Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz W.

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 06 Grudnia 2012, 16:47:47 »
Równie dobrze mogę odwrócić pytanie. Widzisz jakąś większą różnicę pomiędzy ograniczeniem stałym a czasowym? Większej różnicy nie ma, a mimo to są one inaczej oznakowywane.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 05 Grudnia 2012, 20:39:15 »
Propozycje niektórych zmian ciągną się od września 2010.

Nie podoba mi się zastąpienie wskaźnika W 27 wskaźnikiem W 27a.
Lepiej byłoby zostawić dotychczasowy wskaźnik W 27. Uprzedzanie o zmniejszeniu prędkości szlakowej rozwiązałbym w inny sposób. Stworzyłbym nowy wskaźnik, podobny do obecnego W 8 ale w innych barwach: czcionka biała, czarne tło, biała obwódka. I właśnie ten nowy wskaźnik byłby uprzedzeniem o zmniejszeniu prędkości szlakowej. Wtedy byłoby czytelniej, bo  W 8 zostałby wyłącznie do uprzedzania o ograniczeniu stałym.

3
Screeny / Szukam zrzutu obrazującego transport kombinowany
« dnia: 15 Marca 2012, 19:03:28 »
Witajcie!

Na początek trochę historii. MaSzyną zainteresowałem się odkąd mam internet. Starsza od mojego profilu na forum jest chyba tylko moja skrzynka poczty elektronicznej. Poznałem mnóstwo tajników MaSzyny, choć nie stworzyłem żadnych liczących się dodatków. Od 2005 roku byłem betatesterem. Za pośrednictwem forum poznałem kilku MaSzynistów. W okresie Nebula Killers Team miałem taką miniaturkę. :-) No ale potem poszedłem do internatu – bez komputera i internetu. Od tego momentu miałem małe możliwości jazdy. W 2009 z powodu braku angażowania utraciłem funkcję betatestera. W prawdzie miałem już pełne możliwości ponownego zaangażowania się w MaSzynę, ale jakoś tak mnie nie ciągło.
Dziś już nie jeżdżę MaSzyną, choć zawsze będzie pobrana paczka całościowa. Od czasu do czasu przejrzę forum i wejdę na kanał IRC #eu07. Gdzieś na półkę odłożyłem moją starą MaSzynę z różnymi lewymi modelami, które nigdy nie wyszły, np. ET41 z wielkim penisem na czole.

A teraz sedno sprawy – moja prośba do Was.
Z racji mojego sentymentu do symulatora, postanowiłem go upamiętnić w moim życiu. Piszę pracę dyplomową nt. propozycji przeniesienia tranzytowego ruchu samochodów ciężarowych na kolej. W rozdziale dotyczącym technologii transportu kombinowanego mógłbym umieścić 1-2 zrzuty ekranu z MaSzyny obrazujące transport kombinowany. I tutaj prośba, abyście zamieścili swoje propozycje.

Zrzut powinien przedstawiać jakiś wagon specjalizowany z kontenerem albo nadwoziem wymiennym. No chyba że już ktoś zrobił wagon platformę do przewozu samochodów ciężarowych. :-)
Ewentualnie jak ktoś lubi się bawić, to może upozorować w MaSzynie załadunek ww. jednostek ładunkowych na wagon.
Oczywiście tłem powinna być jakaś ładna sceneria.

Propozycje proszę opatrzać krótkim opisem zawierającą przede wszystkim typ wagonu.

Najlepszy zrzut zostanie umieszczony w mojej pracy dyplomowej, w opisie źródła znajdzie pełna nazwa symulatora MaSzyna, a także nazwa użytkownika będącego autorem zrzutu albo też jego imię i nazwisko.

Z góry dziękuję, czekam na propozycje i pozdrawiam!

4
Inne niekolejowe / Odp: Cofnij się do tyłu - jak to się nazywa.
« dnia: 17 Września 2010, 23:19:42 »
A „rozpustna dziewica” jest przykładem oksymoronu?

5
Tabor kolejowy / Odp: Stanowisko maszynisty po lewej stronie?
« dnia: 12 Września 2010, 23:40:26 »
W lokomotywach serii EU07, a tym samym EP07 […].
Czy tym samym w EU06, EP08 i ET41?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Nocne pytanie o prędkość
« dnia: 09 Września 2010, 17:54:32 »
ET 41 […] konstrukcyjna 120 (lub 125 - nie jestem pewny) […].
125.

