Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ariel Ciechański

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / Odp: Gdzie zniknęła EP05-01?
« dnia: 15 Listopada 2015, 16:58:33 »
Pocięta zaś staraniem Muzeum Komunikacji, z którym JŁ współpracuje...

2
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 20 Listopada 2014, 11:05:46 »
25 listopada 2014 r. przypada święto patronki kolejarzy – św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Z tej okazji zapraszamy do Parowozowni Skierniewice (ul. Łowicka 1) na obchody Święta Kolejarza. Zgodnie z coroczną  już tradycją, odbędą się one w sobotę najbliższą temu dniu. W tym roku zapraszamy 22 listopada 2014 r. w godz. 11.00-14.00 na zwiedzanie indywidualne.

W programie:


11.00-14.00 – wystawa współczesnego taboru kolejowego wykorzystywanego do  remontu/modernizacji linii kolejowych
–     wystawa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wystawy stałe i okolicznościowe
12.00-12.45 –     uroczysta prezentacja dwóch najnowszych eksponatów z kolekcji PSMK
ok. 13.30      –    spotkanie dla emerytowanych kolejarzy (impreza zamknięta).

Przypominamy, że w trakcie Święta Kolejarza nie udostępniamy do zwiedzania wnętrza hali wachlarzowej!

Zmęczeni turyści będą mogli posilić się na terenie Parowozowni potrawami z grilla serwowanymi przez pizzerię Atmosfera.

Dojazd zapewnią rozkładowe pociągi Przewozów Regionalnych, które przygotowały specjalną ofertę promocyjną (tzw. powrót gratis pociągiem Przewozów Regionalnych na podstawie biletu TAM tego samego przewoźnika). Każdy, kto tego dnia przyjedzie do Skierniewic pociągiem Przewozów Regionalnych, będzie mógł, na podstawie biletu TAM opatrzonego pieczęcią PSMK, którą można uzyskać w portierni w Parowozowni Skierniewice, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży pociągiem Przewozów Regionalnych.

Na wszystkie imprezy wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy.

W niedzielę 23 listopada w skierniewickim kościele p/w św. Jakuba odbędzie się o godz. 12.30 nabożeństwo w intencji kolejarzy.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 12 Maja 2014, 14:56:33 »
Cześć,
w zeszłym roku na św. Kolejarza w tym celu mieliśmy wydruki. Trzeba będzie o tym pomyśleć i tym razem ;-). Prawdopodobni podobna ofertę przygotują KM-y.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek

4
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 12 Maja 2014, 12:19:22 »
Informacyjnie za www.psmk.org.pl

17 maja 2014 r. Kolejowa Noc Muzeów już po raz piąty zawita do Rogowa i Skierniewic! Podczas jedynej takiej nocy w roku, swoje podwoje otworzy Parowozownia Skierniewice (Skierniewice, ul. Łowicka 1) oraz muzeum zabytkowej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała (Rogów, ul. Dworcowa 37). W nocnej scenerii będzie można poznawać historię kolei oraz zrobić niepowtarzalne zdjęcia.

Tegoroczna, jubileuszowa Kolejowa Noc Muzeów odbywa się pod honorowym patronatem  Zbigniewa Klepackiego - Podsekretarza w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju oraz Witolda Stępnia – Marszałka Województwa Łódzkiego.

Duże atrakcje czekają na zwiedzających w Skierniewicach (godz. 20.00-0.00). Historyczne zabudowania zabytkowej parowozowni kryją w sobie zabytkowe lokomotywy i wagony pochodzące z XIX i XX w. Specjalnie z tej okazji przygotowaliśmy iluminowaną wystawę taboru kolejowego (jedyny raz w roku!), a także istnieje możliwość zwiedzania wystawy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, hali maszyn, kuźni i wystaw czasowych. Zmęczeni turyści będą mogli posilić się na terenie parowozowni potrawami z grilla serwowanymi przez pizzerię Atmosfera. Dodatkowo uczestnicy będą mogli zaliczyć nocny spacer po mieście lub skorzystać z bezpłatnych miejskich autobusów, które dowiozą do innych atrakcji (m.in.  Pałac Prymasowski, Brama Parkowa, Biuro Wystaw Artystycznych, Miejski Ośrodek Kultury, Regionalna Akademia Twórczej Przedsiębiorczości, Izba Historii Skierniewic, Miejska Biblioteka Publiczna).

