Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sojkolek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Dźwięk rozruchu Impulsa 2
« dnia: 09 Listopada 2024, 12:10:06 »
No i wszystko jasne:) Dzięki.

2
Bieżące kolejowe / Dźwięk rozruchu Impulsa 2
« dnia: 09 Listopada 2024, 12:01:28 »
Czołem wszystkim,
ostatnio z kolegą zastanawialiśmy się, co powoduje taki dźwięk (załączony, konkretnie chodzi o to buczenie rozpoczęte takim "świstem?", zaczyna się dokładnie w 5. sekundzie nagrania) w trakcie rozruchu Impulsa II. Na pewno dźwięk ten pojawia się w 45WEa i 35WEab Warszawskiej SKMki blisko kabiny maszynisty (1. człon), lecz spodziewam się, że we u wszystkich innych przewoźników też to występuje. Wie ktoś coś może na ten temat i chciałby się tą wiedzą podzielić? Z góry dzięki:)

3
Pomoc doraźna / Odp: Repo-pobieranie plików .t3d i .mat
« dnia: 12 Czerwca 2024, 21:16:23 »
Dziękuję Panowie. Skorzystałem z metody z przeciąganiem plików z Tortoise'a do folderów i działa. Dzięki jeszcze raz:]

4
Pomoc doraźna / Odp: Repo-pobieranie plików .t3d i .mat
« dnia: 12 Czerwca 2024, 19:55:45 »
Zanim napisałem posta to szukałem odpowiedzi na forum i trafiłem na ten poradnik, lecz w Tortoise (z tego co rozumiem z poradnika) można pobrać tylko całe foldery, a ja potrzebuje pojedyńczych plików.

5
Pomoc doraźna / Repo-pobieranie plików .t3d i .mat
« dnia: 12 Czerwca 2024, 19:41:19 »
Witam kolegów i koleżanki,
mam pytanie odnośnie pobierania plików w formacie .t3d i .mat z repozytorium symulatora. Czy da się to zrobić (z poziomu zwykłego użytkownika bez rang specjalnych) w inny sposób niż wchodzenie w każdy plik z osobna, kopiowanie zawartości, a następnie wklejenie jej do utworzonego przeze mnie pliku o identycznej nazwie na komputerze (co w przypadku .t3d i tak jest niemożliwe)? Czy da się je pobrać tak jak np. pliki .tga tzn. *klik* i wybrany pliczek się pobiera? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

6
Pomoc doraźna / Odp: Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 22:32:20 »
Zadziałało :) Dziękuję bardzo, można zamykać.

7
Pomoc doraźna / Odp: Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 21:56:45 »
Cd. odpowiedzi Turbokibla-opcje są dwie Wysoka wydajność , albo oszczędzanie energii (czyli generalnie integra od AMD), więc wątpie żeby to miało sens.
Cd. odpowiedzi Matek123-niestety, nic to nie dało.

8
Pomoc doraźna / Odp: Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 18:20:57 »
Tak jak pisałem wcześniej, próbowałem z różnymi. Aktualnie mam takie (załącznik 1), aczkolwiek wcześniej próbowałem na takich w załączniku 2 (nadal nie działało).

9
Pomoc doraźna / Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 18:12:02 »
Dobry wieczór forumowicze,
po dłuższej przerwie wróciłem do symulatora z nowym PC. Niezależnie od ustawień graficznych (czy niskie, czy średnie czy ultra) za każdym razem tekstury, najczęściej boków, są w tragicznej jakości (jak na załączonym obrazku, na poprzednim komputerze takiego problemu nie miałem). Wiecie jak to naprawić? Specyfikacja komputera: Ryzen 5 7200, RTX4060 8GB, RAM 32GB DDR5, a reszty nie dorzucam bo raczej nie ma wpływu na grę. Pozdrawiam!

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 28 Grudnia 2023, 18:09:47 »
ROZWIĄZANE
Jeśli ktoś kiedyś będzie miał ten sam problem i trafi na tego posta to polecam utworzyć folder dla instalatora bezpośrednio na dysku, a nie w innych folderach znajdujących się na nim.
____
Dobry wieczór, mam problem z instalacją wersji 23.07 symulatora, stworzyłem pusty folder i wybrałem go jako miejsce zainstalowania. Po kilku próbach cały czas wyskakuje błąd "Błąd otwarcia pliku do zapisu: C:\Program files (x86)\Maszyna\aria2c.exe ".
Wie ktoś jak taki błąd naprawić? Szukałem na forum i żadnej interesującej mnie odpowiedzi nie znalazłem.

Pozdrawiam i przy okazji życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku :)

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 19:21:33 »
Dobrze, dzieki za odpowiedź!

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 19:20:13 »
Witam forumowiczów!
Próbowałem pobrać patcha, lecz po zainstalowaniu installera nie mogę zaznaczyć okienka z nim. W dodatku kwadracik jest szary (na screenie poniżej). Mam 6.7GB wolnego miejsca, czy to za mało?
Miłego wieczorku!

13
Pomoc doraźna / Odp: Powietrze w cylindrze hamulcowym
« dnia: 03 Sierpnia 2022, 09:50:02 »
Zaciągnąłeś hamulec i nie odhamowałeś po prostu.

Edit: Tfu co ja gadam, pomyliło mi sie bo wysłałem screena gdzie odhamowałeś i to ostania rzecz w logach związana z hamulcem. Nie wiem o co chodzi i przepraszam za błąd.

