Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kuracyja

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 16:26:00 »
Nikt nie każe vi usuwać filmów. Po prostu staraj się oceniać postępowanie na podstawie dowodów, a nie na zasadzie ,, Tata..a Marcin powiedział". Więcej spokoju. Mniej szpanu. Pomoc się znajdzie.

Wolę mówić prawdę, niż mówić kocopoły. I jest mi teraz po ludzku wstyd. Wybaczcie.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 16:00:57 »
Cały problem @Kuracyja że nie opierasz się tylko na źródłach. Dotrzyj do wyroku. Jest w prasie. Nie jeden z nas potrafi do takich źródeł dotrzeć. Podpowiem ci tylko że z@EU07-483 nie masz co dyskutować, bo jest całkiem realne że zna tego pomocnika. Swoja drogą myślałem, że później jeździł jako maszynista.
W każdym bądź razie. Chcesz, nagrywaj. Twoja sprawa.

Zależy co uważasz za źródła.
"Wyrok jest w prasie" - czy chodzi ci o artykuł zaczynający się od fragmentem "Przed Sądem Wojewódzkim w Częstochowie zakończył się proces przeciwko sprawcom katastrofy kolejowej..."? Bo jak o ten, to tam na ten temat nic nie ma.

Po tej dyskusji doszedłem do jednego wniosku: spróbuję skontaktować się z archiwami. IPN, Sosnowiec, nawet to Archiwum Państwowe, zrobię jak radzicie. Jeżeli nie otrzymam ani jednej odpowiedzi, to Julianka idzie do kasacji, a nie do poprawy. Wolę już nie wprowadzać ludzi w błąd w ogóle w tym przypadku. I będę się trzymał z daleka od tak lakonicznych zdarzeń. W miarę możliwości będę starał się informować o postępach.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:53:20 »
@Kuracyja: a nie prościej po prostu uśmiechnąć się do IPN czy spółki PKP S.A i napisać pismo wniosek z prośbą o dostęp do akt z obydwu katastrof?

19 lutego wysłałem maila do archiwum PKP w Sosnowcu o dostęp do akt dotyczących Miał, Świnnej i Nowogardu. Do dziś nie otrzymałem odpowiedzi. Jak sądzisz, czy gdybym wysłał wiadomość w sprawie Julianki to reakcja byłaby inna?

4
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:49:29 »
A źródła to jakie? Książka i Internet?

Masz podane w napisach końcowych.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:47:36 »
Napisałem ci. Źródło masz w upublicznionym wyroku. Pociąg pospieszny z Krakowa, przyjechał do Julianki po odjeździe pociągu osobowego, więc nikt rozjazdów nie przekładał.
Wchodzić w polemikę nie będę, bo odnoszę się do całości, abyś kto i jaki byl podpierał na dowodach.
Teraz bardzo proszę o odniesienie się do kart.

Napisałem ci, że nie twierdzę, że Sprowa i Starzyny są bez winy. Nie powiedziałem na filmach, ze nie zgadzam się z treścią wyroku sądu.
Bardzo ciekawe jak pośpiech z Krakowa mógł przyjechać do Julianki po przyjeździe osobowego, skoro godziny się w ogóle w takim wypadku nie zgadzają.

Karty: opisałem post wyżej. Dodam, że tezę ze względu na brak weryfikowalności odrzuciłem.
Cytuj
Teza gry w karty była u Adamczewskiego w książce, jako źródło podał "jednego z internautów, który tezę tę streścił w charakterystycznym dla tego medium stylu". Kto to był? Gdzie i kiedy to opublikował? Nie ma o tym nic w bibliografii książki, więc źródło nieweryfikowalne.

@Jaco: jeżeli trzeba i jeżeli są osoby gotowe naprawdę mi pomóc, to ja przyjmę każdą pomoc. Mogę nawet nagrać Juliankę jeszcze raz, tylko w takim wypadku potrzebuję jednej, pewnej i ostatecznej wersji wydarzeń, bo w tym momencie mam za duży rozdźwięk między Wami, a źródłami. Wy mówicie jedno, źródła twierdzą inaczej. Kogo mam się słuchać w końcu? A może najlepiej wyciąć tą katastrofę i się jej w ogóle nie dotykać?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:36:16 »
Krzyż stoi w miejscu, gdzie nastąpiło zderzenie.