W Rogowie (godz. 18.30-22.30) na uczestników Nocy czeka możliwość zwiedzania stacji, izby muzealnej oraz kuźni zabytkowej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała. Wizyta w Rogowie zakończy się przejazdem wąskotorowym pociągiem. Informacje o rozkładzie jazdy nocnego wąskotorowego pociągu Rogów – Jeżów – Rogów, system rezerwacji miejsc na ten przejazd oraz inne informacje dostępne są na www.kolejrogowska.pl.

Uwaga: w tym roku ze względu na coraz większe zainteresowanie uczestników nie ma bezpłatnych pociągów specjalnych i nie obowiązuje system rezerwacji. Dojazd zapewnią rozkładowe pociągi PKP Intercity i Przewozów Regionalnych, które przygotowały specjalną ofertę promocyjną (tzw. powrót gratis pociągiem danego przewoźnika na podstawie biletu TAM tego samego przewoźnika). Każdy, kto tego dnia przyjedzie do Skierniewic i Rogowa pociągiem danego przewoźnika, będzie mógł, na podstawie biletu TAM z pieczęcią „Kolejowa Noc Muzeów Rogów-Skierniewice”, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży pociągiem tego samego przewoźnika).

Prosimy o zapoznanie się z warunkami poszczególnych ofert promocyjnych.
Szczegóły oferty promocyjnej PKP Intercity

Każdy, kto tego dnia przyjedzie do Skierniewic i Rogowa pociągiem PKP Intercity, będzie mógł, na podstawie biletu TAM z pieczęcią „Kolejowa Noc Muzeów Rogów-Skierniewice”, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży, w obrębie całego kraju, korzystając z pociągów przewoźnika spółki PKP IC. Pieczątkę „Kolejowa Noc Muzeów Rogów-Skierniewice” będzie można uzyskać w Skierniewicach (Parowozownia, ul. Łowicka 1) oraz w Rogowie (stacja Rogów Towarowy Wąsk., ul. Dworcowa 37). Specjalnie tego dnia w Rogowie zatrzymają się wybrane pociągi TLK.
Szczegóły oferty promocyjnej Przewozów Regionalnych

Każdy, kto tego dnia przyjedzie do Skierniewic i Rogowa pociągiem Przewozów Regionalnych, będzie mógł, na podstawie biletu TAM z pieczęcią „Kolejowa Noc Muzeów Rogów-Skierniewice”, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży, w obrębie województwa łódzkiego i śląskiego z kierunku Częstochowy, korzystając z pociągów przewoźnika spółki Przewozy Regionalne. Pieczątkę „Kolejowa Noc Muzeów Rogów-Skierniewice” będzie można uzyskać w Skierniewicach (Parowozownia, ul. Łowicka 1) oraz w Rogowie (stacja Rogów Towarowy Wąsk., ul. Dworcowa 37).

Takie rozwiązanie zapewni Państwu większą swobodę, indywidualny wybór atrakcji w zależności od czasu i zainteresowań oraz podjęcie decyzji w ostatniej chwili bez konieczności wcześniejszej rezerwacji miejsca w pociągach normalnotorowych do Rogowa i Skierniewic (uwaga: rezerwacja dotyczy wyłącznie pociągu wąskotorowego w Rogowie).

Ze względu na powrót w późnych godzinach nocnych prosimy o zabranie ciepłego ubrania oraz posiłków regeneracyjnych.

 Serdecznie zapraszamy!

5
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 01 Kwietnia 2014, 11:02:18 »
Jakie DTK... Jedyne na co można JESZCZE liczyć obecnie to wystawy organizowane przez PSMK w Skierniewicach, SMK Kraków w Krakowie i KSK we Wrocławiu. Biorąc pod uwagę, że coraz trudniej wyrwać tabor od spółek to dopowiedzcie sobie sami...


6
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 27 Marca 2014, 13:28:54 »
...
Jedynie Px29-1704 oczekuje naprawy...

Nie ma sensu cytować poprzednika.
Benek


7
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 26 Marca 2014, 18:35:00 »
Wygaszony, nie znaczy to samo co niesprawny, przecież rozpalano ogień pod kotłem raz na tydzień. Inna sprawa, to bez względu na fakt podmycia nasypu, nie ma informacji w jakim stanie są tamtejsze parowozy.

