Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MarekM

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 13:55:33 »
Dzięki, robiłem ^F na głównej, a tutaj już na to nie wpadłem :)

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 13:40:39 »
Mam nvidia 1080ti z własnościowymi sterownikami (nvidia390). Zwykle wszystko chodzi.
Dev z chęcią, ale tylko pod linuksem. Nie dotykam windy od dawna i mamdo tego lepsze powody niż pingwinowy fanatyzm :) . Gdzie ów czat znajdę, bo dopiero zaczynam się rozglądać?

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 13:11:06 »
Dzięki za pomoc, wreszcie działa. No może nie do końca, ale siedzę już w środku lokomotywy. Sceneria się nie wyświetla, tzn. tor i mechaniczne gadżety tak, ale już drzewa nie (a w lusterku je widzę). Ale poza tym już działa, co oznacza, że się da. Na weekend jak znalazł. Jeśli mógłbym pomóc w czymś, to z pingwinem radzę sobie od dawna, w bash'u i make'ach mogę pogrzebać, z programowania py, różne ml, do cpp też mogę wrócić po latach, w blenderze mogę coś wymodelować. Oczywiście czas mam ograniczony, ale w wolnym, z sentymentu chętnie się czymś zajmę.

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 10:11:13 »
Poradziłem sobie instalując z deb wziętego z repo wyższej dystrybucji (EOS to stabilna Ubuntu 16.04, glfw 3.2.1 jest od 18.04). Niby nieładnie ale działa. Kompiluje się bezboleśnie.
Następne moje pytanie - skąd wezmę katalog gry? Próbowałem linku tego wątku, ale nic tam nie ma.

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 09:36:24 »
Sprawdziłem to już wcześniej. Z nieznanych mi przyczyn, pomimo poprawnej instalacji libglfw kompilowane ze źródeł nie zapisuje biblioteki libglfw.so . Zadałem już pytanie na IRC i forum GLFW o co biega.

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 04:14:52 »
Mam już 3.2.1. Poprawa - kompilacja doszła dalej niż poprzednio. Zwiecha na uart. Zainstalowałem libserialport z najnowszych źródeł. Poszło dalej aż do linkowania. I teraz jestem bez pomysłu. Zwiecha na "World.cpp:(.text+0x2505): undefined reference to `glfwGetKeyName'"
Detale w załączniku.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 16:29:23 »
Identycznie.

EDIT: Jedyna opcja, której nie przywróciłem to cmake_policy(SET CMP0072 NEW), bo po jej przywróceniu wywala się tak jak poprzednio (dlatego zostawiłem statyczne cmake_policy(VERSION 3.0) ).

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 15:59:26 »
To tradycyjnie daję w pliku, bo długie.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 15:45:42 »
Ok, zainstalowałem gcc/g++ 8.1 i dodałem do alternatyw jako domyślne. Zainstalowałem libpng16-dev. Dało to efekt - nie wywala błędów poprzednich, za to wywala nowe związane z GLFW:
/home/mark/apps/games/maszyna/Console.h:54:42: note: suggested alternative: ‘GL_TRUE’
      if (glfwGetKey(Global.window, x) == GLFW_TRUE)
                                          ^~~~~~~~~
                                          GL_TRUE

Wersja GLFW: libglfw3 (3.1.2-3)

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 15:16:17 »
Ok, właśnie instaluję nowsze (choć te powinny wspierać 14) i dam znać. Którą wersję libpng powinienem mieć?

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 14:51:24 »
Zmieniło się coś, ale nie na lepsze :) (próbowałem zarówno z poprzednio włączonymi opcjami, jak i bez nich). Wywala inne błędy. Detale w załączniku.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 14:24:59 »
Dodałem CMAKELISTS.txt:

Cytuj
set(CMAKE_CXX_STANDARD_REQUIRED ON)
set(CMAKE_CXX_EXTENSIONS OFF)
set(CMAKE_CXX_FLAGS "${CMAKE_CXX_FLAGS} -std=c++14")

ale błąd pozostaje ten sam.
Pierwszy błąd (który prawdopodobnie pociąga za sobą pozostałe) odwołuje się do /usr/include
Cytuj
In file included from /usr/include/c++/5/cstdint:35:0,
                 from /home/mark/apps/games/maszyna-build-new/eu07_pch/stdafx.h:39:
/usr/include/c++/5/bits/c++0x_warning.h:32:2: error: #error This file requires compiler and library support for the ISO C++ 2011 standard. This support must be enabled with the -std=c++11 or -std=gnu++11 compiler options.
 #error This file requires compiler and library support \

Co robić, jak żyć.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 13:57:59 »
Mam gcc 5.4.0 . Od 5.2.0 jest wsparcie dla 14. Więc nie powinno być problemu.
Make protestuje, bo cmake z jakiegoś powodu nie dołączył gdzieś dyrektywy wymuszenia zgodności. Chciałbym wiedzieć, jak sobie z tym poradzić bez grzebania w bebechach. Na mój miałki rozum, to powinno być wymuszone na etapie konfiguracji (pewnie dyrektywą), ale cpp to nie moja bajka i nie znam biegle jego toolchaina.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 12:37:16 »
Właściwie z pierwszym krokiem sobie poradziłem szybko - w CMakeLists.txt zmieniłem cmake_policy(SET CMP0072 NEW) na cmake_policy(VERSION 3.0). I wszystko się skonfigurowało i zbudowało. Problem jest dalej z make. Sieje błędami, ale pierwszy z brzegu to
Cytuj
c++0x_warning.h:32:2: error: This file requires compiler and library support for the ISO C++ 2011 standard. This support must be enabled with the -std=c++11 or -std=gnu++11 compiler options
i pewnie powoduje kaskadę pozostałych. Gdzie i w ilu miejscach powinienem wrzucić "-std=gnu++11", może się ktoś orientuje?

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 05 Lipca 2018, 12:04:29 »
Witam (bo jestem tu nowy),

Pamiętam Maszynę jeszcze z czasów, w których sporadycznie używałem Windy (lata temu). Ponieważ zauważyłem możliwość instalacji na pingwinie, pokusiłem się o takową. Niestety, wywala mi się konfigurowanie na " Policy "CMP0072" is not known to this version of CMake". Co nie dziwi, bo używam cmake 3.5.1, a wspomniana policy jest deprecated od 3.2 zdaje się. Dotyczy ona FindOpenGL. No, i teraz nie bardzo wiem co mam zrobić.
System ElementaryOS (taki wykastrowane i uładnione Ubuntu, które dzięki dodatkowym moim modyfikacjom niewiele odbiega od Debiana 9). Karta Nvidia 1080Ti z driverem nvidia390 (na wolnych nie chce chodzić).
Jak mogę sobie poradzić z tym problemem?

Strony: [1]