7
Bieżące kolejowe / Zmiany w sygnałach
« dnia: 08 Września 2010, 22:41:30 »
Wpadł mi w ręce projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Nie znalazłem go na stronach MI. Nie będę go tutaj całego wklejał, a jedynie opiszę główne zmiany.

1. Usunięto zapis o kolejności malowania pasów czerwono-białych na masztach semaforów półsamoczynnych.
W uzasadnieniu jest napisane, że jest to uregulowane w przepisach wewnętrznych PLK-i, a w związku z tym umieszczanie tego zapisu w akcie rangi rozporządzenia nie jest zasadne.
2. Sygnał Z 1p zmienia oznaczenie na Z 1n.
3. Dodano nowy wskaźnik W 6b umieszczany przed niektórymi przejazdami kolejowymi. Są to praktycznie dwa wskaźniki W 6a umieszczane jeden pod drugim. Zobowiązuje on maszynistę do wielokrotnego podawania sygnału Rp 1 „Baczność” przed przejazdem lub przejściem. W uzasadnieniu jest napisane, że „wskaźnik ten podnosi bezpieczeństwo […] w przypadkach długotrwałych awarii systemów przejazdowych”.
4. W przypadku zmniejszenia prędkości szlakowej, przed wskaźnikiem zmiany prędkości W 27 w odległości drogi hamowania będzie się umieszczać wskaźnik W 8.
Czyli analogicznie jak w przypadku stałych ograniczeń prędkości.
5. Wskaźnik zmiany prędkości W 27 zmienia barwy na negatyw dotychczasowego W 27. Czyli białe tło, czarna czcionka. W uzasadnieniu wspomniano, że jest to podyktowane wprowadzeniem uprzedzania wskaźnikiem W 8 i że oba wskaźniki - W 27 i W 8 będą teraz wykonane według jednakowych zasad kolorystyki, różniąc się kształtem.

Oprócz tego 2 kosmetyczne zmiany, które pominę.
Jeśli zmiany wejdą w życie, to należałoby zaktualizować sporo scenerii. :-)

8
Pewnie kryzys epoki gierkowskiej pokrzyżował plany.
Prędzej kryzys lat 90. Dostawy EP23 typu 204E miały następować po roku 1990.

9
Cytuj
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
Eee...coś chyba pokręciłeś. EP23, to przecież lokomotywa bliźniaczo podobna do ET22 wyprodukowana jako sprzęt na 160 km/h o takim samym układzie wózków C0` C0`
Proszę o zwracanie uwagi na oznaczenie typu. Wyprodukowana EP23-001, o której wspominasz to 201Ea. Był jeszcze projekt EP23 typu 201Ed, również Co'Co' i od początku na 160 km/h. Dane 201Ed znajdują się na stronie Bluefisha.
Potem powstał projekt zupełnie nowej konstrukcji 204E, o którym wspomniałem. Jedno ze źródeł podaje, że ta lokomotywa miała zostać oznaczona również jako EP23.

Czyli uściślając, wyprodukowano EP23 (201Ea), planowano wyprodukować EP23 (201Ed) i EP23 (204E).
A jednak Mariusz W. ma racje istniał projekt EP23 typ 204E, a jedną z odmian miała być 206E czyli wersja towarowa oznaczona ET24.
No nie do końca. 204E to inna konstrukcja niż 206E. 204E planowano również wyprodukować w odmianach na 125 km/h i 100 km/h (poprzez zmianę przełożenia). Ale to cały czas 204E i w każdej z tych odmian cały czas planowano silniki jak w EP09.
Natomiast ET24 (206E), choć miała to być lokomotywa podobna do EP23 (204E), to jednak planowano ją jako typowo towarową z silnikami jak w EU07 i ET22.

10
...
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
...
Chodzi ci zapewne o ET24 o pudle identycznym jak w EP09.
Nie. ET24 to typ 206E, która miała mieć silniki jak EU07 i ET22 i Vmax=100 km/h. Niektórzy właśnie często mylą te oba projekty.

