« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpnia 2007, 01:38:43 »
Mechatroniku, nie obraź się, ale w gazetach, które czytałeś trochę głupoty piszą :) Chodzi o to, że tempo kładzenia torowiska jest tutaj raczej mało istotne. Technologia węgierska to jest metoda mająca przede wszystkim na celu zmiejszenie hałasu i wibracji, jakie towarzyszą jeździe po torowisku. I druga ważna cecha - po torowisku węgierskim mogą jeździć pojazdy samochodowe. W przypadku tego wspomnianego remontu nie będzie to normalny ruch, ale takie torowisko może być wykorzystywane awaryjnie np. przez pojazdy uprzywilejowane bądź autobusy typu "za tramwaj".
Nie obrażam się:).
Chodziło mi też o to że zastosują dodatkowo beton który wiąże (uzyskuje pełną twardość) w ciągu 3 dni a nie 28 :) dzięki temu skrzyżowania szybciej można oddać do ruchu. A wież mi że skrzyżowania na których prowadzony jest remont należą do najbardziej zatłoczonych w Łodzi... :). Dlatego tempo układania na nich torowisk również ma duże znaczenie. A co do poruszania się pojazdów uprzywilejowanych po torowiskach to wątpię czy w Łodzi będzie to praktykowane.
Tu jest tak że jest jezdnia mały pas zieleni i dopiero torowisko gdyby z torowiska bezpośrednio był wyjazd na jezdnię to zgoda ale tu dodatkowo jest zieleń plus krawężniki dlatego wątpię czy np karetka dałaby radę pod to podjechać aby dostać się na "węgierskie" torowisko :( a z tego co wiem i widzę roboty nie idą w kierunku takowego wykorzystania torowisk ... a szkoda.
A na dodatek te "segmenty" stosowane będą tylko na skrzyżowaniach reszta (podobno) po staremu -torowisko + tłuczeń (rozmawiałem z jednym z robotników).
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76