o wiele lepsze nałożenie światła na modele, czego wtedy nie można było tak świetnie uzyskać
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: heniokopara w 24 Grudnia 2008, 18:33:48
yB i wszystko jasne :) Nareszcie nastała światłość!
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 24 Grudnia 2008, 19:09:02
I zamieszkała między nami.
YouBy, czy to aby nie raycasting?
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 24 Grudnia 2008, 19:20:48
Oj, chyba nie. Za to doskonale zarżnie każdą starszą kartę graficzną, która ma mało potoków i jednostek teksturujących :)
U mnie przy 9 FPSach spadek jest minimalny, a z 19 spadło do 17. Poprzednie implementacje gorzej wyglądały (czarne było żółte). Przy większej ilości próbek (teraz jest 20) FPSy ostro lecą w dół (przeteksturowanie prawie całego ekranu).

EDIT: dodane porównanie.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 24 Grudnia 2008, 19:53:02
jubaj, jubaj ! za to exe to do sylwestra będziesz mieć swoją trasę ;d
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 24 Grudnia 2008, 20:05:30
Nie świeci to aby przypadkiem za bardzo na boki? I zasięg też raczej za duży.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 24 Grudnia 2008, 20:28:19
Nie jestem znawcą w tym względzie, więc wszystko jest możliwe :)
Parametry dobierałem tak, żeby coś było widać. W nocy w realu jechałem tylko raz i moje wspomnenia są dosyć mroczne :]

@pol102: bardzo trzymam za słowo :P
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Grudnia 2008, 20:55:00
Chyba faktycznie ciut za mocno świecą - nawet gdy nie są przyciemnione reflektory takiego zasięgu nie mają, chociaż lokomotywy wyposażone w projektory halogenowe świecą dość podobnie jak na załączonym obrazku (poza tym rozrzutem na boki). Niemniej jednak są godne pochwały ;)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 24 Grudnia 2008, 21:27:30
YouBy, proponuję poszperać za filmami z nocnej jazdy. Mniejszy rozrzut na boki i mniejszy zasięg to mniej grafiki do powtórnego przeliczania.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 24 Grudnia 2008, 22:09:48
No, to teraz jeszcze tylko dorobic cienie rzucane przez te smugi i bedzie to jakos wygladalo :P
A tak na serio to ciekawie sie robi :]
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 24 Grudnia 2008, 23:58:20
Może na razie cienie zostaną zostawione w spokoju, skoro żre FPS i tak... Za jakiś rok sprzęt przyśpieszy o tyle, że będzie można pokusić się o cienie, hehe.
Znaczy się mam na myśli to, że może niektórzy ze starszymi kartami dostaną nowsze pod choinkę... za rok.

Chciałbym dodać swoje wrażenia po oglądnięciu tego, i muszę powiedzieć - cudeńko. Mała rzecz, a cieszy. Miło, że dbacie o takie "małostki". Muszę się też zgodzić, że reflektorki na screnach zaprezentowane są zbyt dalekosiężne. ;-)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 25 Grudnia 2008, 00:08:09
Faktycznie smugi troszkę za daleko sięgają zarówno na boki jak i w przód. Jakbym miał dobrać odległość oświetlania dla zwykłych reflektorów to światłem (tym "użytecznym) sięgałyby do 3/4 odległości lok-semafor a jeśli halogeny to kawałek za semafor. Co do oświetlania "pobocza" ;) to halogeny dość ładnie oświetlają do 2-3m (w pobliżu loka), co do zwykłych lamp to nie mogę skojarzyć jak to wyglądało w rzeczywistości.
A jak wygląda smuga przy zapalonym np lewym bądź prawym reflektorze ? (zakładam, że screeny były robione przy "trójkącie").