Wygaszony = bez ważnej rewizji kotła. Zresztą strona Tomiego prawdę powie - http://tomi.holdys.pl/index2.php?wykaz=wask&sort=g&sort2=h

8
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 26 Marca 2014, 13:35:59 »
Sochaczew posiada dwa parowozy: Px29 i Px48. Jest to muzeum - skansen, gdzie pociągi kursują tylko  w sezonie letnim. Mieszkałem tam kilka miesięcy jakieś 100m od stacji Sochaczew Wąsk. Niezły był czad, jak rozpalali ogień pod kotłem. Nie znalazłem informacji aby któryś z parowozów był nieczynny.

Biorąc pod uwagę, że wszystkie pociągi z powodu podmycia nasypu w Sochaczewie obsługuje wahadło z dwoma MBd1 na końcach, to faktycznie czynne parowozy są niezbędne... Oidp to ostatnią maszynę wygaszono 2 czy 3 lata temu i stosowano lokomotywy Lxd2...

9
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 17:33:45 »
A tak sobie przeszedłem do działu wąskotorówek i mam pytanko: Które wąskotorówki mają jeszcze czynny parowóz do obsługi ruchu turystycznego? W 2007 roku było tego sporo.

Jak tak dalej pójdzie to na koniec roku będą to Bieszczady, Maltanka, Rudy i może Ełk... Nie wiem jak z Gryficami. Środa i Gniezno właśnie się kończą.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 12:45:42 »

Idąc tym tropem można stwierdzić, iż te http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=3 wszystkie pociągi są planowe, ponieważ są to 3) rozkładowe pociągi z parowozem 2) z Wolsztyna 1) prowadzące składy w normalnym ruchu planowym (ponieważ ich rozkłady zostały poddane do publicznej informacji z wyprzedzeniem)

Zdjęcia ładne, ale treść powala. Szczególnie to na stronie 391. :P

Zbitka słowna jest faktycznie niefortunna - po 7 latach od napisania książki jednak trudno stwierdzić, czy jest to nasz lapsus czy skutek pracy redaktora tekstu. Kolega zaś zawsze może spróbować napisać podobne dzieło dla masowego odbiorcy, którego nie będzie się oceniać po kilku wybranych stronach... Potknięć zresztą można znaleźć więcej - część jak napisałem, jest naszym przeoczeniem, część zaś pospiechu w przygotowywaniu do druku i np. nie uwzględnienia przez wydawcę zgłaszanych poprawek...

11
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 25 Marca 2014, 11:15:00 »
Dzięki za informacje. :) Przestaje wierzyć takim książką.

Jeśli już to książkom... A po drugie ruch rozkładowy oznacza kursowanie pociągów według podanego z wyprzedzeniem do publicznej informacji z wyprzedzeniem rozkładu jazdy - w tym wypadku pociągów turystycznych. Ruch planowy natomiast oznacza obsługę w tym wypadku trakcją parową regularnego ruchu pasażerskiego. Nie ma więc żadnej sprzeczności...

12
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 21 Marca 2014, 15:09:16 »

To nie było nagłe. To wszystko powoli się wykańczało. I znowu poprawka: PKP Cargo wykończało. Wszystko zaczęło się od przejęcia Parowozowni przez Cargo. 

Mogło nie przejąć... Mam poszukać fot aktualnie prezentujących teren po Skansenie Choszczno ;-)??

13
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 19 Marca 2014, 14:05:14 »

Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, lszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.

Zapomniałeś dodać tylko, że te perełki w małowprawnych rękach "maszynistów" zza Kanału La Manche zamieniłyby się rychło w takie same wraki, jak te gnijące w Powodowie. Polska to zaiste bogaty kraj, skoro stać do dopłacania do brytyjskiego biznesu...

14
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 19 Marca 2014, 11:24:31 »

Nie pisz takich rzeczy, a cegiełki na utrzymanie taboru to co? Sam płace co roku. Nie do końca sami "mikole" kolej im życia nie utrudnia i mają swoich sponsorów którzy pokładają pieniądze na historię nie tylko kolei, znajdź takiego w Polsce (nie pisze tylko o osobach prywatnych).

