Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mannerheim

Strony: [1] 2 3 4
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Co do semaforów - pytań kilka
« dnia: 01 Stycznia 2012, 17:54:50 »
Jaki to problem przeprowadzić przewody po moście?

2
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 01 Listopada 2011, 21:57:00 »
A jest gdzieś w Polsce semafor z dwoma pasami? W ofercie takie są.

Od niedawna semafory z dwoma pasami stoją na posterunku Warszawa Płudy, zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/59489.jpg

3
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 16 Października 2011, 16:24:44 »
Ciekawi mnie jedna rzecz. Jadę ciężkim pociągiem (załóżmy 80 km/h) tarcza miga mi na pomarańczowo (40 albo 60 km/h na wjazdowym) -kawałek dalej za To wdrażam hamowanie, z pewnej odległości widzę S10a albo S11a. Na liczniku mam 60km/h, podjeżdżam do semafora a tam podświetlony W21 na 80 km/h… Jak dla mnie to brakuje jakiegoś powtarzacza tej prędkości przy To czy ostatnim samoczynnej. O ile jak ktoś jedzie z lekkim pociągiem to nie ma sprawy, ale jak na haku jest 3kt i więcej to już opóźnienia w ponownym uzyskaniu osiemdziesiątki są znaczne. Wskaźniki pokroju W24, W19, W20 no i W21 mają to do siebie, że za dnia są kiepsko widoczne… Bardzo mi się podoba w sygnalizacji Czeskiej to, że mamy światła wolno i szybko migające co sygnalizuje różne prędkości. Niestety jak patrzę na naszą PLKę i to co się dzieje uważam, że doprowadziłoby to do niejednej katastrofy (kto jeździ to wie jak czasem potrafią migać światła na tarczach czy semaforach ;) )

Wystarczyłoby dodać kolejny wskaźnik o wyglądzie W21 ale świecący na inny kolor (np. na pomarańczowo) i montować go na tarczach ostrzegawczych. Taki wskaźnik zapalałby się razem z W21 na semaforze. Mechanik mijając tarczę migającą na pomarańczowo widzi też podświetlony wskaźnik i wie do jakiej prędkości powinien zwolnić.

4
Inne niekolejowe / Odp: Pytanie na temat pagonów.
« dnia: 30 Września 2011, 09:53:16 »
To nie są pagony.

5
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 09 Września 2011, 18:05:29 »
Wystarczy przyjrzeć się tabliczce z nazwą semafora - najprawdopodobniej będzie miała w indeksie cyfrę 2.

6
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 30 Sierpnia 2011, 10:43:46 »
A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?
Sygnał wątpliwy (czyli należy się zatrzymać i żądać od dyżurnego wyjaśnień).

Chociaż u nas i tak się przejedzie - magia radia i uspokajającego głosu "Możesz śmiało jechać"...
W Polsce w ogóle nie dba się o sygnalizację kształtową - porównajcie sobie nasz kraj i Niemcy pod tym względem. Przepaść.

7
Infrastruktura kolejowa / Odp: Ograniczenie na wjeździe do Blachowni
« dnia: 28 Sierpnia 2011, 17:45:19 »
W9 to ograniczenia stałe (ujęte w WOS-ie), W14 to ograniczenia czasowe.

8
Infrastruktura kolejowa / Odp: Ograniczenie na wjeździe do Blachowni
« dnia: 28 Sierpnia 2011, 13:51:43 »
W każdym WOS-ie w odpowieniej kolumnie podany jest numer toru (torów) gdzie obowiązuje dane ograniczenie.

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 28 Sierpnia 2011, 11:18:19 »
Ad 1. Co wyświetlają w takim przypadku dwie dolne komory? Jedna musi być biał od Sz, a druga?
Od dołu : biała i zielona.

I jeszcze ciekawostka z okolic Warszawy - pięciokomorowe semafory SBL.



10
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 23 Sierpnia 2011, 22:14:35 »
Jak już jesteśmy przy tarczach rozrządowych - czy ktoś wie o istniejących gdzieś takich tarczach ale mechanicznych? Poza tą znaną z Gliwic (o ile jeszcze istnieje...). Działającej pewnie nie ma już żadnej, ale może zachowały się jeszcze gdzieś pojedyncze, w miarę kompletne egzemplarze?