Nadal nie widzę dowodu że nastąpiło to na torze nr 3. A jak już to ma być prawda, to mamy rozdźwięk, bo nadal nie widzę dowodu na to, że nie był to pociąg osobowy.

Są źródła. Wystarczy przeczytać Wyrok w sprawie winnych spowodowania katastrofy. Przeczytaj uważnie że odnosze sie do twoich interpretacji wypadków z pominięciem innych przyczyn.
Ciekawi mnie także skąd wysnułes kwestię gry w karty (Osieck)?

Domyślam się, ze chodzi ci o Szczekociny. Raczę więc przypomnieć jedną rzecz, która Tobie (i niektórym osobom mnie oskarżają) umyka: nie twierdzę i nie twierdziłem, że Sprowa i Starzyny są bez winy. W wersji Remastered (którą zalinkowano na górze) nie jest już podane, że nikt z PLK nie poniósł odpowiedzialności za braki w szkoleniach, bo 3 marca 2020 pojawiło się na ten temat źródło. Na Skyscrapercity też zostałem oskarżony w tym kontekście o nieprawdę "bo osoby z PLK [nie dyżurni] poniosły odpowiedzialność" przed 3 marca 2020 i tego nie mogłem użyć bo to jest, mimo wszystko, stwierdzenie losowej osoby z internetu, bez poparcia weryfikowalnymi źródłami.
Teza gry w karty była u Adamczewskiego w książce, jako źródło podał "jednego z internautów, który tezę tę streścił w charakterystycznym dla tego medium stylu". Kto to był? Gdzie i kiedy to opublikował? Nie ma o tym nic w bibliografii książki, więc źródło nieweryfikowalne.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:18:53 »
Ale co odbijasz? To że pociągi z planowym postojem przyjmuje się na tor bez peronu?

Nie. Proszę o podanie źródła, że przyjęto go na tor bez peronu. Reszka napisał o osobowym stojącym na torze dodatkowym, co się klei ze względu na egzystencję toru nr 4 i peronu 1. Ty z kolei mówisz, że pociąg został przyjęty na tor bez krawędzi (nr 3), na co źródeł nie ma.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:10:21 »
No to teraz wbije klina - jakim cudem mógł to być pociąg osobowy, który miał planowy postój w Juliance skoro został przyjęty na tor bez krawędzi peronowej?

Odbijam - proszę o podanie źródła. Nie będę brał tych słów na słowo honoru - chcę zobaczyć źródło tej informacji.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:07:40 »
Według numeracji z rozkładu jazdy 3503 nie był pociągiem osobowym.
A dlaczego miał być pociągiem osobowym?

Cytuj
zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:00:01 »
Proszę o podanie źródła, ponieważ zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.
To tak na logikę - sprawdź skąd była EU07-168.
A po drugie znam pomocnika, który jechał tym pociągiem. Podpowiem, że zatrudniony był w miejscu w którym stacjonowała EU07-168.

Według numeracji z rozkładu jazdy 3503 nie był pociągiem osobowym.
"Znam pomocnika" - a ja znam babcię psa mojego yorka. A na poważnie: źródło nieosiągalne dla mnie i tym samym nieweryfikowalne. Proszę o podanie publicznie dostępnego źródła potwierdzającego, że na boku stał pociąg z Krakowa, bo jak na razie wszystko wskazuje na pociąg osobowy, a 3503 nim nie był. Jak dostanę źródło, to poprawię ten błąd.

