Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Quark-t

Strony: 1 [2]
31
Forum / Rozdzielczość ekranu
« dnia: 28 Marca 2011, 23:34:02 »
Uprzejmie proszę wszystkich Użytkowników o wypisanie przy jakich rozdzielczościach ekranów przeglądają Forum. W przypadku robienia tego na kilku komputerach, można wypisać wszystkie lub tylko tą najmniejszą.

Jak to można sprawdzić?
Windows XP:
Na pulpicie klikamy PPM -> Właściwości -> zakładka Ustawienia -> odczytujemy co jest napisane pod suwakiem w polu "Rozdzielczość ekranu".

Windows 7:
Na pulpicie klikamy PPM -> Rozdzielczość ekranu -> odczytujemy co jest napisane w polu "Rozdzielczość".

PPM - Prawy Przycisk Myszy

32
Bocznica / Odp: Regulamin forum
« dnia: 25 Marca 2011, 01:35:28 »
Wobec pojawiających się ostatnio wątpliwości i niejasności dotyczących wielkości grafik umieszczanych w załącznikach, zdecydowano o modyfikacji punktu 2 i 3 sekcji obowiązków Regulaminu Forum. Jednocześnie pragnę nadmienić, że istniejący tam zapis jest jedyną obowiązującą wytyczną, jeżeli chodzi o wielkość załączanych do wiadomości grafik typu poglądowego. Zapis pod oknem umieszczania załącznika (1500KB na plik) obowiązuje pliki pozostałych typów (w tym również zdjęcia przeznaczone na tekstury, umieszczane w archiwach). Technicznym ograniczeniem Forum jest 20 sztuk załączników na wiadomość.

Mam nadzieję, że niniejszy zapis pozwoli uniknąć w przyszłości wszelkich nieporozumień dotyczących załączników. W razie jakichkolwiek wątpliwości bądź własnych sugestii, proszę o informację.

"Nadgorliwym" przypominam, że prawo nie działa wstecz.

33
Bieżące kolejowe / ZloTT w Sosnowcu 19 - 20.III.2011
« dnia: 14 Marca 2011, 22:51:06 »
http://www.sttandard.org.pl/wp-content/uploads/2011/02/Sosnowiec-2011.pdf
http://www.sttandard.org.pl/2011/01/zaproszenie-na-zlott-sosnowiec-2011/

W najbliższą sobotę i niedzielę, w Sosnowcu, w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych przy ulicy Kilińskiego 31 odbędzie się IV Ogólnopolski Pokaz Makiet Modułowych. Wstęp wolny, w sobotę w godz. 10-16, a w niedzielę w godz. 10-13.

34
EU07 Simulator English forum / Files at forum
« dnia: 13 Października 2010, 17:43:55 »
Hi!

There are two ways to exchange files:

  • as an attachment - use the attachment option (in "additional options...", polish "opcje dodatkowe...") in the window where you write a new post (sometimes, it is required to use the 'preview' option first)
  • by uploading the file on our server - use the upload link: http://eu07.pl/upload/. Remember to choose the "priv" prefix, and then simply paste link into your post.
Please do not use the popular free upload sites like rapidshare, megaupload etc, as they periodically remove the old files. No files will ever be removed from our server.

35
Bocznica / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Grudnia 2010, 00:22:50 »
http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=5275

1. Czy ta tendencja się rozszerza?
2. Czy to się leczy?

36
Bocznica / Odp: Scn Całkowo-Orlen
« dnia: 18 Listopada 2010, 17:02:16 »
To wypadałoby napisać rozwiązanie. Zmodyfikuj swoją wiadomość powyżej.

