- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: JAN21 w 03 Października 2019, 00:17:49
-
Dobry wieczór! Mam bardziej pytanie niż problem. Czy istnieje możliwość pod model statyczny (dom) podpięcia dwóch tekstur wymiennych? W takim sensie że, jak siódemki mają osobno definiowane tekstury kół, tak chciałbym definiować losowo dachy w domkach.
Zrobiłem pliki .mat ,2, w modelu map: -2, a po załadowaniu dach jest całkowicie bez tekstury, w logu cisza o jakim kolwiek dachu. Może jednak robię coś źle? No chyba że, to po prostu nie funkcjonuje w czymś innym niż "siudemki" to sobie odpuszczę :)
-
Obiekty statyczne maja, przynajmniej na razie, obslugiwana tylko jedna teksture wymienna.
-
Czy jakbym ładnie poprosił, to była by możliwość zaimplementowania takiej opcji? Urozmaiciło by to trochę to niezbyt różnorodne otoczenie :)
-
Mówisz? Na statyki nie działa składnia tex1|tex2|tex3|tex4?
-
Tak też nie działa chyba że, robię to źle (w Inc, w miejscu przypisania tekstury)
-
No nie dziala, bo nie jest w ogole parsowana :>
bool TAnimModel::Init(std::string const &asName, std::string const &asReplacableTexture)
{
if( asReplacableTexture.substr( 0, 1 ) == "*" ) {
// od gwiazdki zaczynają się teksty na wyświetlaczach
asText = asReplacableTexture.substr( 1, asReplacableTexture.length() - 1 ); // zapamiętanie tekstu
}
else if( asReplacableTexture != "none" ) {
m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] = GfxRenderer.Fetch_Material( asReplacableTexture );
if( false == texturepath.empty() ) {
// z powrotem defaultowa sciezka do tekstur
Global.asCurrentTexturePath = std::string( szTexturePath );
}
}
if( ( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] != null_handle )
&& ( GfxRenderer.Material( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] ).has_alpha ) ) {
// tekstura z kanałem alfa - nie renderować w cyklu nieprzezroczystych
m_materialdata.textures_alpha = 0x31310031;
}
else{
// tekstura nieprzezroczysta - nie renderować w cyklu przezroczystych
m_materialdata.textures_alpha = 0x30300030;
}
// ...
i tyle.
edit w wersji 19.1004 lub nowszej exe powinno (eksperymentalnie) obslugiwac tekstury wymienne dla modeli statycznych tak samo jak obslugiwane sa one dla modeli pojazdow, tzn poprzez podanie kombinacji tekstur rozdzielonych znakiem | albo jako zbior tekstur o nazwach w formacie nazwa,X
-
Pięknie, dziękuję :) Żadnych odstępstw od normy nie zauważyłem