Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Woropek

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Kłopot z opcją wyszukaj
« dnia: 12 Grudnia 2007, 13:33:17 »
Bardzo proszę o przesunięcie do właściwego działu, odpowiadał będę w tym wątku

Ten wątek zacząłem, gdyż całe wieki nie bylem na tym forum i nie chciałem nikomu głowy zawracać postami tylko grzecznie z wyszukiwarki skorzystać. Twoje wyniki świadczą dobitnie, że wyszukiwarka działa jak chce i nie można na niej polegać, a przy tym tyrać nowych użytkowników za głupie pytania. W sumie jestem prawie zielony po 2 latach nieobecności.

A teraz szczegółowo

zapytanie "CVS" zwraca mi 1 post
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1560.0.html zaczęty przez tnleeuw 09, Czerwiec, 2004, 16:07:07 dział EU07 Simulator English forum

w treści posta występuje 2 razy fraza CVS

zapytanie "repozytorium" zwraca wątek w którym właśnie piszę oraz 1 post

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1870.0.html zaczęty przez scoobie 13, Sierpień, 2004, 18:03:40 dział Na warsztacie

Ale w treści znalezionego posta pojawia się słowo CVS, czemu poprzednia kwerenda nie dała tego rezultatu?


Zapytanie repo zwraca 2 posty (oprócz tego tu) w których są słowa "Reporters" i "report" czyli znalazł "repo" w podciągach. Czemu nie ma "repozytorium"??

W sumie szukałem linków do serwera svn na berliozie z projektem zaczętym na Open Scene Graph, ale inne dostępne repozytoria też bym obejrzał.

Dzięki za wszelką pomoc
Paweł

PS. Ten wątek kontynuuję nie dla draki, chciałem aby admini byli świadomi.

2
Forum / Kłopot z opcją wyszukaj
« dnia: 12 Grudnia 2007, 10:10:36 »
Witam,
Mam następujący problem?
W wyszukiwarce wpisuje: "CVS", "repozytorium" i "repo".

Proszę to zreplikować i obejrzeć wyniki.

Za każdym razem mamy rozłączne (i małe) zbiory wyników, a wyniki I i II wyszukiwania powinny się częściowo łączyć. Podobnie "repozytorium", "repo" i słowo "report"

Na moje kiepskie rozeznanie, to skrypt wyszukujący działa kiepsko albo czegoś nie wiem i proszę o pomoc

Pozdrawiam
Paweł

3
Witam,
A ja mam pytanie/prośbę o małe wprowadzenie w zawartość svn, konkretnie strukturę katalogów i projektów ( jest tam i workspace z .net'a i z dev c++ i pliki makefile?). inna sprawa to czy są jakieś wytyczne co do używanych kompilatorów. Słowem przydałby się kick-start dla ludzi którzy chcą się dotknąć do kodu (skoro jest on juz publiczny i chyba nawet GPL).

Druga rzecz to przyznam się ze juz drugi semestr pisze prace inżynierska pt. "Zastosowanie algorytmów grafowych do planowania, optymalizacji zadań i sterowania pracą sieci kolejowej". Praca nieco teoretyczna, ale jej efektem będzie jakiś program.

W sumie juz myślałem że się nikomu nie przyda do niczego. Inspiracją i jej przeznaczeniem miał być serwer sieciowy dla Maszyny (w dowolnej wersji) w miarę niezależny od samej implementacji maszyny. Teoretycznie do czerwca powinienem to napisać i mam nadzieje ze się to do czegoś przyda.

4
Bieżące Symulatorowe / KIEDY_PACZKA_CAŁOŚCIOWA_DO_DIABŁA_!!??
« dnia: 08 Grudnia 2005, 14:41:42 »
Moja propozycja to zacząc od planowania - formatów plikow modeli, tekstur, scenerii - to moga zrobic forumowicze, gorzej z silnikiem graficznym. Potem postawic CVS, czyms go zasilic i pozwolic ludziom bawic sie, przy tak duzej spolecznosci jak symkowa to powinno zaczac dzialac. Kłopotem bedzie poczateke zasilenie i zarzadzanie tym CVS.

