Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - _KAT_

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 23 Stycznia 2017, 18:42:21 »
Ok, spróbuję tak zrobić. W sumie modelować zbyt nie potrafię, ale z braku laku i dla podszkolenia na podstawie filmików z yt mógłbym spróbować się pobawić. Jeśli nie chcesz publicznie wrzucić rysunków, to możesz podesłać na priv, przyjrzę się temu. Bo sytuacja z nimi nie zmieniła się od dobrych wielu lat. A przy okazji - Benek wydał całkiem niezłe rozjazdy i podsypkę nalinie II rzędu. Ktoś z nich korzysta i używa w trasopisarstwie?

2
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 23 Stycznia 2017, 14:42:43 »
Dlaczego mergując rozjazd krzyżowy skryptami nie wyświetla on podsypki w symulatorze?

w scm tekstura widnieje jako {92C901C2-CB0B-47BB-BEF9-7044A79C20D0}

3
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 23 Stycznia 2017, 13:12:36 »
Wszedłem w Customize -> Units Setup i ustawiłem metric, ale dalej jest tak samo. Używam aktualnych skryptów.

Edit: Ok, teraz jest dobrze. Zmieniłem tylko wyświetlanie jednostek, a nie same jednostki.
A czy muszę podawać ścieżkę do symulatora za każdym odpaleniem skryptu, czy da się to jakoś ustawić na stałe?

4
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 23 Stycznia 2017, 01:59:51 »
Wstawiając rozjazd krzyżowy wyskakuje błąd Obsolete data format found i rozjazd jest nienaturalnie wielki (paredziesiąt razy). Dla porównania, tor prosty ma 100m. W jaki sposób wstawić go prawidłowo?

5
WWW / Odp: Eu07.pl w wersji mobilnej?
« dnia: 12 Stycznia 2017, 12:26:32 »
@macius5991 nic więcej niestety nie pomogę, po prostu korzystam jako klient z apki na iOSie (działa też na androida) do obsługi forów i działa dobrze.
tu ewentualnie krótkie demo

6
WWW / Odp: Eu07.pl w wersji mobilnej?
« dnia: 11 Stycznia 2017, 15:28:07 »
Wystarczy dodać (stworzyć) forum do aplikacji Tapatalk na smartfony, myślę, że to 2 minuty roboty

7
Bieżące kolejowe / Odp: Woodstock a pociągi
« dnia: 04 Sierpnia 2013, 14:31:56 »
To, co wyrabia się w Brudstockowych pociągach przechodzi niekiedy ludzkie pojęcie. Ludzie siedzą praktycznie na sobie, tkwienie w jednym i tym samym miejscu przez XX godzin, nawet do kibla się nie da dopchać (czasem niosą kogoś specjalnie na fali). Oczywiście na miejscu jest oddawanie moczu przez okno, na podłogę, przez drzwi albo czasem ktoś się zrzyga. Wszechobecne jest chlanie i ćpanie :) Podsumowując, ten kto decyduje się na podróż Woodstockowym pociągiem to totalny desperat. Już lepiej wybrać się te 3 dni wcześniej i mieć jako taki komfort.

Dla mnie również nie jest niczym złym uprawianie seksu w miejscu publicznym (na przykład właśnie siedzenie w kiblu), oczywiście jeśli ktoś nie robi tego przy innych ludziach, w sposób jako tako dyskretny i pozostawia miejsce w stanie nienaruszonym. Ich sprawa, to co zakazane smakuje najlepiej :P No ale my nie o tym, EOT. :)

8
Tabor / Odp: Plik .fiz do 303Eb-ZEZ
« dnia: 10 Lipca 2013, 16:22:59 »
Zrobiłem tak, lecz AI nie chciało ruszyć spod S2 przez kilka dobrych minut na nowej misji w Całkowie+053 i teraz nie wiem czy to wina tej fizyki czy jakiś błąd w scn

9
Tabor / Plik .fiz do 303Eb-ZEZ
« dnia: 10 Lipca 2013, 14:57:02 »
Gdzie znajdę plik .fiz dla 303Eb-zez? Pobrałem 303Eb, następnie chk dla SPKS lecz mimo to wywala błąd 'Cannot load dynamic'.

