Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Quork QTar

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Forum / Odp: Baza danych, czas generowania strony - niestabilność
« dnia: 24 Sierpnia 2009, 04:46:01 »
A ja zaglądałem do downloadów:

Lista opublikowanych paczek całościowych :: Symulator MaSzyna EU07-424

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'daemon'@'localhost' (using password: NO) in /home/www/eu07.pl/download/n-config.php on line 46

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/www/eu07.pl/download/n-config.php on line 46
Access denied for user 'daemon'@'localhost' (using password: NO)
Lista paczek całościowych


A lista pusta, tylko tekst o paczce Mariusz/Defiler.

2
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Sierpnia 2009, 11:58:53 »
Na dwóch patykach? No nieładnie, nieładnie...

3
Inne niekolejowe / Odp: Drugi wybór, praca/zawód/studia.
« dnia: 19 Sierpnia 2009, 09:25:45 »
Jeszcze chciałbym zwrócić uwagę okularników na to, że w Niemczech nie jest to tak restrykcyjne. Daltonisty się oczywiście nie weźmie, ale normalnego okularnika tak; w ogóle łatwiej też się dostać na maszynistę, bez warsztatu pomiędzy. Trzy lata szkolenia, i jest się maszynistą. Ciekawe bardzo, nie znane w Polsce są systemy regiotram; są to składy, które, n.p. w Karlsruhe, jadą część trasy jako tramwaj, na widok, po ulicy, 750V prąd stały, a część jako pociąg, sygnałowo, 15kV zmienny.

4
Dzieki!


Chole...sterol, powinnem sie wyspac... "to mnie dotyczy ... to to mnie dotyczy?"

5
W geografii Polski, przyznam, nie jestem za bardzo obeznany - to mnie dotyczy, jak lece w niedziele "Berlin-Warszawa-Express"em, to to mnie dotyczy?

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 08 Lipca 2009, 12:58:12 »
http://sts.js-home.org/stellwerksim/fahre-anlage.php?aid=514

Tak wyglada nastawnia we Frankfurcie nad Odra. Tak, elektroniczne to to jest, nastawnia na Kinzigtalbahn, w Alpirsbach na peronie, ma rozmiar (i grubosc) zwyklego biurka. Przy czym teraz to juz na duza skale sie przelacza na ESTW, czyli w ogole automat, kierownik ruchu tylko jak sa problemy ingeruje.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 08 Lipca 2009, 11:52:38 »
A nie mozna zrobic czegos takiego jak nastawnia typu nazywajacego sie "Gleisbildstellwerk" po niemiecku? Klikasz na semafor, na drugi, i jest wtedy ustawiany szlak miedzy nimi, jesli sie da. nie moze byc semafora pomiedzy. Ustawiane sa wszystkie zwrotnice, wlacznie z ochrona bokow pociagu.

8
Inne niekolejowe / Odp: Formatowanie akumulatorków
« dnia: 08 Lipca 2009, 00:10:08 »
NiMH. NiMH nowoczesne jest trudno w jakikolwiek sposob zepsuc przez nadmierne (roz)ladowanie, za duzy prad czy inne takie.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 07 Lipca 2009, 17:53:28 »
W Niemczech nawet tak sie robi na prawdziwej koleji, tyle ze tylko na malych, bocznych trasach. Kierownik ruchu ma przed soba wielki arkusz, na nim w poziomie rozklad trasy (nie jak na Twoim obrazku lecz wszystko na jednej linii) i to kilkanascie razy na jednym arkuszu, i ma kilka kolorowych kredek. Na marginesie kredka pisze numer pociagu, zeby kolorow nie pomylic, i rysuje, dokad dal pozwolenie. Jak mechanik dojedzie do konca zezwolonego odcinka, melduje sie, i kierownik ruchu zmijka przekresla odwalona trase olowkiem.