Piechowice i Strzelce są zakwalifikowane do poprawy od kilku miesięcy, błąd będzie poprawiony do końca roku. Poproszę inny przykład.
Ale co mnie obchodzi co i do czego kwalifikujesz. Nawet tu pisząc: "rozdzielanie czasu pracy na co najmniej dwie karty było stosowane 30 lat po Otłoczynie" świadczy, że nie do końca rozumiesz o czym mówisz. Niczym dziwnym jest pisanie 5 kart pracy z jednej służby.

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że przekroczony czas pracy dzielono na dwie karty pracy (tak stoi w raporcie).
"Ale co mnie obchodzi" - a to, że jestem świadomy swoich błędów i chcę je poprawić. Ale skoro jestem czarnym charakterem w całej sprawie to chyba moje tłumaczenie na nic się tutaj zda.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 14:41:01 »
wspomniane dwa źródła podają sprzeczne pociągi.
Pociąg który stał na boku jechał z Krakowa.

Proszę o podanie źródła, ponieważ zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.

Zadaj sobie więc pytanie: czy CDK jest po to, żeby coś nowego wnosić do sprawy, czy po to, żeby ludzi uświadamiać o katastrofach, o ich przyczynach i skutkach?
Wnosisz dziwne wnioski w których na przykład zestawiasz dwie niepodobne katastrofy (Piechowice i Strzelce Krajeńskie Wschód) i wspominasz, że to złe PKP nie uczy się na błędach i ma wszystko w dupie.

Piechowice i Strzelce są zakwalifikowane do poprawy od kilku miesięcy, błąd będzie poprawiony do końca roku. Poproszę inny przykład "dziwnych wniosków".

12
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 13:49:08 »
Cytat: Kuracyja
dopiero w Węźle przesiadkowym z 3 marca br. ujawniono informację, że stołki straciły 3 osoby.
Tak z ciekawości - czy mogę prosić o link do tego artykułu/informacji? Z góry Dziękuję.

Proszę bardzo: https://youtu.be/gCj2RmBF_4M?t=1516

Jeżeli się nie odpali od wskazanego momentu - w 25:16 jest to ujawnione.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 13:32:06 »
gdyż sa swobodną interpretacja autora nie koniecznie podparta na faktach. Najbardziej uwidoczniło to się w filmie o katastrofie pod Julianką.

Słucham uważnie: który film o której katastrofie (poza Julianką, bo tu przyznam że nie miałem za bardzo możliwości) był moją swobodną interpretacją? Każdy film z tej serii, od jej początku, w napisach końcowych ma listę źródeł z których korzystałem, i tekst "niekoniecznie podparta na faktach" jest dowodem na zwyczajne olanie tej części (co zresztą robi większość widzów).

A co do Julianki: proszę wskazać mi rzetelne opracowanie tej katastrofy niebędące książkami Reszki czy Adamczewskiego, które potwierdzi mi, chociażby, który pociąg był który. Bo ja nie znalazłem nic takiego, jedynie Jonasz Przybyszewski z którym konsultowałem Juliankę zapowiedział mi że w przyszłości weźmie się za tą katastrofę; wspomniane dwa źródła podają sprzeczne pociągi.

Cytuj
nie wiem jaki jest sens oglądać programy bądź filmy mikoli nie wnoszace kompletnie nic do sprawy

Przez 8 lat panowała opinia że nikt z PLK nie poniósł odpowiedzialności za Szczekociny, dopiero w Węźle przesiadkowym z 3 marca br. ujawniono informację, że stołki straciły 3 osoby. Informacja ta znalazła się w remasterze odcinka o Szczekocinach.
Sporo osób w komentarzach przyznaje się, że o dużej części z tych katastrof w ogóle nie wiedziało, w poczet tej grupy wliczając Otłoczyn.
Roschek przez 40 lat był uważany za chciwego człowieka.
Białystok 2010 ujawnił, że rozdzielanie czasu pracy na co najmniej dwie karty było stosowane 30 lat po Otłoczynie.

Zadaj sobie więc pytanie: czy CDK jest po to, żeby coś nowego wnosić do sprawy, czy po to, żeby ludzi uświadamiać o katastrofach, o ich przyczynach i skutkach?

Strony: [1]