Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EP07-385

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 18 Lutego 2022, 20:23:56 »
Fantastyczna zabawka, szkoda, że tak krótko. Elfy w Bałtyku Plaży dało się ujarzmić - zgodnie z najstarszymi kolejowymi tradycjami słuchają się grzecznie sygnału zastępczego :P Również kiedy utkną przy manewrach (postanowiłem wysłać je esem do Bałtyku Miasta i schować na tor 3) można sobie pomóc ustawiając byle jaki przebieg do semafora i wypalając na nim Sz.

2
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 28 Września 2021, 12:18:51 »
Chciałbym spróbować tego renderera, ponieważ mam kartę AMD (RX580 8GB), a na exe @tmj mam te słynne przycinki co kilka sekund. Niestety napotykam na błąd Bad init: failed to create glfw window. Poszperałem, na Forum znalazłem informację, że ten błąd wynika z nieświeżych sterowników OpenGL, i że wymagana jest wersja przynajmniej 3.3. Zaktualizowałem sterownik karty graficznej i sprawdziłem wersję OpenGL - system melduje, że posiadam wersję 4.6, jednak mimo to symulator nadal dławi się zaraz po kliknięciu "START". Pomocy!

3
Symulator / Odp: Jak uprościć sterowanie?
« dnia: 15 Września 2021, 08:40:13 »
Ja swoją przygodę z MaSzyną zacząłem właśnie w wieku 6 lat. W 2004 roku wszystko wyglądało inaczej, ale w procedurze uruchomienia pojazdu doszły w sumie dwie rzeczy. Wydrukuj młodemu klawiszologię, niech sobie parę razy przeczyta ze zrozumieniem plik sterowanie.html z folderu "inne" i próbuje.

4
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 10 Września 2021, 11:56:27 »
Osobowy KŚ przejechany w całości. Obie paczki z pierwszego postu wypakowałem do świeżo zainstalowanej MaSzyny - brak peronów w Dębicy Wschodniej, stoją tylko wskaźniki. Ponowne zainstalowanie paczki wsporczej nie pomogło. Potwierdzam również problem z wątpliwym sygnałem (S2 z zielonym pasem) na semaforze.
Wiele się mówi w tym wątku o aktualności składów pociągów - ja mam zastrzeżenie do użytych wskaźników przejazdowych/ostrzegania. W momencie wydania scenerii, wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe są osłonięte według przestarzałej instrukcji - może warto zaktualizować scenerię i uzbroić nieuzależnione przejazdy we wskaźniki W6b?
I to tyle jeśli chodzi o marudzenie. Sceneria jest przepiękna, cieszy w końcu długa jazda pociągiem osobowym. Po drodze mnóstwo super "smaczków", pierwszy raz czuć życie na MaSzynowej scenerii - coś się dzieje, ludziki występują również poza peronami, nie ma takiej "sterylności" oraz zielonej pustyni. Zdarzył mi się nawet kilkuminutowy zanik napięcia we Wrzosach! Zupełnie jak w Koninie po modernizacji :D
Sugiestie na przyszłość/koncert życzeń, w sumie to do magików od scenariuszy:
- Pociągowi osobowemu dodać kilka dwu-trzyminutowych postojów na większych stacjach - na szlaku bez SBL można udawać, że to oczekiwanie na dojście. Obecny (rev. 126) rozkład wydaje się zbyt napięty.
- Do Wolicy (KŚiem) przyjeżdżamy o 7:47 - na ósmą do pracy już się nie zdąży, proponuję kosmetycznie przesunąć przyjazd o 10 minut wcześniej, a także dodać jakąś TLK albo IC, która by nas wyprzedziła po drodze i przyjachała o 7:30. Im bardziej opóźniona po drodze, tym bardziej nasz kierownik się spoci tłumacząc się podróżnym ;)
- Dookoła samej Wolicy nie widać żadnych pociągów osobowych poza naszym - stoi tylko jeden kibelek w krzakach. Przed ósmą rano fajnie by było zobaczyć jakieś wahadełko Wolica - Bytnica - Wolica (Mostki?) z wyżyłowanym rozkładem jazdy, podobnie w relacji Ryciny - Psie Pole - Ryciny, chyba że scenerią zarządza marszałek kujawsko-pomorski :P

Jeśli potrzeba jakiegoś głosu do obecnych lub powstających scenariuszy, to służę pomocą!