Poki co projekt lezy, sensowny plan dzialania moze to zmienic

5
Bieżące Symulatorowe / KIEDY_PACZKA_CAŁOŚCIOWA_DO_DIABŁA_!!??
« dnia: 08 Grudnia 2005, 11:46:25 »
Witam,

wstęp pominę, bo nic sensownego by w nim nie było :-)

Ostatnim bogactwem Maszyny są ludzie na tym forum, ich wiedza i doświadczenie. Brakuje programistów i wiedzy z zakresu tworzenia oprogramowania. jeżeli komuś nadal chce sie ten serwer utrzymywać to można sprobować jeszcze raz.
 
Ponieważ projekty zamknięte upadły to może jednak opensource??. Nie myślę o braniu czegokolwiek Marcina_EU ale o rozpoczęciu od zera z silnikiem graficznym.
OpenSource może (ale nie musi) pomoc ściągnąć programistów (sam bym sie chętnie włączył wcześniej, ale nie w warunkach jakie tu istniały)

Dodano po 50 sekundach:

 jeżeli nadal ludzie na tym forum chcą cos zrobić to proponuje zacząć od podstaw tj. skorzystać z doświadczeń inżynierii oprogramowania (tego chyba zabrakło przy Maszynie 1 i "Nebuli")

1. Pewne rzeczy trzeba zaplanować z góry i wiedza ludzi z tego forum jest niezbędna

- formaty plików - zamiast tworzyć własne można skorzystać juz z gotowych, amatorskich 3dsmax, max i podobnych lub przemysłowych IGES, STEP, CATIA, UGS (oczywiście okrojonych do potrzeb maszyny). Jakby sie dobrze rozejrzeć to gotowe biblioteki pewnie by sie znalazły. I tu potrzebna jest dyskusja modelarzy i osób z doświadczeniem. Wcześniej takie rzeczy trzeba zaplanować

- silnik graficzny - można pogooglac i znaleźć parę  fajnych, ZTCW były próby z OGRE3d, ale o tym tez trzeba podyskutować nad zaletami w wadami, cos wybrać zanim zacznie sie pisanie programu.

2. Analiza techniczna - pewnie przydało by sie stworzyć kompletna analizę albo chociaż model w UML-u i potem to realizować, ale to raczej nie jest możliwe w warunkach takiego projektu. Nie mniej jakaś namiastka bazy wiedzy i jakiś plan powinien istnieć.

3. (chyba najważniejsze) - narzędzia pracy grupowej - czyli serwer kontroli wersji CVS, subversion (na inne chyba nie ma co liczyć) oraz bugtracking - czyli serwer np. bugzilli. Uruchomienie tego nie powinno być trudne na obecnym serwerze, ale równie dobrze można postawić projekt na sourceforge czy podobnym serwisie.

W tym miejscu administratorzy powinni sie wypowiedzieć czy chcieli by cos takiego hostowac. Z pewnej dyskusji na pw.ds.sieci.rivnet wnioskuje ze kompetentny byłby tu Iwan, ale mogę sie mylić.

6
jazda na widoczność elektroniczną  - oznacza ze sygnały są podawane elektronicznie do kabiny (sygnalizacja kabinowa) nośnikiem sygnału przeważnie są szyny. Z tego co słyszałem to system w WM potrafi nawet sam przyhamować jeżeli maszynista nie reaguje.

7
Witam,
Wprawdzie „niewarszawiak” ze mnie, ale codziennie jeżdżę więc się wypowiem.

Szopa (STP) ma wyjazd na powierzchnię, koledzy z pokoju mówią, że tabor na powierzchni nagminnie leżakuje, nawet bywa serwisowany. Sam tego na oczy nie widziałem. Poza tym z metrem może można by się dogadać, jeżeli byłoby co pokazać. Bywają wycieczki do stanowisk dyżurnych ruchu i STP. Organizuje je czasem Politechnika (w ramach zajęć), a czasem na prośbę pasjonatów. Możliwości współpracy są duże.

Ponadto:
Początkowe stacje są bardzo podobne jeżeli chodzi o rozkład przestrzenny, inaczej z kolorystyką. Duże różnice są od stacji Centrum.

Sam szlak między stacjami nie jest taki banalny. Rozkład semaforów, tarcz, wskaźników w trakcie jazdy jest niemal niewidoczny. Jest też trochę torów i bocznic na tych odcinkach oraz infrastruktura schronu. Niestety wszystko niewidoczne ze względu na prędkość (czasem się zdąży zatrzymanie w tunelu i wtedy wszystko jest jak na dłoni)

Ostatnia sprawa:
Prowadzenie ruchu. Juz teraz są odcinki (czasowe albo przestrzenne - nie wiem dokładnie) gdzie prowadzi się go na widoczność elektroniczną. Semafory są niepotrzebne. Są plany, aby całkowicie przejść na taki system sterowania. Trochę odbiega to od realiów Maszyny.