14
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 09 Czerwca 2022, 21:12:34 »
Dla tych którym nie działa, instrukcja jest lekko przestarzała. Po ostatniej aktualizacji zmieniło się chyba trochę eu07.ini. Teraz nie wklejamy "multiplayer 1" na dół pliku, tylko szukamy 11 linijki od dołu i zamieniamy "multiplayer 0" na "multiplayer 1". Zapisujemy. PRZY TEJ OPERACJI STARTER MUSI BYĆ WYŁĄCZONY!!! Całą resztę robimy zgodnie z instrukcją.
Miłego dyżurowania!

Edit: w załączniku niżej screen

Kolory czerwony i niebieski są zarezerwowane.
Matek123


to w takim razie bedzie zielony :D

15
Ooo, to bardzo wdzięczny bym był gdybyś podesłał:D

16
[CIACH]
Dzięki za info!

Nie cytuj poprzedniego posta. Zapoznaj się z regulaminem, który akceptowałeś przy rejestracji.
Matek123

17
[CIACH]
W
iem, ale temat przepadł tak, jak z rzekomym pendolino. Flirt w sumie jedyną krzywiznę jaką ma, to ta na czole, która nie jest jakoś "bujna" jak ta w Impulsie czy darcie. Wyjdzie w praniu.

18
Tak z ciekawości, robiłeś już kiedyś jakieś modele?  Możesz zaprezentować jakieś screeny, renderki tego co zrobiłeś?
ano, nie były to jakieś profesjonalne modele ale coś sie robiło, a teraz sie jeszcze podszkoliłem. Była węglarka, która przepadła podczas aktualizacji (bo zapomniałem ją zabezpieczyć), oraz Solaris Urbino 12 IV jako model do nodebanku, jeszcze nie dokończony bo zepsuł mi się addon na .t3d do blendera. Jutro tego solariska podeśle screena albo coś. Obawiam się, że nie poradze sobie z wózkami tego Stadlera, ale wtedy coś będzie kombinowane🙄😏. Jeszcze siateczki do ogarnięcia zostaną, ale to chyba nie jest jakieś bardzo trudne, co najwyżej poproszę o pomoc kogoś bardziej doswiadczonego w te klocki.

19
Dzień dobry,
chciałbym stworzyć Flirta do MaSzyny (sterowanego przez AI, bo na razie takie są moje umiejętności), lecz na forum znalazłem tylko jedne foty, w dodatku przeciętnej jakości.
Czego dokładnie potrzebuję?
-Zdjęcie czoła
-Dokładne zdjęcia boków
-detale tj. Tablliczki, Sprzęgi, Światła
-dach
-wnętrze (pod lowpoly)

Będę wdzięczny za wszelkie zdjęcia!

20
Pomoc doraźna / Odp: Nodebank się nie wyświetla
« dnia: 21 Lutego 2022, 21:16:56 »
Powinna się otworzyć również druga zakładka — Node Bank, u Ciebie się nie pojawia?
Dzięki za odpowiedź! Ta zakładka schowała się u mnie w rogu i nie było jej widać. ‍♀️ Dzięki za podpowiedź.:D


Wyjaśnione, więc zamykam.

21
Pomoc doraźna / Nodebank się nie wyświetla
« dnia: 21 Lutego 2022, 21:02:51 »
Witam!
Chciałem się pobawić Torem Doświadczalny i go "upiększyć", kliknąłem F11 i w Node Properties nie ma nic (zdjęcie w załączniku). Czy da się to jakoś naprawić bez reinstalu symulatora? nodebank.txt jest normalnie z tekstem.
Pozdrawiam!

22
Hi!
Did you ticked "Connector" option in "depot"?

23
Pomoc doraźna / Odp: Obiekt nie wyświetla się w grze
« dnia: 07 Lutego 2022, 16:10:24 »
Mam zachowany .png tylko. xcf nie zapisywałem od razu eksportowałem do dds.


Pamiętaj o pisowni, nie cytuj poprzedniej wiadomości.
Matek123

24
Pomoc doraźna / Odp: Obiekt nie wyświetla się w grze
« dnia: 07 Lutego 2022, 15:36:38 »
Dziękuję za szybką odpowiedź.

25
Pomoc doraźna / Obiekt nie wyświetla się w grze
« dnia: 07 Lutego 2022, 15:28:57 »
Witajcie!
Ostatnio zacząłem bawić się w modelowanie obiektów do MaSzyny. Dopiero zaczynam a chciałbym się w tą stronę rozwijać. Zrobiłem informator peronowy kolei świętokrzyskich, zrobiłem plik .inc (w folderze scenery/peronowe) plik .t3d (models/peronowe) oraz plik .dds (textures/peronowe). Czy żeby obiekt pojawił się w grze, po wcisnięciu F11 muszę zrobić jakiś jeszcze plik (jak tak to jaki i gdzie), czy mam szukać błędu w .inc? W blenderze połączyłem obiekt do tekstury i tam wyświetla się normalnie.

Pozdrawiam!

26
Bocznica / Odp: Czuwak
« dnia: 26 Stycznia 2022, 12:00:30 »
Musisz ustawić nastawnik kierunkowy w kierunku "naprzód" lub "w tył". Nie może być "neutralny" bo nie będziesz mógł go zbić.

Już w poprzednim poście zostało zasugerowane takie samo rozwiązanie.
Bocznica.
Matek123

Strony: [1]