10
Infrastruktura kolejowa / Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
« dnia: 06 Lipca 2009, 22:30:31 »
Skoro @Siodemka 457 opisuje tak samo jak i ja, i jest tak we wszystkich krajach o ktorych wiem jak jest, to najprawdopodobniej i w Polsce tak jest; ostatnia os za ostatnia zwrotnica -> szlakowa.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 06 Lipca 2009, 21:23:03 »
IrfanView. Albo jakikolwiek inny program do ogladania lub obraniania zdjec.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 06 Lipca 2009, 20:19:40 »
PrintScreen -> Irfan -> Ctrl+V -> (Ctrl+)S -> Enter

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Brak semaforów wyjazdowych?
« dnia: 06 Lipca 2009, 19:25:30 »
Chyba "infrastruktura" byla by lepszym dzialem. A zeby nie bylo o pouczyniu, jeszcze szybko dodam tresc:
Wiadomo, jak cos jest w Niemczech, to nie musi byc tez w Polsce; ale z drugiej strony wschodnioniemiecki system Hl sie wywodzi z tego samego co polskie semafory swietlne, a w Hl jest tak samo jak i w innych systemach, wiec i moze w Polsce. Nagmatwalem tlumyczen, dlaczego nie a jednak tak, ale teraz juz naprawde tresc:

Semafor wyjazdowy moze byc i bezposrednio za peronem, jak wskazuje ograniczenie, to ono jest wazne az do konca terenu zwrotnicowego danej stacji (przy duzych stacjach jest wskaznik oznaczajacy koniec terenu rozjazdowego przy torze, ktory jest juz wyprowadzony, jak jest niejednoznaczna sytuacja), a po przejechaniu ostatniej osi przez ostatnia zwrotnice sie przyspiesza na szlakowa.

14
Na warsztacie / Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
« dnia: 06 Lipca 2009, 15:26:24 »
Chcę powiedzieć że nie mam aparatu cyfrowego i używam zdjęć z internetu
Oj, uwazaj... Zezwolenie posiadacza praw autorskich masz?

15
Bocznica / Wydzielone z: Błędy znalezione
« dnia: 04 Lipca 2009, 12:39:22 »
a) zwrotnice mozna, nie wiem jak to sie po polsku nazywa, tu mowimy "aufschneiden", czyli "rozciac". Nie robi jej to za dobrze, jesli nie jest do tego przystosowana (te z czarno-zoltym ciezarkiem sa, te z czarno-bialym nie), ale sklad sie nie wykolei od tego.
b) Co do zatrzymania po przejechaniu sygnalu "stoj" na semaforze: W Polsce tego nie masz, jest tylko SHP, ktore sprawdza, czy widziales semafor, ale nie wie, czy jest jazda czy stoj czy co, a nawet czy napewno widziales, czy tylko zareagowales na brzeczyk. Na zachodzie wiekszosc kolei ma cos takiego, w Niemczech mamy PZB, przy semaforze pokazujacym sygnal "stoj" jest zalaczony obwod rezonansowy elektromagnetyczny 2000Hz wywolujacy zatrzymanie pociagu (oczywiscie, jesli jest zainstalowane i zalaczone PZB w pociagu, ale to maja praktycznie wszystkie, nawet parowozy, inaczej tylko wolno na wybranych trasach i tylko <100km/h).

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 03 Lipca 2009, 17:57:55 »
To ja softwareowo i geograficznie dodam egzotyki: (Wykres Excelem, LS3D robi tabele z danymi co sekunde, jako xml)

Wagon sterowniczy: DABbuzfa (pchane przez: 143)
Trasa: Jena -> Großheringen
Ilosc wagonow: 3+lok (81m)
Opis sluzby: Pociag regionalny (postoj na wszystkich przystankach) z Jena Paradies Bf do Großheringen

17
Bocznica / Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 03 Lipca 2009, 14:40:37 »
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Ja nie krytykuje, ja tylko pytam, sadzac po Twojej odpowiedzi to chyba zle zrozumiales moje intencje ;-)

Z jakiego wzgledu w Polsce sie to stosuje? I w jakich dokladnie okolicznosciach, po laczeniu skladu, po zmianie mechanika, ...?

