Autor Wątek:  Wymienne tekstury domków  (Przeczytany 2483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Wymienne tekstury domków
« dnia: 03 Października 2019, 00:17:49 »
Dobry wieczór! Mam bardziej pytanie niż problem. Czy istnieje możliwość pod model statyczny (dom) podpięcia dwóch tekstur wymiennych? W takim sensie że, jak siódemki mają osobno definiowane tekstury kół, tak chciałbym definiować losowo dachy w domkach.
Zrobiłem pliki .mat ,2, w modelu map: -2, a po załadowaniu dach jest całkowicie bez tekstury, w logu cisza o jakim kolwiek dachu. Może jednak robię coś źle? No chyba że, to po prostu nie funkcjonuje w czymś innym niż "siudemki" to sobie odpuszczę :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Października 2019, 03:55:49 »
Obiekty statyczne maja, przynajmniej na razie, obslugiwana tylko jedna teksture wymienna.

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Października 2019, 11:32:05 »
Czy jakbym ładnie poprosił, to była by możliwość zaimplementowania takiej opcji? Urozmaiciło by to trochę to niezbyt różnorodne otoczenie :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Października 2019, 16:49:46 »
Mówisz? Na statyki nie działa składnia tex1|tex2|tex3|tex4?
Mój kanał youtube

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Października 2019, 11:33:03 »
Tak też nie działa chyba że, robię to źle (w Inc, w miejscu przypisania tekstury)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Października 2019, 11:39:44 »
No nie dziala, bo nie jest w ogole parsowana :>

bool TAnimModel::Init(std::string const &asName, std::string const &asReplacableTexture)
{
    if( asReplacableTexture.substr( 0, 1 ) == "*" ) {
        // od gwiazdki zaczynają się teksty na wyświetlaczach
        asText = asReplacableTexture.substr( 1, asReplacableTexture.length() - 1 ); // zapamiętanie tekstu
    }
    else if( asReplacableTexture != "none" ) {
        m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] = GfxRenderer.Fetch_Material( asReplacableTexture );
        if( false == texturepath.empty() ) {
            // z powrotem defaultowa sciezka do tekstur
            Global.asCurrentTexturePath = std::string( szTexturePath );
        }
    }
    if( ( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] != null_handle )
     && ( GfxRenderer.Material( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] ).has_alpha ) ) {
        // tekstura z kanałem alfa - nie renderować w cyklu nieprzezroczystych
        m_materialdata.textures_alpha = 0x31310031;
    }
    else{
        // tekstura nieprzezroczysta - nie renderować w cyklu przezroczystych
        m_materialdata.textures_alpha = 0x30300030;
    }
// ...

i tyle.

edit w wersji 19.1004 lub nowszej exe powinno (eksperymentalnie) obslugiwac tekstury wymienne dla modeli statycznych tak samo jak obslugiwane sa one dla modeli pojazdow, tzn poprzez podanie kombinacji tekstur rozdzielonych znakiem | albo jako zbior tekstur o nazwach w formacie nazwa,X
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2019, 15:43:54 wysłana przez tmj »

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Wymienne tekstury domków
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Października 2019, 22:10:08 »
Pięknie, dziękuję :) Żadnych odstępstw od normy nie zauważyłem
Dobrowolne wsparcie: Tipply