Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ESK8

Strony: [1] 2
1
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

2
Ja się nie zgodzę. Zbyt dużo rodzajów drzewek sprawia, że jest naćkane. To co brakuje, to krzaczków i trawy w głębi lasów oraz jakiejś "zasłony" za tymi laskami zasłaniającymi pustynie w porze zimowej. Ściana lasu albo rządek drzewek "z liśćmi" coś na wzór tego, co jest w oryginalnym scenariuszu.
Co do uwag, to są miejsca, gdzie widać że drzewa stoją w rządkach (przykładowy screen) oraz osobiście bym jeszcze wydłużył las na głównej linii (po tej stronie gdzie nie ma pól).

3
Jest naprawdę ładnie, ale porada złota - więcej rodzajów drzewek, trawek i wszystkich innych dupereli, żeby była różnorodność zauważalna. Jak na start, jest naprawdę git.

4
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 17:16:58 »
Obiecuje banować każdego trolla, głosujcie na mnie, ulotki agitacyjne wkrótce. Będzie borubar i średnia hawajska dla wszystkich.

5
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

7
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

8
Bocznica / Odp: EU07-241'21
« dnia: 07 Kwietnia 2021, 01:07:27 »
brzydkie

9
Do kompletu EP09 ABC brakuje porządnie sfotografowanego czoła.
Jaki widzisz sens dublowania tekstury, ktora jest juz wydana, jak juz jest parcie na ta okleine to nie lepiej dogadac sie ze Stapoxem?

10
Rok 2013 IR 48102 "Pirania"

11
Klimat początku lat 90 tych.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 20 Lipca 2019, 20:14:48 »
Nie jest to pierwsze podejscie kolesiostwa, przyklad testowania, kiedy to pewne osoby(celowe nie wymienianie nickow) zamiast traktowania kazdego uzytkownika na rowni, jest widoczna zasada "sa rowni i rowniejsi". Przyklad byka 12xx i byka dizla, co to mialo byc? moze pora podac sie do dymisji do zwyklego uzytkownika?

13
Bieżące Symulatorowe / Żenująca sytuacja
« dnia: 20 Lipca 2019, 20:07:34 »
Dzień dobry!
Z racji magicznego znikania postów oraz wątków, a także braku jakiejkolwiek interakcji, piszę w pozornie głupiej, ale jednak krytycznie ważnej, sprawie.

Jestem zażenowany. Negatywne zaskoczenie to chyba jedna z lepszych fraz opisującą niedawną sytuację, ale do rzeczy.

W dniu 19/07/19 około godz. 6:00 pojawiła się zmiana w MaSzynowym systemie kontroli wersji - konkretnie rewizja 4125. To w niej znajduje się paczka tekstur ładunków innofreightów. Wątek w Teście Dodatków z tym assetem został usunięty / ukryty, a ja nie mam dostępu do własnej wiadomości z poprawkami. Nie ma również nigdzie wiadomości odnośnie dodania dodatku wraz z rewizją.

Żeby się przed Forumowymi kolegami uwierzytelnić, to jakkolwiek nie pamiętam daty, pamiętam, co było wadami tego assetu: różna ostrość zdjęć (porównanie do wagonu platformy), identyczny wyróżnik kontenera na wszystkich teksturach, oraz słaba jakość różowego kontenera. Uważam, że łatwo skorelować ten stan z rzeczywistością.

W całej tej wypowiedzi nie chodzi o to, czy ten asset jest gorszy, czy lepszy. Nie chodzi też o osobiste "jazdy" w kontekście użytkownika joachimowicz, który jednak był autorem wątku i jest autorem commita. Witki, ręce, a i u niektórych użytkowników piersi, opadają. Brak mi słów na uzasadnienie tego działania. Zamierzone obejście procesu testu jakości jest, moim zdaniem, co najmniej dziecinne.

Nie jestem tutaj najdłużej, nie jestem też najaktywniejszy, ale czas wyjść z piaskownicy. Liczba poświęconych godzin wszystkich zaangażowanych w MaSzynę jest wystarczająco duża, żeby nie puścić płazem takiej farsy. Dlatego post ten jest swoistą formą jawnego ostracyzmu. Nie podoba mi się cała ta akcja, a brak reakcji jest jeszcze gorszy.

Czekam na odpowiedź Panowie. Prywatne Wiadomości nie interesują mnie, wykażcie się i pokażcie swój punkt widzenia.

14
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 15:24:38 »
Jeszcze trochę i składamy paczkę, mam nadzieję że na wakacje będziecie mieli czym śmigać. Nie mamy opóźnień ani nie planujemy zawieszenia nad nim prac w razie gdyby ktoś pytał.