18
Bocznica / Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 03 Lipca 2009, 14:22:58 »
Kontrolne hamowanie? Podczas normalnej sluzby? Tu tego nie ma. Jak jest zestawiany nowy sklad, to wtedy mechanik siedzi w lokomotywie lub w wagonie sterowniczym, na drugim koncu pociagu stoi na zewnatrz chyba wagonmistrz, i na jego znak mechanik zaciaga hamulce i znowu puszcza, i wagonmistrz nasluchuje, czy slychac jak powietrze ulatuje, i jak tak, to dobrze. Hamowania kontrolnego podczas sluzby nie ma, tez po zmianie kierunku jazdy (jak lokomotywa jest przestawiana na drugi koniec czy zmieniana, to chyba owszem, ale nie jestem pewien, rzadki to bardzo numer). Jedyny wyjatek to przy trasach obslugiwanych wedlug przepisow stromiznowych, oidp to juz tylko jedno jedyne takie miejsce jest, w Schwarzwaldzie, Freudenstadt Stadt jest w miescie, na gorze, stacja koncowa przepieknej Murgtalbahn. Dalej sa tory w dol, do Freudenstadt Hauptbahnhof, lezacego poza miastem, na dole, tam sie dojezdza regionalnym ze Stuttgartu, od tego dworca zaczyna sie rowniez bardzo ladna Kinzigtalbahn. Do niedawna te tory laczace byly nieczynne, na dworzec miejski (Freudenstadt Stadt, czyli TFSS) sie dojezdzalo po Murgtalbahn z Rastatt i tam dalej z Karlsruhe, do dworca glownego (Freudenstadt Hauptbahnhof, czyli TFS) sie jechalo DB ze Stuttgartu n.p. i OSB z Offenburg n.p. Pomiedzy byly tylko autobusy. Jak Murgtalbahn zelektryfikowano i unowoczesniono, zaczeto korzystac z silniejszych zespolow trakcyjnych elektrycznych, GT8-100D. Sa one zespolami tramwajo-kolejowymi, znaczy sie, moga robic i to i to (z Freudenstadt jada do Karlsruhe jako pociag, nie wjezdzaja jednak do dworca glownego, tylko na plac dworcowy, pomiedzy jest chyba dwiescie metrow beznapieciowej trakcji, tam automatycznie sa przelaczane systemy zabezpieczen, transformatory i wszystko inne na tramwajowe, i dalej przez miasto jako tramwaj, gdzies tam dalej znow wracaja na kolej), i jako takie maja silniejsze hamulce i silniki, wiec zdecydowano je puscic wdg. przepisow stromiznowych (Steilstreckenvorschrift) na dol. To wtedy jak stoj na dworcu miejskim, wykonuje proba hamulcow, spuszczajac powietrze calkiem i znowu puszczajac hamulce. Jeszcze pare innyc rzeczy tam robi, ale dokladnie nie wiem.

Wracajac do tematu: Hamowan probnych podczas jazdy tu nie ma, a i ogolnie jest ich malo.


PS: Dolna linia, to predkosc. A gorna?

19
Bocznica / Wydzielone z: Tworzenie tekstury nieba
« dnia: 30 Czerwca 2009, 23:25:12 »
Jak MaSzyna bedzie Plug&Play jak LS3D to moze sie skusze, na razie nie ;-D

Poza tym, w LokSim3D mamy dwoch czy trzech "przewoznikow", m.in. "REGIO Echtermünde AG", gdzie ja tez "pracuje". Dla REAG tez buduje trase, z ktorej tu kiedys screeny byly. Tu tego nie ma, a szkoda.