8
Bieżące kolejowe / PKP i więźniowie
« dnia: 01 Czerwca 2005, 23:37:29 »

9
Bieżące kolejowe / PKP i więźniowie
« dnia: 01 Czerwca 2005, 23:32:53 »
Słyszałem kiedyś takie pojęcie "wojska kolejowe". Przeznaczenie tego było właśnie takie jak Animus opisał. Oczywiście mogę się mylić. Wieki temu o tym słyszałem, a i moje źródła marne były :-)

10
Pomoc doraźna / Nie ma sposobu na szybsze ladowanie gry?
« dnia: 12 Kwietnia 2004, 18:20:30 »
Ok, czekam cierpliwie :)

11
Pomoc doraźna / Nie ma sposobu na szybsze ladowanie gry?
« dnia: 12 Kwietnia 2004, 17:45:53 »
Myśle, że znaczne przyspieszenie można osiagnąć przez wprowadzenie "kompilacji" pliku scenerii do jakiejś postaci binarnej -> spadek objetosci plikow oraz eliminacja porównań charów. Jest tak w wiekszości gier (w ich edytorach scenerii). BTW byłbym w stanie to zrobić do starej wersji jako osobny program. Nawet przy zmianie formatu pliku scn zmian byloby niewiele (dla Nebuli).

12
Poszukuję, chcę zrobić / Katalog wagonów i lokomotyw
« dnia: 28 Marca 2004, 16:08:49 »
Mam trochę literatury o lokomotywach spalinowych i sukcesywnie pstrykam kabiny (SU45, ST43, SM42, SU42), skaner jakiś znajdę. Wiec w tym zakresie chętnie pomogę.

13
Pomoc doraźna / Jak obejrzeć pociąg z zewnątrz????
« dnia: 19 Marca 2004, 09:14:08 »
Witam, można też zmienić w eu07.ini "freefly no 20 10 -20" na "freefly yes 20 10 -20".

14
Bieżące Symulatorowe / Nieoficjalne pantografy - wrażenia
« dnia: 17 Marca 2004, 08:57:20 »
Witam,
mam dwie uwagi:
-przy obecnej obsłudze świateł nie można wyświetlić sygnałów alarm i jazda po torze niewłaściwym na czole lokomtywy
-w sn61 po wciśnieciu shift+o lub shift+p słychać trzaskanie przełaczników na pulpicie
To tyle czepiania sie :)

15
Tabor kolejowy / Re: ???
« dnia: 16 Lutego 2004, 21:06:49 »
To nie jest zbyt ważne, ale lok połączony z wagonami ma sprzęg 3 czyli:

node -1 0 EU07-007 dynamic PKP\EU07 eu07-007 303E  0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 EU07-478 dynamic PKP\EU07 eu07-007 303E  0.0 nobody 3 0 enddynamic

a dalej wpisy z wagonami

16
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 14 Lutego 2004, 22:00:22 »
co do programowania to: Pascal, C i C++ (trzy piątki w indeksie :) słabo asembler (ale zaraz bedę to miał na studiach)

17
Bieżące Symulatorowe / Co z patykami?
« dnia: 27 Stycznia 2004, 13:31:45 »
Cytat: "McZapkie"

Jak sie Marcin zgodzi, to wystawie zrodla starej wersji
na zasadzie GNU, to sobie bedzie mozna poprawiac.


Jestem bardzo za!

18
Bieżące Symulatorowe / Zbuntowane maszyny!
« dnia: 19 Stycznia 2004, 01:04:16 »
Cytat: "Inter City"
(...)Więc to miałoby sens tylko jeśli AI by się manewrów nauczyło(...)


Czyli zamiast eventów ładowanych z pliku scenerii, należałoby w MaSzynie wykorzystać takie wynalazki teorii grafów jak sortowanie topologiczne, algorytm Dikstry itp. Myśle, że oprócz uproszczenia plików scenerii (i życia twórcom scenerii :) to mogłoby mieć niebanalny wpływ na FPS-y. Inaczej to wszysto będzie się jeszcze długo babrać i nawet Nebula może nie pomoc.