11
W wielu miejscach (np. za semaforami wjazdowymi) masz tarcze manewrowe ustawione z lewej strony toru a to błąd - powinny być po prawej.
To samo dotyczy semaforów przy torach między peronami 2 i 3.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Realizm MaSzyny
« dnia: 13 Lipca 2011, 23:06:12 »
Jak w takim razie nazwać Zusi? To jeszcze gra czy "już" symulator?
Grafika (na razie piszę o obecnej wersji 2.4) jest bardzo uproszczona (brak tekstur), udźwiękowienie jednak stoi na wysokim poziomie. Fizyka prowadzenia pojazdów nie jest aż tak zaawansowana jak w Maszynie, jednak o wiele lepsza niż w takim np. Trainzie, BVE czy MSTS. Kabiny są fotorealistyczne i w pełni interaktywne.
Ogromny nacisk położony jest na jak najwierniesze odzwierciedlenie prowadzenia ruchu wielu pociągów na trase/sieci ("wirtualny dyspozytor", złożone rozkłady jazdy, sygnalizacja, szeroko pojęta losowość, wpływ warunków atmosferycznych itp.).
Nawiazując jeszcze do wypowiedzi Paczkusia - nie ma tam rywalizacji, jest jednak podsumowanie jazdy pod względem punktualności, bezpieczeństwa i ekonomii jazdy itd.
Jeśli spojrzeć pod kątem fizyki jazdy to Maszyna jest bezdyskusujnie bardziej realistyczna, jednak pod względem prowadzenia ruchu skłaniałbym się ku Zusi. Można by tu stwierdzić, że Zusi to też symulator, ale nie "pojazdów trakcyjnych" (nacisk na jazdę lokomotywą czy innym taborem) lecz właśnie "realistycznego prowadzenia ruchu ogromnej liczby pociągów" czy coś w ten deseń...

13
Kalwi mnie wyprzedził, a miałem napisać w zasadzie to samo :)
Ustawienie odległości rysowania "na sztywno" nie jest dobrym pomysłem, powinna być możliwość wyboru w pewnym zakresie (od powiedzmy 500 m dla bardzo słabych komputerów do 4 czy nawet 5 km) właśnie ze względu na użytkowników – jeden posiada słabego kompa, inny potwora mogącego uciągnąć wszystko w maksymalnych detalach bez spadku FPS.

14
1. Powtarzalność i monotonia każdej jazdy (misji). System eventów stosowany do sterowania ruchem składów (gracza i AI) jest mało wydajny. Brakuje elementu losowości (jak np. w symulatorze Zusi), czyli wzajemnego oddziaływania na siebie pociągów, niezaplanowanych mijanek, wyprzedzań, objazdów, wyśwetlanych losowo Sz, wjazdów na inny tor stacyjny niż rozkładowy gdy ten jest zajęty np. przez opóźniony pociąg itp.
Samo "tworzenie" misji przez żmudne wklepywanie eventów dla przestawiania każdej zwrotnicy oddzielnie, poruszania się składów AI czy wyświetlania sygnału na semaforze też mi się nie podoba. Brakuje automatyzacji.

2. Niska odległość rysowania scenerii.


15
Sporadycznie do pracy na Winnicką, linia S2 (SKM Warszawa) na odcinku Warszawa Rembertów – Warszawa Ochota. Dalej tramwajem.

16
Jedyne co mi się kojarzy na Amigę pasującego mniej więcej do opisu to The Train : Escape to Normandy.
http://www.abandonia.com/en/games/527/Train+-+Escape+to+Normandy,+The.html

17
Inne niekolejowe / Odp: Symulatory
« dnia: 17 Kwietnia 2011, 14:03:17 »
Ja mam z kolei pytanie, czy zna ktoś jakiś symulator gdzie można pojeździć holenderskimi pociągami? Z góry mówię, że MSTS odpada. Mam do niego straszną awersję. 
Seria Trainz posiada mnóstwo holenderskiego taboru, jest też kilka tras.

18
Inne niekolejowe / Odp: Symulatory
« dnia: 13 Kwietnia 2011, 09:46:16 »
Z niemieckich symulatorów mogę polecić trzy:
OMSI - symulator autobusów, najprawdopodobniej najlepszy jaki do tej pory się pojawił.
ZUSI - symulator prowadzenia pociągu, bezkonkurencyjny pod względem prowadzenia ruchu i ogromu sieci kolejowych. Mój osobisty "faworyt" :) Obecnie dostępna jest wersja 2.4 z dość hmm... "specyficzną" grafiką, ale już niedługo wyjdzie część trzecia która przebija graficznie niejeden istniejący symulator/grę...
LokSim3D - darmowy i całkiem przyjemny symulator prowadzenia pociągu. Dostępnych jest sporo tras i taboru.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia czeskich lokomotyw
« dnia: 04 Kwietnia 2011, 20:06:39 »
Jest to tak zwana cyfra kontrolna oznaczenia.

20
Forum / Odp: Rozdzielczość ekranu
« dnia: 30 Marca 2011, 09:40:40 »
1680x1050

21
Bieżące kolejowe / Odp: Acatus II ( EN77 )
« dnia: 29 Marca 2011, 22:39:21 »
To podobnie jak w KM-owskich AKM. Ktoś stoi za blisko drzwi - nie zamkną się. Nieraz były przez to spore opóźnienia.
W takich na przykład 14WE działa to sprawnie, drzwi zamykają się bez problemów, więc to chyba zwykła wada produkcyjna (aż wstyd że powtórzona w nowym sprzęcie).