11
Pomoc w tworzeniu / Odp: Peron jako road - zmienna szerokość
« dnia: 01 Lipca 2013, 23:47:06 »
Ja broń boże nie potrzebuję prywatnych zajęć na pw z tematyki tworzenia pokopanych peronów :) Wystarczy mi czyjaś odpowiedź na te dwa pytania i sam będę starał się dojść do tego :)

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Peron jako road - zmienna szerokość
« dnia: 01 Lipca 2013, 23:36:31 »
A wiąże się to z dużymi utrudnieniami? Jak jest to kwestia paru kliknięć, to czemu nie.
Potrzebuję tylko wiedzieć od czego zacząć. Czy wyrzeźbić taki peron w boxie, robić go jako road, czy wyrysować kształt za pomocą splines? Jakich moderatorów/narzędzi użyć do zrobienia takich łuków widocznych na screenie?

Benek

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: Peron jako road - zmienna szerokość
« dnia: 01 Lipca 2013, 23:24:50 »
Hmm, nie do końca zrozumiałem pytanie. Chodzi w ogóle o możliwość nadania dowolnej szerokości (na początku/końcu/środku itd), czy o jej ewentualną zmianę po zbudowaniu kształtu? Jeśli o to pierwsze to tak, jeśli drugie to nie.

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: Peron jako road - zmienna szerokość
« dnia: 01 Lipca 2013, 23:00:41 »
Chciałbym zbudować peron o poniższym kształcie, lecz szczerze mówiąc nie wiem jak za to się zabrać. Proszę o jakieś porady od czego zacząć i jak dążyć do takiej formy.

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 01 Lipca 2013, 14:22:56 »
Mam takie pytanie. Nie wiem na jakim etapie wdrażana jest nowa struktura katalogów, ale jeśli pobiorę jakiś dodatek z bazy infrastruktury (o ścieżce ip/pkp/...), to rozumiem, że mam umieścić plik w folderze (.../peronowe) jeśli zamierzam wstawić go do scenerii a nie ma go w paczce całościowej? Czy są jakieś wytyczne dotyczące tekstur? Jeśli posiadam nową teksturę betonu, to umieścić ją po prostu w textures, czy materials?

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 28 Czerwca 2013, 20:37:22 »
Czy da się wyłączyć jakoś światła w semaforze 4 komorowym? Bo nie potrafię znaleźć takiego inc.

17
Bocznica / Odp: Problem z grafiką tekstury
« dnia: 27 Czerwca 2013, 22:21:04 »
Renderer:
GDI Generic
Vendor:
Microsoft Corporation
OpenGL Version:
1.1.0
Supported extensions:
GL_WIN_swap_hint GL_EXT_bgra GL_EXT_paletted_texture
Ra: No VBO found - Display Lists used. Upgrade drivers or buy a newer graphics card!
DDS format is not supported.

Coś masz z tą grafiką skopane. Na pewno poprawnie zainstalowałeś sterowniki? Tzn odinstalowałeś stare itd? Pierwszy raz teraz uruchamiałeś Maszynę, wcześniej wszystko działało?

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 27 Czerwca 2013, 19:09:02 »
Ok. Kolejna sprawa - jeśli buduję obrotnicę, to jak zbudować wnękę pod? Zwykły cylinder o r=10.5?

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 26 Czerwca 2013, 16:18:10 »
Ok. A jeśli mam tor o 0 długości:
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at -275.728 0.38 899.437

To powyższe współrzędne to nie są raczej maxowe XYZ, więc jak znaleźć to miejsce?

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 26 Czerwca 2013, 15:48:16 »
Mam taki problem, podczas ładowania scenerii wyskakują mi błędy:
Event "test_zwr06_bv40" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_bv100" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_av40" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_av100" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_d1" cannot find track "test_zwr06_d"
Event "test_zwr06_d0" cannot find track "test_zwr06_d"
Event "test_zwr06_c1" cannot find track "test_zwr06_c"
Event "test_zwr06_c0" cannot find track "test_zwr06_c"
Event "test_zwr06_b1" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_b0" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_a1" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_a0" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr07_bv40" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_bv100" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_av40" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_av100" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_d1" cannot find track "test_zwr07_d"
Event "test_zwr07_d0" cannot find track "test_zwr07_d"
Event "test_zwr07_c1" cannot find track "test_zwr07_c"
Event "test_zwr07_c0" cannot find track "test_zwr07_c"
Event "test_zwr07_b1" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_b0" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_a1" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_a0" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr08_bv40" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_bv100" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_av40" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_av100" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_d1" cannot find track "test_zwr08_d"
Event "test_zwr08_d0" cannot find track "test_zwr08_d"
Event "test_zwr08_c1" cannot find track "test_zwr08_c"
Event "test_zwr08_c0" cannot find track "test_zwr08_c"
Event "test_zwr08_b1" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_b0" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_a1" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_a0" cannot find track "test_zwr08_a"

Problem w tym, że nie ustawiałem żadnych eventów i nie wiem których rozjazdów się tyczą (zmieniłem nazwę rozjazdu z test_zwr08 na inną). Jak usunąć te eventy z maxa ?