Wiadomości niepotrzebne.
Quark-t

37
Pomoc doraźna / Symulator i dodatki - konwersja BMP, TGA <-> DDS
« dnia: 27 Czerwca 2010, 21:05:37 »
Drogi Użytkowniku
Niniejszy wątek ma pomóc Tobie w przystosowaniu dodatków do PC, względnie przystosowania jej do działania na kartach ATi. W przypadku kart ATi przygotowywane jest rozwiązanie, które umożliwi korzystanie z PC bez jej dodatkowych modyfikacji.
Jednocześnie zaznaczamy, że wszelkich MODYFIKACJI dokonujesz NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!
  • Narzędzie do konwersji kompleksowej
    • Narzędzie Dostosuj_do_tga (menu Narzędzia różne) @Mariusza1970 do pobrania TUTAJ. Umożliwia przystosowanie całej PC do formatu TGA. Instrukcja obsługi wewnątrz paczki. Analogicznie Dostosuj_do_dds słuzy do przystosowania starej paczki pod exe z obsługą dds. UWAGA! Mogą pojawić się problemy przy konwertowaniu grafik z 1-bitowym kanałem alpha.
  • Konwersja pojedynczych, bądź kilku grafik
    • Narzędzie Tekstury (menu Narzędzia diagnostyczne, poz.4) @Mariusza1970 do pobrania TUTAJ. Umożliwia przekonwertowanie samych plików graficznych, bez modyfikacji wpisów. Instrukcja obsługi wewnątrz paczki. UWAGA! Mogą pojawić się problemy przy konwertowaniu grafik z 1-bitowym kanałem alpha.
    • XnView - mogą pojawić się problemy z konwertowaniem grafik z 1-bitowym kanałem alpha
    • Gimp
      • należy pobrać dodatkową wtyczkę (do znalezienia w Internecie)
      • podczas zapisywania grafiki należy użyć opcji Zapisz jako i jako format wybrać DDS
      • w okienku, które się pojawi należy wybrać:
        • dla tekstur z kanałem alpha: Compression: BC3 / DTX5 i NIE zaznaczać Generate Mipmaps
        • dla tekstur bez kanału alpha (bmp i tga bez kanału alpha): Compression: DXT1 i NIE zaznaczać Generate Mipmaps
    • Photoshop
      • potrzebny jest plugin, dzięki któremu będziemy mogli otworzyć pliki dds - dostępny TUTAJ (na samym dole).
    • DDS Converter 2
    • Inne
Link do powyższych programów można znaleźć przy użyciu wyszukiwarki www.google.pl

UWAGA! Zapisując teksturę w formacie DDS należy pamiętać o jej ODBICIU PIONOWYM (Vertical flip). NIE jest to OBRÓT o 180 stopni. Dostosowując PC do formatu TGA również należy wykonać tę operację (nie dotyczy konwersji przy użyciu narzędzi @Mariusza1970.

UWAGA! Przy konwertowaniu do formatu dds może się zdarzyć, że dwa pliki będą miały tę samą nazwę, lecz rożne rozszerzenia (np. okno.tga i okno.bmp). Należy wówczas zmienić nazwę jednego pliku (dodając np. 01 do nazwy), oraz zmienić wpisy do danego pliku (patrz poniżej).

Po skonwertowaniu tekstur do dds/tga należy sprawdzić w plikach (w zależności od tego, co podlega przystosowaniu)
  • scn
  • scm
  • inc
  • t3d
poprawność wpisów, tj. czy odwołania do plików graficznych są prawidłowe (odpowiednio tga, dds, bądź o niejawnym rozszerzeniu). Ułatwią to programy typu Advanced Find and Replace lub Editpad, które umożliwiają szybką zmianę wybranego tekstu w kilku plikach.

WAŻNE! W pliku eu07.ini ustawić odpowiednią wartość w wierszu defaultext (dds dla dds, tga dla tga)

W przypadku tras należy w eventach zmienić eventy sterujące zwrotnicami (+ na - oraz - na +). Tyczy się to TYLKO tras, które chcesz uruchomić w PC. NIE wykonuje się tej zmiany przy konwertowaniu PC na format tga.