23
Bieżące kolejowe / Odp: Działanie SBL
« dnia: 18 Lutego 2011, 22:57:48 »
No to w takim razie ciekawostka : linia nr 21 (Warszawa Wileńska - Zielonka i dalej kierunek Wołomin, Tłuszcz...) prędkość szlakowa 100 km/h, na szlaku Wileńska - Zielonka ruch wyłącznie osobowy (pociągi podmiejskie Kolei Mazowieckich, takt średnio od 10 do 25 minut) i niedawno zamontowana SBL czterostawna dwukierunkowa.

24
W mojej okolicy istnieje w zasadzie tylko jeden większy zakład obsługiwany przez kolej - EC Kawęczyn (obecnie Vattenfall Ciepłownia Kawęczyn). Od stacji przez grupę torów towarowych odchodzi tam bocznica, na terenie samej ciepłowni jest istna plątanina torów :) Dość spory ruch pociągów z węglem.
Jest jeszcze mała żwirownia (rampa przeładunkowa) oraz trzy bocznice wojskowe, w tym jedna już nieużywana (prowadzi na teren Akademii Obrony Narodowej, w czasie wojny bocznicę wykorzystywała niemiecka jednostka szkolna pociągów pancernych), pozostałe prowadzą na poligon i do JW 1230 w Wesołej (głównie transport czołgów) oraz do jednostki GROM przy ul. Marsa. Ruch znikomy.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:54:58 »
Muszę sprostowac swoją wypowiedź - pomyliły mi się kierunki... Następny semafor za wjazdowym na podg Antoninów to wjazdowy na podg Podskarbińska (między nimi nie ma SBL).
Cytuj
Jaki tam na tej linii jest rodzaj blokady liniowej, trzystawna czy czterostawna?
Na tamtym odcinku trzystawna.

26
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 20:30:49 »
Cytuj
No to teraz Was zagnę
Hej stary zaginaczu ;) A może wyjazd będzie na "Stój" i wtedy świeci się na wjazdowym pomarańczowe.

Tam nie ma wyjazdowego... Następny za wjazdowym jest semafor SBL.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 02 Lutego 2011, 22:40:31 »
To teraz lekki "rotfl" kolejowo-drogowy.
Tak wyglądają znaki G-4 (przejazd kolejowy wielotorowy) ustawione przy przejeździe kolejowym na linii nr 61 Kielce - Fosowskie w miejscowości Ludynia (niedaleko p.o. Ludynia Dwór). Co ciekawsze, z obu stron przejazdu stoi taki sam znak (!).

Niestety nie dysponuję zdjęciem (nie miałem wtedy aparatu) ale znaki te widziałem z bardzo bliska - żeby nie było że mi się przywidziało :) Zamieszczam rysunek. Nie wiem czy znaki te stoją tam dziś, ale na pewno stały kilka lat temu.


28
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jakie semafory wykorzystać?
« dnia: 05 Listopada 2010, 15:56:17 »
Może być też fakt że istniały kiedyś sygnały (bez pasków) zezwalające na wyjazd z V≤60km/h (w Kępnie takowe rozjazdy są zastosowane) a potem z Vmax.

Nigdy nie było takich sygnałów (ograniczenie do 60 km/h podane bez pasa).

29
Bocznica / Odp: UCI Mędzynarodowy związek Kolei. Projekt
« dnia: 03 Listopada 2010, 10:06:49 »
Jeśli wpisywałeś w Google ten sam akronim co w poście i tytule to się nie dziwię że mało znalazłeś... ;)
Powinno być UIC (Union Internationale des Chemins de fer).

30
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jakie semafory wykorzystać?
« dnia: 03 Listopada 2010, 09:11:13 »
Tak na dobrą sprawę, jeśli szlak nie jest wyposażony w SBL a przed sąsiednimi posterunkami stoją tarcze ostrzegawcze, wystarczą :
- dwa semafory czterokomorowe (ziel-czer-pom-bia) dla wjazdu od lewej strony (rysunek) i wyjazdu na jednotor z kierunku zbocznego
- semafor trzykomorowy (ziel-czer-bia) dla wyjazdu na jednotor z toru na wprost
- tarcze dwukomorowe z wyjątkiem tej odnoszącej się do czterokomorowca osłaniającego wyjazd na jednotor - tu wystarczy jednokomorowa (jazda zawsze z ograniczeniem prędkości).

Oczywiście w rzeczywistości często się tak zdarza że tam gdzie wystarczyłby np. semafor czterokomorowy ustawia się pięciokomorowca. To już tylko Ty decydujesz skoro to trasa fikcyjna :)

Strony: [1] 2 3 4