Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - 084636

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Spalanie w lokomotywie 15D
« dnia: 11 Grudnia 2021, 23:01:06 »
Dziękuje wszystkim za pomoc uzyskane tutaj informacje bardzo mi pomogły, jednak stwierdziłem, że chce iść krok dalej i zająć się również lokomotywami z silnikiem elektrycznym i tak jak w spalinowych emisje mogłem obliczyć ze zużycia paliwa, tak tutaj niezbędne dla mnie będzie zużycie energii przez lokomotywę na danej trasie. Domyślam się, że tak jak w przypadku lokomotyw spalinowych tak tutaj też główną rolę będą odgrywały czynniki takie jak długość trasy, masa ładunku, ilość postojów itp. jednak może i w tym przypadku istnieją jakieś normy, bądź wartości uśrednione. W Internecie znalazłem kilka artykułów na ten temat jednak każdy z nich dotyczył przewozów pasażerskich z prędkościami 100km/h+, a o ile się nie mylę transport towarowy takich prędkości nie osiąga. Myślałem nad wykorzystaniem w tym przypadku również którejś z lokomotyw firmy Newag, lecz nie jest to wymóg konieczny.

2
Tabor kolejowy / Odp: Spalanie w lokomotywie 15D
« dnia: 02 Grudnia 2021, 10:09:28 »
Średnio ST48 zużywa 2,1 litra na przewiezienie 1000brtkm. SM31 tyle samo. Dwusuwowy gagarin miał 2,3 L/tys.brtkm. Kolej jest od zawsze ekologiczna :). Normy wzięte za zeszły i ten rok. Ogólnie jest to "konik" kilku osób w PKP. Co roku organizują nam audyty, a co kwartał jest narada w tej sprawie i publikacja najnowszych norm kwartalnych.

Jeśli dobrze rozumiem brtkm to brutto tonokilometry? Czyli dla masy składu 3000t i odległości 500km lokomotywa spali 3150l, tak?

Co roku organizują nam audyty, a co kwartał jest narada w tej sprawie i publikacja najnowszych norm kwartalnych.
Te normy są ogólnodostępne czy jedynie wewnątrz firmy?

3
Tabor kolejowy / Odp: Spalanie w lokomotywie 15D
« dnia: 02 Grudnia 2021, 10:02:43 »
W zasadzie na potrzeby mojej pracy mogę przyjąć dowolną wielkość składu, trasa jaką wstępnie przyjąłem przebiega z Gliwic do Szczecina. Jakby zaczynając ten projekt nie zdawałem sobie sprawy, że tak wiele czynników i zmiennych wpływa na transport kolejowy, ale w sumie zaciekawiło mnie to więc zamierzam kontynuować. Czytając różne artykuły naukowe dowiedziałem się, że oszacowanie energii jaką zużyje lokomotywa jest dość mocno skomplikowane z tym, że ja nie potrzebuję dokładnych wartości, a wręcz przeciwnie mocno uśredniona wartość będzie dla mnie wystarczająca. Jeśli to ważne to dodam, że ten przejazd odbywa się w transporcie intermodalnym i myślałem o 40/50 kontenerach 20-stopowych i skoro 15D może uciągnąć 3000t, to przyjmijmy taką masę

4
Tabor kolejowy / Odp: Spalanie w lokomotywie 15D
« dnia: 01 Grudnia 2021, 12:05:39 »
takie dane techniczne udało mi się uzyskać

5
Tabor kolejowy / Spalanie w lokomotywie 15D
« dnia: 01 Grudnia 2021, 11:35:41 »
Dzień dobry,
orientuje się może ktoś jakie średnie spalanie ma lokomotywa Newag 15D? Producent podaje zużycie paliwa na biegu jałowym 6,8l/h i jednostkowe zużycie paliwa 213g/kWh. Czym jest zużycie paliwa na biegu jałowym bo informacja że lokomotywa spala 213g/kWh nic mi nie daje nie wiedząc ile energii zostanie zużyte na danym odcinku.
Opracowuje projekt emisji zanieczyszczeń w transporcie kolejowym. Wybrałem lokomotywę Newagu 15D, która spełnia normę emisji spalin Stage 3a. W tej normie emisje podane są w g/kWh tak więc potrzebuje wiedzieć ile energii zużyje lokomotywa na pokonanie danej trasy i zamierzam to obliczyć jako energia uzyskana ze spalenia zużytego podczas jazdy paliwa.
Bo domyślam się że pomnożenie mocy silnika i czasu trwania trasy nie będzie prawidłowym rozwiązaniem :D
Z góry dziękuje za informacje lub wskazówki, które pomogą rozwiązać mój problem.

PS. Jeśli ktoś posiada potrzebne mi dane dla innej lokomotywy spalinowej to byłbym wdzięczny za udostępnienie.

Strony: [1]