Co zrobić, gdy coś jednak nie wyszło?
Przede wszystkim nie wpadać w panikę. Zacznij od przeanalizowania pliku log.txt pod kątem wpisów FAILED. Następnie sprawdź, czy pliki, które nie zostały załadowanie istnieją.
UWAGA! Nie każdy FAILED musi odnosić się akurat do elementu, który edytujesz. Musisz wykazać się spostrzegawczością i odrobiną inteligencji.
UWAGA! To, że widzisz dany plik w katalogu, nie znaczy, że Symulator go widzi! Sprawdź, czy wpis do pliku jest prawidłowy (zwłaszcza rozszerzenie).
UWAGA! W systemach Windows XP, Vista, 7, domyślnie ustawione jest ukrywanie rozszerzeń plików znanych typów. Warto tę opcję wyłączyć - ułatwia analizowanie zawartości katalogów. Jak to zrobić? www.google.pl

Pomocne w wyszukiwaniu braków będą następujące programy: Rainsted (czyli starter Symulatora), narzędzie @Mariusza1970 (Menu narzędzia diagnostyczne - pozycja 3: Tekstury_t3d.xls oraz Menu narzędzia diagnostyczne - pozycja 2 dla plików inc, scm, scn: Tekstury_scn_i_istnienie_t3d.xls) oraz wspomniany już log.txt (tworzony przez Symulator). Analizując wyświetlane tam błędy w prosty sposób dojdziesz do popełnionego błędu.
POWODZENIA!
Serdecznie dziękuję za pomoc w stworzeniu niniejszego wątku następującym osobom (kolejność alfabetyczna): @hunter, @libertyn89, @Mariusz1970, @Szociu

38
Bocznica / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 09 Września 2010, 12:10:39 »
Zdjęcia robione cyfrakiem z ekranu?

:>

Bocznica.
REWIZOR

39
Bieżące kolejowe / Wykolejenie na LHS
« dnia: 30 Czerwca 2010, 21:31:52 »

40
Na warsztacie / Maszynowo (ex. Quark2008SE) autorstwa @BouhnIC
« dnia: 22 Kwietnia 2010, 11:42:12 »
Pociąg IC "Bohun" opuszcza Rewizorów Centralny.
Prace trwają...

P.S. Filmiki autorstwa @BohunIC do znalezienia TUTAJ

41
Pomoc w tworzeniu / 3ds - pytania
« dnia: 16 Lutego 2010, 20:58:28 »
Cześć. Takie dwa pytanka na dzień dzisiejszy:
  • Czy jest jakiś sposób na hurtowe nadanie współrzędnej kilku vertexom naraz?
  • Jest jakaś lepsza metoda na usunięcie wielokrotnej tekstury z obiektu, niż pick up material from object i usunięcie jednego?
Dziękuję za pomoc.

42
Razy 9000 tekstur ;P
Można użyć narzędzi @Mariusza1970. Konwersja wszystkich tekstur zajęła mi ok. 20 minut.
Jubaj, Jubaj… Jak nie wiesz, to się nie wypowiadaj. No chyba, że lubisz "męczyć myszkę" ;] Zauważ, że chodziło o konwerter dwustronny, a tego narzędziem @Mariusza nie zrobisz (bez modyfikacji).

43
Pomoc w tworzeniu / Selekcjonowanie obiektów
« dnia: 20 Stycznia 2010, 22:24:33 »
Witam.
Krótko:
  • Jak wyszukać w 3ds obiekty zawierające konkretny tekst w user defined properties? Szukałem w scene explorer, ale nie znalazłem odpowiedniego filtru.
  • Jak wyszukać obiekty ze względu na posiadaną teksturę?Dla potomnych - w Material editor wybrać teksturę, potem Select by material (cztery kolorowe kropki ze strzałką) a potem bezmyślnie w scene explorerze, który się otworzy select.
Thank You from the mountain :)

Edit - z drugim sobie poradziłem, do pierwszego sugestie wciąż mile widziane.

44
Tabor kolejowy / Schematy taboru kolejowego
« dnia: 18 Stycznia 2009, 21:34:12 »
Ciekawa strona:
http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/

Serdeczne podziękowania dla @P208 :)

46
Forum / "Uwidacznianie" linków
« dnia: 26 Sierpnia 2008, 22:26:00 »
Witam.
Czy jest możliwe ustawienie domyślnego kolorowania linków, bądź innego ich wyróżniania?
Sporo ostatnio linków ukrytych pod tekstem, i dopiero po najechaniu na nie kursorem pojawia się podkreślenie "ujawniające" link.