11
W swoim skorowidzku mam zapisane, że w Polsce przebywały lokomotywy o numerach E449.001, E449.004, E449.014 z Czechosłowacji. Czy były to testy, czy coś innego – tego nie jestem w stanie teraz powiedzieć, ale prawdopodobnie testy.

Nie planowaliśmy sprowadzać czegoś z importu do obsługi połączeń z V≥160 km/h. Do takich połączeń planowano lokomotywy krajowej produkcji (no poza przebudową EU05 → EP05 i ET40 → EP40).
Planowano produkcję następujących serii (typów) lokomotyw:
EP11 (110E, 110Ea i 110Eb) – na 160 i 200 km/h
EP23 (201Ed) – na 160 km/h (wyprodukowana EP23-001 typu 201Ea początkowo była planowana na 140 km/h)
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
101E – na 160 i 200 km/h, właśnie ta lokomotywa miała być odpowiednikiem EP09, gdyż EP09 pierwotnie planowano na 140 km/h

No oprócz tego troche projektów elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym jeden na 250 km/h.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Prąd w kablu, a kolej dużych prędkości
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 20:17:15 »
A ile byłe tej infrastruktury? Okolice Warszawy...
Dolny Śląsk zelektryfikowany na 15kV 16 2/3Hz... Na pewno było tutaj więcej infrastruktury pod prąd przemienny, niż w okolicach warszawy pod prąd stały
No dobra, a tabor?
Po wojnie mieliśmy lokomotywę EP01-01, 16 EW51, dalsze 10 sztuk pod odbudowie EW52. A ile mieliśmy taboru trakcyjnego na 15kV 16 2/3 Hz?

13
Bieżące kolejowe / Odp: Prąd w kablu, a kolej dużych prędkości
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 17:16:38 »
W czasach, gdy zaczęliśmy elektryfikować swoją sieć (czyli jeszcze przed II Wojną Światową), system napięcia prądu stałego 3000 V był systemem dosyć nowoczesnym – pozwala na rozstawianie podstacji trakcyjnych co 20-30 km.
Czy dobrze się stało, że po II Wojnie Światowej pozostaliśmy przy takim napięciu? Trudno to ocenić. Przy zmianie napięcia musielibyśmy od nowa zaczynać elektryfikację. A tak wystarczyło tylko przywrócić do używalności istniejącą infrastrukturę.
Z czasem i tak podwyższono napięcie do aktualnych 3500 V. Elektryfikację linii Wrocław-Legnica-Granica Państwa projektowano w dwóch wariantach, w jednym na napięcie „niemieckie”.

A przecież nie jesteśmy sami w Europie z takim napięciem. Do prędkości do 250 km/h system w pełni się nadaje, o czym świadczą pociągi Pendolino i CMK. Natomiast powyżej 250 km/h już się nadaje. O ile dobrze pamiętam, na planowanych liniach szybkich prędkości 350 km/h w Polsce planuje się napięcie 25 kV. Pociągi będą dwusystemowe. I jest to moim zdanie dobre rozwiązanie.

Dziwi mnie również chęć zmiany napięcia na WKD. Wprawdzie będzie to unifikacja z resztą sieci w Polsce, ale według mnie niepotrzebna. Dobre parametry można osiągnąć również przy napięciu tramwajowym, nie jest to dzisiaj żadnym problemem. Przykładowo SKM w Niemczech ma napięcie z trzeciej szyny 800V.

I jeszcze taka uwaga odnośnie nazwy tematu. Nie „kabel”, a jeśli już to „drut”.

14
Inne niekolejowe / Odp: Winda w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
« dnia: 08 Kwietnia 2009, 17:09:26 »
Windy w PKWIN zawsze były od 8:00 a i trzeba zwracać uwagę, w którą się wsiada
Windy, które można przywołać, to windy nie dojeżdżające na samą górę.

Na samą górę jeżdżą windy, które nie można przywołać. Obsługuję je panie "dźwigowe" od wewnątrz.

15
Cytat: Bartek17
Cytat: Gryzak
A dało by się tak zrobić żeby jeszcze po załązeniu podświetlanie zapalały się światła i oświetlały droge??
Już są takie światła, które oświetlają drogę zrobione chyba przez Mariusza W., ale tylko do lokomotywy ET22-304. Nie są doskonałe, ale dobre i to :)
Nie, to nie ja robiłem.