19
Poszukuję, chcę zrobić / pseudo kompilator
« dnia: 02 Grudnia 2003, 18:20:10 »
Witam,
Mam pytanie do twórców symulatora, czy zastanawiali się nad wprowadzeniem programu kompilującego scenerię, przetwarzałby on wszelkie polecenia tekstowe (parametry pojazdów, wymiary brył, czy eventy) na rozkazy dla symualtora i wyrzucał to binarnie w innym pliku, tekstury nadal byłyby ładowane z zewnątrz. Taki kompilator mógłby nawet nie wykonywać optymalizacji, ale napewno przyspieszyłby uruchamianie programu (to jest przewaga kompilatorów nad interpreterami), a przy okazji użytkownik już w fazie kompilacji wykryłby błędy w scenerii, czy skryptach obiektów/pojazdów. Mankamentem byłby przyrost MB programu, ale w porównaniu do objetosci MSTS, czy FS2002 jest to pomijalne :). Pytanie nr 2: Czy symulator w jakikolwiek sposób korzysta z teorii grafów, jeżeli tak to jaki?
Pozdrawiam

20
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 30 Października 2003, 18:50:58 »
Primo: SP 47 miała 16 "garów", a SP/SU 46 tylko 12, chyba chodzi o cylindry ułozone po jedej stronie silnika. Wiec miała dużo wiekszą moc (do tej pory krążą legendy o tym jak kierownicy pociagu gonili skład po rozkazie odjazdu) od SP 46, była dłuższa, ale ogólny zarys bryły identyczny, nawet maszyniści którzy widzieli ją po raz pierwszy myśleli że to 46, dopiero jak zobaczyli jaką ma moc orientowali się że to nie 46 (szczególnie jak rozpedzała się do 100 z dużym składem towarowym, co było cieżkie dla 46 :).
Secundo: SP 47 miała jakieś nowe super wózki, podobno Rosjanie zabrali plany SP 47 "w ramach RWPG" i jakiś czas potem iwany dostały nowe wózki (na pkp to są chyba te z numerami powyżej 2000, ale pewnie i tak prostują łuki jak zwykłe st44 :) i w ogóle 47 była wspaniała :). Słyszałem że wyeksporowaliśmy do jakiegoś kraju UE (wtedy EWG) kilka, może kilkadziesiąt sztuk, tym krajem mogła być Francja, ale nie jestem pewien (muszę pożądnie przesłuchać wujka)
 Tercja: mój wujek jeździ w Malborku, dwie 47 tam były do mniej więcej do '89-'90, ale nie jestem pewnien. W Malborku ciągneły pośpieszne (Vmax 140) m.in. do Warszawy (pewnie z Gdańska albo z miejsca gdzie kończyła się trakcja) w zamierzchłych czasach kiedy w kierunku Iławy nie było jeszcze trakcji. Póżniej nie miały sciśle określonych zadań, ale kiedyś w Malborku było więcej roboty.
Za mojej kadencji czyli mniej wiecej od 1991 widziałem ją tylko raz w Olsztynie, niestety nie byłem nawet w kabinie, o jeźdźie nie wspomnę, ehh, za późno się urodziłem. Ale się rozpisałem.

Pozdrawiam

[%sig%]

21
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 30 Października 2003, 10:47:54 »
Obie SP 47 jezdziły długo w Malborku, potem w Olsztynie, potem chyba trasy Warszawa Ełk, Białystok, SP47-002 zostało (chyba) skasowane albo stoi w krzakach, SP 47-001 jest w skansenie w Koscierzynie, chyba jeździ (dużo niepewności w mojej wypowiedzi :). Dokumentacja może została w Malborku (ZT Olsztyn) albo w samym Olsztynie, jeżeli gdzies tam jest to powinienem do niej dotrzeć i zabezpieczyć dla przyszłych pokoleń :), podzielić sie też by wypadało. Nie jestem pewnien, ale chyba była SP 47-003 (ale to moze być plotka).

Pozdrawiam

[%sig%]

22
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 30 Października 2003, 00:27:13 »
To moze i ja sie dorzuce do zyczen, nikt nie pisze/mowi o sp47, mysle ze jest to ciekawa spalinowka, napewno wyjatkowa, ale rowniez najpilniejsza (chyba zostal tylko jeden egzemplarz z dwoch, trzeba sie spieszyc). moj wujek na nich jezdzil, wiec moze znalazlaby sie dokumentacja w jego ZT. wlasciwie to juz poprosilem wujka o nia, tak na przyszlosc :)

[%sig%]

Strony: [1]