5
Tak, wyświetla się numer jednostki w składzie i konkretnego domofonu (jeśli ktoś do nas "dzwoni" z trzecich drzwi drugiej jednostki to wyświetli się "2.3"), do tego migają naprzemiennie zielona i czerwona dioda po prawej stronie ekraniku, a pulpit zaczyna pikać.

6
Guzik po lewej to mostkowanie hamulca bezpieczeństwa, a po prawej to kontrolka pożaru. W wielkopolskich Elfach ten ekranik pokazuje, który domofon w przedziale pasażerskim wywołuje rozmowę z maszynistą.

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 14:27:54 »
Mogę nagrać któregoś kierownika, najchętniej EZT.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przystanki osobowe
« dnia: 16 Marca 2021, 08:25:07 »
Bo nie każdy peron takie wskaźniki posiada. Według opisu dla wskaźnika W4 należy pociąg zatrzymać przed nim, w taki sposób, aby ruch podróżnych był jak najdogodniejszy. Ja zawsze celuję w jakieś schody czy windę, jak się jeździ na jakimś szlaku to się wie, skąd przychodzą ludzie i gdzie czekają na pociąg.

9
Nie odpowiadałem, bo nie chciałem udzielać niepełnej informacji, ale widzę, że to nie problem.
Pojazd 48WE wyposażony jest zarówno w system Sifa, jak i CA. My jeździmy korzystając z Sifa - pod pulpitem jest łącznik nożny (żeby brzydko nie powiedzieć "pedał"), który trzeba trzymać przy prędkości powyżej 2km/h. Po przekroczeniu tej prędkości bez wciśniętego łącznika zapalają się lampki Sifa i od razu wyje brzęczyk, jeśli go zignorujemy - analogicznie jak przy CA - pojazd wdroży hamowanie nagłe. Przy jeździe z wciśniętym łącznikiem co jakiś czas zapalają się wspomniane lampki Sifa, domagając się potwierdzenia czujności maszynisty - można to zrobić albo zdejmując na chwilę nogę z łącznika, klasycznym przyciskiem kasowania SHP/CA, analogicznym przyciskiem w zadajniku jazdy i hamowania lub używając dźwigienki lub łącznika nożnego syren pneumatycznych. Nie wiem, jak działa CA na 48WE, ale podejrzewam, że podobnie jak na innych pojazdach.

Tl;dr - w przypadku 48WE Sifa łączy funkcje czuwaka pasywnego (konieczność ciągłego trzymania nogi na łączniku) oraz aktywnego (pojawiające się co jakiś czas lampki do skasowania), z dodatkowym ficzerem w postaci możliwości potwierdzania czujności nie tylko dedykowanym przyciskiem, ale i skorzystaniem z innych urządzeń znajdujących się w kabinie.
Może ktoś inny dopowie jakie są ogólne zasady działania systemu Sifa i jak wygląda on w praktyce na innych pojazdach.

10
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Badania na rozpoczęcie licencji maszynisty
« dnia: 29 Stycznia 2021, 21:32:44 »
Zależy gdzie robisz te badania. W Poznaniu nie zdążysz. Pytania na psychotestach nie wymagają żadnej wiedzy, dostajesz pytanie, które nakreśla jakąś sytuację i odpowiadasz na nie "tak" lub "nie" (np. "po zamknięciu drzwi od domu dla pewności naciskam klamkę").