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 25 Czerwca 2013, 15:51:18 »
Gdy chcę dodać rozjazd krzyżowy do toru wyskakuje komunikat:
MaxScript Mouse Tool event handler Exception
--Unable to convert: undefined to type: Point3

Dodanie go w dowolnym miejscu (nie połączony z torem) nie powoduje takiego błędu.

22
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 13 Czerwca 2013, 00:01:57 »
Proszę o sprawdzenie i poprawę pliku rkpd.max. Po aktualizacji skryptów i pobraniu tego pliku nie działa (przynajmniej u mnie) wstawianie rozjazdu krzyżowego w scenerii. Rozjazdowi nadawana jest tekstura bmp, której nie obsługuje symulator i w efekcie mamy białą podsypkę. Zmiana ręczna rozszerzeń plików też niewiele daje, bo po usunięcia rozszerzenia bmp mamy połączenie kilku tekstur w ramach podsypki.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 12 Czerwca 2013, 19:51:29 »
Dlaczego do jasnej znów jest to samo? -> screen

Po prostu wstawiam rozjazd w 3dsie, klikając na K34R190.
Log:
Loading - texture: textures\textures\rkpd34r190-tpd1.bmp
Failed
Missed texture: textures\textures\rkpd34r190-tpd1.bmp

SCM w załączniku.

EDIT: Błąd jest przy aktualizacji skryptów, a konkretniej przy pobieraniu pliku rkpd.max. Po jego pobraniu rozjazd jest taki, jak widać na screenach. Czy można to naprawić?

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 09 Czerwca 2013, 21:33:02 »
W jaki sposób najłatwiej wstawić nowe rozjazdy autorstwa Benka do scenerii i dobudowywać do nich nowe tory?

25
Bocznica / Kurs obsługi edytora - pdf
« dnia: 21 Maja 2013, 22:15:06 »
Dostałem informację, że na forum wisi pdf z emailowym kursem obsługi edytora, lecz nie umiem go znaleźć przez szukajkę. Może jest ktoś, kto ma link pod ręką, albo wie gdzie znajdę cały kurs?

  Dodano: 21 Maja 2013, 22:19:46
O, właśnie znalazłem - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21903.msg303652.html#msg303652
Proszę o usunięcie mojego wątku i może o przyklejenie powyższego?

26
Bocznica / Wydzielone z: Warszawski Węzeł Kolejowy
« dnia: 17 Maja 2013, 18:02:59 »
Ja bym wyfotoszopował na Twoim miejscu te rowery.
Edit: Dopiero teraz przeczytałem, że tekstury są bardzo robocze. Proszę o usunięcie mojego posta.

Bocznica.
Benek

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 16 Maja 2013, 20:31:50 »
Jak to nie? Przy zaznaczeniu objektu i naciśnięciu ctrl+c wyskakuje okienko clone.
Edit: W sumie masz chyba rację, to ctrl+v wywołuje okno klonowania, a nie ctrl+c.

Sawi - pomogło :) dziękuję.

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 16 Maja 2013, 20:13:33 »
Tak, widać to na screenie. I do tego jak naciskam ctrl+c, to 3ds zmienia perspective na camera 1, zamiast kopiować plik, co czynił wcześniej.

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 16 Maja 2013, 20:07:08 »
Mam to zaznaczone. Osie są, ale takie 'wygaszone' i nie można ustawić jednej, wg której mogę przesuwać objekt

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 16 Maja 2013, 19:58:10 »
Ech, coś kliknąłem i zniknęły mi osie pomocnicze przy przesuwaniu i obracaniu obiektów, ktoś wie gdzie to przywrócić? Nie potrafię znaleźć w opcjach.

Strony: [1] 2 3 ... 17