A odnośnie tego, co Gryzak pisze, to byłoby to nierealne, bo podświetlenie przyrządów zapala się osobno, a światła osobno, więc nie można łączyć tych obu funkcji..

16
Bocznica / Odp: manewrowo3.rar
« dnia: 24 Stycznia 2009, 22:23:10 »
403, brak dostepu do pliku.
?? Przecież się otwiera.
Teraz tak, kilka chwil wcześniej miałem to samo co hunter.

17
Tabor kolejowy / Odp: Lubuska Kolej Regionalna [filmy]
« dnia: 13 Stycznia 2009, 15:08:24 »
Do dziś pewnie nic już się nie zachowało, loki zostały zezłomowane...
Podobno wagony stoją we wsi Nowa Rola koło Tuplic:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1624&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=24716

18
Bocznica / xxx
« dnia: 05 Stycznia 2009, 21:51:39 »
Tyle się mówi nie dawać tego na bocznice ....
REWIZOR

19
Z tego co pobieżnie przejrzałem należałoby jeszcze dodać niezrealizowany drugi tor na linii Jarocin - Września - Nakło nad Notecią - Chojnice.
Dodałem:
Gniezno - Damasławek - Nakło nad Notecią - Więcbork - Chojnice
Międzylesie-Lichkov możesz wykreślić z listy niezrealizowanych elektryfikacji.
Wyrzuciłem. Czyżby ją zakończono? Ogólnopolska Baza Kolejowa na ten temat milczy.
Jeśli chodzi o dobudowę drugich torów to na odcinku Kłodzko Główne-Krosnowice Kłodzkie leża 2 tory. Z tym że,jeden jest niezelektryfikowany od posterunku odgałeżnego Kłodzko Nowe.W latach dziewięcdziesiątych został rozebrany drugi tor Krosnowice Kłodzkie-Krosnowice Górne.

Jeśli chodzi o linię Wrocław-Międzylesie były też plany zbudowania drugiego toru po istniejącym nasypie na odcinku Krosnowice Górne-Międzylesie.Najpierw w latach czterdziestych,potem w latach dziewięćdziesiątych.
OK, wszystko poprawiłem zgodnie z ww. opisem.

20
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy 201E a 201Eh
« dnia: 18 Grudnia 2008, 23:20:30 »
201Eh są to byki powyżej numeru 1000 (prócz 1001 i 1002), zaś 201E są poniżej 1000.
Nieprecyzyjnie. 201E są do numeru ET22-1018 włącznie. 201Eh są od ET22-1019. Do końca nie wiadomo czym one się różnią. Oznaczenie 201Eh zarejestrowano tylko na podstawie telefonicznego zgłoszenia (nie pamiętam gdzie o tym czytałem).

P.S. Witam na forum po kilkumiesięcznej przerwie!  :)

21
Bieżące kolejowe / Odp: Problemy z pociągami z Zielonej Góry
« dnia: 30 Lipca 2008, 20:00:04 »
Potem ze szczekacza odezwał się głos informujący o wprowadzeniu komunikacji zastępczej - ale jedynie z ZG do Zbąszynka i Babimostu.
A po co dalej? W Zbąszynku jest już łącznik z Frankfurtu do Gdyni.

22
Albo źle patrzę, albo nie mogę się doszukać Łask-Bełchatów ;)
Chodzi o niezrealizowany projekt budowy odcinka Herbertów - Bełchatów?

23
Witam.

Kiedyś na grupie pl.misc.kolej wywowałem temat o niezrealizowanych planach budowy
linii kolejowych w Polsce. Stworzyłem listę takich linii i stale ją
aktualizuję. Niedawno postanowiłem do listy dodać pozycje:
- planowane stacje/przystanki na liniach istniejących;
- planowane elektryfikacje;
- planowane dobudowania 2. torów;


Ponadto, w miarę znajdowanych informacji, dopisuję podstawowe
parametry planowanych i niezrealizowanych linii (ilość torów, numer
linii, rodzaj napięcia, prędkość szlakowa), oraz dopisuję warianty -
również linii istniejących.


O ile pierwszą część, dot. niezrealizowanych planów nowych linii można
uznać za kompletną, o tyle trzech pozostałych części na pewno nie.


W związku z tym uprzejmie proszę o przesyłanie mi wszelkich uwag,
danych, itd.