12
22WEa mają dwie przetwornice i cztery mocne silniki, po dwa na skrajnych wózkach. Obie kabiny są "duże" i mają wąski korytarz, w którym po lewej są komputery i falowniki, a po prawej elektryka i pneumatyka.
22WEc mają jedną przetwornicę, cztery słabsze silniki na wózkach pierwszym i drugim, nie mają tempomatu i posiadają nowszy komputer pokładowy (ten po prawej), coś jak na Linku, oraz komputer z prędkościomierzem (taki, jak długie Elfy KŚ, z bardzo ozdobnym zegarem). Tylko jeden z nich (053) potrafi jeździć 160km/h. W członie D w kabinie jest cicho, bo za maszynistą nie ma urządzeń - jest tam urządzony przedział służbowy dla kierownika pociągu.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia na pudle
« dnia: 10 Października 2020, 16:18:44 »
Dziwne rzeczy się dzieją z tymi SA132 i SA134 użytkowanymi przez KW. Przy sporządzaniu karty próby hamulca masę ładownego SZT przyjmujemy 96t dla SA132 i 97t dla SA134, gdzie na pudle znajdziemy właśnie takie 76 czy 77t. BTW na zdjęciu masz pudło Elfa 22WEa, dla którego masę próżną przyjmujemy 135t, a ładownego 167t.

To odpada, na SA132 od KW w tych "tabelkach" jest właśnie "76t | 77t", gdzie ich masa hamująca to 147t dla elektromagnetycznego
SA132 nie mają hamulca elektromagnetycznego, ani nawet elektropneumatycznego. 147t to masa hamująca rzeczywista ładownego SZT.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Kwietnia 2020, 15:23:01 »
Najnowsze exe zepsuło mi sprężynkę w przycisku załączania WS na Elfie - do tego WS trzyma wyłącznie kiedy przycisk jest wciśnięty, "odkliknięcie" go puszcza WS.

15
Tak - dla ep+P masa hamująca rzeczywista wynosi 175t dla próżnego i 213t dla ładownego. Przy ep+R wartości te to odpowiednio 229t i 289t. Nie jestem w stanie powiedzieć, jak działa dynamika przy nastawie pneumatyki na P, bo nigdy w takiej konfiguracji nie jechałem.

16
Przełącznik hamowania P/R w wielkopolskich Elfach znajduje się w szafie pneumatycznej w każdej kabinie.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 11 Lutego 2020, 20:58:54 »
To ja tylko powiem, że większość pociągów Kolei Wielkopolskich jest prowadzona na tempomacie (w tym UPZ Lokela) i wszyscy sobie bardzo chwalą takie udogodnienie. Jedynie w 48WE nie każdy czuje potrzebę przechodzenia do odpowiedniej zakładki ekranu bocznego, bo ten pojazd bardzo dobrze czuć w ręce.

18
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Października 2019, 18:46:47 »
W szopie KW w Zbąszynku "dyżurnym" jest kierownik manewrów, który ustawia zwrotnice i przez radio oraz ręcznie podaje sygnały manewrowe. Przy wjeździe na jej teren podaje ręczny sygnał "Do mnie", a dalej już przez radio informuje kiedy się zatrzymać i co robić. Przy wyjeździe z terenu szopy maszynista i kierownik ustalają między sobą, kto zgłasza wyjazd pociągu - jeśli maszynista, to przełącza się on na kanał PLK, wywołuje ("ZkA do Elfa na punkcie") i pyta, czy może podjechać do tarczy manewrowej do wjazdu na teren PLK (istotne, bo dyżurny w tym czasie może chcieć wypuścić ze stacji w stronę szopy inną jednostkę). Jeśli taka zgoda jest, to pojazd wjeżdża na teren PLK, dojeżdża do tarczy i tam oczekuje na dalsze sygnały manewrowe.

19
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 17:02:59 »
Pytanie jeszcze, czy ktoś go egzekwuje na co dzień, czy to po prostu taki  "dupochron" w razie jakby doszło do jakiegoś wypadku i chciano by zrzucić winę na maszynistę, rozproszonego przez muzykę z radia.

