Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomecki

Strony: [1]
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: en57_signal_start.wav czemu się zapętla?
« dnia: 15 Kwietnia 2011, 10:15:02 »
Po części się zgadzam, ale tylko po części, ponieważ nawet jeśli jest dźwięk nagrany w mono to w zależności od odległości od źródła dźwięku zmieniają się proporcje pomiędzy sygnałem suchym i pogłosem, zmienia się charakterystyka częstotliwościowa itd. i tego też się nie wymodeluje. Chodzi mi o to, że jest kilka dźwięków, które można nagrać stereo, bo nie są punktowymi źródłami i puki co nie ma takiej możliwości. To znaczy tak jakby jest, bo np. en57_running_noise.wav, któryś pisk i coś jeszcze są dźwiękami  stereo i jakoś to chodzi.

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: en57_signal_start.wav czemu się zapętla?
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 22:56:12 »
Jeśli chodzi o stereo to mimo, że przeczytałem kilka razy wypowiedź "RA" to ni cholery nie mogę zrozumieć o co się właściwie rozchodzi. Co to jest stereo, na czym polega, jakie są techniki nagrywania to ja wiem i mam odpowiedni sprzęt do rejestracji audio w porządnej jakości i chciałbym poprawić co mogę, ale jeśli na starcie muszę obniżyć porządnie jakość to się nie da.
W każdym razie jeśli chodzi o dźwięki w pociągach to sporo jest takich, których dokładna lokalizacja jest praktycznie niemożliwa ze względu na przewodzenie w metalu, w powietrzu, rezonanse itd itp. i są one odbierane jakby wydobywały się zewsząt. Jeśli wszystko jest w mono lokalizacja jest ściśle określona – w centrum. Takie dźwięki, które mogłyby być w stereo i tylko poprawiłoby to odbiór to np. en57_compressor.wav i pokrewne, stukoty, bo i tak wszystko jest mono, przetwornica, running noise już jest stereo. Jeśli chodzi o typowo punktowe źródła dźwięku jak czuwak, drzwi to można to fajnie zrobić, ale wymagałoby to poddejrzewam sporej ingerencji w kod więc nie będę się czepiał, ale mimo wszystko możnaby to nagrać w stereo, bo będzie jakoś tam naturalniej.

3
Pomoc w tworzeniu / Odp: en57_signal_start.wav czemu się zapętla?
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 18:48:38 »
Szkoda, bo przydałoby się stereo i wysokie częstotliwości, ale widocznie jak w większości gier dźwięk jest na szaarym końcu.
Chociaż niektóre dźwięki widziałem w stereo i jakoś to działało.

4
Pomoc w tworzeniu / en57_signal_start.wav czemu się zapętla?
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 10:45:42 »
Witam.
Przy podmianie en57_signal_start.wav, en57_signal_stop.wav oraz en57_signal.wav przy naciśnięciu "slash" zapętlane jest kilka razy start, potem ewentualnie zagra zapętlony signal i przy zwolnieniu stop, który też się kilka razy zapętli. Przy czym puki nie przestanie grać taki zapętlony stop nie będzie można uruchomić ponownie sygnału. W oryginalnym zestawie  tak nie ma i wszystko jest odtwarzane jak trzeba. Na początku myślałem, że dźwięki są zakrótkie i je wydłużyłem. Te podmienione mają parametry 16bit, 44.1kHz, stereo. Jeśli chodzi o długość to Signal ma 546ms, start 752ms, stop 366ms. Wolałbym ich nie przekonwertowywać do 22050hz, 8bit mono, bo utrata jakości jest dość znaczna.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Gdyby ktoś poszukiwał dźwiękowca.
« dnia: 12 Kwietnia 2011, 23:23:41 »
Witam.
Posiadam dosyć profesjonalny sprzęt do rejestracji dźwięku, w tym mikrofony do tzw. nagrań binauralnych. Jeśli ktoś kojarzy wirtualnego fryzjera czy inne tego typu nagrania to będzie wiedział o co mi chodzi. W skrócie polega to na tym, że miniaturowe mikrofony umieszcza się w uszach nagrywającego, przez co przy późniejszym odtwarzaniu zwłaszcza przy użyciu słuchawek dźwięk jest słyszalny nie mal tak, jak w naturze włącznie z dość dokładnym odwzorowaniem przeztrzeni we wszystkich trzech wymiarach.
Mieszkam w Zielonce pod Warszawą więc jeśli będzie coś ciekawego do nagrania w pobliżu stolicy to chętnie.
Puki co kompletuję N57, oczywiście z perspektywy pasażera i podrasowuję niektóre fabryczne dźwięki z Maszyny.
Oczywiście nie ma problemu z nagrywaniem jakichś zapowiedzi na stacjach, komunikatów radiowych itd też dość naturalnie uwzględniając niedoskonałości nagłośnienia, pogłosy itd.

6
Symulator / Odp: dostosowanie dla niewidomych
« dnia: 12 Kwietnia 2011, 22:49:22 »
Komunikat nie musi być wyświetlony na ekranie aby został przeczytany przez syntezator mowy. Z tego co wiem w com-ie jest chyba objekt SAPI, którym można cokolwiek wysłać do takiego gadacza bezpośrednio, więc w teorii pewnie można utworzyć skróty klawiszowe, które zczytują ze zmiennej czy gdzie tam jest podana jakaś wartość wskaźnika i przekazać SAPI.

7
Symulator / dostosowanie dla niewidomych
« dnia: 12 Kwietnia 2011, 22:04:22 »
Witam.
Powiedzmy, że trochę interesuję się kolejnictwem ogólnie, chociaż nie jestem jakimś wielkim znawcą i nie znam wymiarów wszystkiego wszędzie, nie mniej jednak chętnie co jakiś czas próbuję gdzieś pojeździć symulatorkiem. Żeby było ciekawiej nawet to się udaje, chociaz niewielka jest z tego frajda, bo nie wiem gdzie jadę, czy za chwilę się z czymś nie zderzę, gdzie stacja i generalnie co mam robić, ale ruszyć mi się w 80% udaje. W każdym razie czy istnieje możliwość stworzenia jakiejś wersji dla niewidomych? widzę to tak: w menu jest jakiś przycisk "uruchom w trybie dla osób niewidomych" czy coś w tym rodzaju,  wskazania przyrządów, odległości od stacji czy innych ważnych punktów odtwarzane są przez SAPI, względnie przez jakieś dźwięki ze zmieniającą się wysokością.
Menu główne jest dostępne dla programów odczytu ekranu bez większych problemów, więc nie trzebaby tego zmieniać.
możnaby wyłączyć wszelkie grafiki, tekstury i inne tego rodzaju elementy, co raczej dość porządnie przyspieszy grę, a niewidomym nie potrzebne to jest do szczęścia
W razie czego służę pomocą, chociaż programowanie znam w stopniu baardzo początkującym.

8
Forum / kod z obrazka - wysłuchaj litery, problem
« dnia: 12 Kwietnia 2011, 21:34:43 »
Witam.
Klikając w link "odsłuchaj litery" generowany jest błędny plik, znaczy litery nie zgadzają się z tymi, które widac na ekranie.

Strony: [1]