REAG: http://www.regio-echtermuende.de/start.php

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie tekstury nieba
« dnia: 30 Czerwca 2009, 21:43:51 »
Zalezy. Jak masz zachmurzenie duze, praktycznie zamknieta pokrywe chmur, to bierzesz, kopiujesz prawych dziesiec procent zdjecia, odbijasz wobec pionu, i wklejasz z lewej strony jako nowa warstwe. Gumka z jak najmiekksza granica i duzym promieniem potem wymazujesz prawy brzeg tej nowej warstwy; tym sposobem jest plynne i niewidoczne przejscie, nie widac, ze to wklejone.
Jak z koleji masz zdjecie z pojedynczymi, rozroznawalnymi chmurami, to narzedziem "maska dowolna" lub "maluj maske" kopiujesz chmurki z prawej, a dalej tak samo.
Znaczy sie, krotko mowiac, bierzesz prawych 10% i odbite wklejasz z lewej tak, zeby nie bylo widac krawedzi wklejenia (mozna tez lewe z prawej oczywiscie); przy slabo strukturowanych chmurach wystarczy prostokat, przy widocznych strukturach musisz jechac wzdluz granic struktur.

21
Infrastruktura kolejowa / Odp: Budynek i kawałeczek stacji Dwory
« dnia: 30 Czerwca 2009, 20:30:25 »
Link? ;-)

22
Poradniki / Odp: Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
« dnia: 30 Czerwca 2009, 01:27:57 »
Jeszcze na temat waskich gardel: Ostatnio odkrylem dla siebie bardzo prosta mozliwosc szukania ich i sprawdzania efektow zmian: http://simutrans.com/ Mozna by to porownac do starego "Sid Meier's Railroad Tycoon". Lukow itd. sie nie odwzoruje, zwrotnic poprawnie tez nie, ale schemat jako taki jak najbardziej. Jutro z "sluzbowego" peceta (kieruje biblioteka szkolna, tam mam komputer tylko dla mnie) dam kilka screenow. Startuje sie gre w trybie -freeplay, zeby moc dowolnych dlugow narobic, i konstruuje swoj wymyslony uklad torow. Potem sie puszcza mase pociagow, zeby jezdzily po wszystkich mozliwach kombinacjach, i patrzy, czy sie gdzies korki robia. Jak tak, to sie tropi, dlaczego, zmienia uklad, i od razu sie widzi, co sie zmienia. Wyprobowany schemat jeszcze raz sie rysuje na kartce papieru, i potem stopniowo rozciaga, az sa realistyczne luki (takie jak podane w tutorialu @Paula). Troche sie przy tym trzeba naglowic, n.p. moze sie okazac, ze wtedy sie pojawi potrzeba wiekszej ilosci "pieter" niz sie wydawalo, to wtedy trzeba cos poprzesuwac, az sie dodatkowego poziomu pozbedzie. Grunt, zeby mosty, zwrotnice, skrzyzowania itd. byly w tej samej kolejnosci, zeby schematu nie zmienic. Jak to jest gotowe, to mozna, jak sie ma, w "Rule the Rail!" lub EEP szybko z grubsza ulozyc te tory z realistycznymi lukami, i zobaczyc, czy sie teraz nie tworza korki. (W Simutrans wykrywa sie korki spowodowane niepotrzebnymi skrzyzowaniami/zapetleniami mozliwych szlakow w(y)jazdowych. Dzieki realistycznym lukom i jako tako realistycznej fizyce w EEP sie tez wykryje, jesli gdzies jest za dlugi blok, lub jesli pociag oczekujacy na zwolnienie toru blokuje jakis inny rozjazd, przez co niepotrzebnie blokuje nastepny pociag itd.)

Screeny, ktore jutro zalacze, przedstawiaja rozjazdy z dworca koncowego szesciotorowego na trzy szlaki dwutorowe, z czego jeden szlak jest elektryfikowany.