Niemcom - utrudnia, z wieczornych pogaduch przy kolacji w Gerze wynieśliśmy obraz, że w sumie problemy mają chłopaki podobne - za mało kasy, za mało ludzi, duża kolej rzucająca kłody pod nogi. Skala - fakt zapewna inna, aczkolwiek i tam są ponoć malkontenci ;-).

15
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 18 Marca 2014, 19:47:26 »
No, jeżeli Urząd Marszałkowski nie chce płacić na uruchamianie pociągów pod trakcją parową, to jedno rozsądne wyjście jest przenieść je do Chabówki. Tam chociaż będą utrzymywane i będą zdatne do jazdy.

I składować w pryzmach :-P??

16
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 18 Marca 2014, 18:48:09 »
Pisałem dokładnie to samo stronę wcześniej, tylko problemem nie jest węgiel, a stan techniczny parowozów i dostęp do części zamiennych (w szczególności zbyt wysokie koszty produkcji obręczy). Niemiec potrafi jak Polak przed II WŚ i mają, a u nas nie widzą sensu, bo nie ma zarządzcy z pomysłem i tu jest pies pogrzebany.

Bo u Niemca Panie to zabytkowy tabor głównie utrzymują mikole, a w Polsce to mikole głównie jęczą jak to dobrze jest w Reichu i beznadziejnie w Polsce. A z samego jęczenia to jeszcze żadno dziecko nie przyszło na świat...

17
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 17 Marca 2014, 16:36:14 »
U nas koniec trakcji parowej a w USA Big Boy idzie do naprawy:) http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/locomotives/4014.shtml

Rozumiem, że do ruchu planowego :-P??

18
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 23 Stycznia 2014, 12:21:12 »
Ze znalezieniem sponsora nie jest problemem, ale pytanie czy było by to opłacalne na dłuższą metę.

Gdzie są Ci sponsorzy od ręki, bo kilku przyjmiemy w Skierkach od zaraz ;-).

19
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 18 Listopada 2013, 13:44:35 »
W skierniewickiej parowozowni.
Mamy kolejne dobre informacje dla wszystkich zainteresowanych tegorocznym Świętem Kolejarza w Parowozowni Skierniewice. Nasze zaproszenie do udziału w obchodach przyjęły także Przewozy Regionalne. Każdy, kto tego dnia (tj. 23.11.2013 r.) przyjedzie do Skierniewic pociągiem Przewozów Regionalnych, będzie mógł, na podstawie biletu TAM z pieczęcią nagłówkową PSMK, nieodpłatnie powrócić do miejsca rozpoczęcia podróży korzystając z pociągów Regio, InterRegio i RegioExpress. Pieczątkę nagłówkową Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei, która uprawni do bezpłatnego przejazdu pociągiem PR na określonych wyżej zasadach, będzie można uzyskać WYŁĄCZNIE na portierni Parowozowni Skierniewice (w trakcie wejścia na teren lub opuszczania parowozowni). Tym samym znamy już cały program imprezy i jej uczestników.

A więc do zobaczenia w Skierniewicach!

Usunąłem zbędne spacje.
Benek

20
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 14 Listopada 2013, 12:56:56 »
Za fb PSMK-  https://www.facebook.com/pages/Polskie-Stowarzyszenie-Mi%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-Kolei-PSMK/123632644374652:

Cytuj
Dla wszystkich z niecierpliwością oczekujących informacji o dorocznej imprezie z okazji Święta Kolejarza mamy pierwsze dobre wiadomości. Tradycyjnie w sobotę najbliższą temu dniu (w tym roku 23 listopada) zapraszamy w godz. 11.00-14.00 na wystawę współczesnego taboru kolejowego oraz wystawy PSMK (stałe i czasowe). Nasze zaproszenie do uczestnictwa w imprezie przyjęły już spółki PKP IC (lokomotywa SM42 z dwoma nowoczesnymi wagonami), PKP Cargo (lokomotywa SM31), PKP PLK (pojazd Unimog) oraz Lotos Kolej (lokomotywa TRAXX BR285) . Z kilkoma partnerami trwają nadal rozmowy, o których wyniku niezwłocznie będziemy Was informować!