47
Forum / Automatyczne zamykanie wątków
« dnia: 07 Lipca 2005, 19:56:15 »
Ostatnie wydarzenia na forum spowodowały, iż zatliła mi się żarówka z napisem "POMYSŁ".

Otóż (nie wiem czy się da) dobrze by było zamykać automatycznie wątki np. po 3 miesiącach od daty ostatniej wiadomości. Oczywiście pozostawiając możliwość dopisania wiadomości adminom i moderatorom oraz autorowi wątku. Pozostali mogliby wysłać wiadomość po jej zatwierdzeniu przez admina/moda.

Czemu? Bo ostatnio co rusz odgrzewane są wątki sprzed roku i wielka afera, że np. link nie działa...

Do usłyszenia zapewne dopiero za 2 tygodnie bo wybywam nach Świnoujście!

48
Szanowny Użytkowniku,

zanim wyślesz wiadomość z prośbą o pomoc, zapoznaj się z plikiem informacyjnym readme.html* i poszukaj w nim rozwiązania swojego problemu. Jeżeli nie znalazłeś tam wyjaśnienia upewnij się, czy Twoja wiadomość zawiera następujące treści:
  • wersja symulatora (obecnie za wersję symulatora uznajemy wersję ze strony https://eu07.pl/pobierz/) oraz czy dokonywałeś w nim jakichś modyfikacji (jeżeli tak, to jakich?);
  • wersja używanego pliku eu07.exe - do sprawdzenia we właściwościach pliku, zakładka Wersja;
  • dokładny opis problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje itd.);
  • informacja o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • plik log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był);
  • plik errors.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; plik errors.txt znajduje się w katalogu głównym symulatora. Nie ma obowiązku załączania tego pliku, jeżeli się on nie wygenerował - świadczy to o tym, że symulacja przebiegła bez poważnych błędów.
  • ! w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • plik $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o regulaminowym umieszczaniu screenów).

oraz dodatkowo - czy Twoja wiadomość jest poprawna ortograficznie i stylistycznie. Wiadomości zawierające rażące błędy będą natychmiastowo usuwane.

Równocześnie sprawdź, czy temat Twojej wiadomości zawiera skróconą formę opisu problemu. Nie pisz "HEEEEEEELP" albo "POMOCYYYYYY". Miej szacunek dla ludzi. Skoro piszesz w dziale POMOC DORAŹNA to znaczy, że właśnie masz problem i oczekujesz pomocy. No chyba, że piszesz po to, żeby się pochwalić posiadaniem kota/rybki/psa (niepotrzebne skreślić), ale w takim razie czemu zaśmiecasz forum?
Przykładowy temat wiadomości:
Brak S1 w Jelitkowie
lub:
Nie przyjeżdża nic z przeciwka w Wielkim Kacu.


Przykład NIEPOPRAWNEJ wiadomości:
Cytuj
Heja, pomuszcie, bo nie wiem, odpalam ale nie khce działać....

Przykład POPRAWNEJ wiadomości:
Cytuj
Witam. Mam problem z niewyświetlaniem się sygnału zezwalającego na jazdę na semaforze podczas wyjazdu ze stacji początkowej.
Trasa - Trasa_przykładowa
Symulator - wersja unofficial 16072004
System - Windows XP, Duron 800, 1GB ram, karta graficzna nvidia GF2 MX400, sterowniki 53.03 referencyjne
Log w załączniku.

Brak informacji wymienionych na początku może skutkować od znacznego wydłużenia czasu udzielenia pomocy, po jej kompletny brak z usunięciem wiadomości włącznie.

I jeszcze jedna sprawa.
Zanim naciśniesz "WYŚLIJ" zapytaj sam siebie:
Cytuj
Czy użyłem przycisku SZUKAJ, który jest na górze strony?
Jeżeli odpowiedź brzmi:
Cytuj
Tak, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem
oraz zawarłeś w swej wiadomości wyszczególnione powyżej punkty, to śmiało, naciskaj "Wyślij" :)
Jeżeli jednak odpowiedź brzmi:
Cytuj
Nie, po co mam się męczyć szukaniem jak zaraz jakiś frajer za mnie całą robotę odwali...
to dobrze się zastanów, czy przypadkiem sam nie zostaniesz frajerem myśląc, że wszyscy wszystko zrobią za Ciebie....


Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia lub nieczytelne,
będą przenoszone na bocznicę.


* - plik informacyjny readme.html znajduje się w katalogu głównym Symulatora. Jeżeli go nie masz, to prawdopodobnie nie masz najnowszej wersji MaSzyny. Możesz ją pobrać stąd.

29.04.2017 - dodany punkt 6. dot. errors.txt | @macius5991

49
Pomoc doraźna / Problem z Windows XP (ale nie tylko)
« dnia: 26 Kwietnia 2005, 12:29:33 »
Jeżeli jesteś użytkownikiem systemu Windows XP i wyskakuje Ci błąd MaSzyny w trakcie ładowania, sprawdź czy w pliku LOG.TXT na samym poczatku znajduje się taki tekst:
OpenGl Version::
[b]1.5.1[/b]


Jezeli numer wersji jest wyzszy od 1.4 to wina lezy po stronie sterowników karty graficznej.
Należy ściągnąc wersję obsługującą OpenGl 1.4 czyli dla nVidii
 - XP - wersja 53.03
 - 98/Me - wersja 53.04

W przygotowywanej wersji Symulatora błąd ten będzie już usunięty.

50
Bieżące Symulatorowe / Mały apel do trasopisarzy
« dnia: 05 Maja 2004, 15:23:46 »
Witam.

Bardzo się cieszę, że tak liczni są twórcy nowych tras do symka :)
Ale na miłość boską ludzie litości!!! nie jestem w stanie pomagać na raz 5 osobom przez gadugadu bo niedoczytały czegoś na stronie o tworzeniu tras i im nie chodzi. Poza tym moje gadu to nie help. Po to jest to forum.
BŁAGAM!
Czytajcie zanim zaczniecie się brać za cokolwiek opis tworzenia tras ze strony oraz SCENERY.DOC. 99% Waszych błęów wynika z tego, że właśnie ten plik został pominięty.
Proszę Was też bardzo - nie wklejajcie mi Waszych scenerii na gadu...
Nie stronię od udzielania Wam pomocy, ale najzwyczajnien czasem nie mam na to czasu, a nie chcę być posądzony za snoba, co nie chce pomagać. Proszę Was - jak macie problem - albo tu na forum albo MAIL do mnie. A gadu tylko do późniejszych kontaktów w razie czego
OK?

No to powodzenia i długich tras bez nulltracków życzę :)

51
Bieżące Symulatorowe / Bugs' life :)
« dnia: 18 Stycznia 2004, 22:59:51 »
Witam.
Troszkę ostatnio testowałem symka i znalazłem takie o to bugi (nadmieniam iż mam wciepane do symka wszystkie dodatki, więc może one knocą) :
1 - bardzo szybkie ścieranie się obręczy (nawet bez poślizgu)
2 - przeskakiwanie styczników przy pozycjach bezoporowych (kiedy wrzucam na bezoporową słyszę bardzo szybkie przełączanie styczników - jakby pustych)
3 - do poprawki - EP09 jest za ciemna :p
4 - ET22-001 nadpisuje kabinę
5 - hamulec w et41 - po wrzuceniu w nagłe nic się nie dzieje :/

Tyle na razie. Jak coś mi sięjeszcze przypomni albo coś znajdę - dopiszę.

52
Symulator / Event i Eventall
« dnia: 17 Czerwca 2003, 22:07:12 »
Mam małą propozycję: żeby rozdzielićevent i eventall na obsadozne przez gracza i sterowane przez kompa. Bo staralem sie zrobic szope zeby mozna bylo wyvrac lok i event0 ustalalo droge przebiegu ale sie kaszani i wykonuja sie wszystkie bez wzgledu na to ktory lok wybiore.
Pozdrowionka
Quark-t

Strony: 1 [2]