- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: youBy w 08 Kwietnia 2012, 22:06:56

Tytuł: Bocznikowanie w SPT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Kwietnia 2012, 22:06:56
Chciałbym zebrać w jednym miejscu dane odnośnie bocznikowanie w lokomotywach spalinowych (chyba nie było wagonów motorowych z przekładnią elektryczną). Interesują mnie warunki włączenia i wyłączenia poszczególnych stopni bocznikowania. Dane te pozwolą na stworzenie uniwersalnego systemu bocznikowania, który będzie łączyć w prosty sposób wszystkie spotykane możliwości. Skróty: NG — pozycja nastawnika główny, Is — prąd pojedynczego silnika w A, Ip — prąd prądnicy w A, Us — napięcie pojedynczego silnika w V, Up — napięcie prądnicy w V, V — prędkość lokomotywy w km/h, n — prędkość obrotowa silnika trakcyjnego w min-1.

SU46 (normalnie, zgodnie z pełną procedurą)
Przekaźnik PB przełącza się w stan (oznaczenia moje):
+1 Is > 365, B3 wyłączony
+2 Is > 365
- Is < 280
I stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB-
- NG < 6, (PB+1 +  V < 40)
II stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB- + V > 40
- NG < 6, PB+1
III stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB-
- NG < 9, (PB+2 + V < 50)
IV stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + NG >= 10 + PB- + V > 50
- NG < 9, PB+2

SU46 (zablokowany PZB2 w stanie zamkniętym i PB w stanie otwartym, tzw. podparte boki)
I stopień
+ NG >= 6
- NG < 6
II stopień
+ NG >= 6 + V > 40
- NG < 6, V < 40
III stopień
+ NG >= 9
- NG < 9
IV stopień
+ NG >= 9 + V > 50
- NG < 9, V < 50

SM31
I stopień
+ V > 30
- NG = 0, V < 30, Is/p > ?
II stopień
+ V > 43
- NG = 0, V < 43, Is/p > ?

SM42 — ręcznie
I stopień
+ NG = 6/7
- NG = 0, Is/p > ?

ST44
I stopień
+ (Ip < 2450, Up > 454) => Up/Ip > 0,1853
- (Ip > 3600, Up < 309) => Up/Ip < 0,0858
II stopień
+ (Ip < 2250, Up > 494) => Up/Ip > 0,2196
- (Ip > 3450, Up < 323) => Up/Ip < 0,0936

SP47
I stopień
+ V > 55
- Is > 800

ST43
I stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0
II stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0
III stopień
+ pełne wzbudzenie prądnicy + Ip < 2500 + NG >= 4
- Ip > 2500, NG=0
Tytuł: Odp: Bocznikowanie w SPT
Wiadomość wysłana przez: Alexej w 09 Kwietnia 2012, 13:13:47
A wiadomo, jak wygląda bocznikowanie w lokomotywach SP/SU45?
Tytuł: Odp: Bocznikowanie w SPT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Kwietnia 2012, 13:20:43
A wiadomo, jak wygląda bocznikowanie w lokomotywach SP/SU45?
Z grubsza. System jest zbliżony do tego w SU46, z tą różnicą, że są trzy stopnie i stąd pewne różnice. Być może ktoś inny to rozgryzł, wtedy bardzo chętnie umieszczę w pierwszym poście informacje na ten temat. Na pewno będzie aktualizacja odnośnie normalnej SU46, gdyż poznałem nowe zależności.
Tytuł: Odp: Bocznikowanie w SPT
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 08 Września 2018, 22:42:58
Chciałbym zebrać w jednym miejscu dane odnośnie bocznikowanie w lokomotywach spalinowych (chyba nie było wagonów motorowych z przekładnią elektryczną). Interesują mnie warunki włączenia i wyłączenia poszczególnych stopni bocznikowania. 
Zgrałem sobie przykład z ST44 w wersji zmodernizowanej, który prowadził pociąg z Łagiszy do Łaz w tandemie z SM31. Brutto w ok. 3200 ton. Prędkość maksymalną uzyskał = 47 km/h. Napięcie maksymalne = 450 V: https://photos.app.goo.gl/9u6L7cjB2pCamAzm9
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Bocznikowanie w SPT
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 09 Września 2018, 11:44:47
SM42 — ręcznie
I stopień
+ NG = 6/7 oraz Is < 180 A
- NG = 0 lub Is > 272,5 A

Wartość prądu silnika warunkuje przekaźnik bocznikowania PB, cewka prądowa szeregowo w gałęzi czwartego silnika trakcyjnego.