15
Wieczorny pośpieszny zbliża się do Sieradza.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:29:38 »
Po dłuższym zastanowieniu się chyba wymyśliłem, jak zrobić to wygaszanie, ale wymagać to będzie pewnych testów jeszcze. Co do radia jest to w planach wraz z całym udźwiękowieniem, ale brak czasu nie pozwala na realizację tych planów niestety... Odnośnie skrócenia manewrów spróbuję coś wykombinować, ale nie wiem, czy da się przypisać ten sam tor do kilku odcinków izolowanych - to by pomogło. Obecnie cała głowica jest jednym odcinkiem izolowanym, żeby wprowadzić możliwość krótszego manewrowania trzebaby stworzyć kilka(naście) dodatkowych odcinków...

A tymczasem po długim oczekiwaniu udostępniam nową wersję Całkowa v2: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20190406.zip (52,2 MB).

Paczka dostosowana do PC 19_04. Główne zmiany:
  • podmiana części modeli mostów i wiaduktów na nowsze od MW
  • przeróbka terenu w pobliżu Paszek Małych
  • poprawka wiszących słupów teletechnicznych
  • podmiana modeli dworców
  • przebudowa podg Janiszew Most na rozjazdy R=500 m, Vmax = 60 km/h
  • dodanie pasażerów na peronach

17
Bałtyk o poranku.

18
SN61-55 z pociągiem lokalnym złożonym z dwóch wagonów przejeżdża pod dobrze mi znanym wiaduktem.

19
Czekając na manewry..

20
Tabor / Odp: Błędy w kabinie EP09.
« dnia: 23 Marca 2019, 19:15:10 »
Nie niby, ale cudów proszę się też raczej nie spodziewać.

21
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pojazdy wyposazone w nowe nastawniki nie powinny zawieszac symulacji

- dobra zmiana, kalkulacja jasnosci nieba powinna lepiej uwzgledniac aktualny poziom zachmurzenia

- lekcje dla ai, przygotowany przez youBy szereg zmian w obsludze hamulcow przez ai, zarowno dla starych jak i nowych pojazdow

- funkcjonalnosc, dodana mozliwosc przypisania w pliku .mmd pojazdu modeli .t3d, ktore powinny zostac uzyte do wizualizacji ladunkow. Pozwala to na wykorzystanie tych samych modeli w kilku pojazdach, bez koniecznosci klonowania ich dla kazdego typu z osobna. Przypisanie modeli umieszczone jest w sekcji models/endmodels w formacie:
loads: {
 typ: model_ladunku // np. passengers: passengers_110_1stclass
 typ: model_ladunku
 // itd
}
zamiast pojedynczego modelu ladunku mozliwe jest podanie zestawu modeli w klamrach [] czyli np [ ladunek1 ladunek2 ladunek3 ]  W takiej sytuacji dla danego pojazdu model ladunku wybrany zostanie losowo z podanego zestawu.

22
Bieżące Symulatorowe / Tak na szybko.
« dnia: 05 Marca 2019, 21:42:08 »
Siema. Postanowiłem napisać pare słów, aby nie zaśmiecać forum pisze specialnie tu.
Tak sobie minęło 9 lat, i w koncu znalazłem chwile by odpalić sobie naszego symka, ale mówie co tam, nie bede smigał po swojej starej zmodyfikowanej Krzyzowej na paczce z 2006roku, sciągne sobie najnowszą paczkę. I do sedna sprawy:
Gratuluje Wam, bo odwaliliście kawał dobrej roboty! w 2008 roku było to nie do pomyślenia co teraz jest tu osiągniete. Robi to na mnie wrażenie bo Ci co mnie pamiętają to wiedzą jaka wage przykładałem do niektórcyh szczegołów, i sposobu grania w ów symulator.  Powodzenia i działajcie dalej!

Tyle ode mnie - srednio-starej ekipy ;)
MKaczy pozdrawiam ; - )

23
Tabor / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Lutego 2019, 14:12:41 »
Obejrzałem w googlach inne 200x. Też wyglądają jak DSA 150.

24
Tabor / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Lutego 2019, 13:09:13 »
Po obecności dłuższego "pałąka" (zaznaczyłem na załączniku) stwierdzam, że nie ma żadnej niezgodności.

25
Screeny / Trailer EN57AKŁ
« dnia: 08 Lutego 2019, 17:28:33 »
Z racji ważnej dla symulatora premiery pierwszego asynchronicznego EZT postanowiłem zrobić trailer EN57AKŁ.
Zapraszam do oglądania i oceny :)


27
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 01:05:44 »
Ciąg dalszy załączników :)

28
Gdzieś w górach...

29
Ekspres mknie przez linię 202. - foto z 2008
Eszelon z SU45 na czele. - foto z 2001

30
Duet SN61-50+SN61-55 z klasą i poczwórną Bipą na haku przemierza scenerię Całkowo, mijając klimatyczny motyw z przydrożnym krzyżem.

Strony: [1] 2