21
Bieżące kolejowe / Odp: Źle się dzieje na Żnińskiej Wąskotorówce...
« dnia: 23 Października 2013, 12:24:16 »
Będzie tak jak z polskimi cukrowniami-gdy Polacy byli w posiadaniu cukrowni, produkcja cukru była nieopłacalna (cukrownie były nierentowne). Niemiec przedsiębiorca wykupił cukrownie-okazało się, że produkcja cukru jest opłacalna. To samo zapewne będzie w Żninie-sprzedadzą za psie grosze cudzoziemcowi, a cudzoziemiec będzie zbijał kabzę na przejazdach żnińską atrakcją.

Ja na razie w tym kraju nikt sobie kabzy na starej kolei nie nabił... No może poza menelią rozkradająca kolejne porzucone wąskotorowe odcinki i patologicznym układem  Wolsztynie...

22
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 03 Lipca 2013, 16:00:51 »
[Znasz może aktualny stan, co tam się teraz dzieje?


Tyle co piszą na swoim profil na fb. A tu zwykle nie są wylewni vide zaginiona Ok1-258 ;-).

23
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 03 Lipca 2013, 12:43:49 »
Ale gdzie w tym muzeum, które jest jeszcze niegotowe. Możliwe że zaczynali się dobierać do niej miłośnicy złomu, to ją gdzieś przestawili/schowali.

Muzeum mieści się na ul. Pożarowej - manewry miały miejsce 2 czy 3 dni temu...

24
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 24 Czerwca 2013, 12:14:59 »
Bo tam jak wszędzie liczą się tylko parowozy. A historia kolei to nie tylko one i przede wszystkim nie tylko tabor... Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....

Uogólnienia na podstawie jednego przypadku nie są metodycznie uprawnione...

25
Bieżące kolejowe / Odp: EP07 z żółtym czołem!
« dnia: 16 Czerwca 2013, 15:58:28 »
Pieniądze, chęci i dobra wola.

 I to jest najlepsze podsumowanie kwestii ubogości polskie parku sprawnego taboru historycznego...

26
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 08 Maja 2013, 14:15:00 »
Ja tradycyjnie jak co roku spytam, czy ktoś się orientuje czy na 2013rok są zaplanowane jakieś imprezy/przejazdy specjalne w województwie łódzkim. Bo jakoś cicho na ten temat. Może znów jakiś zakup nowego EZT-a?;) Chodzi mi o wszystko oprócz imprezki, która była 4 maja w Skierniewicach.

18.05.2013 - Kolejowa Noc Muzeów z darmowymi pociągami z Łodzi i Warszawy do Skierniewic i Rogowa
lato - przejazd promocyjny EN57 UMWŁ z Łodzi do Skierniewic...
No i co tydzień u sąsiadów www.kolejrogowska.pl ;-)

27
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 22 Kwietnia 2013, 15:31:59 »
Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...

Paweł, a nie "Książa elektrycznego pojazdu trakcyjnego" ;-)??

28
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 22 Kwietnia 2013, 14:03:06 »
Nasze stowarzyszenie od kilku lat zajmuje się przede wszystkim organizacją żywego muzeum starej kolei, które tworzymy w ponad 165-letniej zabytkowej skierniewickiej parowozowni, będącej własnością stowarzyszenia.  W 2012 r. obiekt zwiedziło blisko 4400 osób.

W sobotę 4 maja o godz. 11.00 Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei (PSMK) rozpoczyna już IX sezon turystyczny w Parowozowni Skierniewice, znajdującej się przy ul. Łowickiej 1.

Z tej okazji przygotowaliśmy aż trzy atrakcje: Dzień Otwarty (godz. 11.00-14.00), plener fotograficzny (godz. 14.0-17.00), „Wieczór w Parowozowni” (godz. 19.00).

W godz. 11.00-14.00 zapraszamy na „Dni Otwarte w Parowozowni”, w ramach których można poznać dzieje skierniewickiej parowozowni oraz zgromadzonych eksponatów. Zwiedzanie odbywa się pod opieką przewodnika ubranego w historyczny kolejowy mundur. W tym roku na zwiedzających czeka niespodzianka – nowa trasa turystyczna. Po kilkuletniej przerwie będzie można zobaczyć wnętrze największego obiektu – wachlarzową halę parowozową z lat 1862-1942, w której znajduje się kolekcja zabytkowego taboru kolejowego. Udostępnienie hali jest możliwe dzięki przeprowadzonym pracom remontowym dachu współfinasowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego oraz 1% podatku dochodowego.
Oprócz hali wachlarzowej i kolekcji taboru kolejowego zwiedzający będą mogli zobaczyć:
•   urządzenia do obsługi parowozów;
•   dawną halę maszyn z bardzo starymi, ale nadal sprawnymi urządzeniami;
•   kuźnię z interesującym wyposażeniem;
•   wystawę ”Urządzenia sterowania ruchem kolejowym”.
Na gości oczekujemy zawsze o pełnej godzinie (11.00, 12.00, 13.00).

