1
Bieżące kolejowe / Odp: Gdzie zniknęła EP05-01?
« dnia: 15 Listopada 2015, 16:58:33 »
Pocięta zaś staraniem Muzeum Komunikacji, z którym JŁ współpracuje...
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Wygaszony, nie znaczy to samo co niesprawny, przecież rozpalano ogień pod kotłem raz na tydzień. Inna sprawa, to bez względu na fakt podmycia nasypu, nie ma informacji w jakim stanie są tamtejsze parowozy.
Sochaczew posiada dwa parowozy: Px29 i Px48. Jest to muzeum - skansen, gdzie pociągi kursują tylko w sezonie letnim. Mieszkałem tam kilka miesięcy jakieś 100m od stacji Sochaczew Wąsk. Niezły był czad, jak rozpalali ogień pod kotłem. Nie znalazłem informacji aby któryś z parowozów był nieczynny.
A tak sobie przeszedłem do działu wąskotorówek i mam pytanko: Które wąskotorówki mają jeszcze czynny parowóz do obsługi ruchu turystycznego? W 2007 roku było tego sporo.
Idąc tym tropem można stwierdzić, iż te http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=3 wszystkie pociągi są planowe, ponieważ są to 3) rozkładowe pociągi z parowozem 2) z Wolsztyna 1) prowadzące składy w normalnym ruchu planowym (ponieważ ich rozkłady zostały poddane do publicznej informacji z wyprzedzeniem)
Zdjęcia ładne, ale treść powala. Szczególnie to na stronie 391. :P
Dzięki za informacje. :) Przestaje wierzyć takim książką.
To nie było nagłe. To wszystko powoli się wykańczało. I znowu poprawka: PKP Cargo wykończało. Wszystko zaczęło się od przejęcia Parowozowni przez Cargo.
Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, lszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.
Nie pisz takich rzeczy, a cegiełki na utrzymanie taboru to co? Sam płace co roku. Nie do końca sami "mikole" kolej im życia nie utrudnia i mają swoich sponsorów którzy pokładają pieniądze na historię nie tylko kolei, znajdź takiego w Polsce (nie pisze tylko o osobach prywatnych).
No, jeżeli Urząd Marszałkowski nie chce płacić na uruchamianie pociągów pod trakcją parową, to jedno rozsądne wyjście jest przenieść je do Chabówki. Tam chociaż będą utrzymywane i będą zdatne do jazdy.
Pisałem dokładnie to samo stronę wcześniej, tylko problemem nie jest węgiel, a stan techniczny parowozów i dostęp do części zamiennych (w szczególności zbyt wysokie koszty produkcji obręczy). Niemiec potrafi jak Polak przed II WŚ i mają, a u nas nie widzą sensu, bo nie ma zarządzcy z pomysłem i tu jest pies pogrzebany.
U nas koniec trakcji parowej a w USA Big Boy idzie do naprawy:) http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/locomotives/4014.shtml
Ze znalezieniem sponsora nie jest problemem, ale pytanie czy było by to opłacalne na dłuższą metę.
W skierniewickiej parowozowni.Mamy kolejne dobre informacje dla wszystkich zainteresowanych tegorocznym Świętem Kolejarza w Parowozowni Skierniewice. Nasze zaproszenie do udziału w obchodach przyjęły także Przewozy Regionalne. Każdy, kto tego dnia (tj. 23.11.2013 r.) przyjedzie do Skierniewic pociągiem Przewozów Regionalnych, będzie mógł, na podstawie biletu TAM z pieczęcią nagłówkową PSMK, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży korzystając z pociągów Regio, InterRegio i RegioExpress. Pieczątkę nagłówkową Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei, która uprawni do bezpłatnego przejazdu pociągiem PR na określonych wyżej zasadach, będzie można uzyskać WYŁĄCZNIE na portierni Parowozowni Skierniewice (w trakcie wejścia na teren lub opuszczania parowozowni). Tym samym znamy już cały program imprezy i jej uczestników.
Dla wszystkich z niecierpliwością oczekujących informacji o dorocznej imprezie z okazji Święta Kolejarza mamy pierwsze dobre wiadomości. Tradycyjnie w sobotę najbliższą temu dniu (w tym roku 23 listopada) zapraszamy w godz. 11.00-14.00 na wystawę współczesnego taboru kolejowego oraz wystawy PSMK (stałe i czasowe). Nasze zaproszenie do uczestnictwa w imprezie przyjęły już spółki PKP IC (lokomotywa SM42 z dwoma nowoczesnymi wagonami), PKP Cargo (lokomotywa SM31), PKP PLK (pojazd Unimog) oraz Lotos Kolej (lokomotywa TRAXX BR285) . Z kilkoma partnerami trwają nadal rozmowy, o których wyniku niezwłocznie będziemy Was informować!
Będzie tak jak z polskimi cukrowniami-gdy Polacy byli w posiadaniu cukrowni, produkcja cukru była nieopłacalna (cukrownie były nierentowne). Niemiec przedsiębiorca wykupił cukrownie-okazało się, że produkcja cukru jest opłacalna. To samo zapewne będzie w Żninie-sprzedadzą za psie grosze cudzoziemcowi, a cudzoziemiec będzie zbijał kabzę na przejazdach żnińską atrakcją.
[Znasz może aktualny stan, co tam się teraz dzieje?
Ale gdzie w tym muzeum, które jest jeszcze niegotowe. Możliwe że zaczynali się dobierać do niej miłośnicy złomu, to ją gdzieś przestawili/schowali.
Bo tam jak wszędzie liczą się tylko parowozy. A historia kolei to nie tylko one i przede wszystkim nie tylko tabor... Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....
Pieniądze, chęci i dobra wola.
Ja tradycyjnie jak co roku spytam, czy ktoś się orientuje czy na 2013rok są zaplanowane jakieś imprezy/przejazdy specjalne w województwie łódzkim. Bo jakoś cicho na ten temat. Może znów jakiś zakup nowego EZT-a?;) Chodzi mi o wszystko oprócz imprezki, która była 4 maja w Skierniewicach.
Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...
Pamiętasz może, o którą to dokładnie halę na terenie Huty chodziło?
Przyznam, nie wyobrażam sobie pocięcia resztek taboru z MK w Warszawie czy innej lokalizacji. To że ekonomia bierze górę, jestem w stanie zrozumieć. Żal jest taki że wiele podmiotów nie potrafi się dogadać bez zamieszania i wzbudzania sensacji. Dzięki za rozszerzenie wskazanych cytatów.