20
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Fizyka Elfów - hamulce
« dnia: 23 Maja 2019, 18:53:44 »
Niestety znalazłem ten wątek dopiero wczoraj, jednak szczęśliwie dzisiaj podmienili mi turbokibla na Elfa i miałem możliwość zrobienia interesujących Cię zdjęć wcześniej, niż się spodziewałem. Przedstawiam cztery zdjęcia - hamowanie służbowe zadajnikiem, hamowanie nagłe z zadajnika dodatkowego, z testu czuwaka i testu radiostopu. Do tego uprzejmie donoszę, że hamulcem ED na 100% z małej prędkości udało się wykręcić 63kN na przednim wózku i 43kN na tylnym.

http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-sluzbowe.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_zadajnika_PN.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_radiostopu.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4456/foto-z_czuwaka.jpg

21
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 26 Sierpnia 2018, 11:44:31 »
To ja tylko dodam, że przy 197cm wzrostu we Flircie nie mam gdzie usiąść, bo wszędzie się wbijam kolanami w fotel z przodu, a w Darcie fotele są lepiej wyprofilowane i nie ma tego problemu. Również zagłówki w Dartach są zdecydowanie lepsze na długą podróż.

22
Tylko się na pamięć nie uczcie, bo jak miałem wstępne dwa tygodnie temu, to miałem zupełnie inne liczby :P

24
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 14 Lipca 2018, 21:52:12 »
A to, że SA138 produkcji Newagu, jest popularnie zwany Dreamlinerem. Oczywiście malatura jest sprawą indywidualną każdego klienta, jednak uważam, że Newag mógłby pomalować swój produkt pokazowy nieco inaczej.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 13 Lipca 2018, 23:22:19 »
Bardzo mi się nie podobają te reflektory, podobnie z resztą jak w Elfie 2 - jeśli już chcą łączyć białe z czerwonymi, to mogli je jakoś ładniej zaprojektować, albo chociaż pomalować wnękę na czarno, jak w Dragonie pierwszej generacji. Poza tym drobnym detalem fura bardzo mi się podoba, jak wszystko z Newagu od czasów Dreamlinera.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls 2 dla ŁKA
« dnia: 13 Lipca 2018, 23:19:42 »
Ale to jest przecież kwestia zamówienia, Elf też nie ma przedsionków, chyba, że jest w barwach Kolei Wielkopolskich, które bodaj jako jedyne zamówiły wersję z przedsionkami i zamykanymi drzwiami do nich.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 12 Czerwca 2018, 23:31:57 »
Mówi się o wariancie b+ - maszyny kupił Olkol, żeby zrobić im naprawę (nie znam się, to nie powiem o P-ile chodzi) i sprzedać prywaciarzom/poolom.

28
Tabor kolejowy / Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« dnia: 09 Czerwca 2018, 18:44:49 »
W kiblach z Asterixem korzysta się z czujnika drogi. Prowadzi to czasem do niewielkich błędów, kiedy zamiast na tor "z prostej" pociąg zostanie przyjęty gdzieś na bok i przed wjazdem na peron stacja przewinie się na następną. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wybrania "kursu bez trasy" i rezygnacji z wyświetlenia stacji pośrednich na wyświetlaczach wewnętrznych. Ostatnio jechałem ze Zbąszynka do Poznania, tablice wewnętrzne pokazywały jedynie datę, godzinę i imieniny, a na sterowniku w kabinie odliczała się odległość m.in. do Starego Bojanowa :D

29
Inne niekolejowe / Odp: Jakie macie komputery?
« dnia: 27 Czerwca 2011, 08:01:07 »
Mój szmelc:

2 procesory Intel Pentium IV, każdy po 3,2 Ghz
Karta Intel jakaśtam
Ram: 1,50 GB, DDR2
Płyta główna: Gigabyte jakaśtam
System: Był Windows XP HP x32, teraz jest Windows 7 Ultimate x86 i śmigaaa!
Dysk: Jakiś tam Szajsung, 74GB.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2011 - Relacje
« dnia: 23 Czerwca 2011, 15:57:27 »
W Poznaniu również bieda z nędzą - Traxx, SA134, podbijarka i coś tam jeszcze oraz 2 (słownie: dwa!) przejazdy specjalne. Jeden ciągnęła Ol'a, a drugi EU07-1505.

Strony: [1] 2