Chciałbym zebrać w jednym miejscu dane odnośnie bocznikowanie w lokomotywach spalinowych (chyba nie było wagonów motorowych z przekładnią elektryczną). Interesują mnie warunki włączenia i wyłączenia poszczególnych stopni bocznikowania. Dane te pozwolą na stworzenie uniwersalnego systemu bocznikowania, który będzie łączyć w prosty sposób wszystkie spotykane możliwości. Skróty: NG — pozycja nastawnika główny, Is — prąd pojedynczego silnika w A, Ip — prąd prądnicy w A, Us — napięcie pojedynczego silnika w V, Up — napięcie prądnicy w V, V — prędkość lokomotywy w km/h, n — prędkość obrotowa silnika trakcyjnego w min-1.
SU46 (normalnie, zgodnie z pełną procedurą)
Przekaźnik PB przełącza się w stan (oznaczenia moje):
+1 Is > 365, B3 wyłączony
+2 Is > 365
- Is < 280
I stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB-
- NG < 6, (PB+1 + V < 40)
II stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB- + V > 40
- NG < 6, PB+1
III stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB-
- NG < 9, (PB+2 + V < 50)
IV stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB- + V > 50
- NG < 9, PB+2
SU46 (zablokowany PZB2 w stanie zamkniętym i PB w stanie otwartym, tzw. podparte boki)
I stopień
+ NG >= 6
- NG < 6
II stopień
+ NG >= 6 + V > 40
- NG < 6, V < 40
III stopień
+ NG >= 9
- NG < 9
IV stopień
+ NG >= 9 + V > 50
- NG < 9, V < 50
SM31
I stopień
+ V > 30
- NG = 0, V < 30, Is/p > ?
II stopień
+ V > 43
- NG = 0, V < 43, Is/p > ?
SM42 — ręcznie
I stopień
+ NG = 6/7
- NG = 0, Is/p > ?
ST44
I stopień
+ (Ip < 2450, Up > 454) => Up/Ip > 0,1853
- (Ip > 3600, Up < 309) => Up/Ip < 0,0858
II stopień
+ (Ip < 2250, Up > 494) => Up/Ip > 0,2196
- (Ip > 3450, Up < 323) => Up/Ip < 0,0936
SP47
I stopień
+ V > 55
- Is > 800
ST43
I stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0
II stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0
III stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0