Screeny

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie tekstury nieba
« dnia: 30 Czerwca 2009, 12:35:59 »
To proste - wyslac mi surowiec i poczekac 36 do 48h

24
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 30 Czerwca 2009, 00:52:31 »
Tego nigdy nie mowilem. (OT: Wystarczy Quork ;-) a jak chcesz poprawnie, to Quork Q'Tar, tylko forum nie obsluguje apostrofow...)
Wniosek tylko taki, ze owszem, moze dojsc do usterki wydajacej sie niemozliwa, jak sytuacja o ktora sie tu toczy dyskusja. A czy wracac do epoki kamienia lupanego - ja wcale nie twierdze, ze wtedy bylo bezpieczniej. Mniejsze ryzyko bylo, ze usterka nie wykryje sie od razu - za to bylo ich nieporownanie wiecej. W sumie bezpieczenstwo jest lepsze - przynajmniej jakos liczba wypadkow typu zderzenie, wykolejenie przez nadmierna predkosc itf. maleje, a predkosc rosnie i skladokilometry rosna...

25
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadki kolejowe
« dnia: 30 Czerwca 2009, 00:02:50 »
Moj Dziadek zna sie na elektronice jak malo kto; ale pewnego dnia bylismy pewni, ze sie myli; mielismy "powypadkowy" procesor komputerowy (po zalaniu lakierem, ouszka spadla na komputer, a w trakcie czyszczenia "sie" odlamaly trzy nozki), do wyrzucenia, jak uwazalismy, a on mowil, wsadzi do komputera i bedzie chodzic. Wsadzil - i chodzi. Wlasnie tylko w specyficznych sytuacjach sie zawiesza, a poza tym wszystko dziala jak trzeba. Oczywiscie, uzywa sie go tylko do zabawy, internetu itd., nic, gdzie dane mozna stracic, ale poki co, to bardzo rzadko sa problemy.


Edyta: Jeszcze moze by sie przydal wniosek. No wiec, im bardziej przemyslany system elektroniczny, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze usterka sie ukryje i w najmniej oczekiwanym momencie wyjdzie. A juz w ogole katastrofa, jesli jest uklad korygujacy bledy. Kiedys, to jak nie dzialalo, to nie dzialalo, semafor byl ciemny, technik przychodzil, wymienial scalak albo co trzeba i dobrze jest. A teraz, cos sie zepsuje, to reszta ukladu probuje sobie bez tego poradzic. Sa redundancje, alternatywne zrodla informacji, itd. itd.

26
Publikacje / Odp: Warsztat Patryka - EU07-114 (CT Małopolski) ;)
« dnia: 29 Czerwca 2009, 21:28:19 »
Cien sie mocno urywa z przodu, nie wiem czy to zamierzone?

Co do tekstur; material zagraniczny tyz? Oczywiscie DB, bedzie tez okazja na SNCF w tym roku ewtl.

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk trwania trąbki
« dnia: 29 Czerwca 2009, 20:12:47 »
Wiem, chcialem zademonstrowac ;-) Gdzie sie wlasciwie podziala funkcja "wstaw z zalacznika"??? Kiedys mozna bylo dac obrazek jako zalacznik, i domyslnie byl pod postem, ale mozna bylo go umiescic w poscie i wtedy z listy znikal. Czy myle wlasnie z innym forum...?

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk trwania trąbki
« dnia: 29 Czerwca 2009, 19:07:47 »
Dobrze:

Zle:

29
Inne niekolejowe / Odp: Co Was interesuje poza koleją?
« dnia: 29 Czerwca 2009, 14:35:09 »
Cytuj
- Astronomia, astrofizyka, kosmologia (nie mylić z astrologią)
A kosmogonia?
Cytuj
- Świat Gwiezdnych wojen tak samo jak @youBy ;]
A Star Trek?

Ciekawe zainteresowania. Ale chyba jednak sprobujemy zrobic cos takiego, znaczy sie, zespol? Mozna wdg. tego systemu co YouTube Symphony Orchestra.

30
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Czerwca 2009, 12:34:45 »
Mysle ze mechanik pociagnal wajche od hamulca i polecial do drugiej kabiny

Strony: [1] 2 3 ... 8