Postaram się do końca tygodnia poobserwować wieczorem tabor na szlaku (jak wyglądają smugi i jak daleko sięgają). Relacja z nocnego polowania już niedługo ;).

ps youBy wrzuć jakiś ładny screen w wyższej rozdzielczości z tymi "smugami" to sobie na tapetę wrzucę :].
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: uetam w 25 Grudnia 2008, 09:17:18
Ladniejszych nie bylo :]
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Grudnia 2008, 10:57:27
uetam: chyba Ci coś nie wyszło :P

mechatronik: jako że nie jest to w pełni dopracowane, na razie tylko przy zapalonym trójkącie świecą światła. Jak conajmniej jedno jest niewłączone - nie ma efektu.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 25 Grudnia 2008, 11:02:00
Pytanie techniczne: efekt planowany jedynie dla swiatel na lokomotywach, czy dla wszystkich FreeSpotLight?
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Grudnia 2008, 11:07:34
Tylko dla świateł lokomotywy prowadzonej i tylko w widoku z kabiny.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 25 Grudnia 2008, 11:39:23
Ponieważ robie przymiarki, aby zająć się tworzeniem/przerabianiem kabin, to mam inne pytanie techniczne: Czy kolor świateł będzie "na sztywno" wbity w .exe, czy będzie do tego jakiś plik z configiem, gdzie bedzie można sobie odcień światła zmieniać?

ps. Gdyby dla wszystkich FreeSpotLight robić, to pewnie byłby FreeSlideShow ;-)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: uetam w 25 Grudnia 2008, 14:50:29
Odcien bedziesz mogl sobie ustawic przez plik smuga.tga
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 25 Grudnia 2008, 21:49:31
@YouBy: bardzo zacnie to wygląda :) Przyda się jako zamiennik mojej shaderowej implementacji.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Grudnia 2008, 22:43:21
Po drobnych korektach.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Grudnia 2008, 22:46:12
Po drobnych korektach.

Zdecydowanie lepiej! :-)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 26 Grudnia 2008, 02:28:35
Po drobnych korektach.

A spróbuj z ciepłym światłem... i przesuń początek oświetlania dalej od kabiny... jak poczekasz do 6 stycznia to Ci pokaże jak pada wiązka :)

Dodaj jeszcze Q'adowe lensy dla semaforów i będzie klimat żywcem wyjęty z tzw. reala ;)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: hunter w 27 Grudnia 2008, 19:48:46
Podswietlenie przyrzadow smutne, w dolaczonym screenie cos lepszego :D
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 27 Grudnia 2008, 20:36:00
A`propo podświetleń i świateł nocnych, jaką metodą otrzymuje się tego typu podświetlenie?
Aha, rozmawiałem kiedyś z jednym mechem i powiedział mi on, że zasięg reflektorów zależy od żarówek w nich siedzących. Z tego co pamiętam zasięg reflektorów to jakieś 80 metrów.
Pozdro :)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 27 Grudnia 2008, 20:49:33
...zasięg reflektorów zależy od żarówek w nich siedzących...
Pozdro :)
Konkretnie zasięg zależy od typu żarówek i rodzaju odbłyśnika lampy, no od czystości szybek też ;P.
Wysłałem e-maila do ZNLE w Gliwicach z zapytaniem o stosowane typy reflektorów w zmodernizowanym taborze (halogeny). Poprosiłem też o ew. dokumentację dot. "świecenia" reflektorów. Gdzieś w necie takowe "papiery" widziałem, ale nie mogę ich odszukać. Były tam charakterystyki reflektorów z kształtem i zasięgiem wiązki świetlnej.
Narazie czekam cierpliwie na odpowiedź :) (chyba, że mnie ol..ą znaczy zignorują to nic z tego nie będzie :p ).


EDIT
No to ZNLE w Gliwicach delikatnie mówiąc zignorował moją wiadomość... . Zaraz po świętach poszło do nich zapytanie o reflektory i żadnej odpowiedzi :|.
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 28 Grudnia 2008, 15:24:56
Podswietlenie przyrzadow smutne, w dolaczonym screenie cos lepszego :D

Podświetlenie zegarów zupełnie jak prawdziwe, tylko w kabinie powinno być troszkę ciemniej :)
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 28 Grudnia 2008, 16:04:53
Zawsze można przyciemnić monitor. :) Wtedy możemy uzyskać realizm. Przykład w załączniku.

Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 29 Grudnia 2008, 00:58:58
Czemu mam nieodparte wrażenie, że to jest zdjęcie robione z loka w jakąś lekko mglistą nockę, a nie screen z MaSzyny?:-D
Tytuł: Odp: Na początku była ciemność...
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 29 Grudnia 2008, 01:54:31
Tu masz w realu zdjecie.