W godz. 14.00-17.00 odbędzie się plener fotograficzny „Historia w żelazie zaklęta” współfinasowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Na uczestników pleneru czekają industrialne wnętrza Parowozowni i zgromadzone w niej zabytkowe lokomotywy i wagony – świadkowie minionej epoki. Uczestnicy pleneru wykonując zdjęcia będą mieli możliwość pod opieką członków i wolontariuszy Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei poznać tajniki Parowozowni Skierniewice oraz jej historię. Impreza jest dostępna dla wszystkich fotografujących niezależnie od wieku oraz doświadczenia w sztuce fotograficznej. Po zakończeniu imprezy zachęcamy wszystkich uczestników do udziału w konkursie na najlepsze fotografie pleneru – jury złożone z przedstawicieli organizatora dokona wyboru najciekawszych prac. Wybrane prace zostaną zaprezentowane miesiąc później na wystawie poplenerowej. Więcej http://www.psmk.org.pl/2013/plener-historia-w-zelazie-zakleta/

Tego samego dnia, wieczorem o godz. 19.00 zapraszamy na pierwszy w 2013 r. „Wieczór w Parowozowni”. W programie pokaz filmu dokumentalnego w reżyserii Jacka Kubiaka „Poezja i maszyny. Hipolit Cegielski 1813-1868”. Film powstał z okazji obchodów 200. rocznicy  urodzin Hipolita Cegielskiego – twórcy nowoczesnego polskiego przemysłu, intelektualisty, nauczyciela, dra filozofii, kupca, przedsiębiorcy, wydawcy i działacza społecznego. Jego fabryka stała się najważniejszym polskim zakładem przemysłowym w Poznaniu, produkując m.in. od 1921 r. tabor kolejowy, w tym parowozy.
 

Na wszystkie imprezy wstęp jest wolny.

Więcej na http://www.psmk.org.pl/index.php?id=imprezy

Serdecznie zapraszamy.

29
Pamiętasz może, o którą to dokładnie halę na terenie Huty chodziło?

Ja opieram się na informacjach z forum modelarskiego - żeby czegoś nie pokręcić odsyła do źródła: http://forum.modelarstwo.info/threads/koniec-muzeum-kolejnictwa.16450/page-2 Dokładnie chodzi o post Corwina.

30
Przyznam, nie wyobrażam sobie pocięcia resztek taboru z MK w Warszawie czy innej lokalizacji. To że ekonomia bierze górę, jestem w stanie zrozumieć. Żal jest taki że wiele podmiotów nie potrafi się dogadać bez zamieszania i wzbudzania sensacji. Dzięki za rozszerzenie wskazanych cytatów.

Formalnie nie ma takiej możliwości. Praktycznie jest - kilka tygodni temu zaginął słuch o Ok1-258 skreślonej z inwentarza MuzKolu i podarowanej warszawskiemu Muzeum Komunikacji. Parowóz rzekomo uległ uszkodzeniu w czasie rozładunku - problem w tym, że założyciel Muzeum Komunikacji, pan J. Wieczorek pomimo zapytań kilku osób nie udokumentował tego fotograficznie i nabrał wody w usta. Istnieje w zwiazku z tym uzasadnione podejrzenie, że parowóz albo został pocięty na złom, albo wywieziony na części do Niemiec. Zresztą ponieważ w zbiorach MuzKolu jest kilka unikatów na skalę europejską bardziej prawdopodobnym scenariuszem wydaje się mi zbycie ich, być może za duże pieniadze, do zwłaszcza niemieckich kolekcji. Tak czy siak, ruch leży po stronie dyrekcji MK. Problem w tym, że proponowana lokalizacja w Hucie Warszawa podobno właśnie bierze w łeb :-(

Strony: [1] 2