Adres pliku: http://mariusz.1990.fm.interia.pl/projekty_linii.txt


Przy aktualizacji tej listy opieram się głównie na informacjach
znalezionych w Internecie. a oprócz tego na kilku wydaniach
książkowych.


Jeszcze drobna uwaga. Na listę dodaje tylko te niezrealizowane
inwestycje, których wcześniej nikt nie wykonał (nie dodaję np.
reelektyfikacji).


Pozdrawiam,
Mariusz W.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 29 Kwietnia 2008, 20:13:39 »
http://mariusz.1990.fm.interia.pl/szkoly_kolejowe.doc - pod tym adresem możecie sprawdzić szkoły kolejowe w Waszych okolicach. Większość z nich jest albo przekształcona, albo zlikwidowana, aczkolwiek niektóre przekształcone szkoły do dzisiaj mają kierunki kolejowe.

Proszę o zgłaszanie błędów i niedociągnieć na tej liście.

25
P.S Co oznacza skrót CZ?
To nie skrót, tylko oznaczenie wewnętrzne jednostki organizacyjnej. A oznacza Zakład Przewozów Towarowych.

26
Tabor kolejowy / Odp: ET24
« dnia: 02 Stycznia 2008, 14:46:27 »
ZL-5.
5 ZL jeśli już ;)
W dokumentacji projektu OBRPS Poznań, którą posiadam, jest napisane ZL-5. :)

27
Tabor kolejowy / Odp: ET24
« dnia: 01 Stycznia 2008, 14:47:58 »
Jakie pantografy miała mieć ta lokomotywa??
ZL-5.

28
Tabor kolejowy / Odp: ET24
« dnia: 31 Grudnia 2007, 23:00:59 »
W sumie ich budowa nie jest trudna, wystarczyło by przedłużyć pudło i w środek wstawić wózek. Kabine można wziąć z EP09 i zmienić tylko hasler. Co wy wszyscy tu zgromadzeni na to??
Oj, to za proste, prowizorka by wyszła, ale dorzucić do tego kilka zmian i z EP09 zrobiłoby się ET24. :) Jeszcze łatwiej byłoby zrobić z EP09 zrobić EP23 (204E), bo nawet Vmax taka sama, ale o 204E jest bardzo mało danych.

29
Tabor kolejowy / Odp: ET24
« dnia: 31 Grudnia 2007, 22:05:21 »
Z tego co słyszałem to budowa ET24 rozpoczęła się  1989r. ale nie została skończona ze względu na zmniejszających się przewozów kolejowych. Gdyby nie upadek bloku wschodniego w 1989 roku te lokomotywy jeździły by dzisiaj po Polsce.
Jakisz czas temu byla dyskusja na grupie dyskusyjnej: pl.misc.kolej
pewna osoba jasno wyrazila ze ta lokomotywa istniala tylko na papierze
Tutaj na podstawie "Układy mechaniczne elektrycznych pojazdów trakcyjnych" W. Gąsowskiego, J. Sobasia i K. Pohla pisze, że jednak
Cytuj
Budowę prototypu lokomotywy 206E rozpoczął Pafawag -- Wrocław w 1989r.
Z kolei w ŚK nr 8/2003 pisze, że ET24 była "przygotowywana do wykonywania".
Ale czy mamy wygląd czoła? Improwizacja?
http://members.lycos.co.uk/mariuszw/Kolej/204E_206E/301.jpg - wizualizacja na podstawie rysunków technicznych - autorem jest Tramlog.

30
Tabor kolejowy / Odp: ET24
« dnia: 30 Grudnia 2007, 14:04:48 »
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg
Co sądzicie o tej lokomotywie która niestety nie trafiła na polskie szlaki kolejowe??

Wyglądem przypomina EP09 ale bardzo dziwnie wygląda ten trzeci wózek pośrodku pudła które jest o 1m dłuższe od EP09
Ona w ogóle nie trafiła na żadne szlaki.
Pudło jest takie same jak EP09, tylko dłuższe.
ET24 miała trafić na szlaki górskie.
Podobnie jak kilka innych projektów nie została ukończona, choć budowa prototypu została rozpoczęta, co i tak jest dużym sukcesem, podczas gdy inne projekty nawet nie zostały rozpoczęte.

Strony: [1] 2 3 ... 12